Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
elnienjo schreef:Shaggy09 schreef:Dat hoeft helemaal niet hoor. Ik rook alleen als ik daar zin in heb, dat is meestal een sigaretje per dag. Soms rook ik ook een dag of een paar dagen niet, ligt eraan hoe mijn schema eruit ziet.
Bij mijn vriendinnen/klasgenoten idem.
Shocking! Als scholier/student anno nu nog gaan roken???
Persoonlijk heb ik nog geen enkele succesvolle parttime roker gezien, ze zitten allemaal op hete kolen zolang ze hun verslaving niet kunnen stillen.
elnienjo schreef:fransje23 schreef:Mensen moeten sowieso minder online bestellen. Ga gewoon naar een winkel
Dat betekent dat iedereen minstens een tank benzine extra per week op moet rijden om spullen te halen die uit alle windstreken van Nederland (en vaak ook nog daarbuiten) moeten komen.
Lijkt me nog net iets slechter voor 't milieu.
Het busje van de pakketpost zie ik hier dagelijks voorbij rijden dus of ie nu bij 1 of bij 50 man een pakje moet bezorgen, dan lijkt me het efficienter en klimaatvriendelijker als ie bij meer adressen moet zijn.
Magrathea schreef:* Laat je pakketje bij een ophaalpunt bezorgen indien mogelijk, de meeste supermarkten zijn een ophaalpunt en daar moet je toch regelmatig zijn
* Ik weet niet wat jij allemaal koopt maar ik heb geen auto en overleef het op de één of andere manier toch ondanks dat ik niet het hele weekend rondreis om spullen te kopen![]()
Overigens zijn 'spullen' hét meest milieuvervuilende ding, ik vraag me oprecht af wat je nou allemaal helemaal nodig hebt als je elke week wel iets bestelt via internet. Oprechte vraag ook, ik heb geen idee en kan me er totaal geen voorstelling bij maken![]()
(Boodschappen exclusief overigens, dat snap ik nog wel.)
elnienjo schreef:fransje23 schreef:Mensen moeten sowieso minder online bestellen. Ga gewoon naar een winkel
Dat betekent dat iedereen minstens een tank benzine extra per week op moet rijden om spullen te halen die uit alle windstreken van Nederland (en vaak ook nog daarbuiten) moeten komen.
Lijkt me nog net iets slechter voor 't milieu.
Het busje van de pakketpost zie ik hier dagelijks voorbij rijden dus of ie nu bij 1 of bij 50 man een pakje moet bezorgen, dan lijkt me het efficienter en klimaatvriendelijker als ie bij meer adressen moet zijn.
fransje23 schreef:Gelukkig ga jij altijd meteen uit van het slechtste scenario als tegenhanger.
Weet niet waar jij woont maar bij mij in de buurt zijn winkels genoeg binnen fiets en treinafstand, geen auto nodig.
Als weer meer mensen in winkels kopen wordt het aanbod groter.
Je kunt gewoon passen en voelen wat de kwaliteit is.
Nog een voordeel misschien minder impulsaankopen omdat je fysiek ergens heen moet.
Als iets echt niet in de buurt te vinden is, is online natuurlijk wel een goed alternatief.
Magrathea schreef:Ok maar je moet toch erkennen dat spullen voor het onderhoud van je zwembad bepaald geen eerste levensbehoefte zijn
Daarnaast bestel ik ook het voer voor mijn katten online maar dat doe ik in grootverpakking, dat doe ik eens in de drie maanden ofzo. Dat is te overzien.
elnienjo schreef:Magrathea schreef:Ok maar je moet toch erkennen dat spullen voor het onderhoud van je zwembad bepaald geen eerste levensbehoefte zijn
Daarnaast bestel ik ook het voer voor mijn katten online maar dat doe ik in grootverpakking, dat doe ik eens in de drie maanden ofzo. Dat is te overzien.
Een kind is ook geen eerste levensbehoefte.
Mensen geven geld uit aan datgene waar ze plezier aan beleven.
Ik laat mijn plezier niet inperken door/voor anderen, mijn lichaam perkt mij al genoeg in.
Anoniem schreef:[q
Nu ja, toch wel een soort van. Althans voor een deel. Als niemand meer kinderen maakt/neemt/krijgt is het over een jaar of pakweg 100 wel heul rustig op aarde.
*let wel; die taak laat ik graag bij anderen.
elnienjo schreef:Anoniem schreef:[q
Nu ja, toch wel een soort van. Althans voor een deel. Als niemand meer kinderen maakt/neemt/krijgt is het over een jaar of pakweg 100 wel heul rustig op aarde.
*let wel; die taak laat ik graag bij anderen.
Voor wie is dat erg? Denk dat de aarde en het klimaat er erg van opknapt als de menselijke soort zou uitsterven of toch tenminste flink in aantallen wordt teruggedrongen.
Liesje1611 schreef:Zullen we anders lekker deze discussie gewoon niet doen en het topic houden waar het voor bedoeld is? Moeilijk weer.