Stormchasetopic #2, chase jij met ons mee?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LoveGlove

Re: Stormchasetopic #2, chase jij met ons mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 12:28

Morgen woei. En ik zit aan de zee *\o/*

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 12:33

Ik stond ook vreemd te kijken,me zoon die kwam ermee aan.Ik geloofde het niet en ging kijken,en ja hoor na een paar keer goed kijken was het idd. een verduistering.
De maan stond ook boven het Zuid-Westen tegen 20.00 uur,waar die normaal rond die tijd niet staat.
Maar het was écht een verduistering,je zag het heel duidelijk,het was hier ook heldere hemel met veel sterren ook.En dit was geen ster,maar echt de maan.Meerdere mensen hebben het gezien hier in de regio.

Foto is helaas niet scherp.Mobiel kwaliteit.
Afbeelding

Later was de maan nog dunner aan de onderkant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 13:58

LoveGlove schreef:
Maar hoe werkt een valwind nou precies? Blijft die langer hangen of is het meer een mega harde rukwind?

Een valwind is een wind die letterlijk uit de bui valt. Wanneer deze wind tegen de grond komt, schiet ie van verticaal naar horizontaal en dat kan heel veel kracht met zich meebrengen. Dat kan windstoten van 200 kmpu opleveren.

De situatie op pukkelpop bijv was ook een valwind. Dat kan zo bizar hard gaan, dat kun je je haast niet voorstellen...

Gisteren ging het trouwens goed los in de VS, er was een tornado outbreak en er zijn heel veel tornado's geweest. Helaas zijn er ook slachtoffers bij gevallen. Dit was een van de bijzondere beelden van gisteren, de tornado is zwart door de zwarte grond die hij opzuigt.
Afbeelding

Hier de bizarre structuur te zien van een van de supercells. (foto: Reed Timmer)
Afbeelding

En nog even een bizarre foto die ik op fb tegen kwam. Was van een supercell in de VS 2 jaar terug.
Afbeelding

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 17:48

Hoo maar ik was helemaal niet op de hoogte van de situatie gisteren :=
Ik vraag mij af wat het zal geven in april.. Hopelijk ga ik mijn eerste tornado eens zien, alhoewel ik het stiekem wel eng vind :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 17:52

xTitanic schreef:
Hoo maar ik was helemaal niet op de hoogte van de situatie gisteren :=
Ik vraag mij af wat het zal geven in april.. Hopelijk ga ik mijn eerste tornado eens zien, alhoewel ik het stiekem wel eng vind :=

Ja jullie moeten echt gaan chasen hoor! (had Giles al gesproken, en zou hem gaan slaan als jullie niet gaan chasen :P ) MAar ik snap ook wel dat het spannend is. Zou het ook wel tricky vinden, vooral als je zonder begeleiding gaat.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 17:56

Gaan we zeker doen, tenminste.. als er wat te chasen valt natuurlijk! We hebben wel het geluk dat we in het zuiden zitten, hoe vroeger in het seizoen hoe zuidelijker. Maar ik weet niet of ik het zie zitten om in dixiealley te chasen, veel bomen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 18:02

xTitanic schreef:
Gaan we zeker doen, tenminste.. als er wat te chasen valt natuurlijk! We hebben wel het geluk dat we in het zuiden zitten, hoe vroeger in het seizoen hoe zuidelijker. Maar ik weet niet of ik het zie zitten om in dixiealley te chasen, veel bomen :')

Ja dat is wel een nadeeltje :P Ook nog iets risicovoller natuurlijk. Nja het begin van het jaar is al hoopvol voor een goed seizoen :')

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 18:04

Ja.. ben zo benieuwd. Nog een maandje!

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 19:11

Joolien schreef:
LoveGlove schreef:
Maar hoe werkt een valwind nou precies? Blijft die langer hangen of is het meer een mega harde rukwind?

Een valwind is een wind die letterlijk uit de bui valt. Wanneer deze wind tegen de grond komt, schiet ie van verticaal naar horizontaal en dat kan heel veel kracht met zich meebrengen. Dat kan windstoten van 200 kmpu opleveren.

De situatie op pukkelpop bijv was ook een valwind. Dat kan zo bizar hard gaan, dat kun je je haast niet voorstellen...

