Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 09:28

Ik heb sowieso al een hekel aan kleding kopen, dat vindt ik echt zo'n tijdverspilling. Moet je allemaal winkels doorkruisen en dan hopen dat je iets leuk vindt, wat negen van de tien keer niet het geval is. Als ik iets anders nodig heb moet ik ook weer helemaal naar de stad want het winkelcentrum begint hier een leeg te raken.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 09:34

Sizzle schreef:
Germie, was jij niet diegene die liever zou sterven aan een hartaanval dan dat iemand je duikpak kapot zou maken om te reanimeren?
Dat vond ik ook wel een bijzondere mening die waarschijnlijk niet veel mensen delen :D

Nee, die mening deel ik ook niet. Zou denken: knettergek.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 09:36

elnienjo schreef:
Shaggy09 schreef:
Dat hoeft helemaal niet hoor. Ik rook alleen als ik daar zin in heb, dat is meestal een sigaretje per dag. Soms rook ik ook een dag of een paar dagen niet, ligt eraan hoe mijn schema eruit ziet.
Bij mijn vriendinnen/klasgenoten idem.

Shocking! Als scholier/student anno nu nog gaan roken???
Persoonlijk heb ik nog geen enkele succesvolle parttime roker gezien, ze zitten allemaal op hete kolen zolang ze hun verslaving niet kunnen stillen.

Hoi ik ben er 1... kan prima een tijdje een paar per dag roken en dan een jaar niet. :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 09:36

elnienjo schreef:
fransje23 schreef:
Mensen moeten sowieso minder online bestellen. Ga gewoon naar een winkel :j

Dat betekent dat iedereen minstens een tank benzine extra per week op moet rijden om spullen te halen die uit alle windstreken van Nederland (en vaak ook nog daarbuiten) moeten komen.
Lijkt me nog net iets slechter voor 't milieu.
Het busje van de pakketpost zie ik hier dagelijks voorbij rijden dus of ie nu bij 1 of bij 50 man een pakje moet bezorgen, dan lijkt me het efficienter en klimaatvriendelijker als ie bij meer adressen moet zijn.

* Laat je pakketje bij een ophaalpunt bezorgen indien mogelijk, de meeste supermarkten zijn een ophaalpunt en daar moet je toch regelmatig zijn
* Ik weet niet wat jij allemaal koopt maar ik heb geen auto en overleef het op de één of andere manier toch ondanks dat ik niet het hele weekend rondreis om spullen te kopen :o?
Overigens zijn 'spullen' hét meest milieuvervuilende ding, ik vraag me oprecht af wat je nou allemaal helemaal nodig hebt als je elke week wel iets bestelt via internet. Oprechte vraag ook, ik heb geen idee en kan me er totaal geen voorstelling bij maken :o
(Boodschappen exclusief overigens, dat snap ik nog wel.)

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 09:43

Magrathea schreef:
* Laat je pakketje bij een ophaalpunt bezorgen indien mogelijk, de meeste supermarkten zijn een ophaalpunt en daar moet je toch regelmatig zijn
* Ik weet niet wat jij allemaal koopt maar ik heb geen auto en overleef het op de één of andere manier toch ondanks dat ik niet het hele weekend rondreis om spullen te kopen :o?
Overigens zijn 'spullen' hét meest milieuvervuilende ding, ik vraag me oprecht af wat je nou allemaal helemaal nodig hebt als je elke week wel iets bestelt via internet. Oprechte vraag ook, ik heb geen idee en kan me er totaal geen voorstelling bij maken :o
(Boodschappen exclusief overigens, dat snap ik nog wel.)

Boodschappen worden hier dan weer niet bezorgd (buiten de bebouwde kom) Ik bestel producten voor mijn konijnen (scheelt mij weer een ritje naar de Boerenbond inclusief zwaar tillen van pakken bodembedekker) Producten voor onderhoud zwembad (goedkoper online dan in de winkel)
Af en toe kleding of schoenen, wanneer ik toevallig wat leuks tegen kom of nodig heb.
Iets leuks voor in huis of tuin.

Ik woon dus buiten af in een doodlopende straat en dagelijks komt het busje van de pakketpost voorbij. Het is voor mij lichamelijk veel minder belastend als dingen worden afgegeven als wanneer ik het moet ophalen en alsnog zelf in mijn auto moet tillen en er weer uit.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 10:03

elnienjo schreef:
fransje23 schreef:
Mensen moeten sowieso minder online bestellen. Ga gewoon naar een winkel :j

Dat betekent dat iedereen minstens een tank benzine extra per week op moet rijden om spullen te halen die uit alle windstreken van Nederland (en vaak ook nog daarbuiten) moeten komen.
Lijkt me nog net iets slechter voor 't milieu.
Het busje van de pakketpost zie ik hier dagelijks voorbij rijden dus of ie nu bij 1 of bij 50 man een pakje moet bezorgen, dan lijkt me het efficienter en klimaatvriendelijker als ie bij meer adressen moet zijn.

