Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 12:24

Ik erger me aan het feit dat Kwantum geen losse kussens van onze lounge set kan omruilen. Er is 1 kussen beschadigd van de nieuwe lounge set - zag ik pas nadat alles al uitgepakt was natuurlijk - en de enige optie is om de gehele set terug te sturen en ze ons een nieuwe set sturen. Fijn natuurlijk dat ze wel een oplossing hebben, maar dit is wel erg zonde. Maar om het kapotte kussen gewoon te laten voor wat het is, vind ik ook geen optie want het kostte genoeg geld dus het moet gewoon in orde zijn. Het gat zit sowieso op een plek waar het makkelijk uitscheurt en nog groter wordt. Verder heb ik ook in andere winkels geen zelfde soort kussens gezien, anders had ik 'm nog zo kunnen vervangen misschien met iets wat erop lijkt. -O-

Beetje in dubio nu dus over wat te doen; of het zo laten als het is en hopen dat het niet verder uitscheurt en dat je het gewoon zo legt dat je het niet ziet en dan later eventueel vervangen met een ander kussen wat niet echt matched, of alles laten ophalen en ze een nieuwe set laten sturen. :?

MarlindeRooz

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 13:15

Dat ik allemaal adhd tests maak die plaatsvinden in een gehorige pand. Hoe bedenk je het. _O-

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 13:19

Aan zeurende mensen |o

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 13:39

cursebreaker schreef:
CharIsabella schreef:
Ik kan niet meer, m'n lijf moet echt leren mij niet meer in de steek te laten -O-

Vreselijk als je lijf je zo in de steek laat -O- Beterschap

Hahah iedereen in de klas kreeg ook die melding, het was eindelijk stil :')

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 13:45

Het NL-alert was ruim van te voren aangekondigd hoor, ik zat er letterlijk op te wachten. 'Uh het is 12 uur, waar blijft ie?'

Aan die vervelende weggebruikers die VEEL te hard rijden. Vervolgens tuut er zo'n truus nog achter aan. Veel te hard. Linker baan. Geen knipperlicht. EN EEN MOBIEL IN HAAR HANDEN!
Hee als jij dood wilt, doe het dan lekker in je ééntje ofzo ……

En de vrachtwagen met de tekst; Do you hate trucks? Stop buying stuff. Problem solved. :') Ik haat vrachtwagens niet, wel die idioten die je auto bijna kapot pletten omdat ze menen iets te moeten inhalen.

Ooh wat hou ik toch van de Nederlandse wegen. *\o/*

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 14:02

Jaa weet ik wel. Maar op dat moment was ik het NL alert even vergeten. :')

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 14:10

xDenies schreef:
Het NL-alert was ruim van te voren aangekondigd hoor, ik zat er letterlijk op te wachten. 'Uh het is 12 uur, waar blijft ie?'

Aan die vervelende weggebruikers die VEEL te hard rijden. Vervolgens tuut er zo'n truus nog achter aan. Veel te hard. Linker baan. Geen knipperlicht. EN EEN MOBIEL IN HAAR HANDEN!

En de vrachtwagen met de tekst; Do you hate trucks? Stop buying stuff. Problem solved. :') Ik haat vrachtwagens niet, wel die idioten die je auto bijna kapot pletten omdat ze menen iets te moeten inhalen.

Tegen frustratie: inhalen met 120 precies (ik heb mrt rijles geleerd dat als je inhaalt je harder moet rijden dan degene die je inhaalt, voor de bevordering) zodat het super langzaam gaat, en mensen die menen dat ze op de middelste rijbaan moeten rijden terwijl naar rechts gaan gewoon kan. Maar oooh paniek als er 5 km verderop een vrachtwagen rijdt want ‘wat als ik er niet tussen kom!!1!1’ _-:( snap gewoon echt niet waarom mensen altijd in het midden moeten rijden.

