Wie nog meer afstuderen in 2013?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zephyr

Re: Wie nog meer afstuderen in 2013?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 23:17

Bedankt! 1 november mijn diploma ophalen en dan is het echt helemaal klaar met de studie :D

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 10:09

Proficiat :D

LotteEnRypke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 12:22

Van harte Zephyr, en succes voor de rest!
Voor een scriptie-check (spelling en/of meer inhoudelijk) mogen jullie mij ook PB-en.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 13:08

Gefeliciteerd!!!!

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:53

Hoi :wave:

Mag ik mij hier ook melden? Ik ben in september begonnen met afstuderen, maar helaas gaat het niet erg makkelijk.
Ik studeer hotelmanagement en heb een facility management gerichte opdracht, op zich geen probleem. Ik zou bij mijn bedrijf doelgroepen segmenteren van de facilitaire dienst en vervolgens een klantbelevingsonderzoek uitvoeren mbh van een case study & een dagboekonderzoek. Volgende week heb ik de verdediging van mijn plan van aanpak/onderzoeksstrategie. Maar helaas heeft school/stage de hele opdracht weer om gegooid. Erg jammer want ik blijf aan het aanpassen. De beleidsvraag/managementprobleem is veranderd en ik snap er geen drol meer van om het maar zacht uit te drukken :+ mijn examinator tevens begeleider is geen prettige man en ik begrijp soms echt niet wat die nu wil. Daarnaast houdt hij er van om je motivatie lekker naar beneden te halen. Dus het is maar afwachten of ik überhaupt nu mijn verdediging mag doen, want hij wil zoals hij dat zegt. "daar niet voor jan-banketstaaf zitten" en bedankt.

Lekker drama allemaal. Kan ik niet gewoon stoppen met mn studie -O- :Y)

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 17:19

Dit komt me erg bekend voor N0a
Alsof ik mezelf hoor. Ik ben al vanaf februari bezig en hetzelfde geval. elke keer denk je dat je het snapt en vervolgens gooien ze het weer om. afgelopen maandag had ik moeten inleveren. komen ze de vrijdag daarvoor aan met, ja je moet ook nog .... doen. Wat dus een verdubbeling van de omvang en studielast van het onderzoek zou betekenen. en dat in 2 dagen! niet gehaald dus. echt lekker. spring een gat in de lucht als ik eindelijk bye kan zeggen

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 08:34

Ik voeg me ook bij de mensen die nog bezig zijn! Mijn plan van aanpak is EINDELIJK goed gekeurd. Deadline voor het onderzoek is nu 15 november. Ik ben nu bezig met het theoretisch gedeelte ( |o |( vreselijk :') ). Morgen ga ik enquêtes afnemen. Enige minpuntje momenteel is dat het MT van het bedrijf momenteel niet beschikbaar is. Dat houdt in dat ik geen interviews kan houden, die heb ik wel echt nodig. Maar we zien het positief, hopelijk kunnen ze binnenkort wat tijd vrij maken.

@Zephyr: Lekker hoor!! Waarschijnlijk heb je het allang al gezegd maar wat ga je nu doen?
@n0a: Wat vervelend dat het allemaal zo gaat! Kan je niet om een andere begeleider vragen als het met deze niet klikt?
@Pluisje: Heb je al een nieuwe datum waarop je het in kan leveren? Lekker dat ze daar twee dagen van te voren mee aankomen..

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 08:51

Bedankt voor jullie reacties! Met de judoschool ga ik op 2 ochtenden een aantal Judo in de Zorg projecten draaien. Judolessen verzorgen voor cluster 1,3 en 4 waarschijnlijk. Verder ga ik hard op zoek naar iets full time in de tussentijd!

Succes voor degene die nog bezig zijn!!! Hou vol hoor! Als het mij lukt kunnen jullie het ook :D

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 22:56

Hoe gaat het bij iedereen? Houden jullie het allemaal nog vol.
Ik heb morgen mijn verdediging van mijn plan van aanpak. Doe het in m'n broek van angst, en hoop dat ik het haal. Zodat ik daarna weer verder kan met het vervolg onderzoek.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 06:41

Spannend Noa! Ik heb gister mijn literatuur studie ingeleverd.
Nu moet ik over 2 weken mn opzet van de bachelor thesis inleveren. Wij hebben een beetje een aparte volgorde..
Zitten ze bij jullie ook te hameren op individueel afstuderen ipv in groepsverband?

