Gewoon nieuwsgierig, hoe vaak seks in relatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak heb jij seks met je partner per week?

Meer dan 3 keer per week.
373 (29%)
Ongeveer 2 keer per week.
340 (26%)
Een keer per week.
239 (18%)
Ongeveer 2 keer per maand.
164 (12%)
Minder dan 2 keer per maand.
158 (12%)

Totaal aantal stemmen: 1274

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 14:18

Pantykous schreef:
Ik kreeg als 10/11 jarige het boek 'Seks enzo' van mijn ouders. Heel verhelderend, vond het mega interessant. Waarom zou je zo iemand niet alvast kunnen leren hoe of wat? Er zijn er genoeg die er vroeg bij zijn.

Dat boek hebben wij inderdaad ook gekregen toen we op de basisschool zaten, mijn broertje (3 jaar jongen) en ik vonden het heel interessant! In het begin keken we samen met onze ouders, die konden dan wat uitleg geven en later zaten we er zelf in te bladeren.

In groep 8 werd er op onze basisschool seksuele voorlichting gegeven. Het ging niet zo heel ver (christelijke basisschool), maar het was beter dan niets natuurlijk!

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 14:19

Dat heeft lang niet altijd met onzekerheid te maken. Als een grote groep of soms zelfs de hele klas een reden heeft gevonden om op één iemand te gaan hakken dan zal dat kind er uiteindelijk toch aan onderdoor gaan hoe sterk het ook is. Zoiets is niet vol te houden door te negeren of af te wimpelen. Heb het zelf ook meegemaakt toen ik lesgaf. Ook de sterken kunnen uiteindelijk breken aan dat soort gedrag.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 14:19

Danique_G schreef:
Pantykous schreef:
Ik weet er alles van, gruwelijk gepest als kind. Denk dat je misschien ook in moet zien dat HC's zoon natuurlijk met diens denkbeelden wordt opgevoed en er dus niet zo mee zit als een ander wellicht zou doen.

Heb je een punt, maar wij kennen het kereltje natuurlijk niet. Maar goed zijn kind en manier van opvoeden. Als hij er gelukkig van word en zijn zoontje, best. Misschien hebben wij het over 10 jaar wel fout. Who knows.

Zo terug naar het onderwerp.
Apple, wat bedoel jij precies met seksuele onzekerheid?
En stel dat de tijd etcin geding komt. Is een hoge frequentie dan nog steeds maat voor een goede relatie?
Maandag begint mijn studie bijvoorbeeld weer. Zit van 6 tot 11 bommetje vol. Dan zou ik alleen in het weekend echt kunnen gaan.

Met seksuele onzekerheid bedoel ik de meisjes (en jongens trouwens ook) die niet meer correct worden voorgelicht maar 'wijs' worden door o.a. social media die totaal niet overeenkomt met de werkelijkheid waardoor pubers onzeker worden. Ook in bed.

Enne ik werk zelf fulltime, doe een hbo studie en heb 2 paarden en toch lukt het hoor haha. Het is vooral prioriteiten stellen en tijd maken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 14:25

xApple schreef:
Ja dat is wel mijn mening inderdaad. Ik kan mij niet voorstellen dat in een liefdesrelatie geen sprake is van (veel) goede seks. Maar die dring ik verder niemand op hoor. Er zijn misschien stellen bij wie dat wel werkt?