Ik ben zo iemand die een beetje gaat duwen als iemand onnodig links rijdt en precies een km per uur onder de snelheid zit (en dat ik dan 115 kan rijden) of langzamer rijdt. Daar is de rechter rijbaan voor bedoelt :)

Maar ik rijd ook altijd wel een beetje harder dan toegestaan. Gaat snel met een golf en een automaat :+ Flitsmeister aan en gaan met die banaan :')

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 14:32

sureido schreef:
xDenies schreef:

Tegen frustratie: inhalen met 120 precies (ik heb mrt rijles geleerd dat als je inhaalt je harder moet rijden dan degene die je inhaalt, voor de bevordering) zodat het super langzaam gaat, en mensen die menen dat ze op de middelste rijbaan moeten rijden terwijl naar rechts gaan gewoon kan. Maar oooh paniek als er 5 km verderop een vrachtwagen rijdt want ‘wat als ik er niet tussen kom!!1!1’ _-:( snap gewoon echt niet waarom mensen altijd in het midden moeten rijden.

Ik ben zo iemand die een beetje gaat duwen als iemand onnodig links rijdt en precies een km per uur onder de snelheid zit (en dat ik dan 115 kan rijden) of langzamer rijdt. Daar is de rechter rijbaan voor bedoelt :)

Maar ik rijd ook altijd wel een beetje harder dan toegestaan. Gaat snel met een golf en een automaat :+ Flitsmeister aan en gaan met die banaan :')

Wat ik dan irritant vind is als ik op een stuk 120 met 130 iemand inhaal en er een auto vol gas aan komt en achter me gaat duwen (ook als ik op tweebaans een aantal vrachtwagens inhaal ofzo).

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 14:36

Oh joh, als je al 130 rijd hoef je je toch niet te laten opjagen? Keertje remmen werkt misschien :) of keertje ruiten laten spoelen.

Maar met 120 inhalen waar je 130 mag, die laat ik graag merken dat het erg irritant is. Soms duwen auto’s achter mij dan ook maar kan er helaas niet overheen vliegen :)*

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 14:37

xDenies schreef:

Moet je wel tv kijken of radio luisteren. Ik kijk enkel Netflix en luister Spotify. Dus nee, ik had geen idee van die NL-Alert test. Niet dat ik er verder van schrok ofzo hoor :))

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 14:38

Ik rijd ook meestal niet netjes volgens de snelheid en altijd iets harder dus als iemand dan nog meent te duwen, trap ik even ‘subtiel’ kuch kuch op de rem. Werkt altijd := kan me daar ook aan kapot irriteren.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 14:41

__Sannne schreef:
xDenies schreef:

Moet je wel tv kijken of radio luisteren. Ik kijk enkel Netflix en luister Spotify. Dus nee, ik had geen idee van die NL-Alert test. Niet dat ik er verder van schrok ofzo hoor :))

Het stond ook gewoon op facebook en dergelijke hoor :P

Ik rijd ook altijd ietsjes sneller en ik haal niet met 120 iemand die 120 rijd in. Maar ik ben dat geduw en agressieve rijden best wel zat. Ik doe altijd heel erg mijn best om met het verkeerd mee te rijden zonder andere te hinderen. Helaas denken vele met mij daar niet zo over.

Maar volgens mij ging mijn frustratie daar niet over en snap ik de tegen frustratie ook niet helemaal :Y)

Het op de rem duwen durf ik niet meer. Ik ben iets voorzichtiger geworden sinds mijn auto-ongeluk (wat niets met snelheid of wat dan ook te maken had)

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 14:46

Neeeeee niet remmen :oo levensgevaarlijk!
Bumperklevers zijn schijtirritant, maar dat is echt niet de manier. Ruitensproeier vind ik dan wel weer een leuk idee :=

@xDenies ik geloof ook dat het een beetje uit het verband getrokken wordt, jij bedoelt toch dat je iemand zag die niet helemaal met autorijden bezig was en daarmee een gevaar ook voor de rest vormde?
Dat vind ik ook echt heel erg.

Ik zie ook zo vaak dingen op de snelweg waarvan het hart me in de neus schiet. Echt angstaanjagend soms.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 14:47

Ik zit dagelijks meerdere keren op Facebook en Insta, en ook daar niet tegengekomen.

Gisteren was het verkeer ook weer drama. Inderdaad van die drammers met inhalen. (Ik haal altijd in met 130, tenzij er een slome auto voor me zit) Maar dan durven mensen nog te gaan drammen. Heeel irritant. Ik wacht dan altijd net even wat langer voor ik weer naar rechts ga.

