Het afrijstress en rijles topic deel 7!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 22:17

Heb nu eindelijk een afrijdatum... pas eind mei, vind ik niet zo grappig maarja is niet anders..

Moreill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 00:35

Mandyy schreef:
Welke Lexus?

De IS200 natuurlijk, haha, dat vind ik ook wel de mooiere in de klasse onder 15.000 euro :P, anders ga je naar die oude LS400 of zo, wel dikke blaasbak 4.0 maar niet zo mooi en ook nog erg duur in onderhoud en slurpen doet ie ook wel .. :PP

Nikki15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 00:39

Die cursus heb ik ook gevolgd, had zelf heel goed het examen gemaakt. Maar het zijn angtsfoutjes die je maakt. Als je die aantekeningen die je gemaakt hebt goed doorleest dan moet je het in principe halen, hij weet allemaal dingen wat er in dat examen komt, was het nu niet als je gezakt was dat je gratis terug mocht komen? Moet je hem even na vragen. Waren er veel gezakt van jou dag dat jij er bent geweest?[/quote]

Nou wij moeten allemaal aanstaande maandag, morgen dus.
Iedereen die dat proefexamen op het eind had gemaakt was geslaagd, behalve ik dus. Ik weet niet of ik de cursus dan nog een keer gratis mag doen? Was dat bij jou wel het geval? Ik les niet bij pulles he, alleen theorie cursus gedaan?[/quote]

Ik had verkeerd gelezen, ik dacht dat je al examen had gedaan maar is idd nog geen maandag, maar geloof als je dan niet slaagt morgen, dat je dan terug kan komen idd. maar bij mij waren heleboel gezakt, op het echte examen, ik had ook mensen erbij die dachten dat ze het allemaal wel wisten en waren uit eindelijk gezakt, en was als enigste die om half 11 moest geslaagd van de groep, het was bij mij best wel trieste groep, alleemaal van die stumpers onderuit gezakt, niet opletten etc, dan ga je de fout in he ;)

Je moet nu niks meer doorlezen, het komt wel goed. alles wat als eerste in je inkomt, gelijk invullen en niet verbeteren, nooit wat verbeteren, heb je nooit tijd genoeg voor.

Succes en hoor het wel!

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 08:56

Ik vind het toch enorm wennen in onze auto (benzine auto met een hydrolische koppeling) gisteren sloeg ie 1x af vind het heel erg anders wat betreft de koppeling, omdat de benzine auto niet zo sterk op koppeling weg kan rijden en dat kon die lesauto (diesel) dus wel.
Dus ik ben bij onze auto dat ik de koppeling nog niet exact op het punt heb maar wel gas geef en dan begint ie ff te brullen maar dan heb ik snel door en laat ik die koppeling sneller op.

Mijn vriend zat er tot nu toe nog naast maar vandaag zal het mijn eerste ritje alleen worden :o . Ik schaam me alleen ontzettend snel als ie afslaat bij een stoplicht, dus dames die ook net geslaagd zijn hoe doen of zijn jullie ervaringen? ;)

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 08:58

Voor de mensen die vandaag theorie examens hebben ´´Heeeeeeeeeeeul veeeeeeeeul succes´´ jullie kunnen het! Examen op het cbr voor theorie is lang niet zo moeilijk als de oefenexamens thuis of bij rijschool ;) .

En voor de mensen die vandaag af mogen rijden ook ontzettend heeeeeeeeeeeeeeeeeeul veeeeeeeeeeeeeeeeeeul succes, ook jullie kunnen het ;)

Mandieetjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 11:19

@ XFiemoX; ik hoop dat je gelijk hebt dat CBR een stuk makkelijker zijn als thuis..

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 12:22

Hierbij zal ik mijn verhaal eens vertellen van mijn theorie examen (misschien dat het sommigen wat gerust gesteld word) ;)

Vorig jaar april had ik mijn theorie examen (in Alkmaar) zelf kom ik uit Hoorn! S´morgens om kwart over 10 moest ik al aanwezig zijn ivm een kwartier van tevoren (10.30 begon het examen), maar dit liep voor mij heel anders dan ik gewild had. Want ondanks dat ik ruim op tijd was op het station voor de juiste trein naar Alkmaar reed verdomme die hele trein niet die ik ook echt daadwerkelijk moest hebben om toen ook echt op tijd aanwezig te kunnen zijn. Ik helemaal in de stress en over de rooie maar goed ik nam toen maar gewoon de trein later en echt ik kwam precies om 10.30 aan op station Alkmaar ik dus keihard lopen naar uitgang van dat station en was toen maar in een taxi gesprongen die me bij het CBR afgezet had. Okee ik dacht nou ga gewoon naar binnen en mijn verhaal netjes uitgelegd en bladebla, zei die man achter de balie aan me van geef me maar snel je spullen enz en dan wijs ik je naar je plek binnen in de zaal (pfieuw ze waren op dat moment nog net bezig met paar oefen vragen) en mocht ik alsnog aansluiten om mee te doen.