Ik zou niet weten wat mijn man en ik anders al 3 jaar doen inmiddels. _O-
Het kán dus wel werken mits beide partijen zich daar ook goed bij voelen. In een relatie moet je bij elkaar passen, zeker op dat gebied. En dan heb je gewoon een goede relatie. :) Maar als jouw libido eentje is van 5x per week (voorbeeld he.) en die van jouw vriend maar 1x om de twee weken... Dan is de kans idd reëel dat de relatie niet zo goed zal lopen... :) Maar probeer voor te stellen dat jullie beide van 1x om de twee weken zijn... Waarom zou dat dan niet goed kunnen lopen? Als er verder wel gewoon intimiteit is in de zin van knuffels en zoenen enz. ;)

joyce2

Re: Gewoon nieuwsgierig, hoe vaak seks in relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 14:29

Ik ben het met Ayasha eens. Een relatie is voor mij en mijn vriend heel veel meer dan alleen sex. Ja, sex is belangrijk, maar wij hebben gemerkt dat andere dingen voor ons nog veel belangrijker zijn. Zonder sex zou het niet goed voelen, maar wij hebben niet meerdere keren per week sex nodig om ons fijn te voelen in onze relatie. Eens in de zoveel tijd een goede vrijpartij is voor ons ook prima.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 14:31

Ja hm misschien dat dan toch bestaat, maar ik kan het me moeilijk voorstellen :)

In mijn omgeving (vrienden/kennissen) van mijn leeftijd (+- 25) zijn al zoveel mensen met 'slaapkamer' problemen waarbij de frequentie bijna altijd het issue is.. Maar als 2 mensen 100% oprecht tevreden zijn met weinig seks en wel veel lichamelijke affectie tonen, ja daar geloof ik opzich wel in dat dat toch werkt. Maar ik denk dat weinig mensen dat écht zijn.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 14:37

Apple, haha! Behoeftes van jou zijn iig goed afgestemd! :)
Ik heb nu geen relatie dus het is geen punt. Maar zelfs al zou ik het willen kan ik er nog geen prioriteit van kunnen maken. Ik train bijna twee keer per dag naast mijn studie voor hardlopen/triathlon. Dan ben je gewoon kapot. Dan ben je al blij als je vijf minuten naast elkaar wakker ligt. En dat geld ook voor mijn ex (trainen nog met elkaar) als we nog bij elkaar waren dan zou het er doordeweeks nauwelijks/niet van komen. Maar wij hadden absoluut een sterke relatie met veel intimiteit ook al was het geen seks. Natuurlijk ligt voor ons beide de prioriteit op de sport, wij vinden samen trainen heel intiem ook omdat je iemand eigenlijk heel natuurlijk ziet met natuurlijke reacties. Ik denk wel dat als ik een relatie zou krijgen met iemand die minder ambitieus bezig is met iets dat de frequentie dan meer problemen gaat geven.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 14:41

xApple schreef:
Ja hm misschien dat dan toch bestaat, maar ik kan het me moeilijk voorstellen :)

In mijn omgeving (vrienden/kennissen) van mijn leeftijd (+- 25) zijn al zoveel mensen met 'slaapkamer' problemen waarbij de frequentie bijna altijd het issue is.. Maar als 2 mensen 100% oprecht tevreden zijn met weinig seks en wel veel lichamelijke affectie tonen, ja daar geloof ik opzich wel in dat dat toch werkt. Maar ik denk dat weinig mensen dat écht zijn.

:D Tsja, tenzij ie het voor mij verzwijgt (dat hoop ik niet en dat zie ik hem ook niet doen maar goed..) is die van mij tevreden en ik ben ook gewoon tevreden. We knuffelen, spelen en tutten wat af. _O- En ja, ook in publiek kunnen wij heerlijk plakken. _O- :')

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 14:47

Winged schreef:
Huertecilla schreef:
Zonde van 'moeite' van de evolutie om G-plek (e.a.) en clitoris te ontwikkelen.

Eerst maar eens bewijs dat die G-spot écht bestaat. Maar hey... Niet getreurd: http://www.ze.nl/p/157026/g-spot_move_o ... inale_zone
Zo leer jij ook weer wat bij HC :Y)

In de vs zijn er staten waarin de evolutieleer niet gegeven mag worden op scholen.

