Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 21:41

elnienjo schreef:
Het past m.i. gewoon beter bij de tak van sport. Het zou evengoed bizar zijn om cowboys met caps te zien rijden ipv hun cowboyhoed en die halen een stuk gevaarlijkere capriolen uit.

Dus uiterlijk vertoon gaat bij jou voor veiligheid?

Of in ieder geval; je hebt meer begrip voor uiterlijk vertoon dan voor de keuze van veiligheid?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 21:44

Janine1990 schreef:
Doorgaans val je op constant gelijkende wijzen van je fiets. Dat is vele malen makkelijker coördineren voor het lichaam dan vallen van een paard, waarbij het levende wezen veel meer effect heeft op je 'valroute'.

Desalniettemin ben ik het met je eens hoor... Ik weet nog goed hoe mijn moeder altijd zei: "Doe voorzichtig en draag een cap." Maar zij is nu degene die zonder helm op een elektrische fiets naar het werk gaat á 25km enkele reis. Ik ben de discussie al meerdere keren aangegaan, maar zonder succes.

In dat opzicht is Duitsland wel echt het tegenovergestelde. Waar je voor gek wordt aangezien (heb ik mij dus laten vertellen door een Duitse amazone) als je een cap draagt boven M-klasse (hier Z toch?). Je telt alleen mee met een hoedje. :roll: Ook te zien aan Isabell Werth, sponsoring door Uvex is afgelopen en het hoedje is weer opgezet...
Maar op de fiets dragen ze allemaal braaf een helm.

Mijn moeder hetzelfde, zit glunderend te vertellen hoe lekker ze bergafwaarts wel 35km/u gaat op d'r elektrische fiets en ik denk alleen maar arrgghhh wat gevaarlijk!!! Er hoeft maar 'n steentje te liggen....brrrr, maar niet teveel bij nadenken...

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 21:46

elnienjo schreef:
Het past m.i. gewoon beter bij de tak van sport. Het zou evengoed bizar zijn om cowboys met caps te zien rijden ipv hun cowboyhoed en die halen een stuk gevaarlijkere capriolen uit.

Weet niet hoe t bij jou zit maar mijn instructeur (internationaal reiningruiter) rijd jonge paarden/bij training gwn met cap hoor :Y) ik ook trouwens.

Moest hij dat niet doen zou ik er ook geen les van nemen.
Laatst bijgewerkt door jumpyhorse op 04-06-19 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 21:49

Janine1990 schreef:
elnienjo schreef:

Dus uiterlijk vertoon gaat bij jou voor veiligheid?

Of in ieder geval; je hebt meer begrip voor uiterlijk vertoon dan voor de keuze van veiligheid?

Eerlijk gezegd wel ja. Ik heb ook echt 'n zwak voor western rijden en heb dat ook kunnen doen in Amerika mét een bijpassende hoed op.

Dit zou er toch niet uitzien met cap?
Afbeelding

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 21:50

jumpyhorse schreef:
elnienjo schreef:

Weet niet hoe t bij jou zit maar mijn instructeur (internationaal reiningruiter) rijd jonge paarden/bij training gwn met cap hoor :Y) ik ook trouwens.

Ik heb alleen in het buitenland western gereden.

Zelfs op rodeo's (waar dus gegarandeerd gevallen wordt) rijdt men met hoed. Ben met je eens dat dát wel gevaarlijk is.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 22:01

elnienjo schreef:
Eerlijk gezegd wel ja. Ik heb ook echt 'n zwak voor western rijden en heb dat ook kunnen doen in Amerika mét een bijpassende hoed op.

Dit zou er toch niet uitzien met cap?
[ Afbeelding ]

Ik vind het tof dat je het zo toegeeft!

