Ergernis in het verkeer

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 17:47

Zag laatst ook rond 23:00 auto zonder licht rijden, seinde ook maar bij diegene ging het lichtje niet branden, letterlijk en figuurlijk

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 19:57

Bestuurster van een schoolbus met kinderen erin die de hoofdweg opdraait naar links terwijl ik daar aan kom gereden.Rechte baan en ze had me gezien maar blijkbaar geen zin om te stoppen.
Ik moest alles dichtgooien.Het scheelde slechts een paar cm's of ze had mijn auto mee omgedraaid.
De dame achter me kon ook maar net een aanrijding vermijden.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 22:36

Hardlopers die perse op straat moeten hardlopen en dan vooral in het donker. Toen ik de bocht wou nemen vlak bij huis bijna een hardloper onder de auto die dus zo nodig op de weg op mijn weghelft moest hardlopen {:)-:(

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 01:13

Rennie89 schreef:
Zag laatst ook rond 23:00 auto zonder licht rijden, seinde ook maar bij diegene ging het lichtje niet branden, letterlijk en figuurlijk

Haha ik had dit laatst ook, maar dan bij mijzelf. Heb automatische lampen maar kwam van de pond af, dus had ze uitgezet. We wilden natuurlijk wel muziek luisteren op de pond.

Auto voor mij seinen met zijn achterlichten en wij zaten in de auto: ‘Wat is dat voor een mafkees’ :7 Ik reed in de bebouwde kom dus veel lantaarnpalen. Uiteindelijk ging die bij een rotonde vol op de rem. Zat bijna in zijn kofferbak, maar het hielp wel. :') Is toch wel prettig als mensen dat doen want dat zijn echt levensgevaarlijke taferelen. Ik zie het op de snelweg ook erg vaak.

Overigens een tijdje geleden ook eentje bijna in mijn kofferbak gehad. Als ik ergens echt bloedlink om kan worden is het bumperkleven in langzaam rijdend verkeer. Vooral op trajecten waar je van 50-100 naar stilstand gaat. Want vaak zitten er van die knakworsten in die met van alles bezig zijn behalve auto rijden. Die hoef ik niet in mijn achterkant. Ik ben dan ook zo’n sukkel die iemand helemaal verrot zit te schelden en hierover een gesprek aan ga met mezelf in de auto. :j
Was dit keer zelf dan wel zo vervelend om een keer flink op de rem te trappen. Het hielp voor even, maar zodra we weer op volle snelheid konden kwam hij natuurlijk verontwaardigd voorbij knarren op links. :') En ik lief lachen natuurlijk.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 11:20

Leuk die automatische lichten. Dan maar standaard aan als je de auto start.
Ik rij altijd met lichten aan.
Gisteren op scootmobiel ook mijn lichten aan gehad. Ik controleer altijd of de verlochting van scoot het doet.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 11:33

Ben er schuldig aan geweest. Werd daar gisteren ook op geattendeerd, dus voortaan gaan de lichten hier gewoon aan :j

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 11:40

Nayomie fijn dat iemand je er attent op maakte.

Ik zie bij vorst mensen in hun dichtgevroren auto rijden.
Hooguit een klein cirkeltje op het voorraam ijsvrij gemaakt.
Zo gevaarlijk.
Ik krab alle ramen van de auto. En ik heb een hekel aan kou.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-20 11:51

luuntje schreef:
Nayomie fijn dat iemand je er attent op maakte.

Ik zie bij vorst mensen in hun dichtgevroren auto rijden.
Hooguit een klein cirkeltje op het voorraam ijsvrij gemaakt.
Zo gevaarlijk.
Ik krab alle ramen van de auto. En ik heb een hekel aan kou.

Ja, ik heb ook een hekel aan de kou, beslagen en bevroren ramen.
Ik wil graag zo goed mogelijk zien dus maak mijn ramen wel schoon.

Voor degenen die het niet zo nauw daarmee nemen; de boete is flink als je betrapt wordt rijdend met een dichtgevroren ramen.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 12:15

Echt hoor, ik ga de deur niet uit als de ramen niet goed schoon zijn. Als ik de straat uit rij, passeer ik een overgang met fietsers die voorrang hebben en vaak geen verlichting hebben. Ik wil niet een ongeluk riskeren omdat ik ze niet heb kunnen zien aankomen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 15:57

Ik heb ook automatische lichten maar denk er over om de sensor te bedekken zodat de lichten altijd aan gaan...

