Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

zap

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 22:34

Klinkt goed Skipper.

Die scriptie inleveren is hier ook zo'n opluchting denk ik. Elke minuut dat je iets anders doet (een avondje bankhangen) blijft in je hoofd ronddwalen dat je eigenlijk iets anders moet doen.....

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 08:35

Nu mis ik die dwalende gedachte wel, ik verveel me zonder scriptie :')

Aal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 10:53

Haha vervelen, daar heb ik nog geen last van hoor. Heb mijn definitieve versie afgelopen vrijdag ingeleverd en vind het heerlijk om even niet allerlei scriptie-gerelateerde dingen te doen. :D

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 10:54

Pff, ik heb een 15/20 voor mijn thesis! En ik vreesde er voor dat ik hem misschien niet, of maar net gehaald zou hebben, na al dat gedoe met mijn promotor. :+

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 17:38

Proficiat Spirit!

Hier mijn eerste afspraak met mijn promotor achter de rug, meteen een goeie, hij was de afspraak vergeten :') dus maar een nieuwe afspraak gemaakt... Goed begin ^^

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 18:25

Haha, lekker begin Solleke_Noah. Wanneer is je volgende afspraak?

Ik heb ook weer een domper. Mijn tweede lezer is volgende week vrijdag al op vakantie (terwijl mijn eerste lezer gezegd had dat hij tot de 18de beschikbaar zou zijn...). Nu wil hij mijn scriptie bests lezen op vakantie, maar dan moet ik mijn scriptie dus twee dagen eerder inleveren. En dat terwijl ik volgende week dinsdag, woensdag en donderdag compleet had ingericht voor het doorworstelen van mijn scriptie. Nu moet het dus dinsdagavond eigenlijk al klaar zijn....... stressen, want ik heb juist toegezegd de komende drie dagen te werken (en daar kan ik niet onderuit).

Dat wordt weer stressen en blikjes redbul inslaan...pffffff.

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 22:37

zap schreef:
Klinkt goed Skipper.

Die scriptie inleveren is hier ook zo'n opluchting denk ik. Elke minuut dat je iets anders doet (een avondje bankhangen) blijft in je hoofd ronddwalen dat je eigenlijk iets anders moet doen.....

Ja precies! Kan soms niet rustig zitten wetend dat die scriptie er ligt.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 02:17

Ik heb nog tot 18 juli. Het schiet op... En ik heb nog zoveel te doen! :=

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 09:38

Century schreef:
Ik heb nog tot 18 juli. Het schiet op... En ik heb nog zoveel te doen! :=

Ja is het nog veel?

Ik heb nog drie dagen en moet ook nog teveel 8-) . Althans het lijkt niet veel, maar al die kleine dingen nog even doen is veel werk. En dan werkt het weer ook niet echt mee om dagen binnen te tikken -O- {:}

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 16:47

Ik ben gisteren mede dankzij mijn masterthesis afgestudeerd met grote onderscheiding! Hij was blijkbaar dus heel goed :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 20:16

Gefeliciteerd Yasmine.

Sorry dat ik zo ineens het topic kom binnen vallen.
Ik vroeg me namelijk iets af: Hoelang hebben jullie uiteindelijk over jullie masterscriptie gedaan? En hoeveel uur in de week werkten jullie eraan? :)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 21:03

Gefeliciteerd Yasmine!

Uhm, ik heb er een jaar over gedaan. En dan deed ik niet veel.

De laatste 3 maanden ben ik echt fanatiek bezig en werk ik zeker zo'n 2-3 dagen fulltime aan mijn scriptie :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 21:10

Oke! En binnen wat voor tijdsbestek heb je de scriptie dan af/wil je m afhebben met 2/3 dagen in de week fulltime?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 22:36

Ik heb er een jaar aan gewerkt, dat is hier standaard. Maar echt allesbehalve fulltime hoor := Het eerste semester had ik fulltime stage en toen heb ik amper wat gedaan. Vooral bronnen zoeken en series kijken (mijn thesis ging over tv-series). Tweede semester heb ik heeeeeel lang uitgesteld en uiteindelijk heb ik mijn 100 pagina's zo ongeveer op 3 weekends geschreven. Maar ik kende op dat moment wel mijn onderwerp door en door en wist ook exact wat ik ging schrijven, welke bronnen ik ging citeren enz.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 06:29

