[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 22:32

Zo gezegd, zo gedaan, net terug van de Ikea. Er zat nog best veel grut in Smaland, opvallend dan wel weer wie er omgeroepen werden... "Djaylanow wil opgehaald worden uit Smaland"

Gaby

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 23:44

Ik vind t echt knap dat je op zaterdag naar Ikea bent gegaan. Ik had vermoedelijk een zenuwinzinking gehad. Ik ga liever om 17.30 op een dinsdag, lekker rustig.

Ik wil iedereen trouwens nog bedanken voor het delen van ervaringen over het zijn van tante/nichtjes en neefjes. Dat vond ik heel fijn. Na een paar dagen overpeinzen zie ik er minder tegenop. ik denk dat ik, zeker zodra het kind 3 of 4 is, hem of haar best okee zou kunnen vinden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 06:46

Idd knap dat je bent gegaan! Manlief kreeg een paar maanden geleden de geniale ingeving om op een regenachtige zaterdagmiddag naar de IKEA te gaan.
Worst. Idea. Ever.

Gisteren met iemand een discussie gehad...
Ik heb een vrij heftige slaapstoornis en volgens die persoon (moeder van 2 kinderen) moet ik dan maar aan de kinderen. Want dan ben je zo moe dat je vanzelf wel goed gaat slapen.
Uhhuh, dus daarom lees ik overal over vermoeide moeder met wallen tot hun knieën? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 09:17

En stel dat je slaapstoornis daarmee opgelost raakt, mag je ze dan ergens afzetten wegens niet meer nodig?
Het zijn net verslavende slaapmedicatie: eens je eraan zit raak je er niet meer vanaf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 09:38

Cayenne schreef:
Idd knap dat je bent gegaan! Manlief kreeg een paar maanden geleden de geniale ingeving om op een regenachtige zaterdagmiddag naar de IKEA te gaan.
Worst. Idea. Ever.

Ik heb een vrij heftige slaapstoornis en volgens die persoon (moeder van 2 kinderen) moet ik dan maar aan de kinderen. Want dan ben je zo moe dat je vanzelf wel goed gaat slapen.
Uhhuh, dus daarom lees ik overal over vermoeide moeder met wallen tot hun knieën? :')

Moet ik de mijne even brengen? Kun je testen ~~}>

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 09:52

Cayenne schreef:
Worst. Idea. Ever.

Dan zou het kleine beetje slaap wat je nu nog bij elkaar kunt sprokkelen je ook nog ontnomen worden door zo'n jankende baby. Wat mensen allemaal wel niet bedenken om hun soortgenoten in de kinderval te lokken.... 8)7

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 10:44

Cayenne schreef:
Ik heb een vrij heftige slaapstoornis en volgens die persoon (moeder van 2 kinderen) moet ik dan maar aan de kinderen.

Wie zegt nou zoiets, bizar zeg 8)7
Juist bij oververmoeidheid gaat toch juist alles mis? Hoe moet je in godsnaam geduld opbrengen als je kapot bent :?

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 11:02

Net alsof je alleen echt moe zou kunnen/mogen zijn als je zo'n koter hebt uitgepoept.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 11:05

Ayasha schreef:
love_western; Overdag als ik alleen met hem ben ligt hij veel te slapen of ligt hij op zijn speelgoed te knabbelen. Maar als mijn man thuis is dan kan hij niet rustig doen. Vanmorgen was hij ook weer aan het blaffen. Als mijn man niet thuis is doet hij dat dus gewoon niet. :=

Vannacht stond hij met de voorpoten op de kast. Toen ik ineens achter hem stond en heel rustig zei "Enne? Kan ik helpen?" schrok hij dusdanig dat hem een piepje ontsnapte. :=

Die stumper hier kijkt ook niet voor zich als hij loopt waardoor hij met enige regelmaat tegen kasten en muren op loopt. Is dat normaal of hebben wij echt een domme versie?
Mijn vorige herder deed dat niet maar die keek ook voor zich terwijl ze liep. :=

Hij is van mij wel het meest onder de indruk als ik mijn stem verhef. Ik verhef mijn stem eigenlijk nooit. Waar mijn man dat al snel doet. De eerste keer dat hij mij zo ver dreef dat ik mijn stem wat luider liet horen heeftie zijn kraag overeind gezet en is ie de trap af gespurt. := Hij is toen een kleine twee dagen heel bedeesd geweest elke keer als ie bij me kwam. := Had 'm verder niet aangeraakt he. Alleen zijn naam wat bozer geroepen. :=
Die stumper

Was je vorige ook een mechel?

Mechelaars kunnen in huis vrij klunzig zijn hoor. Als ik zie wat die van mij soms voor domme dingen doen. Of iets bedenken, wat totaal niet kan.

Terwijl ze op de club juist tegenovergestelde zijn van klunzig >;)

Daarnaast zijn ze heel gevoelig. Bij die van mij hoef ik thuis ook maar mijn stem te verheffen en ze denken meestal gelijk al van laat maar. En als het echt menens is en ik zeg een vloekwoord, dan vliegen ze allebei gelijk naar de mand.