Gisteren ging het trouwens goed los in de VS, er was een tornado outbreak en er zijn heel veel tornado's geweest. Helaas zijn er ook slachtoffers bij gevallen. Dit was een van de bijzondere beelden van gisteren, de tornado is zwart door de zwarte grond die hij opzuigt.
[ Afbeelding ]

Hier de bizarre structuur te zien van een van de supercells. (foto: Reed Timmer)
[ Afbeelding ]

En nog even een bizarre foto die ik op fb tegen kwam. Was van een supercell in de VS 2 jaar terug.
[ Afbeelding ]

Maar komt dat dan aan als een soort superharde rukwind? Ja toch?

En die foto's zien er gaaf uit :oo

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 20:02

Ik vond de maan gister ook al zo apart.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 10:05

Heftige storm zeg afgelopen nacht en bakken regen. Nu nog steeds harde wind en regen.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 10:35

gohya schreef:
Heftige storm zeg afgelopen nacht en bakken regen. Nu nog steeds harde wind en regen.

Hier ook. Man en pap zeiden dat het echt hard ging vannacht. Niks gemerkt :')

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 11:16

xTitanic: begrijp ik het nou goed dat je er zelf op uit gaat, zonder professionele begeleiding? Oef, dat zou ik echt nooit doen. De setups daar zijn echt idioot, als je niet weet wat je doet... :o Sorry, ik ben er echt enorm tegen (niks persoonlijks, ik vind het gewoon niet handig...)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 11:43

Ik ben net naar het strand geweest. Sowee wat een wind. Ben er gewoon duizelig van :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 14:56

LoveGlove schreef:
Joolien schreef:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Maar komt dat dan aan als een soort superharde rukwind? Ja toch?

En die foto's zien er gaaf uit :oo

https://www.facebook.com/WBTWNews13/vid ... S_TIMELINE

Zo ziet een valwind eruit.

Hier het drama van Pukkelpop. Eerste filmpje is de aanloop ernaar toe. Tweede is vanaf de camping, hier is heel duidelijk te zien hoe het steeds harder gaat. Elke keer als je denkt dat het niet harder kan, gaat het dat wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 14:59

En hier nog even de weerkaart met uitleg waarom het zo hard ging op PP.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 15:01

Wat een tornado fotos. Brrr ziet er niet fijn uit. Fotos van Reed zijn wel altijd heel erg duidelijk en pakkend. Maar alleen en onervaren op stap. Klinkt niet als een heel verstandig plan. Zeker niet in bosrijk gebied. Als je weet wat er met Tim Samaras is gebeurd. Toch een van de meest ervaren en voorzichtige mensen.

Waait hier echt al heel vlagerig stevig sinds vannacht. Werd tegen 5 wakker van de fikse storm. En een stressende bange klene hond uiteraard die echt niet naar buiten wil vandaag. Wel droog meest. Heb wel het idee dat het langzaam afneemt.

Vond de maan gisteravond wel wat vreemd maar niet bij stil gestaan dat het een deelverduistering kon zijn.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 15:03

Wanneer houd die wind op? Ben er nu wel klaar mee.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 15:21

karuna die verduistering met de maan was eergisteravond.
Deed de maan gister ook weer vreemd dan? heb niks gezien gisteravond.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 16:28

Zag er niet helemaal normaal uit of het lag aan mij

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 17:00

Ik had niet verwacht dat het zo hard zou gaan waaien vannacht... Ben iets voor 5 uur wakker geworden. Ik had mn raam nog wijd open staan :7.
Een valwind die ik me nog goed kan herinneren was ergens eind augustus 2011. Zo'n 100 bomen lagen om in mijn kleine dorp, vond het echt dood eng O:).

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 17:35

Annash schreef:
xTitanic: begrijp ik het nou goed dat je er zelf op uit gaat, zonder professionele begeleiding? Oef, dat zou ik echt nooit doen. De setups daar zijn echt idioot, als je niet weet wat je doet... :o Sorry, ik ben er echt enorm tegen (niks persoonlijks, ik vind het gewoon niet handig...)

Ikzelf heb totaal niet genoeg kennis.. ik zou dit ook helemaal niet alleen doen. Ik vertrouw op mijn vriend die wel veel kennis heeft. We zijn goed uitgerust. Zelf heb ik ook echt geen zin om risico's te nemen. Doe mij maar een veilige afstand..

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 19:09

Whew, gelukkig, ik kneep 'm al... :o

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 21:03

Er is niks met de maan hoor :+ kijk nu maar! Precies hetzelfde en geen verduistering. Hij is wel erg mooi nu!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 10:27

MarjanB schreef:
Er is niks met de maan hoor :+ kijk nu maar! Precies hetzelfde en geen verduistering. Hij is wel erg mooi nu!

Ik zag hem gisteravond ook,erg helder was hij en hij stond 'laatste kwartier' ?