Geef het wel/geen naam doch in mijn ervaring is er bepaald een fysiologie; het overgrote deel van de vrouwen waarmee ik het bed gedeeld heb, heeft een gevoelige plek (met soort van zwellichaam met niet zelden een ejaculeerbare vochthoeveelheid) ongeveer vingerdiep aan de voorzijde in de vagina.

Mbt liefde en geen sex is er een naam; ´platonische´ relatie en die kan heel intens zijn. Is een relatie op geestelijk, intellectueel niveau.
Kan me helemaal voorstellen dat je in een dergelijke liefdesrelatie samenwoont, je leven deelt met die persoon waarmee je beiden geestelijk helemaal op hetzelfde niveau op dezelfde golflengte zit.
En de sexuele behoefte? Daar is heel wat makkelijker in te voorzien :)* en vormt geen bedrijging voor een intellectuele band :)* :)*

Mbt het onderwerp is het, NOGmaals, allemaal veel complexer dan de vraag.
Een getal over verder omgedefieerde ´sex´ met een ongedefinieerde partner is volstrekt irrlevant.
Ook limiteert de keuzemogelijkheid al gelijk het mogelijke gemiddelde.
Het geeft niet alleen geen gelijke invullingen maar ook een gemiddelde is van nul en generlei waarde omdat bijna niets tot heel veel allemaal bij elkaar opgeteld en dan gedeeld een niet representatief getal geeft.

Verder is er een heel treffend gezegde over eten wat imo ook op sex van toepassing is. Dat wordt óók al gelijk uitgesloten door de vraagstelling.

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 14:50

Kwanyin schreef:
Ik heb daar ook heel veel last van gehad in het begin. Ik vond mijn eerste keer ook alles behalve fantastisch, ben echt even letterlijk door de zure appel moeten heengaan. En ik herinner me de eerste maanden dat we seks hadden ik als het gedaan was me voelde alsof ik onder in brand stond :D . Maar uiteindelijk ging het wel beter en beter en raar maar waar, als we het regelmatig doen kan ik het heel goed verdragen en is het vaak nog fijn ook.
Maar als hij me twee weken niet heeft aangeraakt, dan moet hij heel voorzichtig en rustig zijn bij de eerste keer. Want als hij te onstuimig is dan trek ik het voor die keer nog wel, maar als we nog eens gaan binnen de 48 uur dan voelt het alsof ik vanbinnen vol met blauwe plekken sta waar hij tegenaan duwt :D . En dan kom je inderdaad in een vicieuze cirkel terecht van je voorbereiden op pijn, onbewust verkrampen....

Mijn vriend gelooft dus ook in de fabel dat vrouwen vooral hoe groter hoe liever hebben. Bah, ik moet er niet aan denken, de horror :D . Als ik moest kiezen ik had nog liever een man die wat kleiner dan gemiddeld geschapen is dan omgekeerd.

Ik lees al tijdje mee en heb ook de pagina's van het verkrachten gelezen waar ik dus niet vrolijk van word, Maar goed. Ik denk ik antwoord nu wel een keer even op de meiden die dus het zelfde/ongeveer hebben meegemaakt als ik.

Hoe leren jullie je zelf dan te ontspannen? Ik heb precies het zelfde als de tekst hier boven. Ik verkramp bijna altijd. Ik zeg me zelf altijd dat ik moet loslaten, ontspannen. Het lukt gewoon niet. Hier altijd glijmiddel, anders gaat het niet. Ik ''moet'' 2x per week seks anders is het te pijnlijk als het bijv. 1x per week is. Mijn vriend is voor mij doen wel groot geschapen in vergelijking met me beide exen. Mijn eerste ex was geen lieverdje en mijn eerste keer was dus echt afzien. Ook is mijn zin hier door ook vaak weg of al op het nulpunt gezakt. Meer meiden dit meegemaakt?

