Budget challenge!! Wie doet er mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kaitlyn

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 17:02

Wij maken hier dan thuis "luie wijven macaroni". :')

Macaroni, blik ham of smac snijden en bakken, uitje erdoor en eventueel nog wat andere groentes die je hebt en dan gewoon ketchup eroverheen. :))
Soms halen we dan ook nog weleens zo'n zakje macaronikruiden ipv de ketchup.

Heel goedkoop, kan je in grote porties maken, en mij maak je daar echt blij mee. _O-

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 18:08

Inderdaad, pastasausen of andere soorten sausen enz. Vaak grote porties maken en deze invriezen. Super goedkoop, gaat veel in, en smaak vaak de 2de keer nog beter.

skvetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 20:58

Vandaag heb ik alleen gesneden groenten in de aanbieding gekocht bij de coop en lasagne saus. Ik was 1,78 kwijt. De rest voor lasagne had ik nog. Ik maak 3 porties voor de lasagne. Morgen eet ik er nog een keer van en vrijdag als ik werken ben eet mijn man er nog een keer van. Ik heb tot nu toe 52,32 euro uitgegeven. Mijn man zit door de week op de vrachtwagen en betaalt dan zijn eten zelf en ik eet regelmatig op de woongroep mee waar ik werk. Dus al met al best netjes dacht ik zo.
Volgende week wel weer wat vlees inslaan bij een goedkope en lekkere slager. Ik pin wel alles voor de boodschappen maar alles wat ik niet nodig heb koop ik ook niet.
Sinds 2 weken heb ik een diesel auto. Ik heb elke week nog wel getankt totaal nu 100 euro maar dat gaat dan weer van mijn eigen rekening af en niet van het boodschappengeld.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 22:04

Vandaag weer volledig uit de voorraad gekookt. Er staan echt vier verschillende pakken rijst in de kast, dat mag wel wat minder. Ben het ook maar in potten gaan doen want jullie hebben me bang gemaakt :=
Het werd een soort curry met pompoensoep als saus, een extreem korrelig bakje tofu, een half uitje, paprika en wortelrasp. Oja en wat champignons. Het zag er echt uit als braaksel _O- Maar wel heel lekker

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 22:10

Had voor de 3de keer (not so) chicken tonight opgewarmd (zondag gemaakt) , pot saus was een euro pak gele rijst ook een euro en met shoarma erdoor die gratis was van het werk en had nog een potje sperciebonen staan . Prima maaltje en voor 3 dagen zeker niet duur :P

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 22:21

Ik moet eerlijk zeggen dat ik helemaal gek zou worden als ik meerdere dagen achter elkaar hetzelfde zou eten. Maak meestal precies genoeg klaar zodat er niks over blijft

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 22:25

Zondag dinsdag en vandaag , heb ik geen moeite mee . Eten is eten en heb niet veel geld over deze week dus ben blij dat mijn bord gewoon gevuld is met wat lekkers :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 22:41

DebGizmo schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik helemaal gek zou worden als ik meerdere dagen achter elkaar hetzelfde zou eten. Maak meestal precies genoeg klaar zodat er niks over blijft

Je kunt een maaltijd vaak best wel anders maken door het net iets anders te eten. Bijv een berg rode saus maken en het de ene dag met pasta en wat pesto te eten en de volgende dag met rijst en een handje gebakken uitjes uit een potje. Is best leuk ook, beetje creatief zijn zodat je niet 'merkt' dat je eigenlijk bijna hetzelfde eet.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 22:47

Precies zoals Magrathea zegt... toevallig had ik deze week 2x hetzelfde achter elkaar. Ik had niet genoeg bakjes om in te vriezen :') en ach, na 24 uur was de smaak van de dag er voor allang uit mijn mond :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 23:09

Ik zou wekenlang hetzelfde kunnen eten :') Lekker goedkoop :))

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 23:21

Oh ik zou daar ook geen moeite mee hebben
Mijn man alleen wel. Beetje jammer

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 23:26

Ik vind twee keer per maand hetzelfde al vervelend worden...

Goedkoop:
- hutspot en andere stamppot
- soep met restjes groenten van het seizoen
- pasta met spinazie, champignons en kruidenkaas
- plat brood beleggen als pizza uit de oven
- tosti in allerlei varianten
- salade van couscous

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 23:30

Ik woon alleen, sowieso snel dat er dingen voor 2 personen verpakt zijn.
Ik eet vaak hetzelfde per week,maar is niet erg ...lust ik wel!
Low budget receptje die ik wel maak.
2 grote uien.
Paar teentjes knoflook, dat fruiten.
Paar tomaten in blokjes er bjj.
Blikje tonijn er bij, doorroeren en serveren met pasta, simpel, lekker en gezond :j

Maar ik kook sowieso low budget denk ik
Als ik een zakje voorgekookte krieltjes heb,doe ik 2x mee,die kost nog geen euro .
aardappels koken en dan bakken is natuurlijk nog goedkoper
Een kipfiletje van 1,50, ook door de helft.
Groente, een grote stronk broccoli van 90 cent doe ik ook 2x mee.
Dus zit een maaltijd dan niet hoog vind ik.
En inderdaad,je kunt wat toevoegen om de smaak net anders te maken :j

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 23:36

DebGizmo schreef:

Dat is met 4 kinderen net iets gemakkelijker dan in je eentje met 1 peuter :)) Dan zijn de porties al gauw te groot
Al eet ik ook max 2x hetzelfde, de rest gaat de vriezer in :)

Nymphe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 00:09

skvetta schreef:
Mijn man zit door de week op de vrachtwagen en betaalt dan zijn eten zelf.

