Baby en kinderkleding #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-19 15:15

Julia heeft 2x bij ons geslapen. Hebben het wel vaker geprobeerd als we t zat waren en ze was onrustig. Maar die gaat gewoon feesten.
Sophie ligt nu lekker in de wieg naast ons bed. Julia hebben we dat tot 6 weken gedaan en toen werden we van elkaar wakker. En nog een ramp als we op vakantie zijn en ze ligt in campingbedje naast ons. Continu wakker.

Ik hoop dat het met Sophie langer lukt. Iig zolang ze nog nachtvoedingen heeft en het winter is. Voeden in je eigen bed is zoveel fijner dan op een koude stoel elders :+

Hmmm mijn budget is weer flink overschreden :Y)
Heb een Artipoppe draagdoek gekocht. Ben er wel echt verliefd op. Echt een hele mooie katoen/kasjmierblend.
En ik ben niet zo van felle kleuren die je vaak ziet.
Mijn man vindt het vreselijk zo’n doek, en helemaal voor deze prijzen :=
Maar hij moet er maar aan wennen. Lijkt mij ideaal als ik met Julia op stap ga en Sophie dan gewoon makkelijk mee kan nemen.
Afbeelding

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 15:24

Hier trouwens geen co-sleeper, maar zijn wieg staat naast ons bed aan mijn kant. Daar pluk ik hem uit als ik hem hoor sabbelen en gooi hem dan aan de tiet. Bij een volgende zou ik een co-sleeper serieus overwegen, maar de wieg hebben we te leen van schoonzus omdat die dat graag wou en ik zeg slecht nee. :+

Verder slaapt ik graag samen met N als mijn man uit bed is voor zijn oudere dochter. Heerlijk is dat!

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 16:16

Hele toffe aankopen Panty!

Wij hebben ook een co-sleeper, vind het ideaal. Die van ons kan je ook dicht schuiven voor als de baby er in ligt wanneer je er niet bij bent, dan heb je een gewoon ledikantje, is van Petit Amélie.

Laarsjes zijn binnen, hij vindt ze fantastisch en wou ze eigenlijk binnen niet meer uit :D

Lie ik wil ook wel wat van die hormonen waardoor je niet gaat winkelen. Bij mij is het op dit moment totaal andersom, echt al veel gekocht sinds ik zwanger ben.

Tita de legging die ik heb van bobo is wat dikker, geen winterstof maar ook geen echt hele dunne zomerlegging.

Hele mooie doek Lau! Ik heb de tweede ook vaker gedragen, vond het ideaal om ze dan alletwee mee te nemen. De oudste lekker rondstappen en de andere in de doek :)

Keet

Re: Baby en kinderkleding #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 16:53

Vind artipoppe doeken niet mooi en overrated.
Heb de eerste veel meer gedragen dan de tweede. Meerijdplank aan de wagen is praktischer.

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 16:57

Prachtige doek lau! Ik draag iréne heel veel en zal dat met een volgende misschien nog wel meer doen.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 17:04

Wat een mooie doek Laura. Past ook overal wel bij qua kleur.

400 per maand wordt hem hier ook niet, maar per seizoen misschien net wel.

Dromertje wat lastig dat hij zo moeilijk is met jas/schoenen wisselen.

Mag nu ook weer op zoek naar spijkerbroekjes. Zag bij mn nichtje dat de Oshkosh spijkerbroekjes heel mooi zitten dus ik denk dat ik daar maar eens naar ga kijken.

Zal binnenkort mn aankopen van de afgelopen tijd nog even posten.

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 17:08

400 euro per maand dat is mijn volledige leefbudget dus daar moet ik boodschappen van doen tanken enzovoort (oke plus de kinderbijslag)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-19 17:44

Die doeken van over de duizend euro vind ik ook overrated idd.

Maar een paar meter stof in mooi geweven patroon met daarin kasjmier, zijde etc daarvan snap ik dat dat meer 2/300 euro kost.

Meerijdplanke gaat hier nog niet handig zijn. Als ik bij de paarden ben wil ik Julia vast kunnen binden. Dus binnenkort kijken voor een bugaboo donkey.
En dragen lijkt mij nu vooral ideaal in de supermarkt, als ik met Julia buiten ga spelen in de tuin, op het strand/bos. Als ik paard ga longeren, op wedstrijd tijdens cross lopen. Dat was met wandelwagen vaak net onhandig.

Ons leefbudget heb ik eigenlijk geen idee van. Zou niet eens weten eerlijk gezegd hoeveel er binnenkomt in totaal.
Mijn salaris is iig altijd op :D
Maar goed daar betaal ik ook paard van (alleen al +/- 500,- stalling pm) en kinderkleding, wedstrijden en diesel voor de vrachtwagen.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 17:48

Prachtige doek Lau, heb precies dezelfde gehad. Bij een volgende wil ik het ook weer proberen :j

En ja wat iedereen te besteden heeft of wilt besteden is eigenlijk ook niet interessant vind ik. Al hou ik nu wel over want heb 2 kinderen minder te kleden nu.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 17:58

Synne heeft een paar keer bij ons geslapen in de eerste paar weken, maar verder vnl in wiegje. Die stond of naast mij, of naast Ruud en na een paar weken bij het voeteneind. Uiteindelijk toch wel naar eigen kamertje. Beste voor ons iig.

Moet er niet aan denken haar bij ons te hebben, qua slapen voor ons alledrie dan. Kan me wel voorstellen dat het heel fijn kan zijn.

