Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Karlijn schreef:Hoe wordt gevoelstemperatuur gemeten?
Free2 schreef:Nog iets wat ik me afvraag:
Heeft echt geen een van deze personen op het podium ooit gedacht "Jongens what the f.ck zijn we eigenlijk aan het doen?"
https://www.youtube.com/watch?v=hfjHJneVonE
purny schreef:Als je een halve liter water invriest blijf je dan een halve liter houden?
_bokworst schreef:purny schreef:Als je een halve liter water invriest blijf je dan een halve liter houden?
Bedoel je een halve liter aan ijs? Dit zal namelijk iets minder worden, omdat de moleculen gaan trillen op de plaats ipv 'zwemmen'. Zal dus iets afnemen.
Maar als je daarna weer opwarmt heb je nog een halve liter vloeibaar water
Femke_Nikita schreef:Water zet als het bevriest inderdaad uit.Vandaar dat zwembaden in de winter meestal leeg staan: anders gaan ze kapot door de druk. Als je het ijs weer verwarmt zul je een iets kleinere hoeveelheid water overhouden, omdat er toch altijd wat druppels water verloren gaan als gevolg van de verwarming
eilleen333 schreef:Free2 schreef:Als ik op een koude tegel sta, trekt de kou dan mijn voet in of de warmte de tegel in?
Beide.
Femke_Nikita schreef:Water zet als het bevriest inderdaad uit.Vandaar dat zwembaden in de winter meestal leeg staan: anders gaan ze kapot door de druk. Als je het ijs weer verwarmt zul je een iets kleinere hoeveelheid water overhouden, omdat er toch altijd wat druppels water verloren gaan als gevolg van de verwarming
isawessels00 schreef:Als je onder narcose bent, merk je dan iets van de tijd van de operatie? Of is het kapje op, en wakker worden?