Gelukkig ga jij altijd meteen uit van het slechtste scenario als tegenhanger.
Weet niet waar jij woont maar bij mij in de buurt zijn winkels genoeg binnen fiets en treinafstand, geen auto nodig.
Als weer meer mensen in winkels kopen wordt het aanbod groter.

Je kunt gewoon passen en voelen wat de kwaliteit is.
Nog een voordeel misschien minder impulsaankopen omdat je fysiek ergens heen moet.

Als iets echt niet in de buurt te vinden is, is online natuurlijk wel een goed alternatief.

fransje23

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 10:06

Bijgestelde mening: mensen moeten minder kopen!

Vooral meuk die gekocht wordt omdat het toevallig goedkoop is.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 11:02

fransje23 schreef:
Gelukkig ga jij altijd meteen uit van het slechtste scenario als tegenhanger.
Weet niet waar jij woont maar bij mij in de buurt zijn winkels genoeg binnen fiets en treinafstand, geen auto nodig.
Als weer meer mensen in winkels kopen wordt het aanbod groter.

Je kunt gewoon passen en voelen wat de kwaliteit is.
Nog een voordeel misschien minder impulsaankopen omdat je fysiek ergens heen moet.

Als iets echt niet in de buurt te vinden is, is online natuurlijk wel een goed alternatief.

Hier geen trein in de omgeving (ja, op 25 minuten met de auto) en een fiets heb ik niet.
Ik haal plezier uit het online zoeken naar leuke spulletjes voor huis en tuin. Elke keer er op uit moeten om fysiek in winkels te shoppen trek ik niet.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 11:09

Ok maar je moet toch erkennen dat spullen voor het onderhoud van je zwembad bepaald geen eerste levensbehoefte zijn :o

Daarnaast bestel ik ook het voer voor mijn katten online maar dat doe ik in grootverpakking, dat doe ik eens in de drie maanden ofzo. Dat is te overzien.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 11:15

Voor boeken en zeker voor tweedehands boeken moet ik toch echt online zijn. Zo ook voor duikspullen. Ik kan hier in het dorp naar een Coop, en ik kan tanken. Er zit een kleding zaak, maar ondergoed hebben ze niet. Daarnaast is het ook niet echt mijn smaak meestal. Schoenen kan ik in mijn dorp niet kopen (bestel ik normaal gesproken ook niet online, ik wil passen).

Laatst heb ik iets uit Spanje laten komen. Waarom? In Nederland wordt de kleur pink niet geïmporteerd en men wilde het ook niet bestellen. Daarnaast was het produkt in Spanje 80 euro!!!!!!! goedkoper dan hier. Is gewoon EU, dus gewoon garantie. En ja, dan schaam ik me niet om het in Nederland te passen en vervolgens online te bestellen. Ik heb ze de kans gegeven, maar wil wel de juiste kleur en een eerlijke prijs. Heb bij die winkel wel iets anders gepast en gekocht omdat daar de prijs wel gelijk was aan in Spanje. Dus het is geen onwil van mijn kant. Hiervoor moest wel even de importeur omzeild worden, want tja, Germie wilde uiteraard een kleur die online te verkrijgen is, maar niet in Nederland en gelukkig wilde die verkoper dat wel regelen.

Dus: online bestellen is wel degelijk eerlijk naar de winkeliers.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 11:19

Boeken koop ik juist alleen in de winkel eigenlijk... Ik wil namelijk de kaft lezen en erin kijken. Ik heb ook het geluk dat ik dichtbij een grote stad woon, want ik zie het ook echt als een middagje uit om met mijn mams door de stad te struinen en langs allerlei winkeltjes te gaan. Op de fiets natuurlijk!

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 11:20

Magrathea schreef:
Ok maar je moet toch erkennen dat spullen voor het onderhoud van je zwembad bepaald geen eerste levensbehoefte zijn :o

Daarnaast bestel ik ook het voer voor mijn katten online maar dat doe ik in grootverpakking, dat doe ik eens in de drie maanden ofzo. Dat is te overzien.

Een kind is ook geen eerste levensbehoefte.
Mensen geven geld uit aan datgene waar ze plezier aan beleven.
Ik laat mijn plezier niet inperken door/voor anderen, mijn lichaam perkt mij al genoeg in.

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 11:21

Hier in de buurt zijn er geen grote winkels met een uitgebreid aanbod. Hier is gewoon basis, niks meer, alleen de populairste merken en de meest gekochte maten, dus als je iets anders wilt, zit er niks anders op.

