Rare mensen op marktplaats.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 19:17

Kijk dit bedoel ik bijv:

te koop mijn harry's horse cap mt 59 en rijlaarzen van swing maat 40. er is een aantal keer een buitenrit meegereden en dus haast niet gebruikt.

eventueel heb ik er ook 2 rijbroeken bij..

bieden naar waarde.

En wat staat er bij prijs ingevuld? €1,-

tinkerfunss

Re: Rare mensen op marktplaats.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 20:28

Ik snap je! Dan word de advertentie lekker vaak bekeken, maar denk dat het juist afschrikt voor het kopen, want dan koop je toch liefer bij iemand die een normale advertentie neer zet?

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 20:57

Ik heb gevraagd wat de vraag prijs was. Niet om te pesten maar ook echte interesse.
De prijs was €55,- Dit is me te duur aangezien ik de fotos gezien heb, en eens een buiten ritje is er niet mee gemaakt. De spullen zijn echt goed gebruikt.

Maar ik vroeg vanwaar die €1,-?
Kreeg als antwoord dat dat kwam omdat de advertentie gemaakt is met de tel.
Hier kon je niet op bieden klikken, maar in de advertentie staat toch bieden naar waarde?

Pfff

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 21:32

Hahaha dat is echt een banketstaafverhaal! Nee dat slaat idd helemaal nergens op!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 22:39

Maar op ebay is dat ook heel gewoon. Startprijs 1 euro en dan bieden. Ik kan me er dus wel iets bij voorstellen.
Heb het zelf geregeld dat er over de vraagprijs heengeboden wordt als ik iets op marktplaats zet.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 22:48

wat een heerlijk forum is het toch :Y)

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 08:25

Hier ook weer wat meegemaakt.. Iets verkocht en nu is de koper niet tevreden met de staat van het artikel.
Ben altijd eerlijk met wat ik verkoop en doe niks met opzet.
Heb veel geïntresseerden gehad, dus weet op een gegeven moment niet meer welke info ik aan wie heb gegeven (maakt normaal niet veel uit, want vertel alles eerlijk). Blijkt er bij deze koper geen vragen over de staat van het artikel te zijn geweest en nu is diegene teleurgesteld over de staat. In de advertentie stond dat het artikel normale gebruikssporen had. (zeker voor een artikel dat ik al 3jaar heb en 5x per week heb gebruikt).

Vind het erg vervelend, maar heb niet het idee dat ik iets verkeerds heb gedaan?

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 08:34

@Cardy: had diegene maar moeten vragen naar de staat van het artikel, toch?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 08:51

Cardy, daar moet je je niet druk om maken!! Je hebt erbij vermeldt dat het gebruikt was, daar was vast de prijs ook naar!! Als ze het nieuw hadden willen hebben, hadden ze het in de winkel moeten kopen! (of op moeten komen halen)

melissa256

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 09:29

ik heb het een keer gehad met een slofteugel die ik verkocht had: ik was mijn sleutel kwiit van mijn kastje op de manege omdat mijn tas met daarin mijn sleutelbos met uitgaan was gestolen, dus ik de vrouw gemailt dat mijn sleutels waren gestolen en ik zo snel mogelijk de slofteugel zou opsturen. Ik had op de manege gevraagt of ze me slotje kapot wilde maken, na een week was hij nog niet open, heel die week heb ik email contact gehad met de vrouw aan wie ik de slof verkocht had, dus toen heb ik van huis zelf maar iets meegenomen waar ik me kastje mee open heb kunnen krijgen. ik heb toen gelijk de slof opgestuurd omdat de vrouw al zo lang zat te wachten. kreeg ik echter een mailtje van haar dat ik haar belazerd had omdat het leer hartstikke slecht was en dat het stof er niet uitzag, ik had de slof maar een paar keer gebruikt maar was wel al een paar jaar oud en hing dus gewoon in mijn kastje en zat een beetje onder het stof dit heb ik ook netjes aangegeven in het mailtje toen ik hem had opgestuurt en dat vond ze niet erg, het leer zag er nog hartstikke goed uit, oke het had wat vet nodig omdat ik hem heel lang niet had gebruikt maar je zag geen scheuren of wat dan ook, ik had ook uigelegt in mijn mailtje dat als ik de slof had gewassen en goed had ingevet als ze niet als zo lang had zitten wachten op de slof omdat ze ook al had betaalt dit vond zij niet erg terwijl ik naderhand ecjt een lelijke mail van haar kreeg dat ze me ging aangeven voor oplichting omdat ze volgens haar te veel geld heeft betaald voor de slof wat €15 inc verzendkosten was, toen heb ik gezegt dat ze dat van mij part kon doen maar dat dat toch niks uitmaakte omdat ze de slof had gekregen en ik de bon van het postkantoor nog had en dat ik heel sterk stond toen heb ik er nooit meer iets van gehoord.

