model worden/hoe?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

canela

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 22:54

Courses schreef:
Als je onzeker bent over jezelf raad ik 't niet aan model te gaan staan. Dit is niet omdat ik 't je niet gun, maar 't gaat er niet altijd even aardig en leuk aan toe allemaal en als je al begint met onzekerheid kan je er echt een enorme deuk in oplopen :) Kijk over een jaartje of 2 nog eens of je 't ziet zitten, en schrijf je dan misschien in? :)
En qua geld valt 't wel mee hoor ... :) Tenzij je voor de grotere big buisness merken loopt en daar kom je ook niet zomaar.

oo hahah nou dan is het helemaal niet mijn ding, ach dan weet ik dat ook weer :)

Courses

Re: model worden/hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 23:01

Ik krijg af en toe 't beeld dat vooral veel jonge meiden (13 t/m 15) echt een heel verkeerd beeld hebben van die hele modellen wereld. Tuurlijk is internationaal enzo heel tof, maar 't is niet echt 24/7 glitter en glamour en leve de lol hahaha :P Weet niet helemaal waar dat beeld vandaan komt, snap 't ook niet helemaal :Y)

canela

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 23:04

ik heb eigenlijk helemaal geen beeld bij de modellen wereld.. mischien wat uitleg dat ik er een beeld bij kan krijgen?

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 23:07

Laatst even snel een foto geschoten voor een advertorial op mn blog, ben benieuwd wat jullie er van vinden. :)
Houd er wel rekening mee dat dit geen 'modellenfoto' is maar meer een snel geschoten plaatje!
Afbeelding
Op mijn blog staan nog een paar foto's: http://this-is-not-another-blog.blogspo ... eanie.html

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 23:08

Links vind ik 'm wel net echt even iets te krap bij je schoen Saar, zonde. Verder vind ik het een strakke plaat, nette scherpte dus dat is echt wel heel erg zonde :)

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 23:10

Courses schreef:
Links vind ik 'm wel net echt even iets te krap bij je schoen Saar, zonde. Verder vind ik het een strakke plaat, nette scherpte dus dat is echt wel heel erg zonde :)

Dat vind ik persoonlijk ook jammer, want rechts had er best een stukje af gekund. :n

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 23:15

Je hebt wel dunne benen :+ Ik wil wel ruilen hoor, haha :P Verdorie.

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 23:23

Courses schreef:
Je hebt wel dunne benen :+ Ik wil wel ruilen hoor, haha :P Verdorie.

Net of jij dikke benen hebt, valt hartstikke mee toch :=

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 23:28

Nah, onderbenen niet, bovenbenen is een ander verhaal. Wil heel graag weer sporten echter zit hier geen 'Fit for Free' ofzo in de buurt dus ik betaal me scheel aan zo'n sportschool abbo ... ^)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 15:00

Ja doe mij ook maar jouw benen ja :=

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 15:27

Dag allemaal! Wat leuk dat er zo'n topic is :)
Ik kom ook even binnen vallen om een paar foto's te laten zien.

Inmiddels ben ik al wat ouder (voor een model is 26 al wat ouder :P ) en toen ik een jaar of 16 was, had ik als droom om model te worden. Vanwege lengte/gewicht en het harde wereldje, heb ik dit niet doorgezet.

Een vriendin van mij heeft de fotovakschool in Amsterdam afgerond en tijdens haar opleiding heb ik vaak model voor haar gestaan, dat vond ik echt geweldig om te doen! De laatste tijd is ze veel bezig met vrij werk en heb ik in de laatste maanden weer 2 shoots bij haar gedaan.

De foto's die ik laat zien zijn van een shoot van gister. 1 foto op locatie, de andere 2 in haar huiskamerstudio! We zijn er beide heel blij mee :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De kwaliteit is door het uploaden bij mijnalbum erg achteruit gegaan..
Wat vinden jullie ervan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 15:44

Ik vind vooral de laatste foto erg mooi, de compositie, jouw blik en het hele verwilderde klopt gewoon helemaal. Qua kwaliteit kan ik ze niet zo goed beoordelen omdat de kwaliteit door mijnalbum gewoon heel snel achteruit gaat. Jammer dat je het niet hebt doorgezet, je bent een heel mooi meisje met een sprekende blik. Ik herken je verhaal wel een beetje, ik heb hetzelfde probleem. Vind mezelf het figuur etc er niet voor hebben etc, daarbuiten zie ik mezelf niet echt in dat wereldje.