Ondanks al die stress-heid en over de rooie vielen de vragen mij ontzettend mee op het examen vond ze overduidelijk ´´iets´´ te te makkelijk, en ook al was ik enorm gestressed en sliep ik de dagen ervoor al enorm slecht enz ... Slaagde ik gewoon METEEN!!

Kop op mensen het gaat jullie allemaal ook helemaal lukken zet hem op !! ;)

Heb zojuist net ritje alleen gereden vond het wel enorm spannend en net wat ik dacht 1x bij stoplicht sloeg ie af (moet echt nog enorm wennen aan en een benzine auto en onze eigen auto natuurlijk). Maar het viel me reuze mee :D

Mandieetjee schreef:
@ XFiemoX; ik hoop dat je gelijk hebt dat CBR een stuk makkelijker zijn als thuis..

_PatriciaaJarig

Re: Het afrijstress en rijles topic deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 12:44

Ik heb een cursus gedaan en daar veel examens gemaakt..
bij het cbr vond ik de vragen ook een stuk makkelijker :j
Ook in 1x geslaagd voor theorie..

Net weer rijles gehad, heb de rust weer gevonden :')
hopen dat het met mn tweede poging ook rustig gaat :P

Mandieetjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 12:45

XFiemoX schreef:
Hierbij zal ik mijn verhaal eens vertellen van mijn theorie examen (misschien dat het sommigen wat gerust gesteld word) ;)

Vorig jaar april had ik mijn theorie examen (in Alkmaar) zelf kom ik uit Hoorn! S´morgens om kwart over 10 moest ik al aanwezig zijn ivm een kwartier van tevoren (10.30 begon het examen), maar dit liep voor mij heel anders dan ik gewild had. Want ondanks dat ik ruim op tijd was op het station voor de juiste trein naar Alkmaar reed verdomme die hele trein niet die ik ook echt daadwerkelijk moest hebben om toen ook echt op tijd aanwezig te kunnen zijn. Ik helemaal in de stress en over de rooie maar goed ik nam toen maar gewoon de trein later en echt ik kwam precies om 10.30 aan op station Alkmaar ik dus keihard lopen naar uitgang van dat station en was toen maar in een taxi gesprongen die me bij het CBR afgezet had. Okee ik dacht nou ga gewoon naar binnen en mijn verhaal netjes uitgelegd en bladebla, zei die man achter de balie aan me van geef me maar snel je spullen enz en dan wijs ik je naar je plek binnen in de zaal (pfieuw ze waren op dat moment nog net bezig met paar oefen vragen) en mocht ik alsnog aansluiten om mee te doen.

Ondanks al die stress-heid en over de rooie vielen de vragen mij ontzettend mee op het examen vond ze overduidelijk ´´iets´´ te te makkelijk, en ook al was ik enorm gestressed en sliep ik de dagen ervoor al enorm slecht enz ... Slaagde ik gewoon METEEN!!

Kop op mensen het gaat jullie allemaal ook helemaal lukken zet hem op !! ;)

Heb zojuist net ritje alleen gereden vond het wel enorm spannend en net wat ik dacht 1x bij stoplicht sloeg ie af (moet echt nog enorm wennen aan en een benzine auto en onze eigen auto natuurlijk). Maar het viel me reuze mee :D

Mandieetjee schreef:

IS toch een stuk meer hoop! Bedankt...

Alleen is diesel echt zo anders als benzine ja?

Moreill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 14:42

Ik heb net ook een stukje gereden in de benzine Alfa Romeo van m'n vriend, (wat een k*tbak) maar is inderdaad erg anders, je kan 'm bijna niet stationair laten lopen, dan valt ie al bijna uit, je moet wel gelijk wat gas bij geven id..

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 14:52

Haha ... Echt he dat er toch best wel aardig een verschil tussen zit. Ik heb vooral met onze auto dat ie soms ff wat begint te brullen (heb ik de koppeling niet ver genoeg :o ), tsja als ik hem te ver doe dan slaat ie al best snel af, dus dit word nog goed wennen voor me haha :D

Moreill schreef:
Ik heb net ook een stukje gereden in de benzine Alfa Romeo van m'n vriend, (wat een k*tbak) maar is inderdaad erg anders, je kan 'm bijna niet stationair laten lopen, dan valt ie al bijna uit, je moet wel gelijk wat gas bij geven id..

MissRoxyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 14:57

Zie dit topic net pas.
Heb 31maart mijn theorie en ben echt zenuwachtig :=
Ik kan die stomme cijfers niet onthouden, hoelang iets mag zijn, hoe breed blabla :=
Krijg je die vragen in het examen?

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 15:05

Het zal hooguit op je examen voor kunnen komen dat ze vragen hoe hard je zou mogen op bepaalde (snel) wegen enz ...

