Day Zero project

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eunomia

Re: Day Zero project

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 19:40

Thasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 21:45

Jongens je kan vandaag bij App van de dag een leuke app downloaden! Hij heet Dreamdays, en je kan er datums en alles instellen en dat hij dan de dagen aftelt. Handig als je wilt weten hoeveel dagen nog tot 'Day Zero'!

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 22:13

App van de dag, waar vind je dat? :) Klinkt wel handig! :j

En leuk doel, Cowgirl! :D

Thasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 23:28

App van de dag is iets wat je gewoon moet downloaden, dan krijg je elke 24u een melding van een betaalde app die dan gratis is. Heel erg geld besparend, zit nog wel eens wat leuks tussen, zoals nu :D

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 23:41

Dat dacht ik al, maar is 't een app van android of v apple? :) Dat helpt zoeken :P (Er zijn er allebei, maar ik gok zomaar dat ze niet hetzelfde zijn… :=)

Thasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 00:07

Eeh ik heb Apple :P

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 08:17

Bedankt voor de tip, al ben ik nu te laat. :P

Hoe gaat het met jullie DZP?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 09:06

Redelijk :)
Maar die langetermijndoelen.. zijn lastig :P

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 10:22

Ik heb al een tijdje niet meer naar mijn lijst gekeken :o

Deze week is nog mega druk met overwerken enzo, maar daarna ga ik er weer eens goed voor zitten.

De auto uitmesten heb ik inmiddels wel gedaan, had weinig keus want hij is helaas overleden en werd opgehaald door de sloop... dan moet je wel alles eruit halen :Y)

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 21:54

Ik zit morgen inmiddels alweer aan mijn eerste week van 'drie weken geen lunch naar school nemen tijdens een fulltime (= dagelijks 9.00-17.00 college) vak' en aan mijn eerste vijf dagen van 'eet drie weken twee stuks fruit per dag'!

En makkelijker dan ik gedacht had ook :j Heb gewoon een stapel banen in huis zodat ik evt. 's ochtends met banaan/mueslie/yoghurt kan ontbijten, mits ik daarvoor tijd heb. En dan nog een mandarijn en/of lading druiven in mijn net nieuwe lunchboxen. Die maak ik dan zondagavond voor ma/di/wo en woensdagavond voor do/vrij klaar met een hele berg pastasalade en dat is echt zo lekker :9 Dat motiveert gelukkig :)) (Mag ook, want ik heb het ook 's avonds vrij druk en ik moet er echt de tijd voor vinden, maar tegelijkertijd is het wel heel fijn om als je zo'n hele dag op college zit ergens even zo'n momentje voor jezelf hebt met een goeie lunch :)))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 08:08

Mmmm! Klinkt lekker TES!

Thasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 10:33

TE5 schreef:
Ik zit morgen inmiddels alweer aan mijn eerste week van 'drie weken geen lunch naar school nemen tijdens een fulltime (= dagelijks 9.00-17.00 college) vak' en aan mijn eerste vijf dagen van 'eet drie weken twee stuks fruit per dag'!

En makkelijker dan ik gedacht had ook :j Heb gewoon een stapel banen in huis zodat ik evt. 's ochtends met banaan/mueslie/yoghurt kan ontbijten, mits ik daarvoor tijd heb. En dan nog een mandarijn en/of lading druiven in mijn net nieuwe lunchboxen. Die maak ik dan zondagavond voor ma/di/wo en woensdagavond voor do/vrij klaar met een hele berg pastasalade en dat is echt zo lekker :9 Dat motiveert gelukkig :)) (Mag ook, want ik heb het ook 's avonds vrij druk en ik moet er echt de tijd voor vinden, maar tegelijkertijd is het wel heel fijn om als je zo'n hele dag op college zit ergens even zo'n momentje voor jezelf hebt met een goeie lunch :)))

En toen hadden we honger :')

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 08:40

Hey cool, een dzp topic, mag ik ook meekletsen? :D
Ik ben niet zo lang geleden vegonnen met mijn project maar vind het wel cool. Mijn blog en doelen zijn onder dzp1417.wordpress.com te vinden :D

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 09:42

Natuurlijk mag je meekletsen. Leuke blog

Mijn blog is weer opgestart, ik wil in principe 2 posts per week doen in ieder geval. Vandaag weer 20K freerice gedaan, ik ben nu op 30%. En weer wat Frans geoefend. Zo wandelen en dan aan mijn schoolwerk denk ik. Of andere klusjes doen.