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 09:16

Wij mogen niet eens in groepsverband. Vond ik erg jammer, leek mij wel fijner. Dan heb je iemand waar je je aan op kunt trekken als je het niet meer snapt. Kun je mooi elkaar aanvullen.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 11:10

Hier waren alle projecten individueel :j

Phoeh de zoektocht naar een job valt ook niet mee zeg. 't Is nu een maand dat ik ben afgestudeerd.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 11:10

Voorheen was het hier wel in groepsverband maar nu willen ze het helemaal individueel doen en wij zitten in de pilotfase. Heel vaag: ik zit wel in een groep met twee anderen die hetzelfde project als mij doen maar verder moet alles individueel incl individuelen verslagen. ..

@optiwolk, welke opleiding heb jij afgerond?

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 17:20

Helaas, verdediging niet gehaald. Ze spreken elkaar heerlijk tegen allemaal.
In de consulten met mijn examinator alles aangepast naar zijn wens incl onderbouwing. En dan gaat hij vandaag tijdens de verdediging vertellen dat het niet klopt en niet goed uitgewerkt is. Uhh?? hij heeft het toch zelf aangedragen.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 17:36

Belgje hier Milatje, Bachelor in de Journalistiek.
Hoger onderwijs, weet niet hoe dat vergelijkbaar is met NL.

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 22:54

Ah wat zuur zeg N0a! Kan je het wel aanpassen of overdoen?

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 23:04

Ik kan hem over 3 weken over doen. Maar baal als een stekker. Vaag gedoe allemaal.

Bolderkar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 22:21

N0a schreef:
Helaas, verdediging niet gehaald. Ze spreken elkaar heerlijk tegen allemaal.
In de consulten met mijn examinator alles aangepast naar zijn wens incl onderbouwing. En dan gaat hij vandaag tijdens de verdediging vertellen dat het niet klopt en niet goed uitgewerkt is. Uhh?? hij heeft het toch zelf aangedragen.

Herkenbaar!!! Om simpel van te worden..

Ik heb volgende week mijn verdeding, en als het niet verdedigbaar is hoor ik dat vrijdag.. Spannend!

Bolderkar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 13:55

Dus niet..
Vanochtend gebeld dat mijn scriptie niet verdedigbaar is. Ik krijg volgende week pas te horen wat ze anders willen zien en dan heb ik nog 10 dagen om het aan te passen. Kleine kans dat ik nog slaag dus..

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 15:50

oh balen soleado!
Ik ben ook nog steeds niet klaar. de motivatie is verder weg dan ooit....

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 23:12

Ooooooooh, zo balen!!!!! Wel doorzetten hoor!!! Ik weet zo hard hoe het voelt, maar het is echt waard om door te zetten! Hoe klote dat nu ook klinkt!

Bolderkar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 20:59

Vandaag feedback gehad. Geen zin om alles uit te leggen haha, maar ik begin echt gewoon een beetje gek te worden. "Je portfolio ziet er goed uit, maar het is veel te uitgebreid. Kort het in en zorg voor maximaal 2 voorbeelden want ik ga echt niet al die lappen tekst lezen". En vorig jaar moest het allemaal meer uitgebreid.... _-:(

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 20:59

aah dan weet je ook niet waar je aan toe bent. Hou vol Soleado!

Bolderkar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 21:04

En ik word ook helemaal gek want ik heb net een nieuwe job waarbij ik in de avonden vaak laat thuis ben en dan ook nog wat door moet lezen voor de volgende dag. Dan komt daar dit nog bij %). Ik heb 3 weken de tijd...

Ok, genoeg gezeurd. Aan de slag dan maar. ;) Hoe gaat het bij jullie!?

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 10:21

Hoe gaat het bij iedereen? Bij mij lijkt er nu aardig schot in te zitten. Ben de deelvragen aan het uitwerken en heb gister een verhelderend gesprek met m'n begeleider gehad.
Vanmiddag nog een interview afnemen en daarna nog even zitten met de opdrachtgever. Vandaag zou ik m'n deelvragen naar begeleider mailen voor feedback. Hard aan de slag dus vandaag en dan ben ik heel benieuwd naar hoe ik het gedaan heb allemaal.