Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Rennie89 schreef:Zag laatst ook rond 23:00 auto zonder licht rijden, seinde ook maar bij diegene ging het lichtje niet branden, letterlijk en figuurlijk
luuntje schreef:Nayomie fijn dat iemand je er attent op maakte.
Ik zie bij vorst mensen in hun dichtgevroren auto rijden.
Hooguit een klein cirkeltje op het voorraam ijsvrij gemaakt.
Zo gevaarlijk.
Ik krab alle ramen van de auto. En ik heb een hekel aan kou.
Rennie89 schreef:Nooit je remmen aantikken. Als diegene een dashcam heeft en jij zonder aanleiding remt kunnen ze jou ook aansprakelijk stellen voor onnodig remmen op de snelweg wat gevaarlijk rijgedrag is. Ik zou gewoon met inhalen op linkerbaan wat gas bijgeven en naar rechts gaan, doe ik ook, en ik rijd al vlot. Geen zin in gezeik. Kan ik niet harder doorrijden door voorganger laat ik mijn koppeling langzaam opkomen, dit werkt gruwelijk
Goof schreef:Nee, het is ontzettend vervelend als automobilisten zo godsgruwelijk traag rijden dat zij een vrachtwagen in de weg rijden waardoor die moet remmen of moet passeren.
Tandje gas erbij en klaar. Hoe moeilijk is het?!
purny schreef:Bovendien staat een vrachtwagen niet 1 2 3 stil. Het zou handig zijn als er bijvoorbeeld tijdens de rijlessen in samenwerking met vrachtwagen bedrijven of openbaar vervoer aandacht aan besteed word hoelang de remweg is van een vrachtwagen of dat deze niet zo flexibel zijn.
Overigens had ik wel altijd dat ik zo snel mogelijk van vrachtwagens weg wilde komen op de weg
Rennie89 schreef:Vrachtwagens kunnen niet zo makkelijk remmen dus ik snap dat de vrachtwagenchauffeur link word danspreekt het te dichtbij komen niet goed maar een vrachtwagen heeft een gigantisch gewicht waar ze rekening mee moeten houden en niet te vergeten de lading die er in zit, opeens remmen kan schade veroorzaken aan de lading. Dus nee, bij vrachtwagens zou ik het zeker niet doen om hun tempo er uit proberen te halen, als je er bijna af moet dan doe je je richting maar naar rechts aan alvast (uitgaande dat je er ook echt bijna af moet
) met 2 km nog ruimte gewoon naar links gaan en de andere vrachtwagen inhalen en weer naar rechts gaan.
Goof schreef:Gut, je blijft kilometerslang, 5 km dus, tussen 2 vrachtwagens rijden omdat je bang bent je afslag te missen.
Grow some balls; geef gas, ga gewoon. Als je niet rechts hoeft te rijden tussen de vrachtwagens, doe het dan gewoon niet. Je moet echt ervaring op gaan doen en vooral verkeersinzicht krijgen, want jouw inzicht in het verkeer is echt niet het juiste. Ik vind je echt een gevaar op de weg die alleen kijkt naar zichzelf.
mvdende schreef:Goof schreef:Nee, het is ontzettend vervelend als automobilisten zo godsgruwelijk traag rijden dat zij een vrachtwagen in de weg rijden waardoor die moet remmen of moet passeren.
Tandje gas erbij en klaar. Hoe moeilijk is het?!
Als jij een mogelijkheid ziet om dóór de vrachtwagen vóór mij heen te rijden, kom maar op!
Ik zie die mogelijkheid niet, dus blijf ik er netjes met voldoende afstand achter rijden.
Zeker als het druk is op de weg en België = véél hardrijders op de linkerbaan en als ik binnen enkele km de afslag moet hebben, dan ga ik niet extreem veel moeite doen en andere weggebruikers in de weg zitten door op de linkerbaan te gaan rijden. Met de mogelijkheid dat ik er vervolgens niet meer tussen kom op de rechterbaan om de afslag optijd te halen.
Die vrachtwagen had mij ook gewoon kunnen inhalen, of gewoon met een normale afstand achter mij kunnen blijven rijden.
Gaan lopen bumperkleven terwijl ik ook geen andere kant op kan, is levensgevaarlijk en zwaar irritant!