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 17:22

Rennie dat is ook een idee voor je lichten.

Ik heb net op mijn scootmobiel bijna 2 mensen aangereden.
Op het parkeerterrein van een winkelcentrum.
Ik. Reed braaf op de weg en die mensen staken zo over. Was geen zebrapad dus ik had voorrang.
Ene vrouw mopperen dat ik te hard reed. Scootmobiel gaat max 14 km per uur.
En kijk uit voordat je met je winkelwagen de weg oploopt.

Fijn dat jullie wel ramen krabben.
Zie toch regelmatig mensen die het niet doen.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 18:26

Bumperklevers >;)

Echt bizar hoe dicht mensen op je kunnen plakken. Niet alleen voor henzelf gevaarlijk maar ook zeker voor mij!

Heeft iemand de ultieme tip? Wat ik nu doe:

- Expres de maximale snelheid gaan rijden en geen km daarboven.
Nadeel: persoon gaat vaak nog dichter op je kleven.
Voordeel: heerlijk om die frustratie te zien :=

- Je ruiten gaan sproeien.
Voordeel: degene achter je remt bijna altijd af en je hebt een hoop lol als je ziet dat zij hun ruitenwissers aan doen :+
Nadeel: je ruitenvloeistof gaat zo snel op! :')

- Remmen aantikken.
Voordeel: schrikreactie
Nadeel: kan eventueel gevaarlijk zijn als ze niet opletten en kan ook agressie uitlokken. Doe ik nu niet meer

- Mistlampen aanzetten.
Voordeel: het 'verblindt' degene achter je
Nadeel: bijna niemand lijkt het erg te vinden helaas

Wat ik wel eens doe is heel kort mijn mistlampen aanzetten (halve seconde), bij mijn auto lijkt het dan alsof mijn remlichten aan gaan.

En jullie?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 18:32

Nooit je remmen aantikken. Als diegene een dashcam heeft en jij zonder aanleiding remt kunnen ze jou ook aansprakelijk stellen voor onnodig remmen op de snelweg wat gevaarlijk rijgedrag is. Ik zou gewoon met inhalen op linkerbaan wat gas bijgeven en naar rechts gaan, doe ik ook, en ik rijd al vlot. Geen zin in gezeik. Kan ik niet harder doorrijden door voorganger laat ik mijn koppeling langzaam opkomen, dit werkt gruwelijk ;)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 20:29

Rennie89 schreef:
Nooit je remmen aantikken. Als diegene een dashcam heeft en jij zonder aanleiding remt kunnen ze jou ook aansprakelijk stellen voor onnodig remmen op de snelweg wat gevaarlijk rijgedrag is. Ik zou gewoon met inhalen op linkerbaan wat gas bijgeven en naar rechts gaan, doe ik ook, en ik rijd al vlot. Geen zin in gezeik. Kan ik niet harder doorrijden door voorganger laat ik mijn koppeling langzaam opkomen, dit werkt gruwelijk ;)

Vorige werk even kort een beetje geremd omdat er een vrachtwagen in mn kont zat te duwen en ik ook niet naar links kon (moest er ook spoedig af,dus had ook geen zin om naar links te gaan)

Die vrachtwagen bleef bumperkleven dus ev kort geremd, misschien 5km per uur vertraagd, niet echt schokkend. Maar net even de rem aangetikt.

Achtelijke vrachtwagen begint te toeteren -:(- terwijl hij mij van de weg aan het duwen is _-:(

Het is zó ontzettend vervelend als vrachtwagens gaan lopen bumperkleven! Levensgevaarlijk ook nog eens!

Ik houdt dan altijd nog extra ruimte tussen de vrachtwagen vóór mij, zodat ik niet direct in een sandwich verander mocht de vrachtwagen achter niet opletten....

Zorg dat ik in ieder geval genoeg ruimte heb om te kunnen reageren

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 20:35

Nee, het is ontzettend vervelend als automobilisten zo godsgruwelijk traag rijden dat zij een vrachtwagen in de weg rijden waardoor die moet remmen of moet passeren.
Tandje gas erbij en klaar. Hoe moeilijk is het?!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 20:43

Bovendien staat een vrachtwagen niet 1 2 3 stil. Het zou handig zijn als er bijvoorbeeld tijdens de rijlessen in samenwerking met vrachtwagen bedrijven of openbaar vervoer aandacht aan besteed word hoelang de remweg is van een vrachtwagen of dat deze niet zo flexibel zijn.