Ik zocht bijvoorbeeld een tuig voor mijn hond. Hier in de buurt verkopen ze alleen van die lelijke Julius tuigen en van die goedkope instaptuigen. Meer niet. Ik wil een goed zittend tuig en ik ga voor pasvorm en comfort niet voor minder. Is het van levensbelang? Nee. Maar voor dit soort dingen is online gewoon een uitkomst.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 11:22

Ik wilde net zeggen. Ik bestel altijd graag online en dan bestel ik liever veel te veel (verschillende maten enzo) zodat ik 1 keer terugstuur en niet opnieuw hoef te bestellen. En daar spaar ik dan heel wat heen en weer rijden naar verschillende winkels mee uit want online heb je een veel groter aanbod dan bij 1 of 2 stenen winkels :)

Als het dan toch ineens over kleding gaat, mijn onpopulaire mening waar wel eens wat Bokkers over zouden kunnen vallen: van die super onhandige vormeloze flodderkleding, baggy, oversized ofwel het ziet er uit als een paar maten te groot, van die breipatronen voor wollen truien die breder dan lang zijn, harembroeken waardoor benen tot de knie niet van elkaar kunnen, van die afgezakte broeken die half aan de reet van zgn. stoere jongens hangen waardoor je tegen een onderbroek aan zit te kijken: hoe kan dat in hemelsnaam min of meer in de mode zijn en dat mensen er ook nog in tuinen en er flinke bedragen voor betalen om zo slonzig rond te lopen :o

Niks mis met als een slons rondlopen hoor, ik ga zelf ook in zowat alles naar buiten, alle behalve modieus en interesseert me weinig.... en hele dikke prima als anderen het wel om duistere redenen mooi vinden, mooi juist die verschillende meningen +:)+ ....maar dat zoiets dan als modieus gezien wordt dat snap ik nou echt niet :=

De meest verschrikkelijke foto's in kleding webshops van bij elkaar geraapte slonzige zooi dat als een hobbezak om zo'n model heen hangt, en daar moet je dan kooplustig van worden ofzo...? :=

Maargoed als je van die aparte catwalk foto's ziet dan ziet "mode" er sowieso allemaal niet zo praktisch en aansprekend uit om even een vergeten boodschapje mee te halen :D

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 11:23

Zonder de extraatjes die mensen kopen is er geen economie. Dus ja, je mag gewoon jezelf af en toe verwennen.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 11:26

Jezelf af en toe verwennen is natuurlijk prima. Maar je hoort ook mensen die elke dag een pakketje binnen krijgen omdat ze weer een nutteloos iets hebben gekocht op Aliexpress :=

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 11:26

Ooohh maar zo'n oversized wollen trui is juist heerlijk in de winter <3 zo lekker warm :D

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 11:27

Zullen we anders lekker deze discussie gewoon niet doen en het topic houden waar het voor bedoeld is? Moeilijk weer. :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 11:36

elnienjo schreef:
Magrathea schreef:

Een kind is ook geen eerste levensbehoefte.
Mensen geven geld uit aan datgene waar ze plezier aan beleven.
Ik laat mijn plezier niet inperken door/voor anderen, mijn lichaam perkt mij al genoeg in.

Nu ja, toch wel een soort van. Althans voor een deel. Als niemand meer kinderen maakt/neemt/krijgt is het over een jaar of pakweg 100 wel heul rustig op aarde. :+
*let wel; die taak laat ik graag bij anderen.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 11:58

Broeken met opzettelijk gaten erin (of vaker, kleine stukjes spijkerstof die nog her en der aan elkaar vast zit, die je draagt om je middel) vind ik niet stoer of modieus.
Helemaal als je onderbroek of bilrand te zien is, vind ik ze echt ordinair.
Bovendien kan ik me niet voorstellen dat het lekker zit, gaten overal en dan nu met de kou op komst heb je dan een koude knie en bovenbeen en...

Ik zou ook als de dood zijn dat het helemaal doorscheurt en je dan dus niets meer aan hebt...

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 12:15

Merries worden de laatste jaren steeds slechter drachtig omdat er niets meer natuurlijk is aan het hele proces..

Over unpopular opinion gesproken..

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 12:16

Anoniem schreef:
[q
Nu ja, toch wel een soort van. Althans voor een deel. Als niemand meer kinderen maakt/neemt/krijgt is het over een jaar of pakweg 100 wel heul rustig op aarde. :+

Voor wie is dat erg? Denk dat de aarde en het klimaat er erg van opknapt als de menselijke soort zou uitsterven of toch tenminste flink in aantallen wordt teruggedrongen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 12:29

elnienjo schreef:
Anoniem schreef:
[q

Voor wie is dat erg? Denk dat de aarde en het klimaat er erg van opknapt als de menselijke soort zou uitsterven of toch tenminste flink in aantallen wordt teruggedrongen.

Voor de mensen die als laatste overblijven is dat best onprettig!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 12:41

Liesje1611 schreef:
Zullen we anders lekker deze discussie gewoon niet doen en het topic houden waar het voor bedoeld is? Moeilijk weer. :roll:

Waar is dit topic voor bedoeld... Hahaha, al vanaf pagina 1 wordt daar van afgeweken.
Ik wens je succes met je missie om het hier om topic te houden, maar ik geef je weinig kans van slagen. _O-

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 12:47

nine1987 schreef:
Merries worden de laatste jaren steeds slechter drachtig omdat er niets meer natuurlijk is aan het hele proces..

Over unpopular opinion gesproken..

Ja dat vind ik ook.