Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Relaxed schreef:Jester_ schreef:Wij drinken beide geen bier. Maar ik heb altijd bier in huis en in mijn minikoelkast koud staan (waar ik me dus mateloos aan erger want heb zelf weinig ruimte) voor evt bezoek
Ik heb ook standaard 6pack blikjes in huis, maar zet het pas koud als ik weet dat er iemand komt die het kan drinkenIs dat voor jou geen optie?
anjali schreef:M_D_H schreef:Dan een gierig trekje van mijzelf...
Mijn broertje is helaas niet de enige in de (schoon)familie die veel fris drinkt.
Daarom haal ik normaal voor mijzelf echte coco cola zero en voor mijn vriend lipton ijsthea want met 6 flessen doen wij toch minstens 2,5 week... (mits we dus mijn broertje pakjes dubbelfris geven) maar met verjaardagen haal ik al het drinken bij de lidle omdat ik weet dat het enorm hard gaat bij sommige mensen en ik daar gewoon niet op kan inkopen
Het scheelt mij enorm veel geld.
Morgen geef ik voor mijn verjaardag een groot tuinfeest met bbq en ik ben met drinken en vlees onder de 40 euro gebleven bij de lidle. Als ik alles merk zou gaan halen zoals we normaal doen zou ik boven de 100 euro zijn uitgekomen
Qua alcohol haal ik bepaalde dranksoorten bewust niet en krijgt mijn schoonvader een eigen fles wijn, is deze fles op dan heeft hij pech... Het gevolg is dat mijn schoonvader niet meer naar onze verjaardag toe komt omdat hij dan niet lekker kan drinken, dus neemt hij ons voor onze verjaardag mee uit eten
Mijn schoonvader is een alcoholist die ondanks dat hij nog moet rijden in een half uur tijd een fles wijn soldaat kan maken, en liever sterkere zaken drinkt die wij daarom niet in huis halen
Maar het is wel een soort van gierig...
Maar een hele fles wijn is toch meer dan voldoende voor 1 persoon?Moet hij soms ook nog met de auto rijden daarna?
Cowboy55 schreef:LadyMadonna schreef:Dat heeft niet zoveel met de gemeente te maken imo maar met de mensen die die zakken daar hangen buiten ophaal dagen
![]()
Er zijn ondertussen veel gemeenten waar nog maar 1x per 4 weken restafval wordt opgehaald. Vaak wordt in die gemeenten wel 1x per twee weken plastic en GFT opgehaald en ook vaak papier.
Om je een idee te geven:
Papier levert gemiddeld Euro 100-125 per ton op;
Plastic levert (zwaar gesubidieerd) rond de Euro 350 per ton op;
GFT kost een paar tientjes per ton;
Restafval kost al gauw 100-150 euro per ton.
Niet of nauwelijks afval scheiden kost dus gewoon een vermogen. Het verschil tussen een ton papier inzamelen voor recycling vs in het restafval proppen kost tussen de Euro 200 en Euro 275. Kies maar.....
Sheran schreef:Echt onbeschoft vind ik het niet, maar als je dorst hebt drink je water, geen frisdrank. Ben niet anders gewend dan dat bezoek 1 glas krijgt en niet constant wordt bijgevuld. Zeker niet met frisdrank. Thee is soms andersKomt er bezoek binnen met dorst is het ook meestal 'even een glaasje water, dan graag thee' ofzo.
Siggislief schreef:LadyMadonna schreef:Ik woon in buitengebied, melding kan dus niet van heel veel mensen af komen, hoe anoniem is anoniem dan?
Vorige week stond de wind verkeerd, en toen stonk m’n hele huis naar verbrand plastic![]()
Ik er heen: zijn jullie plastic asn het verbranden ofzo?
Buren heel schijnheilig alsof ik gek was: nee hoor![]()
Meestal houden ze wel rekening met de wind zodat het over de akker gaat...
