[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 22:29

Ja inderdaad, heel interessant maar uiteindelijk zag je niks...

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 22:30

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 22:41

Door de jaren heen al in flink wat landen geweest en hier enkele van de meest bizarre dingen die ik ben tegengekomen;

Wist je bijvoorbeeld dat de Maya’s het een eer vonden om geofferd te worden?
Ze hadden een soort voetbalspel met teams, en het team dat won ‘mocht’ geofferd worden :=
Wel zijn wetenschappers hier deels op terug gekomen toen ze bij opgravingen massa graven vonden van skeletten die toch echt vastgebonden handen en voeten hadden. Niet iedereen ging vrijwillig schijnbaar :+

Ook ben ik ooit in ik geloof Indonesie bij een dorp geweest die hun doden boven de grond begroeven.
Ik was toen een jaar of 16 en dit heeft veel indruk op mij gemaakt toen.
Ik kan mij herinneren dat het op de begraafplaats heel raar weeïg zoet rook, en dat de doden die nog niet lang lagen compleet zwart waren en soort van sticky zweet op de huid hadden.
Ergste was nog een jongetje van 6 die er nog maar net 2 weken lag. Ik zie hem nog liggen daar....

En van de week in Edinburgh geweest op een ‘the most haunted graveyard in the world’.
Daar ligt het graf van Bloody Mackenzy die verantwoordelijk was voor 17.000 doden paar honderd jaar geleden.
Zijn graf is enkele malen al opengebroken en het skelet.. ehm... misbruikt :') oa door een stel tieners die het skelet in seksuele standjes neer gingen zetten en een zwerver die hem ook niet netjes behandelde. Sindsdien spookt het op het kerkhof daaren zijn er meer dan 1000 gevallen bekend van oa fysiek geweld door dit spook :D

En voor het lugubere feitje: in 1800 als je begraven werd daar.. gingen oa familieleden en bewakers je graf enkele weken bewaken, Anders werd je door grafrovers opgegraven en verkocht aan de wetenschap. Sommige rijke mensen lieten zich eerst in een soort tralies graf begraven op deze begraafplaats.
En als je na enkele weken helemaal ranzig en half verteerd werd, gingen ze je weer opgraven en werd je in je eigen graf gezet. Jum jum leuke taak voor de grafdelvers toen :')

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 22:53

Lekker op tijd jorien.. We zijn slechts 62 pagina's verder.. :))

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 22:55

Interessant Lowara! Heb je laatst ook die documentaire gezien op (ik meen) NatGeo over die vrouw die met een Polynesische stam hun doodsrite en mummificatie mocht meemaken?

*Gaat titel zoeken*

@Nien, je weet dat ik meestal in meeleesmodus zit op Bokt :') #voyeur

Edit:
Dit verhaal bedoel ik! Echt machtig mooi in beeld gebracht met zo veel respect. Ontzettend intrigerend...

https://www.google.com/amp/s/relay.nati ... la-lohmann
Laatst bijgewerkt door Dioxide op 19-02-19 23:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 22:55

Dioxide schreef:
Ik weet niet of deze al gepost is (niet álles gelezen :o ), maar ik vind Middeleeuwse marteltechnieken buitengewoon fascinerend.

https://www.google.com/amp/s/list25.com ... vised/amp/

Dit heb ik trouwens al sinds kind zijnde ~~}> uberhaupt, marteltechnieken eigenlijk wel...

Vind de scold bridle interesant , marteling is vreselijk maar vind er hetzelfde over als jou

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 22:56

De afgelopen dagen de ted bundy tapes op Netflix gekeken.. Ook heel bizar..

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 22:57

Marteling.. Rete interessant!

Dit hele topic. Elke. Keer als ik bokt open hoop ik op nieuwe berichten haba

Svadilfari1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 23:43

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 00:23

Dioxide schreef:
Ik weet niet of deze al gepost is (niet álles gelezen :o ), maar ik vind Middeleeuwse marteltechnieken buitengewoon fascinerend.

Dit heb ik trouwens al sinds kind zijnde ~~}> uberhaupt, marteltechnieken eigenlijk wel...

Ik vind het ook zo bijzonder dat mensen zoveel werk eraan hadden om helemaal een apparaat te gaan maken om iemand te martelen. Op zich is het al een grote marteling om langzaam vingers eraf te snijden lijkt mij genoeg. Maar zij dachten er blijkbaar anders over.....

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 00:26

Ook luguber

Dierenprocessen
Een aparte categorie vormden de processen tegen dieren. Dieren vielen ook onder het strafrecht. De Middeleeuwers zagen het als een misdaad als dieren bijvoorbeeld de oogst hadden opgegeten en sleepten hen voor de rechter. Kleine dieren die je niet zo gemakkelijk mee kon nemen, zoals kevers en rupsen, moesten voor de kerkelijke rechtbank verschijnen, omdat alleen een kerkelijke rechter een banvloek kon uitspreken. De eigenaar van een stuk grond, waarvan het gewas aangevreten was, trad op als aanklager. De dieren kregen daarna het recht om zich te verdedigen, waarna de rechter zijn vonnis uitsprak. De kleine misdadigers kregen dan bijvoorbeeld de opdracht om het stuk land te verlaten en te verhuizen naar een perceel, waar ze geen schade konden aanrichten. Soms mochten ze kiezen: of stoppen met het gewas vernielen of wegwezen.
Grotere dieren, zoals honden en varkens, die kinderen hadden verwond of zelfs gedood, werden gevangen gezet, in afwachting van hun proces. Wanneer het dier werkelijk schuldig bevonden werd, hing de beul het aan zijn achterpoten op aan de galg of aan een boom en wurgde het.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 00:31