Overigens had ik wel altijd dat ik zo snel mogelijk van vrachtwagens weg wilde komen op de weg

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 20:46

Goof schreef:
Nee, het is ontzettend vervelend als automobilisten zo godsgruwelijk traag rijden dat zij een vrachtwagen in de weg rijden waardoor die moet remmen of moet passeren.

Als jij een mogelijkheid ziet om dóór de vrachtwagen vóór mij heen te rijden, kom maar op!

Ik zie die mogelijkheid niet, dus blijf ik er netjes met voldoende afstand achter rijden.

Zeker als het druk is op de weg en België = véél hardrijders op de linkerbaan en als ik binnen enkele km de afslag moet hebben, dan ga ik niet extreem veel moeite doen en andere weggebruikers in de weg zitten door op de linkerbaan te gaan rijden. Met de mogelijkheid dat ik er vervolgens niet meer tussen kom op de rechterbaan om de afslag optijd te halen.

Die vrachtwagen had mij ook gewoon kunnen inhalen, of gewoon met een normale afstand achter mij kunnen blijven rijden.

Gaan lopen bumperkleven terwijl ik ook geen andere kant op kan, is levensgevaarlijk en zwaar irritant!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 20:47

Vrachtwagens kunnen niet zo makkelijk remmen dus ik snap dat de vrachtwagenchauffeur link word dan ;) spreekt het te dichtbij komen niet goed maar een vrachtwagen heeft een gigantisch gewicht waar ze rekening mee moeten houden en niet te vergeten de lading die er in zit, opeens remmen kan schade veroorzaken aan de lading. Dus nee, bij vrachtwagens zou ik het zeker niet doen om hun tempo er uit proberen te halen, als je er bijna af moet dan doe je je richting maar naar rechts aan alvast (uitgaande dat je er ook echt bijna af moet ;) ) met 2 km nog ruimte gewoon naar links gaan en de andere vrachtwagen inhalen en weer naar rechts gaan.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 20:48

purny schreef:
Bovendien staat een vrachtwagen niet 1 2 3 stil. Het zou handig zijn als er bijvoorbeeld tijdens de rijlessen in samenwerking met vrachtwagen bedrijven of openbaar vervoer aandacht aan besteed word hoelang de remweg is van een vrachtwagen of dat deze niet zo flexibel zijn.

Overigens had ik wel altijd dat ik zo snel mogelijk van vrachtwagens weg wilde komen op de weg

Dat is ook exact de reden waarom ik niet snap dat een vrachtwagenchauffeur geen afstand houdt tot zn voorganger, zeker als die voorganger een personenauto is.

Levensgevaarlijk dus een vrachtwagen die Bumperkleef.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 20:50

Rennie89 schreef:
Vrachtwagens kunnen niet zo makkelijk remmen dus ik snap dat de vrachtwagenchauffeur link word dan ;) spreekt het te dichtbij komen niet goed maar een vrachtwagen heeft een gigantisch gewicht waar ze rekening mee moeten houden en niet te vergeten de lading die er in zit, opeens remmen kan schade veroorzaken aan de lading. Dus nee, bij vrachtwagens zou ik het zeker niet doen om hun tempo er uit proberen te halen, als je er bijna af moet dan doe je je richting maar naar rechts aan alvast (uitgaande dat je er ook echt bijna af moet ;) ) met 2 km nog ruimte gewoon naar links gaan en de andere vrachtwagen inhalen en weer naar rechts gaan.

Ik moest nog een km of 5.

Maar het was België einde middag en ontzettend druk! Rijen vrachtwagen op de rechterbaan en een continue stroom auto's op de linkerbaan.