Wij hebben ergens in de wijk een familie gehad die de luiers van hun kinderen gevuld en al in de open haard gooide..![]()
![]()
Dus de wijk stonk behoorlijk na dat ze het hadden verbrand!
Cayenne schreef:Gadverdamme, luiers verbranden in de open haard en vuurton? Ik wil niet weten hoe dat ruikt
Daphara schreef:In kittentijd heb ik hier regelmatig bezoek voor de kittens, zelf ben ik een water of thee drinker, dus ik heb alleen bij speciale gelegenheden frisdrank in huis.
Ik heb wel eens bezoek over de vloer gehad als ik dan vroeg, willen jullie koffie of thee, dat ze zeiden, doe maar cola. Sorry, geen cola in huis, ik kan wel limonade maken, heb meestal wel wat Spa rood, of een biertje aanbieden alcoholvrij of gewoon.... nou dat was echt zo vreemd volgens hun, die kerel hield er niet over op dat hij niet snapte dat er geen cola of andere frisdrank in huis was. Ik was en na 10 minuten helemaal klaar mee en heb ze ook geen kitten verkocht. Ik heb geleerd; wie het kleine niet eert, is het grote niet waard.
Ach ja, potentiële kittenkopers... ik kan er een boek over schrijven.
Ik vind het wel grappig om te lezen dat sommigen vinden dat je gasten van alles en onbeperkt moet kunnen aanbieden. Dat vind ik dus helemaal niet, ik haal niet in huis wat ik zelf liever niet drink, tenzij ik zeker weet dat het op komt met een feestje of speciaal etentje of zo.
Cowboy55 schreef:Cayenne schreef:Gadverdamme, luiers verbranden in de open haard en vuurton? Ik wil niet weten hoe dat ruikt
Gierige mensen (jazeker, on topic) halen de meest rare dingen uit om een Euro te besparen. Ik kom ook regelmatig zwerfvuil tegen bij uitritten van snelwegen waarbij de eerste beschikbare oprit 7-8 kilometer verderop ligt. Minstens 14-16 kilometer rijden dus om illegaal afval te dumpen.....zelfs economisch gesproken te stompzinnig voor woorden en dan laat ik de sociaal-maatschappelijke aspecten nog even buiten beschouwing.
Christiene schreef:Visite krijg t gewoon zodra het op is weer en mijn beste vrienden weten waar het staat.bij hun krijg ik ook gewoon wat ik wil.
Nu drink ik niet zoals thuis of bij mijn ouders in een teug het glas leeg. En als ik dat wel doe zeg ik nee als ze vragen of ik nog wat wil. Ik heb niet graag een glas open staan tussen de spelende kinderen verdwijnt speelgoed in je drinken of kinderhandjes die vies zijn. En buiten ivm insecten
Jtragter schreef:Ik vind genoeg eten en rekening houden met wat de gast lekker vind ontzettend gastvrij. Van mij hoeven ze niet te verwachten dat ik alles merk koop, maar ik houd wel rekening met iedereen. Heb altijd genoeg te eten in huis voor gasten.
DatBenIkNou schreef:Sheran schreef:Echt onbeschoft vind ik het niet, maar als je dorst hebt drink je water, geen frisdrank. Ben niet anders gewend dan dat bezoek 1 glas krijgt en niet constant wordt bijgevuld. Zeker niet met frisdrank. Thee is soms andersKomt er bezoek binnen met dorst is het ook meestal 'even een glaasje water, dan graag thee' ofzo.
Serieus? Al drinkt visite mijn beide koelkasten leeg, ze zijn te gast?! Als ik ergens 1 glaasje krijg dat niet bijgevuld wordt, dan zou ik mij niet erg welkom en gewenst voelen. Juist met je visite lekker hapjes en drankjes doen is toch juist gezellig? Kijk, een kind krijgt ook geen 2 liter cola van mij, puur uitopvoed en gezondheidskundig oogpunt. Maar volwassenen? Vind ik echt gierig als je niet bijschenkt.