Mij hoor je geen commentaar geven bij McLeod's hoor, ik loop ook niet iedereen een cap op te kletsen die zonder rijdt. En ik ben het absoluut met je eens dat het beeld dat wordt geschetst heel erg mooi is. Ziet het er niet uit? Maybe not... maar daar heb ik persoonlijk weinig moeite mee als ik onderdeel zou zijn van zo'n gezelschap. En als ze me om die reden niet mee willen hebben is dat ook prima :')

Het is een beeld dat ons min of meer wordt opgedragen door de media. Dat heeft het hoedje in de dressuursport ook jaren gedaan, het was het ultieme doel voor veel ruiters. Dat felbegeerde hoedje dragen. Ik ben blij dat de dressuurruiter her en der toch het voortouw nemen in het ombuigen van dit beeld waardoor het dragen van een cap zo normaal wordt gevonden door veel mensen en een hoedje meer stof tot nadenken geeft. Hoe je er ook in staat, in mijn ogen is een discussie als deze alleen maar goed voor mensen om te lezen. Alleen even herinnerd worden aan het onderwerp is in mijn optiek al belangrijk.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 22:18

Als je hier even goed tussen zoekt, zie je wel western veiligheidscaps die eruit zien als een westernhoed. Ik zou daar hoe dan ook zeker weten wel voor kiezen. Of anders een gewonde goedgekeurde cap. Jouw bomproof, volledig veilig paard kan ook struikelen of op een andere manier vallen en dan is die cap hoe dan ook onwijs belangrijk!
https://www.google.nl/search?q=horsebac ... 66&bih=640

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 22:22

Even iets heel anders (deze discussie is vaak gevoerd, ik ben inderdaad ook pro-cap want een paard kan ook eens vallen, daar kan hij niks aan doen).

Als je een armband draagt met bv een tekst. Heb je die dan leesbaar als je je arm laat hangen of juist als je je arm omhoog hebt (bv aan tafel)?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 22:28

Sheran schreef:
Even iets heel anders (deze discussie is vaak gevoerd, ik ben inderdaad ook pro-cap want een paard kan ook eens vallen, daar kan hij niks aan doen).

Als je een armband draagt met bv een tekst. Heb je die dan leesbaar als je je arm laat hangen of juist als je je arm omhoog hebt (bv aan tafel)?

Als je wil dat anderen die tekst zien zou ik hem op de rug van je arm doen ( op de rug van je hand dus), als het alleen voor jezelf is, dan kan hij aan de binnenkant...

Sheran

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 22:30

Ik bedoel welke kant de letters op wijzen :)

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 22:32

Als je wil dat een ander het kan lezen dan staan de letters voor jou gezien op z'n kop.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 22:35

Misschien, want als je je arm laat hangen zijn ze ook leesbaar voor anderen. Maar dit vraag ik ne dus al heel lang af :P. Van je af is misschien alléén voor anderen en naar je toe is ook voor jezelf?

Ik doe ze zelf meestal naar me toe.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 22:44

Zodat ik het zelf kan lezen :j

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 22:57

Weten jullie meer manieren om achter de geschiedenis van een paard te komen? Ze is nu sinds augustus van mij, daarvoor 11 jaar op een manege gestaan, en daar is ze dus ook pas geregistreerd en gechipt. Kwam van een handelaar vandaan.
Jaar of 22, als t klopt waar ze op geschat is, en op dr linlerflank een buikwandhernia, het litteken is nu bijna niet meer te zien, waar dat in t begin heel duidelijk was en redelijk gevoelig met poetsen >;) Afbeelding
Afbeelding

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 23:42

Er zijn groepen op facebook en hier op bokt, waar andere helpen om paarden te vinden. Of info te vinden.

Waarom laat ik met warm weer altijd van alles uit mijn handen vallen en ben ik verschrikkelijk klunsig? Anders heb ik dit nooit.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 00:00

Hoeveel onzin posts en/of topics zullen er komen nu het 100 miljoenste bericht eraan komt? :+

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 05:07

Ik denk dat het meevalt.
Het lijkt super dichtbij maar we moeten volgens mij nog bijna 100 duizend posts

Edit: even gekeken,
Het valt mee, nog 37 duizend ongeveer op dit moment

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 07:24

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 07:32

Er staat hk in de titel bij degene die verdwenen zijn

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 07:38

volgens mij zie je in geen een HK meer ‘door topic starter’

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 07:59

Maar waarom dan niet..?
Edit: maar bewust kinderloos staat gewoon op LZP, die heeft alleen HK in de titel...

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 08:44

Volgens mij is kinderloos een keer heen en weer geschoven

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 09:06

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 09:26

elnienjo schreef:
Janine1990 schreef:

Zelf kan ik nog altijd niet begrijpen hoe men denkt dat een hoedje meer aanzien brengt dan een cap.

Het past natuurlijk überhaupt niet bij sport, net als de rest van die achterhaalde outfit.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 09:29