Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 12:27

Ja dat doe ik dus al niet want ik drink het dan zelf op. _O- Groot nadeel aan alles lusten. :=

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 12:28

Relaxed schreef:
Jester_ schreef:
Wij drinken beide geen bier. Maar ik heb altijd bier in huis en in mijn minikoelkast koud staan (waar ik me dus mateloos aan erger want heb zelf weinig ruimte) voor evt bezoek

Ik heb ook standaard 6pack blikjes in huis, maar zet het pas koud als ik weet dat er iemand komt die het kan drinken :+ Is dat voor jou geen optie?

Helaas komen ze altijd onverwacht :+

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 12:32

anjali schreef:
M_D_H schreef:
Dan een gierig trekje van mijzelf...

Mijn broertje is helaas niet de enige in de (schoon)familie die veel fris drinkt.
Daarom haal ik normaal voor mijzelf echte coco cola zero en voor mijn vriend lipton ijsthea want met 6 flessen doen wij toch minstens 2,5 week... (mits we dus mijn broertje pakjes dubbelfris geven) maar met verjaardagen haal ik al het drinken bij de lidle omdat ik weet dat het enorm hard gaat bij sommige mensen en ik daar gewoon niet op kan inkopen :o

Het scheelt mij enorm veel geld.
Morgen geef ik voor mijn verjaardag een groot tuinfeest met bbq en ik ben met drinken en vlees onder de 40 euro gebleven bij de lidle. Als ik alles merk zou gaan halen zoals we normaal doen zou ik boven de 100 euro zijn uitgekomen :o

Qua alcohol haal ik bepaalde dranksoorten bewust niet en krijgt mijn schoonvader een eigen fles wijn, is deze fles op dan heeft hij pech... Het gevolg is dat mijn schoonvader niet meer naar onze verjaardag toe komt omdat hij dan niet lekker kan drinken, dus neemt hij ons voor onze verjaardag mee uit eten :)
Mijn schoonvader is een alcoholist die ondanks dat hij nog moet rijden in een half uur tijd een fles wijn soldaat kan maken, en liever sterkere zaken drinkt die wij daarom niet in huis halen

Maar het is wel een soort van gierig...

Maar een hele fles wijn is toch meer dan voldoende voor 1 persoon?Moet hij soms ook nog met de auto rijden daarna?

Heb je het klein geschreven stuk gelezen? :+
Dat is denk ik al antwoord op je vraag en ja, daarna moet hij nog auto rijden :oo

Bier drinken wij ook niet, heb inderdaad wel standaard 4 flesjes koud staan.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 12:45

Ik had voorheen altijd bier, fris en sap in huis voor bezoek.
Maar kon het vaak weggeven omdat alles over de datum ging :+
Nu haal ik wat blikjes fris en daar doen ze het maar mee :o
Drink zelf alleen maar water en thee :')

Tessabuddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 12:55

En weer offtopic, niet erg interessant wie wat in huis heeft aan frisdrank.. Lijkt inmiddels wel een wedloop.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 12:56

Mensen die onverwacht aan de deur staan hebben de keuze uit thee, oploskoffie en water en als de winkels open zijn mogen ze mee lekkers en fris halen.
Weet ik dat er visite komt dan zorg ik voor een pak koekjes, iets van chips/nootjes/toastjes(met smeersels) en wat blikjes/kleine flesjes frisdrank.
Drinkt diegene graag spa dan komen er gewoon grote flessen omdat ik dat zelf ook graag drink.
Het geen fris in grote flessen heeft te maken met de tic dat wat open is ook op moet (iig qua lekkers en drinken) en ik met grote flessen zo weer op 2l per dag zit terwijl ik nu hooguit een flesje wegtik wanneer de visite weer weg is.
Fris wat over is zet ik in de kelder, dan staat het uit zicht, heb ik dan eens zin in fris pak ik er 1 blikje/flesje van.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 13:06

Cowboy55 schreef:
LadyMadonna schreef:
Dat heeft niet zoveel met de gemeente te maken imo maar met de mensen die die zakken daar hangen buiten ophaal dagen

+:)+
Er zijn ondertussen veel gemeenten waar nog maar 1x per 4 weken restafval wordt opgehaald. Vaak wordt in die gemeenten wel 1x per twee weken plastic en GFT opgehaald en ook vaak papier.

Om je een idee te geven:
Papier levert gemiddeld Euro 100-125 per ton op;
Plastic levert (zwaar gesubidieerd) rond de Euro 350 per ton op;
GFT kost een paar tientjes per ton;
Restafval kost al gauw 100-150 euro per ton.

Niet of nauwelijks afval scheiden kost dus gewoon een vermogen. Het verschil tussen een ton papier inzamelen voor recycling vs in het restafval proppen kost tussen de Euro 200 en Euro 275. Kies maar.....

Hier wordt het plastic soms zo lang (vier weken bijvoorbeeld) niet opgehaald, vooral als er een feestdag tussen valt ofzo, dat ik niet meer weet waar ik het moet bewaren. Met de warme dagen gaat alles stinken.
Ik vind het echt ontzettend irritant.
Je mag af en toe een heel klein beetje groen afval aan de straat zetten, voor de rest moet je voor alles naar het afval station en betalen.
Dat betalen gaat in de trant van "ah daar heb je Henkie, die matsen we voor twee euro" en "vandaag heb ik een rothumeur dus jij betaalt lekker een tientje" Volledig willekeurig dus.
In het centrum in afvalbakken dumpen gaat niet, want die staan er simpelweg niet.

In mijn vorige gemeente hadden we ondergrondse containers en daar hoefde je niks voor te betalen. Tenminste geen zes verschillende kliko's voor de deur en stinkend afval. Bij veel gemeentes wordt het gescheiden afval na ophalen gewoon weer op één hoop gegooid. Dus de vraag is hoeveel zin het allemaal heeft.

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 13:19

Oh, ik herinner me er nog een :+. Afgelopen kerst bij mijn schoonouders. De broer van m'n vriend had niet zo'n zin in cadeautjes kopen, dus die had z'n moeder £200 toegestopt en gezegd "haal er maar wat leuks van." 4 man, dus om en nabij de £50 per person en aangezien ze voor mijn vriend en mij samen zouden kopen dus £100. Daar kan je best leuke dingen mee doen. Mijn vriend en ik hebben net ons eerste huis gekocht dus er stond voldoende op de lijst aan huisraad en dan vond z'n broer het wel leuk om het kruidenrek te geven dat op onze verlanglijst stond. Was iets van £40, dus pastte ruim in het budget. *\o/*
Kerstavond en wij pakken het betreffende pakket uit en wat eruit kwam was overduidelijk niet het kruidenrek dat we op de lijst hadden gezet. Ik heb 'm later op Ebay teruggevonden voor £15. Wat er met de overige £85 is gebeurd hebben we nooit gevraagd :').

Mijn vriend heeft dat godzijdank totaal niet, die is ontzettend gul. Toen wij nog niet daten wilde hij voor mij en een vriendin onze treinreis om bij hem in de stad de verjaardag van die vriendin te vieren wel betalen. Trein is hier echter heel duur, twee retourtjes Hull - Glasgow had hem rustig £120 gekost. Heb daar toen wel een stokje voor gestoken en op mijn kosten een auto gehuurd :'). Heb hem later gevraagd waarom hij dat aanboodt. Hij haalde z'n schouders op en zei iets van "Ik wilde jullie graag zien. Jullie hadden het geld niet en ik wel, dus waarom zou ik dat dan niet doen?"

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 13:25

Sheran schreef:
Echt onbeschoft vind ik het niet, maar als je dorst hebt drink je water, geen frisdrank. Ben niet anders gewend dan dat bezoek 1 glas krijgt en niet constant wordt bijgevuld. Zeker niet met frisdrank. Thee is soms anders :P Komt er bezoek binnen met dorst is het ook meestal 'even een glaasje water, dan graag thee' ofzo.

Serieus? Al drinkt visite mijn beide koelkasten leeg, ze zijn te gast?! Als ik ergens 1 glaasje krijg dat niet bijgevuld wordt, dan zou ik mij niet erg welkom en gewenst voelen. Juist met je visite lekker hapjes en drankjes doen is toch juist gezellig? Kijk, een kind krijgt ook geen 2 liter cola van mij, puur uitopvoed en gezondheidskundig oogpunt. Maar volwassenen? Vind ik echt gierig als je niet bijschenkt.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 13:33

Visite krijg t gewoon zodra het op is weer en mijn beste vrienden weten waar het staat.bij hun krijg ik ook gewoon wat ik wil.
Nu drink ik niet zoals thuis of bij mijn ouders in een teug het glas leeg. En als ik dat wel doe zeg ik nee als ze vragen of ik nog wat wil. Ik heb niet graag een glas open staan tussen de spelende kinderen verdwijnt speelgoed in je drinken of kinderhandjes die vies zijn. En buiten ivm insecten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 13:45

Siggislief schreef:
LadyMadonna schreef:
Ik woon in buitengebied, melding kan dus niet van heel veel mensen af komen, hoe anoniem is anoniem dan? ;)

Vorige week stond de wind verkeerd, en toen stonk m’n hele huis naar verbrand plastic :r

Ik er heen: zijn jullie plastic asn het verbranden ofzo?
Buren heel schijnheilig alsof ik gek was: nee hoor :o?

Meestal houden ze wel rekening met de wind zodat het over de akker gaat...

Wij hebben ergens in de wijk een familie gehad die de luiers van hun kinderen gevuld en al in de open haard gooide.. :x 8)7
Dus de wijk stonk behoorlijk na dat ze het hadden verbrand! :r

Oh maar dat gebeurde hier ook hoor, niet in de open haard, maar buiten in de vuurton

plantje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 13:45

Ik vind genoeg eten en rekening houden met wat de gast lekker vind ontzettend gastvrij. Van mij hoeven ze niet te verwachten dat ik alles merk koop, maar ik houd wel rekening met iedereen. Heb altijd genoeg te eten in huis voor gasten.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-18 13:51

Gadverdamme, luiers verbranden in de open haard en vuurton? Ik wil niet weten hoe dat ruikt :r

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 13:57

Cayenne schreef:
Gadverdamme, luiers verbranden in de open haard en vuurton? Ik wil niet weten hoe dat ruikt :r

Gierige mensen (jazeker, on topic) halen de meest rare dingen uit om een Euro te besparen. Ik kom ook regelmatig zwerfvuil tegen bij uitritten van snelwegen waarbij de eerste beschikbare oprit 7-8 kilometer verderop ligt. Minstens 14-16 kilometer rijden dus om illegaal afval te dumpen.....zelfs economisch gesproken te stompzinnig voor woorden en dan laat ik de sociaal-maatschappelijke aspecten nog even buiten beschouwing.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 14:32

_O-
Oftewel, waarom zou je op een kwartje kijken als je een dubbeltje kunt besparen? 8-)

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 14:39

In kittentijd heb ik hier regelmatig bezoek voor de kittens, zelf ben ik een water of thee drinker, dus ik heb alleen bij speciale gelegenheden frisdrank in huis.

Ik heb wel eens bezoek over de vloer gehad als ik dan vroeg, willen jullie koffie of thee, dat ze zeiden, doe maar cola. Sorry, geen cola in huis, ik kan wel limonade maken, heb meestal wel wat Spa rood, of een biertje aanbieden alcoholvrij of gewoon.... nou dat was echt zo vreemd volgens hun, die kerel hield er niet over op dat hij niet snapte dat er geen cola of andere frisdrank in huis was. Ik was en na 10 minuten helemaal klaar mee en heb ze ook geen kitten verkocht. Ik heb geleerd; wie het kleine niet eert, is het grote niet waard.

Ach ja, potentiële kittenkopers... ik kan er een boek over schrijven.

Ik vind het wel grappig om te lezen dat sommigen vinden dat je gasten van alles en onbeperkt moet kunnen aanbieden. Dat vind ik dus helemaal niet, ik haal niet in huis wat ik zelf liever niet drink, tenzij ik zeker weet dat het op komt met een feestje of speciaal etentje of zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 14:42

Daphara schreef:
In kittentijd heb ik hier regelmatig bezoek voor de kittens, zelf ben ik een water of thee drinker, dus ik heb alleen bij speciale gelegenheden frisdrank in huis.

Ik heb wel eens bezoek over de vloer gehad als ik dan vroeg, willen jullie koffie of thee, dat ze zeiden, doe maar cola. Sorry, geen cola in huis, ik kan wel limonade maken, heb meestal wel wat Spa rood, of een biertje aanbieden alcoholvrij of gewoon.... nou dat was echt zo vreemd volgens hun, die kerel hield er niet over op dat hij niet snapte dat er geen cola of andere frisdrank in huis was. Ik was en na 10 minuten helemaal klaar mee en heb ze ook geen kitten verkocht. Ik heb geleerd; wie het kleine niet eert, is het grote niet waard.

Ach ja, potentiële kittenkopers... ik kan er een boek over schrijven.

Ik vind het wel grappig om te lezen dat sommigen vinden dat je gasten van alles en onbeperkt moet kunnen aanbieden. Dat vind ik dus helemaal niet, ik haal niet in huis wat ik zelf liever niet drink, tenzij ik zeker weet dat het op komt met een feestje of speciaal etentje of zo.

Onverwacht bezoek hoeft hier ook nergens op te rekenen, heb wel standaard wat blikjes drinken in huis, maar geen koek of snackerij oid. Maaar ik heb dan ook een hekel aan onverwacht bezoek en dat weer iedereen wel zo'n beetje. Iedereen is welkom, maar wel ff na overleg en dan haal ik ook wel eea in huis :j
Voor potentiele kopers zou ik ook niets in huis halen, ja koffie en thee en eventueel iets erbij.. Maar die mensen ken je niet, hoe moet je dan weten wat ze willen? ;)

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 15:12

Cowboy55 schreef:
Cayenne schreef:

Gierige mensen (jazeker, on topic) halen de meest rare dingen uit om een Euro te besparen. Ik kom ook regelmatig zwerfvuil tegen bij uitritten van snelwegen waarbij de eerste beschikbare oprit 7-8 kilometer verderop ligt. Minstens 14-16 kilometer rijden dus om illegaal afval te dumpen.....zelfs economisch gesproken te stompzinnig voor woorden en dan laat ik de sociaal-maatschappelijke aspecten nog even buiten beschouwing.

Is dat niet gewoon te doen door onderweg naar je werk een paar vuilniszakken mee te nemen in de auto en die te dumpen in een andere gemeente dan waar je bekend bent? Kost geen extra rit en verlaagt de pakkans behoorlijk t.o.v. je eigen gemeente.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 15:44

Christiene schreef:
Visite krijg t gewoon zodra het op is weer en mijn beste vrienden weten waar het staat.bij hun krijg ik ook gewoon wat ik wil.
Nu drink ik niet zoals thuis of bij mijn ouders in een teug het glas leeg. En als ik dat wel doe zeg ik nee als ze vragen of ik nog wat wil. Ik heb niet graag een glas open staan tussen de spelende kinderen verdwijnt speelgoed in je drinken of kinderhandjes die vies zijn. En buiten ivm insecten

Maar ik vind niet dat gasten zelf ongevraagd wat mogen pakken .Tenzij ik dat vantevoren gezegd heb.Die mensen heb je wel,die bedienen zichzelf en zitten verder ook overal aan.Dat is niet mijn stijl.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 16:35

Jtragter schreef:
Ik vind genoeg eten en rekening houden met wat de gast lekker vind ontzettend gastvrij. Van mij hoeven ze niet te verwachten dat ik alles merk koop, maar ik houd wel rekening met iedereen. Heb altijd genoeg te eten in huis voor gasten.

Hier net zo, sleep van alles in huis en ga dan ook echt voor kwaliteit.
Als ik alleen in huis zou halen wat ik zelf drink gaat men niet blij worden, ik drink meestal water en soms een glaasje fris :D Vind ook niet dat mijn gasten dat dan ook maar moeten doen.
Sheran, is het bij jou serieus zo dat visite 1 glas fris krijgt en dan maar over moeten op water?

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 16:51

Dat is gierig en niet gastvrij :+ _O-

Ik sleep idd ook alles in huis, inclusief voedsel voor een weeshuis :j Ik heb graag dat mensen genoeg te eten en drinken hebben :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 16:54

Ik heb altijd wel veel in huis voor visite, maar visite is bij mij meestal borrelen dus dat is al wat makkelijker. Ben overigens wel van het 'ik bied je een drankje aan en daarna is het zelfbediening', ik haat telkens heen en weer lopen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 17:34

DatBenIkNou schreef:
Sheran schreef:
Echt onbeschoft vind ik het niet, maar als je dorst hebt drink je water, geen frisdrank. Ben niet anders gewend dan dat bezoek 1 glas krijgt en niet constant wordt bijgevuld. Zeker niet met frisdrank. Thee is soms anders :P Komt er bezoek binnen met dorst is het ook meestal 'even een glaasje water, dan graag thee' ofzo.

Serieus? Al drinkt visite mijn beide koelkasten leeg, ze zijn te gast?! Als ik ergens 1 glaasje krijg dat niet bijgevuld wordt, dan zou ik mij niet erg welkom en gewenst voelen. Juist met je visite lekker hapjes en drankjes doen is toch juist gezellig? Kijk, een kind krijgt ook geen 2 liter cola van mij, puur uitopvoed en gezondheidskundig oogpunt. Maar volwassenen? Vind ik echt gierig als je niet bijschenkt.

Ik zeg niet dat ik niet bijschenk. Maar als het geen verjaardag is (dat is meestal zelfbediening) komt het regelmatig voor dat het gewoon 1 glaasje is. Of dat er pas na een uur weer gevuld wordt. Niet uit gierigheid maar omdat ik er ook gewoon niet aan denk omdat we dan iets anders aan het doen zijn ofzo. Bv een bestuursvergadering. Ik heb ook wel vrienden die je niks aanbieden bij aankomst. Die vergeten het gewoon :P

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 18:30

Dat vind ik zelf heel vervelend. Ik drink gewoon veel en dan zit ik er echt met dorst.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 18:33

Je kan natuurlijk altijd vragen of even naar de kraan lopen. Ik heb het andersom trouwens met eten: heb snel honger maar er wordt niet veel aangeboden :P