Ooit een gevangene geschreven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SteffiiY

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 09:23

Ja mijn mening is ook om te wachten tot je 18 bent.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 09:50

Niet doen, het is ook niet alsof je al bijna 18 wordt. Bovendien vinden gevangenen het leuk om te weten met wie ze schrijven en als je dan een foto stuurt val je zo door de mand.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 10:12

XEefjuhX schreef:
IK ben wel bang om men echte adres te geven.
i know, ze zijn best wel heel erg ver weg, maar toch..

Als je bang bent niet doen :)

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 12:23

Ik lees al vanaf het begin mee in dit topic. Ik wil in de toekomst (als ik in de 20 ben) ook gaan schrijven mits ik een gevangene vind die me aanspreekt. Ik wilde toch even melden dat ik enorm veel respect voor je heb Isegrim! Hoe jij klaar staat voor Jamie, hoe je met hem omgaat en hoe sterk je bent: respect! +:)+ Ik vind het ook heel interessant om je blog telkens te lezen.

En Shilady: ik vroeg me af waarom je eigenlijk een mobiele telefoon hebt geregeld voor een gevangene terwijl dat illegaal is? Want nu werk je zelf mee aan illegale praktijken, waarom zou je dat doen? Ik snap ook niet waarom je een meisje van 12 'aanmoedigt' om te gaan schrijven terwijl jijzelf weet wat voor mensen er tussen zitten (gangsters etc)
Dit is niet aanvallend of wat dan ook bedoeld maar ik vroeg het me gewoon heel erg af :)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 12:49

Meschien nog een keer lezen want ik ben niet degene die het voor hem geregelt heb
ben niet zo machtig als sommige mensen denken :P

Ik gaf haar enkelt een voorbeeld hoe ze toch zou kunnen schrijven als ze het echt graag zou willen :)
Wat ze ermee doet en of ze het doet is aan haar ;)

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 15:10

Ik vind achttien al erg jong voor zoiets. Gewoon niet doen, meid. :n Je hebt nog tijd genoeg in je leven om zoiets te doen.

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 18:49

Waarom zou je het niet doen op je 18e?
Het is inspirerend voor jezelf, en je steunt mensen die het moeilijk hebben.
Enne: je helpt de mensen die voor de gevangenen ''zorgen'' ook, want mensen die post krijgen
doen denk ik veel minder moeilijk ofzo.

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 18:50

Unoo schreef:
Ik lees al vanaf het begin mee in dit topic. Ik wil in de toekomst (als ik in de 20 ben) ook gaan schrijven mits ik een gevangene vind die me aanspreekt. Ik wilde toch even melden dat ik enorm veel respect voor je heb Isegrim! Hoe jij klaar staat voor Jamie, hoe je met hem omgaat en hoe sterk je bent: respect! +:)+ Ik vind het ook heel interessant om je blog telkens te lezen.

En Shilady: ik vroeg me af waarom je eigenlijk een mobiele telefoon hebt geregeld voor een gevangene terwijl dat illegaal is? Want nu werk je zelf mee aan illegale praktijken, waarom zou je dat doen? Ik snap ook niet waarom je een meisje van 12 'aanmoedigt' om te gaan schrijven terwijl jijzelf weet wat voor mensen er tussen zitten (gangsters etc)
Dit is niet aanvallend of wat dan ook bedoeld maar ik vroeg het me gewoon heel erg af :)

Hoezo moedigt zij mij aan?
Ik wil het toch graag doen, maar zij zegt alleen hoe ik het dan moet doen, als ik het echt wil.
ENne, ja, ik ga nog wel w88 dan, want het is wel illegaal.
Zijn er geen ''kinder-gevangenissen'' waar ik wél naartoe kan schrijven? _O-

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 18:58

XEefjuhX schreef:
Waarom zou je het niet doen op je 18e?
Het is inspirerend voor jezelf, en je steunt mensen die het moeilijk hebben.
Enne: je helpt de mensen die voor de gevangenen ''zorgen'' ook, want mensen die post krijgen
doen denk ik veel minder moeilijk ofzo.

Ik zeg niet dat je het niet moet doen, ik zeg dat ik het erg jong vind. :)

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 18:59

Ik zeg toch gwn zelf dat ik ga w88 tot ik oud genoeg ben?
Beter lezen ;)

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 19:22

XEefjuhX schreef:
Ik zeg toch gwn zelf dat ik ga w88 tot ik oud genoeg ben?
Beter lezen ;)

Ik reageer op je opmerking 'Waarom zou je het niet doen op je 18e?', dus ik denk dat je me verkeerd begrijpt. :)

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 19:24

Sorry, idd verkeerd gelezen. Ik dacht dat er ''je'' stond ipv ''ik''.
Sorry! :D

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 20:31

XEefjuhX schreef:
Hoezo moedigt zij mij aan?
Ik wil het toch graag doen, maar zij zegt alleen hoe ik het dan moet doen, als ik het echt wil.
ENne, ja, ik ga nog wel w88 dan, want het is wel illegaal.
Zijn er geen ''kinder-gevangenissen'' waar ik wél naartoe kan schrijven? _O-

Het staat niet voor niks tussen haakjes :) Ik vind dat een vorm van aanmoedigen omdat ze je opties geeft hoe je het wel kan doen terwijl je nu nog zo jong bent. Maar ik vind het fijn om te lezen en verstandig van je dat je er van af ziet! Als je eenmaal 18 bent kun je altijd nog gaan schrijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 20:43

Ik en mijn zus hebben het een tijdje gedaan , maar toen stopte het want onze mannen hadden geen geld voor stamps.