Oh en mensen die de hele tijd op de linker of middelste rijbaan blijven plakken mogen van mij ook per direct hun rijbewijs weer inleveren. Echt mijn hemel.

Op 80 en 100 wegen rijd ik altijd netjes 80 of 100. Maar als er dan iemand achter mij gaat zitten drammen, ga ik gerust 70 of 90 rijden. Moeten ze maar niet zo bumperkleven. Stom gehaast gedoe.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 14:49

@ Niobe

Ja, dat bedoelde ik. Ik had 'geen last' van die persoon maar ze raasde met zeker 150 voorbij me(120 weg). En degene daar voor ging echt nóg harder. Waren in totaal 3 auto's die idioot hard langs reden en de 3e truus zat gewoon op haar mobiel.

Eén verkeerde stuurbeweging of iets anders en ze neemt mij met mijn kleine peugeotje gewoon keihard mee. Ik ben niet levensmoe. Mijn telefoon ligt veilig onder-waar-je-de-kachel-aan-zet, geen idee hoe het heet.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 14:51

sureido schreef:
Oh joh, als je al 130 rijd hoef je je toch niet te laten opjagen? Keertje remmen werkt misschien :) of keertje ruiten laten spoelen.

Maar met 120 inhalen waar je 130 mag, die laat ik graag merken dat het erg irritant is. Soms duwen auto’s achter mij dan ook maar kan er helaas niet overheen vliegen :)*

Ja nee, dat weet ik wel dat ik me niet hoef te laten haasten. Maar het is wel echt een ergernis, dan denk ik ja als je even wacht ga ik naar rechts. maar dan haal ik ook gerust nog een extra iemand in met 130 hoor, of ga 125 rijden (dan haal ik vrachtwagens in die 90 rijden), vind dat zo irritant.

En volgensmij was het niet als tegenfrustratie naar xDenies toe gericht maar ik zag het meer als een "oja dit is ook een ergernis"

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 14:58

Hoezo trek ik iets uit het verband? Dit is gewoon waar ik me aan frustreer en de reactie van xDenies liet me er aan denken omdat het over verkeer wat te hard rijdt ging en ik irriteer me aan het tegenovergestelde! :)

Vorige week bij een knooppunt kwam een automobilist er nog even achter last minute dat ze toch richting den bosch moest, nou die vloog over het witte gedeelte nog even naar rechts en iedereen moest maar aan de kant :') ging echt bijna mis.

En op de terug weg een caravan die zomaar naar rechts gaat en een auto die de vluchtstrook op moest want die zat er naast. Mensen kunnen echt niet kijken.

Wij hebben ook twee wegen waar het van 80 naar 60 ging, daar rijd iedereen gewoon nog 80. Maar daar doe ik eigenlijk ook aan mee, want het is zo’n onzin dat het 60 geworden is.

Vind het soms wel wonderlijk dat ik nog geen bekeuring gehad heb :')

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 14:59

Niobe schreef:
Neeeeee niet remmen :oo levensgevaarlijk!
Bumperklevers zijn schijtirritant, maar dat is echt niet de manier. Ruitensproeier vind ik dan wel weer een leuk idee :=

@xDenies ik geloof ook dat het een beetje uit het verband getrokken wordt, jij bedoelt toch dat je iemand zag die niet helemaal met autorijden bezig was en daarmee een gevaar ook voor de rest vormde?
Dat vind ik ook echt heel erg.

Ik zie ook zo vaak dingen op de snelweg waarvan het hart me in de neus schiet. Echt angstaanjagend soms.