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 14:51

Ayasha schreef:
xApple schreef:

:D Tsja, tenzij ie het voor mij verzwijgt (dat hoop ik niet en dat zie ik hem ook niet doen maar goed..) is die van mij tevreden en ik ben ook gewoon tevreden. We knuffelen, spelen en tutten wat af. _O- En ja, ook in publiek kunnen wij heerlijk plakken. _O- :')

Haha oh nee dat doe ik dan weer nooit :+ Handje vast en zoenen in het openbaar; neee :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 14:52

Handje vast ook niet perse (hoewel ook dat komt voor) maar wel dat ik tegen 'm sta en hij de armen rond me heeft, sowieso wel vaak een arm rond me. Ofwel "besluipt" ie me van achter en hangt ie ineens rond me en dat soort dingen. :') Eigenlijk maakt het ons simpelweg geen jota uit of we wel of niet in publiek zijn. Als we zin hebben om elkaar vast te pakken of te plagen doen we dat gewoon. :')

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 14:53

xApple schreef:
In mijn omgeving (vrienden/kennissen) van mijn leeftijd (+- 25) zijn al zoveel mensen met 'slaapkamer' problemen waarbij de frequentie bijna altijd het issue is..

De beperkingen van het samen klungelen en de normen van onze samenleving geïllustreerd in een trieste realiteit van veel mindere kwali-tijd dan makkelijk mogelijk zou zijn.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 14:56

Volgens mij zei ik hierboven ook zoiets aan dan anders geformuleerd :D

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 14:57

Citroen22 schreef:
Kwanyin schreef:
Ik heb daar ook heel veel last van gehad in het begin. Ik vond mijn eerste keer ook alles behalve fantastisch, ben echt even letterlijk door de zure appel moeten heengaan. En ik herinner me de eerste maanden dat we seks hadden ik als het gedaan was me voelde alsof ik onder in brand stond :D . Maar uiteindelijk ging het wel beter en beter en raar maar waar, als we het regelmatig doen kan ik het heel goed verdragen en is het vaak nog fijn ook.
Maar als hij me twee weken niet heeft aangeraakt, dan moet hij heel voorzichtig en rustig zijn bij de eerste keer. Want als hij te onstuimig is dan trek ik het voor die keer nog wel, maar als we nog eens gaan binnen de 48 uur dan voelt het alsof ik vanbinnen vol met blauwe plekken sta waar hij tegenaan duwt :D . En dan kom je inderdaad in een vicieuze cirkel terecht van je voorbereiden op pijn, onbewust verkrampen....

Mijn vriend gelooft dus ook in de fabel dat vrouwen vooral hoe groter hoe liever hebben. Bah, ik moet er niet aan denken, de horror :D . Als ik moest kiezen ik had nog liever een man die wat kleiner dan gemiddeld geschapen is dan omgekeerd.

Ik lees al tijdje mee en heb ook de pagina's van het verkrachten gelezen waar ik dus niet vrolijk van word, Maar goed. Ik denk ik antwoord nu wel een keer even op de meiden die dus het zelfde/ongeveer hebben meegemaakt als ik.

Hoe leren jullie je zelf dan te ontspannen? Ik heb precies het zelfde als de tekst hier boven. Ik verkramp bijna altijd. Ik zeg me zelf altijd dat ik moet loslaten, ontspannen. Het lukt gewoon niet. Hier altijd glijmiddel, anders gaat het niet. Ik ''moet'' 2x per week seks anders is het te pijnlijk als het bijv. 1x per week is. Mijn vriend is voor mij doen wel groot geschapen in vergelijking met me beide exen. Mijn eerste ex was geen lieverdje en mijn eerste keer was dus echt afzien. Ook is mijn zin hier door ook vaak weg of al op het nulpunt gezakt. Meer meiden dit meegemaakt?

Praat je er goed over met je vriend? Het ligt er een beetje aan hoe je het opbouwd ook, is het voorspel wel goed?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 15:09

Zo ik haak weer even in, kan t nauwelijks bijhouden haha.