Dan ga ik gewoon niet inhalen! Ik mag prima op de rechterbaan blijven rijden en die vrachtwagenchauffeur heeft niet in mijn bumper te kleven!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 20:51

Gut, je blijft kilometerslang, 5 km dus, tussen 2 vrachtwagens rijden omdat je bang bent je afslag te missen.
Grow some balls; geef gas, ga gewoon. Als je niet rechts hoeft te rijden tussen de vrachtwagens, doe het dan gewoon niet. Je moet echt ervaring op gaan doen en vooral verkeersinzicht krijgen, want jouw inzicht in het verkeer is echt niet het juiste. Ik vind je echt een gevaar op de weg die alleen kijkt naar zichzelf.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 20:55

Goof schreef:
Gut, je blijft kilometerslang, 5 km dus, tussen 2 vrachtwagens rijden omdat je bang bent je afslag te missen.
Grow some balls; geef gas, ga gewoon. Als je niet rechts hoeft te rijden tussen de vrachtwagens, doe het dan gewoon niet. Je moet echt ervaring op gaan doen en vooral verkeersinzicht krijgen, want jouw inzicht in het verkeer is echt niet het juiste. Ik vind je echt een gevaar op de weg die alleen kijkt naar zichzelf.

Dus van jou moet ik met 100 op de linkerbaan gaan rijden in België waar men 130-140 rijdt!

Ik ga NIET harder rijden dan 100-110 is namelijk nergens voor nodig en mn auto gaat extreem zuipen!

Ik heb geleerd dat je zo veel mogelijk rechts moet rijden en in deze situatie zat ik op de rechterbaan niemand in de weg.

Nogmaals er reed een hele trein aan vrachtwagens op de rechterbaan en ik hield ruim afstand tot die vóór mij.

Die eikel achter mij wilde alleen dóór mijn Panda heen.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 20:58

mvdende schreef:
Goof schreef:

Als jij een mogelijkheid ziet om dóór de vrachtwagen vóór mij heen te rijden, kom maar op!

Ik zie die mogelijkheid niet, dus blijf ik er netjes met voldoende afstand achter rijden.

Zeker als het druk is op de weg en België = véél hardrijders op de linkerbaan en als ik binnen enkele km de afslag moet hebben, dan ga ik niet extreem veel moeite doen en andere weggebruikers in de weg zitten door op de linkerbaan te gaan rijden. Met de mogelijkheid dat ik er vervolgens niet meer tussen kom op de rechterbaan om de afslag optijd te halen.

Die vrachtwagen had mij ook gewoon kunnen inhalen, of gewoon met een normale afstand achter mij kunnen blijven rijden.

Gaan lopen bumperkleven terwijl ik ook geen andere kant op kan, is levensgevaarlijk en zwaar irritant!

Oké bumperklevers zijn irritant, vooral vrachtwagens is extra gevaarlijk icm het gewicht van hun voertuigen maar opzettelijk remmen is ook levensgevaarlijk en zwaar irritant en ik zou niet de persoon moeten zijn waarbij je dit doet want dan gaat er linea recta een klacht inclusief videobeelden naar de politie. Je brengt iemand opzettelijk in gevaar door zo'n acties.
+ zie dikgedrukt: vrachtwagens mogen op de meeste plaatsen niet inhalen, basisregelgeving verkeer..
Laatst bijgewerkt door MelissaV op 10-12-20 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 20:59

5 km... sorry maar dat is een behoorlijke afstand, dan maak je het jezelf wel erg moeilijk als je daarvoor perse tussen 2 vrachtwagens wil rijden :7 gewoon je spiegel in de gaten houden en zodra er een gaatje in de verte te zien is gas geven (je houd toch voldoende ruimte naar jouw zeggen) en kan je soepel meegaan met het linksrijdende verkeer en weer naar rechts gaan zodra je kan. Ik ken het verkeer in België, Duitsland en Nederland en hoe beangstigend en ook lijkt, het is prima te doen. Ik heb in België een x een hele gevaarlijke situatie gehad door een auto die van rechterbaan naar links ging zonder gas bij te geven en toen moest de hele rits waar ik in zat een noodrem maken tot stilstand aan toe vanuit 130 km per uur. Dat was gewoon onverantwoord. Geef gas bij ga naar links en meteen weer naar rechts. Heel simpel.
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 10-12-20 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 20:59

Maar die vrachtwagen moet van jou dus wel naar links terwijl jij het niet durft?

Tussen de vrachtwagens rijden is echt niet erg, ik deed het met aanhanger of trailer ook, of als ik er bijna af moet, dus nog 1 km. Maar ik pas me aan aan hun tempo! Mee rijden met het verkeer en niet ergens tussen gaan rijden en dan ophouden en niet aanpassen.

Kleven is niet goed, rem aantikken en echt langzamer gaan rijden is enorm gevaarlijk rijgedrag.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 10-12-20 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt