Baby en kinderkleding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimbers

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 23:07

Best lang michelle hoor! Sowieso voor naar buiten aangezien je de koude periode ingaat. Die kleintjes kunnen echt niet zonder mutsje.
In huis is het ook een beetje afhankelijk van hoe snel de baby zijn eigen temperatuur op peil weet te houden. Een week of 2?

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 23:13

Kimbers schreef:
Best lang michelle hoor! Sowieso voor naar buiten aangezien je de koude periode ingaat. Die kleintjes kunnen echt niet zonder mutsje.
In huis is het ook een beetje afhankelijk van hoe snel de baby zijn eigen temperatuur op peil weet te houden. Een week of 2?

In huis zijn echt die newborn dingen denk ik?
Buiten zijn ander soort meer denk ik, dat zijn denk ik 'modieuze' mutsjes?

Heb sowieso voetenzakken met gevoerde capuchon.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 23:20

Mutsje heeft ze hier best lang opgehad. Denk wel een week of 4-5, in huis dan. Ik werd wel gek van die gewone mutsjes, die schoven altijd af. Heb toen 2 fijne bij prenatale gehaald, van die mutsjes met een knoop en ik had een strikmutsje bij kusjes weg, die laatste was goud waard. Later ook eentje gehad van mayoral.
Even kijken of ik foto s heb
Afbeelding
Roze gebreid mutsje van mayoral
Afbeelding
Strikmutsje
Deze waren erg fijn.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 00:03

Hee Maartje! :wave: Proficiat met jullie derde! Wat een mannenhuishouden :D

Hier maar twee dagen een mutsje op gehad, daarna nog een paar keer buiten, maar eigenlijk niet echt nodig gehad gelukkig. Wat een ondingen := maar van de winter ontkom je er niet aan idd. Mijn Uk heeft een redelijk bescheiden hoofdomtrek, dus vrijwel alle mutsjes waren te groot, die uit het ziekenhuis paste nog het best. Dus die heb ik maar gauw uitgewassen, zodat ie die weer op kon, maar echt charmant (of matchend met wat dan ook) was dat roze-blauw gestreepte niet :+

Slofjes van Lodger idd! <3 Ook heb ik een setje van Oma Meijel Breit, zij doneren bij ieder verkocht setje ook een setje aan het Wilhelmina Kinderziekenhuis. Deze hebben een vetertje in de enkel, tegen het afzakken/uittrekken.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 06:21

Haha ja ik ben behoorlijk in de minderheid Britt :') maar wel heel gezellig hoor, al die mannen

Onze oudste heeft in september ook echt wel een week een mutsje gedragen. Wij hebben redelijk warme kinderen dus buiten hebben ze zelfs in de winter haast nooit een muts op

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 06:36

Gup heeft geen muts op gehad :+ was 39 graden toen hij geboren was :D
Voor 2.0 gaan we voor wolzijde strikmutsjes. Warm en niet te dik :)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 07:29

Onze dochter trok hem af of krijste als ze hem op had. Gelukkig hield ze zich vrijwel direct op temperatuur en had ze haar.
Ze is van december. Buiten moest het wel echt natuurlijk. Ze viel in de wagen vaak in slaap, dan bleef ze er vanaf.
Ik legde haar in de maxicosizak in de wandelwagen. Daar zit ook een soort muts aan.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 07:35

Hier ook bijna geen mutsje gebruikt, max 3 dagen. De kraamhulp gaf aan dat het niet meer nodig was. Wij hebben een houtkachel en het is dan altijd warm in huis en hebben ook een warmbloedig kind. Naar buiten heb ik het nog wel een paar keer gedaan, maar had hem ook altijd in de Puckababy Gogo en daar is zijn hoofd ook bedekt.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-17 07:44

Nu willen we wel foto's zien he Michelle!!

Hier maar 3 dagen een mutsje. Was een hittegolf en ze hield zich goed warm. Van t winter ging ze naar buiten in een skipak met muts eraan. Was ideaal want ze trekt alles af.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 08:13

T is ook van november en had in huis het mutsje een weekje op. Daarna naar buiten wel de hele winter een muts opgehad.
Gevoerde capuchon van een voetenzak zit niet dicht genoeg op het hoofdje dus dan zou ik nog wel een (wat dunner) mutsje op doen

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 08:24

Hier een dag een mutsje op, daarna mocht ie af (mei)

Ik blijf bezig met project winterjas. Vind het lastig wat nu warm genoeg zal zijn, vorig jaar zat ze lekker in de voetenzak maar dit jaar zal ze best veel zelf lopen natuurlijk :=

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 08:38

Hier ook eigenlijk geenutsjes opgehad, begonnen beide ook te krijsen zodra ze hem ophadden.

Ingrid laagjes? Jasje niet te krap kopen zodat er nog makkelijk een fleece of wollen vestje onderpast.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 08:39

Thanx meiden! Ga op jacht naar leuke mutsjes haha

Weet niet of het zo te zien is? Vrij simpele basis dingetjes, die elk seizoen wel kunnen ivm vooruit moeten denken qua maat
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 08:46

Afbeelding
Ja deze hebben we liggen, is maat 92 die is nog ruim zat. Maar die is niet echt lekker warm gevoerd dus als het echt winter is is die niet warm genoeg denk ik...
Zag in de nieuwe collectie van Vingino ook een mooie jas. Als ik binnenkort weer bij mijn ouders ben maar even langs de langzaam daar, daar verkopen ze ook Vingino jassen.

