Wat ga jij stemmen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat ga jij stemmen?

CDA
28 (2%)
PvdA
92 (8%)
SP
121 (10%)
VVD
227 (20%)
PVV
355 (31%)
GroenLinks
97 (8%)
ChristenUnie
14 (1%)
D66
86 (7%)
Partij voor de Dieren
64 (5%)
SGP
4 (0%)
Nieuw Nederland
Geen stemmen
TON
7 (0%)
Mens en Spirit
3 (0%)
Parij één
Geen stemmen
Lijst 17
8 (0%)
Piratenpartij
8 (0%)
Lijst 19
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 1114

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:52

Kaka schreef:
_Jessie schreef:
Dat ben ik wel met je eens.
Wij hebben er hier ook 3 met luidsprekers

Hihi, grappig. Ik woon tussen 4 kerken in die alle 4 elk kwartier kort en elk uur langer luiden en op zondagochtend langdurig flinke 'herrie' maken. De enige moskee in de buurt roept ook op tot gebed, maar doet dat redelijk subtiel. Overigens hoor ik ze alle 5 niet meer en moeten bezoekers me er echt op wijzen dat de godshuizen prominent aanwezig zijn in ons stadje.

Die kerk staat ook naast mijn huis :D
Maar bij ons gaat die alleen op zondag wat langer door en iedere dag om het uur.
De moskee's bij ons zenden ook hun gebed? uit wat best wel vervelend is.

Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik geen hart echte racist ben en niet een hekel aan heb aan mensen omdat ze
een ander kleurtje hebben. Heeft mijn buurman ook en die is echt rete gezellig :D
Wij hebben hier ook Polen die zich kunnen gedragen (lees bloempotten naar benenden gooien vanaf het balkon op de stoep)
Maar ik fietste gister naar huis en toen stond er (ja vooroordelen) een getinte jonge rond mijn leeftijd (20) te scheeuwen...
K**nk*r Nederlanders! K*t volk! Ik maak jullie dood! bla bla nog meer dingen die ik niet wil horen.
Nou sorry maar dit gaat me echt heel erg ver. (en dat op de rotonde voor het politiebureau gaan staan schreeuwen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:53

Dat Polen de taal niet leren kan ik snappen, die mensen worden in een huis gestopt om te werken en gaan daarna weer terug naar hun eigen land.
Dat hier wonende buitenlanders geen Nederlands spreken, die zou ik echt wat!!!!!!!!!!!!!!!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:54

Tallie1979 schreef:
Gittekit schreef:
Ik ben het met je eens dat het niet nodig is om borden in het Arabisch op te hangen, maar om het nou een brabbeltaaltje te noemen is wel een beetje banketstaaf vind je niet.

Voor mij is het ook abracadabra ali babba brabbeltaal.. Maar goed, dat vind ik van Russisch/Pools/Bulgaars ook :D

Brabbeltaaltje omdat ik aan het zien van de tekens niet herkende welke taal het is(iig geen chineens/japans maar andere tekentjes ;) )

Krips

HET ZIJN GEEN BUITENLANDERS!

Potverdorie. Ik wordt er echt helemaal geschuffeld van.

8nnemiek

Ik koop vaak t fruit van de Turk :j Hebben altijd lekker, rijp spul :D Zo lang ze maar netjes Nederlands spreken, en de borden gewoon in t nederlands zijn, heb ik geen problemen met buitenlandse winkeltjes.
Maar wij hebben er ook een paar met arabische letters erboven, heb je totaal geen idee wat er te koop is.. alsof ze ermee willen zeggen dat nederlanders niet welkom zijn. Dat vind ik dus weer niet kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:55

Je snapt heus wel wat ik bedoel...

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:55

Kayleigh_ schreef:
Dat Polen de taal niet leren kan ik snappen, die mensen worden in een huis gestopt om te werken en gaan daarna weer terug naar hun eigen land.

Dat was het idee met Turken ook hè

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:56

Maar wat als jij je niet meer verstaanbaar kunt maken bij de turkse slager? Die heb je namelijk ook al, de kapper, supermarkt ect waar geen nederlands meer wordt gesproken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:56

Mijn overburen zijn Polen en hoewel ik ernstig mijn twijfels heb over hoe legaal hun auto-activiteiten precies zijn, zijn dat erg vriendelijke mensen die gewoon Nederlands spreken ondanks dat ze nog maar een paar maanden hier zijn. :) Je hoort het accentje nog maar kennelijk kan het wel. ;) Gek dat sommige er dan 20 jaar over doen. :+

Heino: da's ook enigszins mislukt dan. :=

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:57

Turksepizza is anders ook goed te eten :D

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:57

Door die termen te gebruiken. En jou post liet de emmer overlopen dus is niet op jou bedoelt. Maar met dat soort foutieve termen rem je de emancipatie en vergroot je de kloof. Ik zou me niet aanpassen aan een land waarin ik wordt gezien als een buitenlanders. Als iemand die te gast is. Als iemand die eigenlijk niet echt hier hoort. Als iemand die elke dag op zijn blote knieetjes mag danken voor de gastvrijheid van het geweldige Nederland in dit land te mogen wonen. Onzin!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:58

_Jessie schreef:

Verdeurie nou!! :9

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:58

Heino schreef:
Kayleigh_ schreef:

Dat was het idee met Turken ook hè

Tuurlijk, maar op het moment dat ze besluiten hier toch te blijven wonen vind ik dat je gewoon ontzettend goed je best moet doen om de taal te leren in plaats van eeuwig met die handicap te leven ;)

Ik vind het ook behoorlijk irritant als ik mensen aan mijn kassa krijg die de taal niet spreken, maar bij Polen die hier puur en alleen zijn om te werken kan ik het beter verdragen dan mensen die hier al 40 jaar wonen en nog steeds geen woord Nederlands kunnen.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:59

ilse86 schreef:
_Jessie schreef:
Valt me inderdaad nog op de er veel op de PVV gaan stemmen.
Bij mij wordt het PVV of SP
Vanavond nog even alles doorlezen

pvv of sp? da's nogal een verschil!

vind je? als je het hele islam gebeuren weg laat, dan hebben ze bijna dezelfde standpunten hoor.

