Storm op komst

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 21:43

HorseTopShop schreef:
Weer paniek om niks....???
Hier even een harde bui, wat wind en 2 onweers-klappen. Meer niet :')

Paniek, waar zie jij paniek?

Anoniem

Re: Storm op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 21:45

Die bomen in Tilburg heb ik zien liggen inderdaad.

Stond wel een windje en veel regen en hagel gehad maar voor de rest viel het voor mijn gevoel best mee terwijl die bomen er toch best uitzagen alsof ze niet bij het eerste beste zuchtje wind om zouden gaan :=

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 21:46

Vind het stiekem wel jammer dat het zo mee viel vandaag. Voor anderen natuurlijk heel fijn dat het meegevallen is, maar ik had er echt naar uitgekeken op ingepakt in de rolstoel naar buiten te gaan om eens ècht uit te waaien...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 21:49

HorseTopShop schreef:
Weer paniek om niks....???
Hier even een harde bui, wat wind en 2 onweers-klappen. Meer niet :')

Hier in Rotterdam zijn er toch behoorlijk wat straten en kades afgesloten (ook de Willemsbrug) i.v.m. (verwachtte) wateroverlast. In sommige buitengebieden zijn al weer zandzakken uitgedeeld.
Dat is geen paniek, maar toch behoorlijke overlast en waterschade voor sommigen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 06:28

Gisteravond waaiden we zowat weg met de honden uitlaten, heel zware windstoten. Vannacht was het nagenoeg windstil, en nu trekt het weer stevig aan, wel mooi heldere sterrenlucht net.

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 06:32

Vanacht windstil? Hier niet hoor atobd echt wel flinke wind en behoorlijk wat regen. En nu nogsteeds.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 06:34

Ja het was volledig windstil vannacht tor mijn grote verbazing, nu niet meer trouwens :') en sterrenhemel is inmiddels verstopt achter een flinke plensbui. Zit wel in het oosten van het land, scheelt misschien.

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 06:41

Aha k noord Brabant en dan tegen zuid Holland aan. Kben echt meerdere malen wakker geworden Vanacht. En manlief ging om 4u weg k heb m maar ff op zn hart gedrukt dat die ff n apje moest doen als die op t werk was. En nu wil mn hond niet naar buiten haha

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 06:45

Hier zijn ze vroeg uitgelaten al, toen was het nog niet zo winderig en mooi helder. Manlief is ook vroeg de deur uit, zijn geluk vandaag met de auto ipv de trein. :j

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 06:51

Tis nu hier ff rustig gelukkig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 07:12

Hier de hele nacht best wat wind, en af en toe goede regenbuien.
Straks met mijn moeder meerijden naar school. 4 a 5km in de wind opfietsen naar het station wordt niets :=

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 07:42

:oo de beelden op het journaal. Wat een nattigheid, auto staat tot over de bodem in het water. Windstoten tot 100 km per uur zijn gehaald en het zeewater stijgt nog steeds overal. Jemig, hier hoost het alweer een tijd flink nu.

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 07:43

Hier net naar de bus gelopen. Liggen aardig wat takken..

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 07:51

Hier in België is het gelukkig ook mee gevallen. Al schijnt er een boom op een huis gevallen te zijn.

wij hadden gisterenavond alle weersoorten. Zon, dan ineens een onweersbui met hagel, harde rukwinden en heel veel regen.

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 07:52

Ben meestal echt een stevige slaper, maar ben nu toch echt 2x wakker geworden door het weer vannacht.z het ging echt flink tekeer := nou heeft mijn vader ook een losstaand en oud huis (grenst aan een pleintje, poort een tuin van de buren) dus je hoort het ook wel wat erger

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 08:10

Liep makkelijk naar school voor de wind :P
Maar het is koud met die regen erbij zeg!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 08:24

Ik ben benieuwd hoe het bos er bij ons uit ziet, ga zo maar eens kijken of de konijntjes niet weggewaaid zijn. _O-

Gelukkig hebben we laatst alle risicobomen gekapt dus dan is er in ieder geval geen boom die last had van de zwaartekracht! :D

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 09:19

Gisteren van 7 tot dr nacht af en aan flitsen regen en hagelbuien en harde wind. Maar om het een orkaankracht of hele zware storm tr noemen. Nee dat niet.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 09:24

Het is hier ook 100% meegevallen. Vannacht wel het een en ander gehoord toen ik ging slapen, maar mijn trainingsrondje heb ik eigenlijk gewoon buiten gedaan. (3x 800 meter hardlopen). Vond de wind eigenlijk wel lekker gister :D

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 09:42

Hier is het ook meegevallen. Gisteravond dan ook gewoon naar clubles geweest. Vannacht rond half 6 spookte het wel even behoorlijk. Maar voor de rest niks gemerkt. Wel veel regen gehad.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 10:18

Hier was t niet echt storm te noemen ..
Verder nog steeds een hele hoop regen

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 10:21

Hier in Alkmaar was het voor mijn gevoel ook niet echt een storm. Mijn collega uit Uitgeest dacht daar heel anders over. Onderweg naar mijn werk heb veel bladeren gezien, maar verder geen gekke dingen.
Het is erg meegevallen.

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 10:54

Hier was het behoorlijk heftig vannacht. Veel onweer, regen en harde wind.
Van een van m'n konijnenhokken was zelfs het dak afgewaaid. Heel de inhoud (inclusief konijn :oo ) was eruit gewaaid. Gelukkig heb ik haar wel weer kunnen vangen. Nu maar een paar bakstenen op het dak gelegd.
Verder regent het hier heel de ochtend maar het zonnetje schijnt ook regelmatig en ik heb al een paar keer een prachtige regenboog gezien :)

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 10:58

Hier is het ook flink tekeer gegaan, ik woon vlakbij Zandvoort. Veel lichtflitsen waren boven zee, dus viel wel vanaf mijn huis te zien maar weinig donder gehoord. Bij is ook het dak van één van de hokjes van de konijnen afgewaaid, gelukkig bleven de konijnen wel op de grond geplakt. Gelukkig heb ik ook een ander hok met een heel zwaar dak waar ze lekker in hebben zitten schuilen.
Manlief is vandaag maar wel met de auto i.p.v. de scooter naar zijn werk gegaan, ik hoef toch alleen maar boodschappen te doen dus ik ga wel sinds tijden een keer met de bus.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 11:51

Hier wel weer erg hoog water door de wind en springtij. De veerdam staat nu onder water en de boten zullen pas vanmiddag weer gaan varen.
En ja het waait goed hard(stormachtig), maar om nou te zeggen dat het een bizar harde storm is? Nee...

Komt wellicht ook door de storm van vorig jaar, die was echt extreem en onbewust ga je toch vergelijken.