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 17:02

Bedankt Emmaa_ Jij zou er ook geschikt voor zijn vind ik! Maar inderdaad, je moet jezelf er wel goed bij voelen. Vooral op jonge leeftijd was ik veel te onzeker voor dit werk. Nu help ik een vriendin en houd ik er zelf ook mooie foto's aan over! Win-win situatie.

Voor de mensen die de kwaliteit willen beoordelen, hierbij de foto's van originele grootte.

http://img209.imageshack.us/img209/4615 ... 001web.jpg

http://img35.imageshack.us/img35/8884/e ... 002web.jpg

Verstrikt: http://img14.imageshack.us/img14/7091/e ... 003web.jpg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 17:29

Ik ben sowieso van mezelf niet heel erg zelfverzekerd, maar ik heb ook een vrij reëel beeld (vind ik zelf) van mezelf en ik zie mezelf niet echt in dat wereldje. Ik hou veel te veel van met een zak chips op de bank ploffen om echt veel af te vallen, en ik ben te eigenwijs om ooit plus size te gaan staan ofzo. Dus het is echt even een kwestie van het veranderen van mijn mindset, of dit gewoon laten varen. Gelukkig is het voor mij niet echt een giga droom dus het valt nog mee.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 17:30

als ik mijn studio heb en je weer in almere bent, zou ik jou echt graag voor de lens willen hebben emma!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 17:31

In Almere ben ik vaak genoeg en anders kan ik makkelijk eventjes op en neer, dus ik hoor het wel :) Je bent trouwens ook prima welkom om me eens met t paard op de foto te zetten, maar dan moet je wel afreizen naar Utrecht :p

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 11:16

xEliesx schreef:
Bedankt Emmaa_ Jij zou er ook geschikt voor zijn vind ik! Maar inderdaad, je moet jezelf er wel goed bij voelen. Vooral op jonge leeftijd was ik veel te onzeker voor dit werk. Nu help ik een vriendin en houd ik er zelf ook mooie foto's aan over! Win-win situatie.

Voor de mensen die de kwaliteit willen beoordelen, hierbij de foto's van originele grootte.

Mooie foto's, vooral de laatste! Daar lijkt je een beetje op Doutzen Kroes. :Y)

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 19:02

@laurenuptown: Ik heb (nog) niet in je profiel gekeken en ben het ook niet eens met eerder gegeven reacties met betrekking tot jouw interesse in het modellenvak.

Als je erg onzeker bent is het júist een uitdaging hiermee aan de gang te gaan. Hoe vaak hoor je wel niet dat topmodellen vroeger grijze muisjes waren, gepest werden of erger? Je moet alleen wel aan jezelf willen werken en openstaan voor het feit dat je hierdoor echt kunt groeien en veranderen.

Voordat ik begon heb ik twee keer de kans om te beginnen afgewezen om eigenlijk dezelfde redenen, bij de derde keer heb ik ja gezegd en sindsdien heb ik echt gemerkt hoe je kan veranderen.

Qua geld kun je best leuk verdienen maar je moet het slim spelen. Als jij voor iemand loopt die het erg goed doet zou je met een contract kunnen werken, dan ben je verzekerd van werk. Als je niet voor iemand loopt die een grote naam heeft of gewoon weinig shows geeft dan kun je beter voor verschillende bureaus of ontwerpers gaan werken.

Beginnende designers die in het stadium zitten dat ze op een gegeven moment gevraagd worden voor evenementen of openingen van winkels e.d. staan vaak wel open voor nieuwe modellen, dus die zou je kunnen benaderen als je eenmaal zover bent.

Tot die tijd kun je oefenen met TFP fotoshoots, naar fotomeetings te gaan (wel goed georganiseerde zoals die van ModelZone bijvoorbeeld) en vooral veel kijken naar 'hoe het moet'. Van oefenen, jezelf filmen en terug kijken leer je ook ontzettend veel en zorg ervoor dat je mensen om je heen hebt die het je gunnen en dus ook positief kritiek kunnen geven.

UMayDream: Wat jammer dat je niet kunt komen, heel begrijpelijk natuurlijk ik geef je ouders ook wel gelijk. Wie weet de volgende keer, als je ouders in de gelegenheid zijn om mee te gaan en te kijken naar jou! Is ook erg leuk.

