Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
LoveGlove schreef:Maar hoe werkt een valwind nou precies? Blijft die langer hangen of is het meer een mega harde rukwind?
xTitanic schreef:Hoo maar ik was helemaal niet op de hoogte van de situatie gisteren
Ik vraag mij af wat het zal geven in april.. Hopelijk ga ik mijn eerste tornado eens zien, alhoewel ik het stiekem wel eng vind
xTitanic schreef:Gaan we zeker doen, tenminste.. als er wat te chasen valt natuurlijk! We hebben wel het geluk dat we in het zuiden zitten, hoe vroeger in het seizoen hoe zuidelijker. Maar ik weet niet of ik het zie zitten om in dixiealley te chasen, veel bomen
Joolien schreef:LoveGlove schreef:Maar hoe werkt een valwind nou precies? Blijft die langer hangen of is het meer een mega harde rukwind?
Een valwind is een wind die letterlijk uit de bui valt. Wanneer deze wind tegen de grond komt, schiet ie van verticaal naar horizontaal en dat kan heel veel kracht met zich meebrengen. Dat kan windstoten van 200 kmpu opleveren.
De situatie op pukkelpop bijv was ook een valwind. Dat kan zo bizar hard gaan, dat kun je je haast niet voorstellen...
Gisteren ging het trouwens goed los in de VS, er was een tornado outbreak en er zijn heel veel tornado's geweest. Helaas zijn er ook slachtoffers bij gevallen. Dit was een van de bijzondere beelden van gisteren, de tornado is zwart door de zwarte grond die hij opzuigt.
[ Afbeelding ]
Hier de bizarre structuur te zien van een van de supercells. (foto: Reed Timmer)
[ Afbeelding ]
En nog even een bizarre foto die ik op fb tegen kwam. Was van een supercell in de VS 2 jaar terug.
[ Afbeelding ]
LoveGlove schreef:Joolien schreef:
Een valwind is een wind die letterlijk uit de bui valt. Wanneer deze wind tegen de grond komt, schiet ie van verticaal naar horizontaal en dat kan heel veel kracht met zich meebrengen. Dat kan windstoten van 200 kmpu opleveren.
De situatie op pukkelpop bijv was ook een valwind. Dat kan zo bizar hard gaan, dat kun je je haast niet voorstellen...
Gisteren ging het trouwens goed los in de VS, er was een tornado outbreak en er zijn heel veel tornado's geweest. Helaas zijn er ook slachtoffers bij gevallen. Dit was een van de bijzondere beelden van gisteren, de tornado is zwart door de zwarte grond die hij opzuigt.
[ Afbeelding ]
Hier de bizarre structuur te zien van een van de supercells. (foto: Reed Timmer)
[ Afbeelding ]
En nog even een bizarre foto die ik op fb tegen kwam. Was van een supercell in de VS 2 jaar terug.
[ Afbeelding ]
Maar komt dat dan aan als een soort superharde rukwind? Ja toch?
En die foto's zien er gaaf uit
Annash schreef:xTitanic: begrijp ik het nou goed dat je er zelf op uit gaat, zonder professionele begeleiding? Oef, dat zou ik echt nooit doen. De setups daar zijn echt idioot, als je niet weet wat je doet...Sorry, ik ben er echt enorm tegen (niks persoonlijks, ik vind het gewoon niet handig...)