Valt wel mee hoor, ik ga niet vol in de ankers. Ik tik de rem lichtjes aan zodat ze de remlichten zien en dat is meestal wel genoeg hoor. Rijd al 10 jaar schadevrij en ik rijd echt niet gevaarlijk op de weg - kom ook netjes door de training als dierenambulance chauffeur heen bij de dierenbescherming en daar nemen ze niet iedereen zomaar aan - om m'n rijkunsten maar even 'goed te praten' haha. Alleen als ze gaan bumperkleven, dan laat ik ze wel even zien dat ze gewoon afstand moeten houden. En meestal zijn die jongetjes met hun gepimpte golfjes (welke meestal de bumperklevers zijn bij mij) dan wel snel klaar omdat ze geen schade aan hun geliefde autootje willen. Het zien van het remlicht is genoeg, en daar hoef je niet voor in de ankers aka een ongeluk voor te creëren omdat voor elkaar te krijgen. Even de rem lichtjes aantikken is genoeg.

en @Denies, dankzij het lezen van jouw ergernis en de reacties die erop volgden, kwam bij mij deze ergernis naar boven dus die uitte ik toen, ook al staat het idd een beetje los van jouw post. Maar het is wel een ergernis van mij hihi.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 03-06-19 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 15:01

Oh sorry, dan las ik het ook verkeerd, omdat het ineens over iets heel anders ging, dacht ik ook even dat xDenies verkeerd begrepen werd. Sorry!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 15:02

Je irriteert je aan het tegenovergesteld? Je vind het dus normaal om met 150 rond te scheuren en een telefoon in je hand? :n Nouja, het zal wel.

Ik snap het niet meer. :wave: :wave:

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 15:02

Voor mij was het idd ook wat Theodora zegt een 'o ja dit is ook een ergernis in het verkeer voor mij' moment haha.

Ik kan me er ook kapot aan irriteren als mensen met hun telefoon in de hand rijden. Echt bizar hoevaak ik die mensen nog tegenkom vandaag de dag (sommigen leren echt niet pfft), en die rijden dan ook nog eens veel te hard. En zo kom ik ook wel vaker vrachtwagen chauffeurs tegen op de autosnelweg die met hele andere dingen bezig zijn aka een boek lezen welke op het stuur ligt tijdens het rijden. wtf |o

Of weer eens van die oudere mensen die stapvoets de rotonde gebruiken, al 100m voor de rotonde stapvoets erop afrijden en dan een minuut bij de rotonde stil gaan staan om te kijken. Of 40 rijden op een 80 weg. Dat soort dingen, wordt ik ook helemaal leip van :')

Ook echt top dat ze telefoon gebruik op de fiets enz. ook verbieden per 1 juli *\o/* Ook echt levensgevaarlijk!
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 03-06-19 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 15:04

Het staat gewoon een beetje verkeerd geformuleerd.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 15:09

xDenies schreef:
Je irriteert je aan het tegenovergesteld? Je vind het dus normaal om met 150 rond te scheuren en een telefoon in je hand? :n Nouja, het zal wel.

Ik snap het niet meer. :wave: :wave:

? :') ik vind het toch frappant dat jij ergens vandaan kan halen dat ik dit normaal vind..

150 heb ik trouwens wel eens aangetikt hoor. Gaat snel per ongeluk als je een auto hebt die wel gas kan geven. Telefoon in de hand niet.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 15:10

150 tikken wij met onze Qashqai ook wel snel aan als we bv. van en naar Disneyland rijden en dan in Frankrijk en België hele lange stukken met weinig verkeer op de autosnelweg hebben. Oeps haha. Maar je merkt het idd gewoon echt niet in sommige auto's - niet dat dat een excuus is ofzo haha. Maar hier in NL ga ik eigenlijk nooit harder dan 140 - op 130 stukken en niet harder als 130 op 120 stukken. Nog steeds foei, maar ok. In mijn auto moet ik 150 niet proberen, dan ontploft de motor denk ik :')

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 15:13

cursebreaker schreef:
150 tikken wij met onze Qashqai ook wel snel aan als we bv. van en naar Disneyland rijden en dan in Frankrijk en België hele lange stukken met weinig verkeer op de autosnelweg hebben. Oeps haha. Maar je merkt het idd gewoon echt niet in sommige auto's - niet dat dat een excuus is ofzo haha. Maar hier in NL ga ik eigenlijk nooit harder dan 140 - op 130 stukken en niet harder als 130 op 120 stukken. Nog steeds foei, maar ok. In mijn auto moet ik 150 niet proberen, dan ontploft de motor denk ik :')

Ja herkenbaar :+ ik doe dat ook altijd, 10 km per uur harder maximaal, want dan valt de boete mee denk ik altijd :')