Yasmine, van harte, wat goed zeg :D

Ik kreeg een half jaar voor mijn Master scriptie, steeds met mini-deadlines die je zelf kon plannen (ik mocht ieder hoofdstuk inleveren als hij klaar was, dus het gros van mijn inhoud is twee keer onder de neus van mijn lezer gekomen), wat echt heel fijn is omdat ik niet op het laatste moment alles nog moest typen. Als ik bezig was met mijn scriptie (wat ook wel eens een weekje niet voorkwam omdat ik andere dingen moest schrijven) probeerde ik wel de 'regel' van een van mijn docenten te handhaven: make every day a writing day :D
Nu is het wachten op mijn cijfer, die krijg ik deze week ergens binnen.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 08:39

Gefeliciteerd Yasmine!

Hier is het standaard één jaar (ik studeer ook in Leuven, net als Yasmine)

edit: en heb gelukkig nog een nieuwe afspraak kunnen vastleggen, maar pas de 19de :P

Sanneh14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 09:53

Gefeliciteerd Yasmin!

Hier helaas nog geen afstuderen in zicht.. Ik had gehoopt na deze week vakantie te hebben, omdat ik vorige week het laatste hoofdstuk geschreven had.

Maar eigenlijk was dit dus niet zo.. Vrijdag feedback gehad en qua inhoud is het hartstikke goed, maar ik moet meer in betoog-vorm gaan schrijven. Ook wel logisch, want het is afstudeer richting theorie & geschiedenis van de psychologie en dat is een hele andere manier van schrijven. Het blijkt echter erg moeilijk te zijn het opsommerige los te laten. Gevolg: alles nog een keer opnieuw schrijven en ik mag geen nieuwe info meer zoeken. Dus ik heb alvast mijn vakantie in de bieb geboekt. :D

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 11:53

Rowdine schreef:
Oke! En binnen wat voor tijdsbestek heb je de scriptie dan af/wil je m afhebben met 2/3 dagen in de week fulltime?

Ik ben wel al vanaf januari bezig 2-3 dagen in de week. Heb wel nog 2 weken vakantie gehad. Ik haf een tijdrovend onderzoek: interviews. En die moest ik uittypen. Ik moet woensdag alles inleveren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 20:12

3,5 maand fulltime lijkt dus prima?

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 20:29

Dat ligt er maar net aan hoe het loopt natuurlijk. Je bent afhankelijk van zoveel factoren (docent, begeleider, tweede lezer, eigen motiviatie, respondenten etc etc)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 20:41

zap schreef:
Dat ligt er maar net aan hoe het loopt natuurlijk. Je bent afhankelijk van zoveel factoren (docent, begeleider, tweede lezer, eigen motiviatie, respondenten etc etc)

Ja, beetje dom van mezelf ook eigenlijk. Het is van veel factoren afhankelijk natuurlijk :)
Dat realiseerde ik me net ook, haha

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 20:56

zap schreef:

Beschikbare informatie... Niet dat ik iedere dag van 9 tot 5 onderzoek heb zitten doen, maar een van mijn hoofdstukken was toch echt wel lastig om in elkaar te zetten omdat de informatie die ik wilde er nu eenmaal niet was. Dus dan zat in meer van 9 tot 5 als een idioot en in blinde paniek het internet af te struinen :') Gelukkig was mijn begeleider heel geduldig :')

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 12:03

Gisteren mail gehad van mijn begeleider - ik heb mijn bachelorscriptie gehaald!

Cijfer en feedback krijg ik volgende week tijdens de bespreking te horen, maar de opluchting is nu al groot.

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 12:20

Gefeliciteerd Szan!
Ik heb inmiddels ook mijn bachelor gehaald. :)

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 12:35

Gefeliciteerd Szan en Appelflapje!

Ik wacht nog steeds -niet zo heel geduldig :')- op mijn scriptiecijfer.