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 10:06

Ik 'moet' er ook weer eens echt voor gaan zitten.
Hoewel mijn grootste doel juist is minder moeten van mezelf :')

Maar ik wil er echt graag mee door , dus eventjes nog goed kijken naar mijn lijst. Wat heb ik ondertussen onbewust al gedaan en waar wil ik de komende tijd mee aan de slag.

Afgelopen weekend hebben we de kas opgeruimd. Laatste uitgebloeide planten eruit. Onkruid eruit, de hele boel geschoffeld en glad getrokken. Dus voor het volgende seizoen ligt hij er helemaal klaar voor! Dus dat is al stiekem een doel afgerond.
De meeste doelen zitten ook wel in mijn hoofd hoor, maar een aantal minder alledaagse niet.

Ik zit ook te denken om ze toch maar op die dzp in te voeren. Bij de Engelse kun je dan per doel een verhaaltje schrijven toch? Lijkt me voor mezelf wel leuk om na te lezen aan het eind.

Verder had ik als doelen '2 weken iedere dag mijn vitamientjes nemen' en '2 weken iedere dag lijnzaad eten' met als achterliggende gedachte dat het dan routine zou worden.
Dat gaat op zich al een week of 4 doordeweeks hardstikke prima. Alleen in de weekenden wil het er nog wel eens bij in schieten.
Op zich ben ik blij dat de routine er doordeweeks goed in zit. Maar moet ik streng zijn voor mezelf en pas afstrepen als het in de weekenden ook lukt of... zijn weekenden gewoon anders omdat we dan uitgebreid saampjes ontbijten met lekkere broodjes (wat weer mooi past bij mijn doel 'meer genieten') en ik mijn lijnzaad altijd door de yoghurt gooi en ik dat dus niet eet in het weekend... dilemma!
Wat zouden jullie doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 14:06

Vind jij je doel gehaald?
Is de achterliggende gedachte van het doel gehaald?
Gewoon afstrepen dan!

:( Was mijn droom vannacht maar echt.. Dan had ik het doel 'ga met een politieagent op de foto' gehaald :P
Was een selfie met een agente :')

Lijkt me echt doodeng om te vragen in RL :') maar zoals iemand hier al zei '1x vaker opstaan dan dat je valt'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 14:07

Nativa schreef:
Hey cool, een dzp topic, mag ik ook meekletsen? :D
Ik ben niet zo lang geleden vegonnen met mijn project maar vind het wel cool. Mijn blog en doelen zijn onder dzp1417.wordpress.com te vinden :D

Welkom!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 18:22

Met de politie op de foto: ik heb beide keren een supertoffe reactie gehad. 1 spontaan en 1x afgesproken. Dus het is echt de moeite waard (en ja, bij de spontane actie scheet ik ook zowat in mijn broek. Maar het was nu of nooit. Ik liep er per ongeluk recht opaf (ik kwam uit een zijstraat en zag ze staan op het moment dat ik ook direct moest gaan kiezen. Want zij stonden midden op de winkelstraat).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 18:38

Mizora schreef:
Het is gelukt! Het is gelukt! Ik dans een dansje van blijdschap, want doel #17 is gelukt. Ik heb mijn moed bij elkaar geraapt toen het moment daar was, en het is gelukt. Het is nogal een blog geworden, maar daar staat het gehele verhaal (met onderaan *tromgeroffel* de foto :D ) ik ben zo blij!

Haha, ik ken je berichtje nog wel :P

Blijft supergaaf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 17:40

Mijn doel 'krijg een bijbaan' gaat misschien lukken!
Morgen mijn eerste sollicitatie-gesprek ooit :=
Bij de supermarkt in de buurt!

*danst nog een extra rondje!*

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 18:12

Oooh top! Heel veel succes!

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 18:18

Joaltijd schreef:

Ooh, spannend, succes ermee! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 18:45

Dankjullie!
Het komt vast wel goed, althans, hoop ik, misschien... :P
Ik overleef het wel!
Ben wel erg benieuwd naar hoe het gaat :)

MuttleyMarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 07:55

Joaltijd schreef:

Succes!
Ik heb ook weer een doel voltooid: drink een dag alleen maar water. ( eigenlijk doe ik dat wel vaker, bedenk ik me nu :+ ) en nog een ander doel: maak de 101 leukste liedjes lijst!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 11:38

Hier is een kassamedewerker in de dop!
Aangenomen :D