nog een verhaal: ik had mijn pony te koop staan op marktplaats, was een vrouw die mijn pony voor €50 wilde kopen terwijl er in de advertentie stond dat hij niet wegging onder de €3000 omdat ik hem voor zoveel groen gekocht had en dat hij nu veeeel meer kon en al was ingereden en je al zijn spullen erbij kreeg. toen had ik haar een mail gestuurd dat ik dat echt veeelste weinig vond omdat hij ook veel potentie in de sport heeft kreeg ik echt een belachelijke mail terug dat dat veelste duur was voor een pony en dat ik maar eens een normale prijs ervoor moest gaan rekenen omdat ik hem anders maar naar de slacht moest brengen omdat ik hem voor dat geld dan nooit kwijt zou kunnen raken, ik heb er maar niet meer op gereageerd.

ook is mijn vriend een keer opgelicht, hij kocht een playstation 3 een 3/4 jaar geleden en heeft hem nu nog steeds niet binnen en hebben ook nooit meer wat van de aangifte gehoord

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 12:23

Maar melissa, dat je kastje niet open ging en dat die vrouw zo lang moest wachten is dan toch helemaal het probleem niet geweest? Het probleem was dus gewoon kort maar krachtig dat de staat van het artikel haar niet aanstond...

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 19:39

heb in totaal 61 veulen halsters op marktplats staan (nieuw)
prijs 3,95 en 2 voor 7 euro,
voor allemaal een leuk bod,
krijg ik een mailtje ik geef € 5,- voor alle halsters, _O-
meschien bedoelde ze € 50,- maar dat vind ik nog te laag :j

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 20:04

Gewoon terugmailen dat je na ontvangst van de geboden 305 euro de boel op stuurt :)

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 20:41

lifaya schreef:
krijg ik een bod op mijn NIEUWE sleehak schoenen :') had ze uit engeland laten komen maar omdat ik er niet op kan lopen (ik loop eruit, te smalle voeten) heb ik ze op MP gezet. Voor 25 euro zijn ze meteen verkocht. Krijg ik een bod van 5 euro :') waar zijn mensen met hun gezonde verstand?

heb je daar misschien een foto van? ben toevallig nog op zoek. even geheel offtopic.

Kitten84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 22:39

Hmm, ik heb wat op marktplaats staan, maar na overleg gaan we het toch niet weg doen. Er hebben wel mensen geboden..ben ik nu een verklaring schuldig als ik de advertentie verwijder?

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 22:42

Kitten84 schreef:
Hmm, ik heb wat op marktplaats staan, maar na overleg gaan we het toch niet weg doen. Er hebben wel mensen geboden..ben ik nu een verklaring schuldig als ik de advertentie verwijder?

Anders kun je gewoon zeggen 'verkocht'.

tinkerfunss

op biedingen hoef je niet te reageren vind ik, mits je ermee akkoord gaat.

Rennie89

maai_ke schreef:
lifaya schreef:
krijg ik een bod op mijn NIEUWE sleehak schoenen :') had ze uit engeland laten komen maar omdat ik er niet op kan lopen (ik loop eruit, te smalle voeten) heb ik ze op MP gezet. Voor 25 euro zijn ze meteen verkocht. Krijg ik een bod van 5 euro :') waar zijn mensen met hun gezonde verstand?

heb je daar misschien een foto van? ben toevallig nog op zoek. even geheel offtopic.

Heb er zelf te mooie foto's van, niemand gelooft dat het eigen foto's zijn :')

http://link.marktplaats.nl/503463653

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 22:44

volgende keer weer gewoom op de keukentafel dus! :+

Kitten84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 22:46

Degene die mij een mail had gestuurd heb ik wel verteld hoe en wat. Heb nu gewoon advertentie verwijderd met andere reden.

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 22:56

tinkerfunss schreef:
op biedingen hoef je niet te reageren vind ik, mits je ermee akkoord gaat.

Euh, daar zou ik zeker wel wat aan laten weten, anders komt er niks van je transactie terecht...
Sorry dat is flauw... ;)

Ik zou in zo'n geval idd je biedingen per mail even een mailtje terug sturen, maar daarna gewoon op verkocht zetten denk ik.

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 23:04

dat bedoel ik, als je bied in de advertentie vind ik niet dat ik hun een mail verantwoord ben, als ze bieden per mail vind ik een antwoord wel zo netjes.

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 23:12

tinkerfunss schreef:
dat bedoel ik, als je bied in de advertentie vind ik niet dat ik hun een mail verantwoord ben, als ze bieden per mail vind ik een antwoord wel zo netjes.

Dat ben ik met je eens. Is idd wel zo netjes, ligt denk ik ook aan het aantal bieders in de advertentie.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 23:28

worden jullie verkopers ook zo moe van mensen die bieden jij erheen mailt van is goed dat ze niet meer terug reageren??

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 23:44

NathalietjeB schreef:
worden jullie verkopers ook zo moe van mensen die bieden jij erheen mailt van is goed dat ze niet meer terug reageren??

ja vreselijk heb ze vaak of mensen die geld overmaken en niet betalen heel irritant of mensen die de helft van je prijs bieden..