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 20:53

Das wel zielig.
Krijgen ze eindelijk post, hebben ze geen geld meer :(
Is het trouwens goed dat ik wel meelees?
Ik vind het wel interresant

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 21:07

Die manier van hoe ze het kan doen had ze volgesmij zelf ook wel kunnen verzinnen :+

Takkiemuis das best jammer .. Hadden ze daar geen baantje?? Ze doen er ook vel hustle dingen ruilen enzo :j

Vandaag weer zoon leuk sms contact gehad hij bedankte me voor zn leuke verjaardags kaar en andere brieven n zei dattie morgen ook weer iets voor mij op de bus ging doen.. Had hem gister ook even gesmst wat voor interesants hier op het nieuws was en dat vondtie ook heel leuk hij kende een paar van die mensen ook :)

Met de gangster uit amerika ietsje minder contact vandaag want ik heb eigenlijk niet veel gedaan vandaag dus even geen email verslagje naar hem... Hem heb ik wat boeken gestuurt een paar weken geleden en hij was er heel blij mee :j

Geld sturen doe ik niet ......
Wie doen het wel??

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 21:24

Ja, ikke. 100 dollar per maand. Maar niet omdat Jamie daar ooit om gevraagd heeft want dat heeft hij niet en zou hij ook nooit doen.

Ik wil zijn laatste tijd op aarde iets comfortabeler maken. Daarnaast bestel ik eens in de drie maanden (da's de max) commissary-spullen voor hem (eten en dingen als zeep en pleepapier).

xDarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 09:31

Hier een stille meelezer! Ik heb het hele topic in twee dagen (Gisteravond) en dus vanochtend helemaal doorgelezen.

Wat een apart concept zeg! Ik moet zeggen, er zijn natuurlijk twee kanten van het verhaal. Vind het erg lief van diegenen die gevangenen een hart onder de riem willen steken en verder kijken dan de moordenaar/verkrachter/dealer die daar zit, maar kan ook helemaal begrijpen dat anderen dat niet willen (dmv wat diegene gedaan heeft of het eng vinden om adres kenbaar te maken.) Ik dub met het laatste ook wel heel erg moet ik zeggen. Ik vind het leuk om te schrijven maar om nou mijn adres te geven.... Dat gaat me dan net weer te ver.

Verder vind ik het heel interessant en leuk om te lezen dat er dus gevangenen zijn die de moeite nemen om ook echt wat terug te sturen!
Ik ga dit topic zeker nog enige tijd blijven volgen(en er misschien ooit zelf nog wel aan beginnen?)

En de mensen die hier hun tijd (en geld) in steken,

Respect. _/-\o_ Ik zou zelf nooit zover gaan als bijvoorbeeld Isegrimm, maar keur het ook zeker niet af! Ga zo door als dat goed voelt!

Groetjes. =]

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 10:41

Misschien ooit als ik een hectere band heb, ben ik best bereid om geld te sturen aan Tony :)

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 11:52

Is dat niet illegaal?
Of zien ze dat daar in de US gewoon als een cadeautje? :D

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 13:15

XEefjuhX schreef:
Is dat niet illegaal?
Of zien ze dat daar in de US gewoon als een cadeautje? :D

Een gevangene heeft een Trust Fund. Daar kun je geld op storten. Dat kan op verschillende manieren. Ik doe het via Jpay, heb gewoon een automatische maandelijkse overboeking.

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 13:26

ooooo
Maar die mobiele telefoon dan?
Dat mocht toch niet?
(wie had dat ook alweergedaan...?)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 13:32

@eefjuh: Prima dat je hier meeleest en je vragen stelt.
Maar ik wil het volgende toch even kwijt, een aantal berichten terug schreef je naar een ander:'' je moet goed lezen''.
Als je zelf goed gelezen had, kun je lezen dat jouw bovenstaande vraag niet van toepassing is ;)

Even opnieuw, niemand hier heeft een mobiele telefoon naar een gevangene gestuurd.

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 13:35

Ja, maar daarna zei ik:
Citaat:
Sorry!

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 17:45

XEefjuhX schreef:
Ja, maar daarna zei ik:
Citaat:
Sorry!

Het gaat erom dat je op een vervelende manier kenbaar maakt naar Isegrim dat zij beter moet lezen, terwijl je zelf verkeerd las.

Ik heb nog steeds niks terug van Tomika -O- Vraag me af of ze dan misschien het geld niet heeft om postzegels te kopen, als ze schrijft is ze vaak wel heel enthousiast.