Anoniem

Krips schreef:
Door die termen te gebruiken. En jou post liet de emmer overlopen dus is niet op jou bedoelt. Maar met dat soort foutieve termen rem je de emancipatie en vergroot je de kloof. Ik zou me niet aanpassen aan een land waarin ik wordt gezien als een buitenlanders. Als iemand die te gast is. Als iemand die eigenlijk niet echt hier hoort. Als iemand die elke dag op zijn blote knieetjes mag danken voor de gastvrijheid van het geweldige Nederland in dit land te mogen wonen. Onzin!

Oké ik snap je punt, maar waarom moeten wij ze als Nederlander zien als ze de taal niet eens spreken? Ik heb het puur over die groep, de mensen die wel gewoon ontzettend goed hun best doen om de taal te leren en de cultuur te leren kennen, dat vind ik geen buitenlanders meer.

8nnemiek

_Jessie schreef:

Daar waag ik me dan weer niet aan :') Vind die buitenlandse eetkraampjes nooit zo hygienisch uitzien. Getver, wel eens bij een kebab kraam geweest? _O-

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 16:00

Ayasha schreef:
Heino: da's ook enigszins mislukt dan. :=

Mja nogal, hoewel ik het niet erg vind. Want de Turkse supermarkt in de buurt van mijn oude huis erg handig wanneer ik 's avonds heel laat trek in ijs had :+

Anoniem

8nnemiek schreef:
_Jessie schreef:

Daar waag ik me dan weer niet aan :') Vind die buitenlandse eetkraampjes nooit zo hygienisch uitzien. Getver, wel eens bij een kebab kraam geweest? _O-

Degene die we hier hebben zijn schoon, en vind het ook ontzettend lekker eten ! :D Maar als het er vies uitziet zou ik er ook graag voorbij lopen haha

Abiola

manishdra schreef:
Maar wat als jij je niet meer verstaanbaar kunt maken bij de turkse slager? Die heb je namelijk ook al, de kapper, supermarkt ect waar geen nederlands meer wordt gesproken.

Ik kom nooit bij een slager :D Maar de Iraneese supermarkt en de Turkse bakker spreken Nederlands. En zijn heel vriendelijk. Ik ken geen winkels (in Amsterdam) waar ik niet in het Nederlands mijn spullen kan kopen eerlijk gezegd? En dat een waard tegen een landgenoot in de moerstaal overgaat vind ik ook geen enkel probleem. Als ik bij mijn zus in Costa Rica ben, praten we in de winkel ook echt geen Spaans tegen elkaar hoor ;)

Dobby91

Kunnen we ons dan niet beter bezighouden met een manier bedenken om die mensen beter te laten integreren dan massaal te roepen dat ze terug moeten?
Ik snap best dat mensen gefrustreerd raken, zeker jongeren van de 2e generatie. Hier worden ze gezien als buitenlanders en niet welkom en in het land van ''herkomst'' horen ze er ook neit bij en zijn ze ook buitenlanders.

Gulpje

Twee verschillende stemwijzers ingevuld, (tip: die van 3FM is heeel uitgebreid) partijprogramma's van 4 aansprekende partijen nauwkeurig vergeleken en ik kom elke keer op SP uit. Dat is dus wat ik ga stemmen :)

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 16:01

Ik heb werkelijk nog geen idee.
Ben druk bezig met het doornemen van standpunten.

PVV spreekt mij op bepaalde punten erg aan maar drijft het soms wat te ver door.
VVD plukt van de mensen die het niet kunnen missen.

De rest moet ik nog door gaan lezen.

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 16:01

8nnemiek schreef:
_Jessie schreef:

Heb je weleens bedacht hoe fris menig febo is? :Y)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 16:02

Tallie1979 schreef:
_Jessie schreef:

Verdeurie nou!! :9

Zeg maar, wanneer is Vlaams Belang nu gehoord geweest? :)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 16:02

Ben het voor een deel wel met Krips eens.

Er zijn genoeg Nederlanders die de Islam aanhangen die gewoon nederlands spreken, hier naar school gaan of werken enz enz (of hun ouders dan uit Turkije of Lutjebroek komen zal me een zorg zijn).

Deze mensen wil Geert Wilders dus uit Nederland hebben. Dat zijn gewoon Nederlanders!
Hier geboren en getogen. Hier werkend of lerend. Hier hun sociale leven en vrienden.

Waarom worden nu in dit topic alle buitenlanders over 1 kam geschoren. Daarbij niet gekeken naar mensen die vluchteling zijn en hier komen zonder huis en haard. Of naar mensen die de 3e generatie zijn en zich dus ook Nederlander voelen en dit ook gewoon zijn!

Het ging er toch om wat je stemt?
Deze discussie heeft daar inmiddels weinig mee te maken.

Jammer van het topic. Het ging een tijdje over de standpunten van de partijen maar dat is inmiddels al lang niet meer zo.