Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SARINO schreef:Lang leve de overheid![]()
![]()
, het fosfaatreductieplan is weer veranderd,alle niet melkleverende bedrijven blijven buiten schot.....
Met zulke wispelturige beslissingen durf je toch bijna geen boer te blijven.........,benieuwd wat we nog meer gaan meemaken.
Riraito schreef:SARINO schreef:Lang leve de overheid![]()
![]()
, het fosfaatreductieplan is weer veranderd,alle niet melkleverende bedrijven blijven buiten schot.....
Met zulke wispelturige beslissingen durf je toch bijna geen boer te blijven.........,benieuwd wat we nog meer gaan meemaken.
Die dieren leveren blijkbaar geen mest?
SARINO schreef:Het mestoverschot is er omdat er een fosfaatplafond is ingesteld.
Marjoow Heb je de aantallen melkkoeien de afgelopen jaren gevolgd.
In 1980 waren er meer koeien dan nu.
SARINO schreef:Ik heb het over fosfaatreductieplan 2017 gehad....en over 1980 qua aantal koeien.
Jij hebt het over de jaren 2000/2015 en over de fosfaatrechten, die er misschien wel of niet gaan aankomen in 2018 maar daar is nog niets over beslist...........
SARINO schreef:en nu heb je het weer over grondgebonden zijn........
en hoe kom je aan je slimme opmerking dat je voor meer melk meer koeien nodig hebt??
Je haalt van alles door elkaar.Ga je goed inlezen en gebruik vooral de laatste berichten en ga vooral niet oude info googelen want dat die regels en voorstellen zijn alweer verouderd en veranderd door de overheid.Groetjes van iemand die dagelijks alle updates krijgt en het zelf op haar erf en in haar knip voelt wat er aan de hand is.
SARINO schreef:google even aantal koeien 1980 ,lieve schat![]()
![]()
Ik heb zoveel meer liters gemiddeld per koe sinds het melkquotum eraf is,had daar geen extra koeien voor nodig.Stukje fokkerij en stukje voerbeleid.Stuk vakwerk!Ik weet wel waar ik het over heb....Liters en gehaltes in melk zijn heel goed te sturen.
Het enige wat ik schreef vanavond is dat het fosfaatreductieplan vandaag gewijzigd is,ik heb hier niet eens een mening over opgeschreven.