Bizar ook :=

Vond met opruimen mijn potje met galstenen in de kast :') , ook een ieuw iets voor de meesten maar vind het wel fascinerend dat je lichaam zoiets maken kan :))

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 01:20

Oh, maar dat vind ik ook interessant!
Bij onze oude huisdokter (echt een man nog van de oude stempel ook :P ) stonden in de vensterbank verschillende dierlijke embryo's op sterk water. Prachtig om de ontwikkeling zo te kunnen zien!

Dit vind ik ook zo mooi: Een kuiken dat geboren wordt zonder eischaal
https://www.youtube.com/watch?v=j0XmhPZwMuA

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 08:11

Oh Jezus wat een afschuwelijke martelmethoden. Ik kende er al wel wat maar sommigen kende ik niet, die zijn echt te afschuwelijk. Wie verzint dat nou? In de Middeleeuwen liet je het wel uit je hoofd om je te misdragen lijkt me. Hoe soft het nu is met tv’s en feestjes in de gevangenis, hoe verschrikkelijk was het toen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 08:53

Dioxide schreef:

Heb ik ook altijd gehad ja.. :o HOE bedachten ze het.. Bizar! Ik las pas ergens dat door de guillotine niet direct de dood intrad maar dat dat wel een paar seconde kon duren..
13 secondes zelfs: https://www.thoughtco.com/head-guilloti ... ve-1221876
Laatst bijgewerkt door Captain op 20-02-19 08:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 08:58

Captain schreef:
Dioxide schreef:

Heb ik ook altijd gehad ja.. :o Ik las pas ergens dat door de guillotine niet direct de dood intrad maar dat dat wel een paar seconde kon duren..
13 secondes zelfs: https://www.thoughtco.com/head-guilloti ... ve-1221876

Maar heb je dan nog door dat je hoofd niet meer vastzit? Dat kan toch niet? Misschien dat het hart nog even door blijft gaan maar je hersenen doen het meteen niet meer denk ik.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 09:02

Zo lang je hersenen zuurstofrijk bloed beschikbaar hebben zullen ze werken. Gok wel dat je door de schok en pijn gauw pleite bent.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 10:32

Nee die ratten dan... Die lijkt me nog het ergste van alles.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 10:46

Het ondersteboven doorzagen lijkt me toch ook niet heel prettig, aangezien je dat wél lang bewust meemaakt door het uitzakken van bloed naar je hoofd...

Qua onthoofden, opzich wat Julius zegt klinkt best logisch. Zo lang je hersenen van zuurstofrijk bloed voorzien zijn doen ze het nog, maar of je het volledig bewust meemaakt betwijfel ik ook wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 12:26

Cayenne ohh tof , vind ik bij de dierenarts ook altijd interesant :))

Dat kuiken is gaaf , interesant om te zien hoe dat nou gevormd word

Brrr idd Dioxide , halverwege stoppen en dan wacht je op je zekere dood . Maar in een kooitje gezet worden en dan wachten tot je dood gaat , en dat de vogels je dan opeten yuk

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 12:48

In zo'n kooitje lijkt me eigenlijk minder erg.. Volgens mij sterf je dan van uitdroging, lijkt me minder pijnlijk dan doormidden gezaagd te worden. :\

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 13:36

Dat martelen ga ik nooit na kijken of lezen dat gaat mij weer te ver.
In museum wel eens dingen zien staan dat ik dacht wie verzint dat in vredesnaam.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 13:49

Christiene schreef:
In museum wel eens dingen zien staan dat ik dacht wie verzint dat in vredesnaam.

Precies dat, hoe verzin je zoiets. Ik vind het materiaal of de plaatjes niet eng om naar te kijken maar de geest die zoiets kan verzinnen vind ik eng. Maar dat vind ik dan op een of andere manier ook wel weer heel interessant, hoe bepaalde (gestoorde) mensen denken.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 13:52

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 13:55

Dieuwke_ schreef:
Christiene schreef:

Precies dat, hoe verzin je zoiets. Ik vind het materiaal of de plaatjes niet eng om naar te kijken maar de geest die zoiets kan verzinnen vind ik eng. Maar dat vind ik dan op een of andere manier ook wel weer heel interessant, hoe bepaalde (gestoorde) mensen denken.

Zo ben ik in twee verschillende Torture Museums geweest. Daarvan vond ik het persoonlijk jammer dat het wat kinderachtig opgezet is, zo van 'Haha kijk eens wat ze vroeger deden'. Terwijl het eigenlijk enorm luguber en eng is. Die sfeer miste ik dan een beetje. Ze hebben vaak wel interessante illustraties met gedetailleerde beschrijvingen erbij en soms ook 'echte' martelwerktuigen. Mocht je het echt interessant vinden en je kan door het kinderlijke heen kijken, dan zou je naar zo'n Torture museum kunnen gaan. Ik ben in Praag en Lucca (Italië) geweest volgens mij.