Mooie doek Laura, maar kan me niet voorstellen dat die zoveel beter is dan de normaal geprijsde doeken :+
Ik heb een pure baby love doek en draagzak, ben met beide heel erg blij. Heb Synne niet enorm veel gedragen, maar wellicht een 2e wel wat meer. Het is zeker een uitkomst en heel fijn zo lekker bij je.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 18:32

Dragen is heerlijk <3 het lukt me nu echt niet meer met Mn bekken, maar plan id absoluut nummer 2 straks ook weer regelmatig te knopen. Ga niet voor een duowagen kijken en B op een meerijdplankje zetten lijkt me ook niet zo’n succes. Dus voorlopig kleine in de doek en B dan in de buggy oid. We zullen zien hoe het uitpakt.

Tja duur en minder duur, katoen of een blend. Ze doen allemaal wat ze moeten doen, maar er zit toch wel een erg groot verschil in draagcomfort :j
Maar AP is wel erg duur, vergeleken met andere merken (met net zulke blends en ingewikkelde patroontjes). Anna is vooral ook erg goed in marketing en weet haar doeken op de juiste manieren te promoten en in de spotlights te zetten. En dat werkt duidelijk goed :7
(Maar de doeken zijn toch wel erg fijn, jammer genoeg bijna :') want ik sta totaal niet achter haar marketingstrategieën en ideeen)

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 18:39

Oh geloof echt wel dat er een verschil in kan zitten. Met mijn draagconsult ook veel gevoeld en bekeken.

En een draagzak voor een paar tientjes gaat er bij mij niet in dat die goed is voor de kleine. Maar een doek van rond de 100,- en 1000,- scheelt wel heeeeel veel in geld.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 18:40

Ik ga ook weer dragen straks, mijn kinderwagen komt uit 1950 dus daar is sowieso geen meerijdplank voor. Ik vind de Ap doeken echt prachtig maar ik vind een ringsling echt een uitkomst en die heb ik nog :')

We hebben ook een fijne draagzak. En de buggy neem ik nu ook niet veel meer mee, O loopt prima.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 18:44

Meerijdplank leek mij ook niets. Maar blijkt erg fijn te zijn.
Achter een peuter aanrennen met baby op buik is verschrikkelijk onhandig en gevaarlijk (struikelen uitglijden)
Baby in de wagen is dan makkelijker en veiliger. Die op de rem en dan handen vrij :)
Ook in de stad blijft hij beter bij in de buurt :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 18:47

Ik heb niet zo'n weglopertje gelukkig := en ik weiger om met zo'n hippe moderne wagen te lopen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 18:49

Tja :) we hadden een mazzeltje. En deze was qua hoogte fijn voor ons bij het uitproberen.
Bij buggys heb ik te weinig beenruimte bij het lopen door het vouw/rem stuk.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 18:50

Ik had een staker. Was plezant soms in weer en wind naar school en hij ging zitten. Als ik hem dan meekreeg, was t 100m verder weer van dat .

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 18:52

Onze Elodie Is heel fijn maar gebruik hem nog maar weinig.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 18:55

Ben nu aan het zien naar een buggy die klein opvouwt voor [naam] in te zetten wanneer ik [naam] van t school ga halen of rap naar winkel te gaan. Maar ook geen fortuin kost.
De grote buggy dan telkens er uit met de zitting apart is nogal zwaar. Nu zet ik de mc op het onderstel maar dat begint zwaar te worden en binnenkort gaat hij naar autostoel.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 18:56

Elodie Is ook goed tweedehands te krijgen en is paraplumodel.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 19:11

Ik heb wel een duo wagen staan voor dalijk. Wil ook een buiten het dorp kunnen lopen met de hond en dan is allebei vast de enige optie. Lang dragen gaat me niet keuken met zeer bekken. Tweedehands gekocht en verwacht hem voor die prijs ook wel weer door te kunnen verkopen.

Heb wel buggy liggen, maar pak eigenlijk nog steeds de kinderwagen als we met de hond gaan. Gaan we met de auto weg vaak buggy mee.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 19:23

B slaapt sinds een maand of 3 af en aan bij ons in bed. Sowieso is hij momenteel erg afhankelijk van mij! Mama voor en mama na.

Qua draagdoek, 1x een AP geprobeerd maar vond de kwaliteit niet echt wow.. Sowieso vind ik de meeste niet mooi. Ben tot nu toe vooral fan van PN en met name Omega!

Qua bedragen, ik koop niet elke maand iets, ik koop alleen als ik 't nodig heb en vooral niet te duur of graag in de sale. :)

B draag ik nog regelmatig, hij wil momenteel ook in huis vaak even knuffelen. Maar hij wil okk wel in de buggy. :)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 19:48

Welke sokjes hebben jullie eigenlijk? Kruidvat en Zeeman zakken omlaag, dan heeft hij blote enkels. Hema trapt hij uit. Suggesties voor sokjes die wel blijven zitten? :))

Vriend gebruikt hier altijd de draagzak, ik heb meerdere doeken en een rs die allemaal gebruikt worden. Vind het ideaal, vooral met een baby die een hekel aan de kinderwagen heeft. :j

J heeft vandaag zijn MarMar truitje aan, fijn spul! Hij valt nu lekker oversized.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 19:50

Mailliots :)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 19:52

Mijn zoon sliep op mijn kamer van augustus tot 1e week januari. Werd hoorndol van zijn gesnurk. Hij slaapt prima in zijn kamer.

Ik heb 2 buggy’s. 1 zware van mutsy kinderwagen en ik heb van de week een mc Laren van een vriendin gekregen. Ideaal voor even naar de supermarkt lopen of met de hond uitlaten.

@lautje mooie doek. Stof lijkt heerlijk.