Mijn libido is tot het nulpunt gekelderd door de medicatie, echt heel vervelend vind ik dit. Gebruik de anti-depressive nu een ruime maand en ik vraag me af of dit nog veranderd. Ga er wel mee naar de huisarts om dit iig te bespreken.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 15:11

Welk middel heb jij voorgeschreven gekregen Joolien?

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 15:11

Ik wil hier best over pb sturen naar mensen. Om dit topic niet in de weg te lopen, want het is al weer paar pagina's terug.

Ik durf er niet echt veel over te praten. Vorige week wel nog gedaan. Voorspel is wel goed denk ik.
Gisteravond hebben we nog wat gedaan zeg maar, maar nu ik er zo op terug denk... vind ik het heel moeilijk om te ontspannen en er over te praten met hem. Nogmaals wil ik er wel via pb verder over praten met sommige

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 15:15

joyce2 schreef:
Welk middel heb jij voorgeschreven gekregen Joolien?

Fenlafaxine. Is wel een veelvoorkomende bijwerking.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 15:17

Ik heb ook Venlafaxine, gebruik het nu 2,5 week. Ik heb het voor een angst/paniekstoornis en ben ook heel erg nieuwsgierig wat het qua libido met mij gaat doen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 15:18

joyce2 schreef:
Ik heb ook Venlafaxine, gebruik het nu 2,5 week. Ik heb het voor een angst/paniekstoornis en ben ook heel erg nieuwsgierig wat het qua libido met mij gaat doen....

Ik heb het vanwege een angststoornis.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 15:23

Nou, dan kunnen we elkaar min of meer de hand schudden :D Ik heb je een PB gestuurd, anders gaat het zo off topic ;)

@Citroen: Hopelijk zijn er wat mensen die in dezelfde situatie zitten en waar je via PB er mee over kan praten.... Lijkt me echt een vervelende situatie!

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 15:34

Ik schrik wel behoorlijk van mensen die denken dat een relatie niet goed kan zijn als men weinig seks heeft. Zelf kan ik geen dag zonder :+ en mijn vriend ook niet, maar ik heb genoeg vriendinnen en kennissen waar van ik weet dat ze het soms zelf minder dan 1x in de maand doen. Die zie ik dan niet meteen als "mensen met relatieproblemen". In tegendeel sommigen hebben het echt heel leuk en goed met elkaar.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 17:32

Citroen22 schreef:
Ik wil hier best over pb sturen naar mensen. Om dit topic niet in de weg te lopen, want het is al weer paar pagina's terug.

Ik durf er niet echt veel over te praten. Vorige week wel nog gedaan. Voorspel is wel goed denk ik.
Gisteravond hebben we nog wat gedaan zeg maar, maar nu ik er zo op terug denk... vind ik het heel moeilijk om te ontspannen en er over te praten met hem. Nogmaals wil ik er wel via pb verder over praten met sommige

Waarom vind je het moeilijk om er met hem over te praten?

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 19:25

Huertecilla schreef:
Dat heb ik al helder en concreet geschreven.

Ik heb je nog nooit kunnen betrappen op het helder en concreet beschrijven van iets, sorry.

Persoonlijk zou ik niets tegen hebben op het leren omdoen van een condoom door vader aan zoon. Waar ik wel mijn vraagtekens bij plaats is het confronteren van de zoon met de seksualiteit van zijn ouders, dat is doorgaans iets waar geen kind op zit te wachten en waar ook geen kind zich tegen kan wapenen.

Het is niet alleen cultureel bepaald dat seks binnen het gezin niet goed voelt, het is natuurlijk voor een kind om een afkeer te hebben van seks tussen (en vooral met) hun ouders of broers/zussen.

Blij ben ik wel te lezen dat je geen kunstgrepen uithaalt om je zoon de technische aspecten bij te brengen. Hoewel jij jezelf misschien een soort meester in de kunst vindt heeft ieder mens m.i. het recht om zelf uit te vinden hoe het voor hem/haar prettig is.