Maar de eerste jaar a anderhalf kun je ze echt kapot maken als je ze te hard aanpakt. Regelmatig gezien op de ipo/knpv club.

Mijn teef heb ik de eerste 8 maand helemaal vrij gelaten. Hoefde maar paar commando's te kennen en voor de rest was het lekker veel ontdekken en doen. Daardoor heb ik nu een hele vrije hond, die nergens bang voor is. En het is een heerlijke hond om mee te werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 11:08

Gisteren was ik in wildlands. Hield ik uit vriendelijkheid zo'n grote deur open voor een moeder met kinderwagen, maar dat schoot niet op. Stond dicht bij de deur.

En mits ik de deur loslaat met de woorden ik heb niet de hele dag de tijd, kwam ze eraan.

Keek ze partij kwaad omdat die deur zowat tegen kinderwagen aanbotste :=

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 11:42

Ik ga zo brunchen met de schoonfamilie inclusief de twee nichtjes van 2 en 4. Een buffet. En ik heb barstende koppijn. Arme ik :=

Gisteren waren ze al bij hem over de vloer, gelukkig had ik staldienst. De schade na twee uur was gebak over de tafel én de vloer, een gesneuvelde Suske&Wiske, twee keer met hun vingers op het aquarium en een zeer, zéér geërgerde vent. ‘Dit was de laatste keer dat er kinderen in dit huis waren!’

Op naar de brunch... -O- :')

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 11:46

Berdien schreef:
Ik ga zo brunchen met de schoonfamilie inclusief de twee nichtjes van 2 en 4. Een buffet. En ik heb barstende koppijn. Arme ik :=

Gisteren waren ze al bij hem over de vloer, gelukkig had ik staldienst. De schade na twee uur was gebak over de tafel én de vloer, een gesneuvelde Suske&Wiske, twee keer met hun vingers op het aquarium en een zeer, zéér geërgerde vent. ‘Dit was de laatste keer dat er kinderen in dit huis waren!’

Op naar de brunch... -O- :')

Dan bel je af vanwege je hoofdpijn. Ik zou dit ook een straf vinden zo'n buffet met gillende koters. Als je nog geen koppijn had, dan kreeg je het ter plaatse wel.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 12:06

Varekaj schreef:
En stel dat je slaapstoornis daarmee opgelost raakt, mag je ze dan ergens afzetten wegens niet meer nodig?
Het zijn net verslavende slaapmedicatie: eens je eraan zit raak je er niet meer vanaf.

Haha dan liever benzodiazepines...

Ik was dus om 20u pas bij de Ikea. Maar het tokkiegehalte is daar sowieso altijd heel hoog -ook zonder kinderen-. Ter compensatie liep er dan een studentje met (strop)das om, hoewel dat zo te zien geen ledendas ergens van was, liep íe toch tegen z'n vriendjes te blaten :')

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 12:10

Arme Berdien :(:)
Hier valt het gelukkig erg mee, geloof dat de neefjes alledrie redelijk goed luisteren := is nog nooit iets vies of kapot gemaakt. En ze krijgen een eigen bak nibbits en mogen niet uit de andere bakjes hapjes pakken.

IKEA is horror in het weekend, en dat ligt echt niet alleen aan kinderen :=
Als wij gaan is dat maandag of dinsdagavond.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 12:14

Berdien: Dus ze zetten eigenlijk jouw huis op stelten? :=

Love_western; ik heb je even gepb't :D

Gisteren op een huwelijksfeest geweest waar de kinderen degene waren die zich het best gedroegen. := Dat was nieuw voor me (en een interessant feest. :=)

Ik wil wel graag het recept van wat in die dessertglaasjes zat. :')
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 23-02-20 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 12:15

Ik wilde toch nog een kastje bijkopen, dus mental note gemaakt dat ik op maandag- of dinsdagavond ga.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 15:03

Ik stond net op een kind :oo

Was aan afrekenen bij kassa en deed stap achteruit en meteen begint een kind te krijsen.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 16:22

Op een voetje?Ach, gelukkig geen zomer en dus sandaaltjes.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 16:45

Brunch was verrassend leuk! De nichtjes waren zoet (en stil!! _O_ ) en verder waren er eigenlijk geen kleine kinderen. Wel heel veel bejaarden, maar die waren vooral een bron van vermaak :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 17:03

Britta31 schreef:

Nee armpje :') lag achter mij op de grond. Verwacht je toch niet 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 17:21

love_western schreef:
Britta31 schreef:

Ach, worden ze hard van toch

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 17:44

love_western schreef:
Britta31 schreef:

Harde les voor t kind. Niet jouw schuld.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 17:45

love_western schreef:
Britta31 schreef:

Kind heeft iig gelijk een lesje geleerd dat op de grond liggen in een winkel niet handig is :)*

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 19:30

Maar laat me raden, pa of ma ging los op jou want jij had hun blinkende diamant voor het leven beschadigd? Inderdaad wel een harde les, doet dat vast niet nog eens.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 19:33

Volgen jullie de au pair? 4 Nederlandse meiden vertrekken naar LA om au pair te spelen voor 3 maanden. Erg vermakelijk vond ik het. Je kunt de serie vooruit kijken op NPOstart.