MissRoxyy schreef:
Zie dit topic net pas.
Heb 31maart mijn theorie en ben echt zenuwachtig :=
Ik kan die stomme cijfers niet onthouden, hoelang iets mag zijn, hoe breed blabla :=
Krijg je die vragen in het examen?

MissRoxyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 15:07

Oke gelukkig maar.. Ik oefen nu de cd van het ANWB theorieboek en dat is wel fijn. Ook het boek erbij natuurlijk maar zo onthoud ik sommige tips beter :)

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 15:08

Ik heb dus op mijn theorieexamen helemaal niet gehad over gewicht of lengte, maakte mij daar ook helemaal druk om en uiteindelijk vond ik het best wel makkelijk.
Had mijn scooter cbr ook in 1x gehaald dus moest deze ook wel in 1x halen en dat was gelukt :D

MissRoxyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 15:10

Ja oke, mijn scooter vond ik ook meevallen en die had ik makkelijk gehaald. Had er maar 2 fout maar ik vind dit toch wel moeilijker als de scooter :+
Die gevarenherkenning is ook zo vreemd... Als ik denk remmen, zegt dat programma, neuh gas los is genoeg. Denk ik ow hier kan je wel gas los, zeggen hun NEEE REMMEN!
Dan denk ik ja, he verdorie :+

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 15:13

Ja wat mij vooral gezegd was (en niet alleen door mijn rijschool maar ook door derden enz) ... Is het in meeste gevallen ´´Gas los´´! Ligt er dan maar net aan de situatie dus zou ik zeggen kijk goed naar het plaatje, op mijn theorie vorig jaar deed ik veel gokken op gas los, en had in mijn gevaren herkenning maar 6 fout terwijl je daar 12 of 13 fout in mag hebben, en in het andere 2 delen (verkeersinzicht en ????) maar 5 fout mag hebben.

MissRoxyy schreef:
Ja oke, mijn scooter vond ik ook meevallen en die had ik makkelijk gehaald. Had er maar 2 fout maar ik vind dit toch wel moeilijker als de scooter :+
Die gevarenherkenning is ook zo vreemd... Als ik denk remmen, zegt dat programma, neuh gas los is genoeg. Denk ik ow hier kan je wel gas los, zeggen hun NEEE REMMEN!
Dan denk ik ja, he verdorie :+

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 15:15

Die vond ik ook stom hoor, had 5 fout voor het hele examen maar begreep niet helemaal waarvoor, dus denk voor die gevaarherkening.
Maar ach, heb hem :D

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 15:22

Oow dat is vreemd dat jij dat niet kon zien waar en welke je fout had ... Bij mij stond het op de achterkant van het witte papier wat ik erbij mee kreeg.

PrimaDonna_ schreef:
Die vond ik ook stom hoor, had 5 fout voor het hele examen maar begreep niet helemaal waarvoor, dus denk voor die gevaarherkening.
Maar ach, heb hem :D

MissRoxyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 15:25

Ja dat had ik met mijn scooter theorie ook. Stond er wel bij met welke vragen ik de fouten had gemaakt :j

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 15:27

IK BEN GESLAAGD !!!

En god wat was ik zenuwachtig, brrr, liep het hele examen door te trillen en te zweten en ik vond dat gevaarherkenning wel zo moeilijk. Ik dacht nou daar ga ik, uitslag moesten we om ste beurten komen en dan deur uit. Ik mocht komen, wou helemaal niet hahah zij me gevoel. En toen was in een keer gefeliciteerd ... Ik huh?
Liep na het examen nog na te trillen, niet normaal. zo zenuwachtig was ik.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 15:31

GEFELICITEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEERD :D

En dan nu hopen om zo snel mogelijk op te kunnen voor je praktijk ;)

wemkelover schreef:
IK BEN GESLAAGD !!!

En god wat was ik zenuwachtig, brrr, liep het hele examen door te trillen en te zweten en ik vond dat gevaarherkenning wel zo moeilijk. Ik dacht nou daar ga ik, uitslag moesten we om ste beurten komen en dan deur uit. Ik mocht komen, wou helemaal niet hahah zij me gevoel. En toen was in een keer gefeliciteerd ... Ik huh?
Liep na het examen nog na te trillen, niet normaal. zo zenuwachtig was ik.

MissRoxyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 15:32

Gefeliciteerd!!! :D
Nou ik nog :+
Hoop dat je snel op mag voor je praktijk! :D

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 15:32

Dank jullie wel.

Naa dat zal nog wel ff duren, denk ik. Donderdag de 4e keer les dus, duurt denk ik nog wel twee tot drie maanden.
Dan kan ik dan weer stressen, heb iets tegen examens volgens mij.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 15:34

Oeee, Zaterdag rijles gehad.. gevraagd wanneer ik af zou kunnen rijden. Hij zei op z'n vroegst Mei... gaat echt sneeeeel :D

Gefeliciteerd wemkelover! Ik stond ook echt te kijken toen zei 'gefeliciteerd' zeiden.. ik wist echt niet wat ik moest doen of zeggen :Y)