LoTjEeExXx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 19:25

xSaarSaar schreef:
xEliesx schreef:

Mooie foto's, vooral de laatste! Daar lijkt je een beetje op Doutzen Kroes. :Y)

Dat wou ik net zeggen...

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 13:21

Ik heb weer leuke originele ideetjes nodig!
Een vriendin van mij wilt graag weer eens wat met haar professionele camera doen,
en wilt me daarom weer fotograferen.
Als thema willen we (heeel origineel) Lente pakken.
Als locatie hebben we al een meertje met veel groen eromheen, en de ideale setting is natuurlijk met een mooi zonnetje.

Hebben jullie leuke ideeën qua kleding, attributen en poses? :)

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 20:37

Posh schreef:
UMayDream: Wat jammer dat je niet kunt komen, heel begrijpelijk natuurlijk ik geef je ouders ook wel gelijk. Wie weet de volgende keer, als je ouders in de gelegenheid zijn om mee te gaan en te kijken naar jou! Is ook erg leuk.

Erg jammer idd, ik baal er echt grondig van. Had me er echt op verheugd, dus dit is wel echt een bummer. Maar idd, wie weet een volgende keer! :)

Jennifuur schreef:
Ik heb weer leuke originele ideetjes nodig!
Een vriendin van mij wilt graag weer eens wat met haar professionele camera doen,
en wilt me daarom weer fotograferen.
Als thema willen we (heeel origineel) Lente pakken.
Als locatie hebben we al een meertje met veel groen eromheen, en de ideale setting is natuurlijk met een mooi zonnetje.

Hebben jullie leuke ideeën qua kleding, attributen en poses? :)

Kleding: iets met lichte, zwierige zomerjurkjes?
Attributen: misschien een beetje vergezocht maar wel überlente, vraag een boer in de buurt of je een lammetje mag lenen haha :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 21:50

Het is zonde dat je deze tijd van het jaar nog niet van die giga grote velden met paardenbloemen hebt.. Ik heb daar wel eens een shoot met een paard gedaan bij ons in de buurt en dat was zo vet :~ Enige jammere is dat álles onder het gele spul komt te zitten, en paarden kunnen er niet echt vanaf blijven :P

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 23:12

@laurenuptown onzekerheid hoeft echt géén belemmering te zijn hoor. Ik ben zelf ook aardig verlegen en heb er vaak toch nog wel moeite mee. Gelukkig zijn er meer ervaren modellen die mij inmiddels al een aantal keren geholpen hebben met lopen, ofja, meer met mijn uitdrukking tijdens het lopen. Het is vooral ook een kwestie van oefenen, oefenen en ervaring opdoen. Je wordt naar mate je langer bezig bent en het lopen routine wordt, steeds zekerder voor jezelf. Het is aan de andere kant ook een extra 'drive' om ondanks je onzekerheid het toch te doen, maw een uitdaging voor jezelf :j
Ik heb er in het 'gewone' leven trouwens ook veel baat bij. Ik laat mensen minder snel over mij heen lopen en sta toch net iets steviger in mijn schoenen dan voordat ik modellenwerk deed.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 18:27

Ze gaf zelf aan 't meer voor 't geld te willen doen. Dat is niet echt de instelling voor die buisness.

Jasmijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 19:25

Ik vroeg me af of ik hier ook eens mee mocht komen praten? Na heel lang twijfelen heb ik toch een profiel gemaakt op modelzone. Ik heb niet de ambitie om een topmodel te worden, maar ben erachter gekomen dat ik het toch wel erg leuk vind om op foto's te staan. Het is voor mij een uitdaging om een bepaalde expressie over zien te brengen en weer eens een andere kant van mezelf te ontdekken. Ik doe het gewoon voor de fun en ga eens kijken hoe me dat bevalt :)

Daarnaast heb ik al jaren interesse in fotografie en woon samen met een professioneel fotograaf. Altijd handig :D Ik ga binnenkort wat shoots doen voor een kleding/sierraden bedrijf en hoop dat daar wat leuke dingen uitkomen. Ik ben zelf nog niet echt tevreden over de uitstraling van de foto's in mijn modelzoneprofiel en weet dat ik meer kan dus hopelijk houd ik er weer wat leuke dingen aan over :)

Verder vind ik het ook vooral heel leuk om jullie ervaringen hier te lezen en eens mee te kijken naar het werk wat jullie maken :)