Leuk geslaagd Michelle!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 08:46

Haha :D was er nog wat over voor de rest? ;)

Ik hou niet zo van dikke jassen bij die kleintjes :n worden ze zo propperig van en beperkt ze in hun beweging.
Wij hebben een fleece vestje wat fijn aansluit, kan hij namelijk ook aanhouden in de autostoel. En dan een bodywarmer of een ander dunner jasje wat daarover kan als hij lang buiten verblijft.
Laatst bijgewerkt door Keet op 08-08-17 08:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Tess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 08:47

Kom ook weer even binnen vallen...

Muts heeft Mees de eerste 2 weken gedragen. Wat een ramp om een goed passend mutsje te vinden. Alles wat te groot en zakte voor meneer zijn ogen. Uiteindelijk een heel cheapo ding die bij een pakje van de zeeman hoorde die enigszins normaal bleef zitten. Maar eenmaal thuis uit t ziekenhuis bleek al snel dat hij z'n muts niet meer echt nodig had. Buiten gewoon capuchon op was genoeg.

Leuke kleertjes Michelle, idd een mooie basis.

Hier ligt t shoppen een beetje stil, meneer is weer enorm aan t groeien. Z'n zomergarderobe kan nog precies. Maar vind t daardoor een beetje spannend om vooruit te kopen voor de winter.

Ben langzaam op zoek naar een winterjas, maar kan slecht vinden wat ik zoek. Wil iets wat vergelijkbaar is met wat hij afgelopen winter had, maar t is voornamelijk plastic fantastic en bomber model momenteel.

Voor t beeld, dit was de winterjas afgelopen jaar:
Afbeelding

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 08:51

Liselot schreef:
T is ook van november en had in huis het mutsje een weekje op. Daarna naar buiten wel de hele winter een muts opgehad.
Gevoerde capuchon van een voetenzak zit niet dicht genoeg op het hoofdje dus dan zou ik nog wel een (wat dunner) mutsje op doen

Klopt. Daarom zat die er ook onder. En een regenhoes over de wagen en een kruik er in.

Je kunt je baby en verlof beter in het voorjaar/ zomer hebben hoor :D

Nee. Ik vond het heerlijk haar lekker in te pakken en in de vrieskou en soms zelfs sneeuw te wandelen. Ze heeft nooit koud gevoeld! :)

Heel leuk Michelle!

En qua winterjas. Ik kijk ook al maar weet het nog even niet. Ik wil in ieder geval een lekker warme, beetje waterafstotend en lekker over de billen..

3x damn auto correct..
Laatst bijgewerkt door IMJ op 08-08-17 08:58, in het totaal 3 keer bewerkt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 08:52

Voor 2.0 ben ik opzoek naar een merino vachtje voor in de wagen (als ze daar in gaat) lekker knus en warm :+: Denk dat ik ook zoeits ga zoeken voor in de maxi cosi.
Pfff kind krijgt teveel schapenvachtjes als ik er nu over na denk :D :+:

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 08:54

Vind bijna alles mooi Michelle, dat gebeurt niet zo vaak :D Mooie basis denk ik idd!

Hier 2 weken een mutsje op gehad, eind april/begin mei. Was heel koud bij ons boven, hij had het echt nodig. Ondanks z'n kop met haar.

Winterjas wacht ik nog even mee, heb wel 2 bodywarmers liggen en een fijne bugaboo zak voor de wagen.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 08:57

Ik heb voor van de winter een wind en waterdicht jasje wat weliswaar gevoerd is maar niet extreem dik. Kan er altijd een lekker vest onder doen maar met een klein fijn kind leek zo'n bomber model me echt niet fijn.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 09:00

Mooie basis inderdaad!

Winterjassen pfff drama altijd. Ik hou ook niet van dat plastic spul maar het moet wel echt warm zijn. Stiekem hoop ik dat zijn jas van vorig jaar nog past, maar ik vrees het ergste :')
Hopelijk past nummer 2 wel nog even in iets wat ik heb liggen. Echt geen idee welke maat hij de winter door draagt

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 09:00

Michelle77 schreef:
Kimbers schreef:

In huis zijn echt die newborn dingen denk ik?
Buiten zijn ander soort meer denk ik, dat zijn denk ik 'modieuze' mutsjes?

Heb sowieso voetenzakken met gevoerde capuchon.

Voor buiten iig de lekkere warme gevoerde mutsjes. Binnen gewoon de wat simpele katoenen mutsjes :j

Jasjes met die ukjes is drama vind ik. Heb ook in de winter gewoon gebruik gemaakt van vestjes en in de kinderwagen dan maar lekker warm toedekken.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 09:05

Hier werd ze bijna 1. winter! Afbeelding

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-17 09:07

Hier moet ik wel een warme jas voor als ze buiten langs de bakrand staat :Y)

Leuk Michelle! Herken een aantal dingen die ik zelf ook heb besteld.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En nog wat leggings in diverse kleuren.
Vestje twijfel ik nog over.

En Tes: Die jas! Die schoenen! Dat snoetje!
Helemaal goed. Knappe schoonzoon heb ik ook <3

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 09:09

Ooh nog even gescrolld had Tess d'r foto gemist. Die Timberlands <3