Kookt hij dan ook onderweg of gaat hij steeds naar een wegrestaurant? Mijn schoonvader is ook de hele week van huis met de vrachtwagen maar koopt weinig eten onderweg. Mijn schoonmoeder kookt iedere dag extra en vriest dan een portie in zodat hij die in de koelbox mee kan nemen onderweg. Scheelt een hoop in de kosten zo.

skvetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 00:16

Meestal koopt hij dan een magnetron maaltijd of bestelt hij wat met een aantal jongens. Of soms eet hij alleen soep met brood.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 10:01

Gisteren wraps gegeten. Vandaag het restje ombouwen tot bonen in tomatensaus (lees alleen bonen erbij en pakje tomatenblokjes met sap) dan een beetje rijst koken en klaar is Sabrina.
Uien was gratis (van de volkstuin nog) paprika 1/2, was van de markt een hele grote (zo groot als een hand rechtopstaand) voor 99 cent, 2 handje mais uit blik 0,49 cent per blik en gehakt 1/3 van 300 gr voor 1 euro. Wraps (die super grote van de action) 1,49.

Dus ik was gisteren pakweg 1.40 kwijt en vandaag alleen voorraad erbij gedaan. Dus kosten voor deze maaltijd? Niks.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 14:43

Ik was voor deze week 60 Euro kwijt aan de boodschappen.

Ik vond het deze week wat lastig ivm de tegenvallende groente aanbiedingen. Zo heeft de plus de bloemkool in de aanbieding van 2,29 voor 1,89 maar die zijn zo klein dat ik er 3 zou moeten kopen zodat ik genoeg zal hebben voor ons zessen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 19:48

Weer 30 euro kwijt geweest deze week

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 20:08

Even een tip: bepaalde huishoudelijke producten zijn in de actie bij bol.com!
Ik heb wasmiddel, vaatwastabletten en wc papier ingeslagen :)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 07:47

Gisteren heel veel leuke nieuwe Vega dingen gehaald bij de Lidl. Van wokblokjes tot salami!

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 08:55

Darah3 schreef:
Even een tip: bepaalde huishoudelijke producten zijn in de actie bij bol.com!
Ik heb wasmiddel, vaatwastabletten en wc papier ingeslagen :)

Bedankt voor de tip. Wasmiddel gebruik ik dan weer niet van deze merken (1 en een beetje voor goedkoopste poeder wasmiddel van de action) maar vaatwastabletten van sun gebruik ik wel en koop ik graag in de aanbieding (lees ik heb nog 1 dichte doos van de vorige actie van kruitvat destijds, de ander gisteren net open gemaakt)

Ook even gekeken voor wc papier.

EDIT: grapjassen, sun is het goedkoopste merk. Nu verkopen diverse grote verpakking. Namelijk 60 stuks, 105 stuks, 144 stuks, 78 stuks en 76 stuks. De prijs per blokje is afgerond naar boven het volgende; 0,23 cent, 0,0,09990 cent, 0,14 cent, 0,17 cent en 0.094606 cent
Of te wel de verpakking met 76 stuk is het goedkoopst. Dus daar koop je dan 1 of meerdere verpakking van....

EDIT2;
Ik heb dus 2x 76 stuks gekocht a 7.19 per doos en voor 8 euro voor een doos met 60 stuks, een fles glansmiddel en een doos vaatwasser zout. Ben ik gelijk weer even klaar.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 10:23

NOg 6 dagen tot nieuwe loon met nog 10 euro. Mama nodigde ons uit om vanavond daar te komen eten. Dus meteen aangegrepen haha
Zag dat mijn brood voorraad aardig begint te slinken... Maar als goed is redden we dat nog wel tot donderdag
Nog maar een paar x stamppot eten deze week haha Dat heb ik ook nog genoeg
En heb nog voor 2 dagen groente... Vlees ook genoeg

En dan komende maand echt dat gat in mijn hand gaan dichten. -O-

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 11:00

Ik ga vandaag even een kleine boodschap doen. Namelijk vlees halen (rond de 20 euro heb ik daarvoor) en ik krijg morgen een oud klasgenoot rond lunchtijd op bezoek dus ook even wat bolletjes halen en beleg. (lees bak huzare salade en een blikje tonijn en zalm)

Voor de rest (oke groente) wel alles in huis.
Qua groente heb ik nog liggen, beetje sla (nu alweer 2,5 week oud maar blijft goed)
Pompoen (was 10 kg pompoen, nu al 5x van gegeten en nog maar 1/4 op)
Chinese kool (zeker nog 3x te gebruiken)
Bloemkool (1/4 al op)
Komkommer (1/4 op)

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 16:06

Ik merk dat nu ik alleen woon ik heel veel minder kosten heb dan toen ik samen woonde met mijn vriend. Hij is van de lekkere dingen, extra's etc. Ik koop alleen de basis. Dat is op zich wel fijn. En mijn huis is ook veel gezonder nu :D

Ik heb vandaag een kwartier om naar de winkel te gaan en te eten. Iemand een tip voor relatief goedkoop, nog redelijk gezond snel voedsel? :Y)