Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

flooooo

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 21:14

Hahah wat een blunders zitten er hier tussen zeg.
Ik maak ook genoeg mee maar kan me zo niet wat herinneren.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 22:13

ShannonJuul schreef:
Ik had van de week een klant die al behoorlijk pissed off was toen ze bij mij aan de kassa kwam. Ze wou een krat bier afrekenen die wij normaal niet in het assortiment hadden. Aangezien dit mijn eerste dag was sinds de nieuwe aanbiedingen wist ik niet of deze in de aanbieding was. Mijn collega ook niet dus ik dacht: ik scan alle flesjes en zet de emballage van het krat erbij op. Dit was ik vergeten :+ mijn fout. Mevrouw moest 8,65 afrekenen. Ze kwam direct terug: Ja dit kan niet he? Ze zijn in de aanbieding dus doe maar even opnieuw! Nou waren ze dus voor 7,50 dus ik had dit gescand + de 3,90 aan statiegeld. Ze moest dus nog 35 cent extra betalen. Ik zeg tegen haar: dan moet u nog 35 cent erbij betalen. Nou of ik helemaal van de pot gerukt was. KUN JIJ WEL REKENEN? HET IS IN DE AANBIEDING DUS IK MOET MINDER BETALEN HOOOOO.. de hele winkel kon meeluisteren en ik voelde me al behoorlijk voor banketstaaf gezet. JA REKEN DAT ES EVEN UIT DAN? 8,65 - 7,50? DAT KUN JE NIET HE? Echt ik kon wel janken :o ik kreeg dat mens ook niet aan het verstand dat ik die statiegeld net door een fout van mij was vergeten maar ik het er nu wel bij op had gezet. Pas na 10 minuten begreep ze het. Ik wou eigenlijk zeggen: Wie kan hier nu niet rekenen? Ze smeet de 35 cent op de kassa en liep weg. Een excuses vond ik toch wel gepast op dat moment...

Als je aan mensen hun geld 'zit' om het zo maar te zeggen raak je ze op een héle gevoelige plek. :roll:
Stom wijf zeg, om je dan ook nog zo voor banketstaaf te zetten, echt respectloos :r

xxsamm_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 23:13

Ik wist niet dat er zo'n topic bestond, wat leuk :)

Heb al geregeld wat meegemaakt in de bouwmarkt waar ik werk, maar het meest merkwaardigste was het volgende:

1x in de 6 á 7 weken hebben we een kortingsactie met stickers van 20%, 15% en 10% korting. Er was een mevrouw aan mijn kassa geweest die alle stickers al had gebruikt. Een paar minuten later kwam zij weer aan mijn kassa en eiste zij dat ik haar weer die korting gaf als wat ik daarvoor ook had gedaan. Ik vroeg haar om de kortingsstickers, want deze had ik zelf niet aan m'n kassa en die mevrouw had ze zelf ook niet meer. Ik heb de mevrouw vriendelijk gevraagd of zij misschien bij de klantenservice om een stickervelletje wilde lopen, zodat zij toch nog de korting kreeg. Ze weigerde en op het moment dat ik er zelf om wilde lopen kreeg ik te horen dat ik het douchegordijn dat zij wilde aankopen gewoon in m'n reet kon steken :roll:
Toen verloor ik m'n geduld en zei ik tegen haar dat het moeilijk zou gaan passen en dat ik de moeite niet wilde nemen om het te proberen...

Serieus je maakt wat mee en de klanten vinden alles vanzelfsprekend en ze hebben steeds minder respect voor je

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 21:08

xxsamm_x schreef:

Heb al geregeld wat meegemaakt in de bouwmarkt waar ik werk, maar het meest merkwaardigste was het volgende:

1x in de 6 á 7 weken hebben we een kortingsactie met stickers van 20%, 15% en 10% korting. Er was een mevrouw aan mijn kassa geweest die alle stickers al had gebruikt. Een paar minuten later kwam zij weer aan mijn kassa en eiste zij dat ik haar weer die korting gaf als wat ik daarvoor ook had gedaan. Ik vroeg haar om de kortingsstickers, want deze had ik zelf niet aan m'n kassa en die mevrouw had ze zelf ook niet meer. Ik heb de mevrouw vriendelijk gevraagd of zij misschien bij de klantenservice om een stickervelletje wilde lopen, zodat zij toch nog de korting kreeg. Ze weigerde en op het moment dat ik er zelf om wilde lopen kreeg ik te horen dat ik het douchegordijn dat zij wilde aankopen gewoon in m'n reet kon steken :roll:
Toen verloor ik m'n geduld en zei ik tegen haar dat het moeilijk zou gaan passen en dat ik de moeite niet wilde nemen om het te proberen...

Serieus je maakt wat mee en de klanten vinden alles vanzelfsprekend en ze hebben steeds minder respect voor je

Hier moest ik echt even heel hard om lachen hoor! :o
Maar wat kunnen mensen raar reageren zeg....

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 21:44

Ik had net bij de jumbo ook een vrouw die ontiegelijk langzaam was :') (klant) (ik werk achter de kassa)
Om 19:50 liep ik door de supermarkt heen omdat ik vuil en oude kranten naar achteren moest brengen, t was nog super druk in de winkel terwijl we over 10 minuten gingen sluiten :oo dacht echt van, zijn we een uur langer open ofzow :')
Maar ik zag ook een vrouw staan waarvan ik weet dat ze ontzettend sloom is en tijd gaat rekken door dingen te vragen enzo, en heel langzaam te doen. Is een aziatisch vrouwtje van in de 40 jaar := Dus ik zei al tegen een van de cassieres dat dat vrouwtje ook nog in de winkel liep, en zij zei ook al van, oohw god, neej he! :\
En indd, om 10 over 8 kwam zij als laatste aankakken, bij mijn kassa :( Eerst heel sloom spullen op de band leggen, dan vragen wat een zak rijst kostte, diep nadenken en dan erachter komen dat ze em toch niet wil (te duur, maar wij hadden er dus weer een retour bij, terwijl ik die net allemaal had weggebracht }:0 ) , dan vragen wat andere zak rijst kost, die wilde ze wel. Vervolgens vraag ik (heel dom van me :() of ze koopzegels wilde, toen ging zij heel langzaam vragen wat die zegels nou inhielden enzo, dus ik beetje uitleggen, t leek alsof ze het wel wilde, zegt ze uiteindelijk : 'ohw maar je moet er extra voor betalen?' (ja duh! KOOPzegels) ...*stilte*.. 'Oh dan wil ik ze niet'.
Toen kwam 1 jongen van de kassa ff grappig doen door met een wit plastic zakje aan te komen en proberen haar het zakje aan te smeren :') (hint dat ze alvast kan inpakken) maar toen ging ze helemaal 'grappig' doen en zeggen dat we na sluitingstijd allemaal melig worden enzo (werden we ook), toen zei ik dus maar snel: okeej, geen koopzegels dus, dat wordt dan .... euro. Komt ze met: 'Tot hoeveel euro kan je bijpinnen?' *zucht* Dus ik zo: tot 150,- . Zij: Oh doe maar 100,- erbij.
Toen snel alles ingetoetst zodat ze kon pinnen, ging ook ontiegelijk sloom. Gaat ze heel erg langzaam uiteindelijk de bon tekenen, zegt ze: ik moet nog wel even de bon bekijken hoor. Dus ik gaf haar de (kopie) bon, sloot de kassa af en ging maar weg := Kon zij op dr gemakje inpakken zonder dat ik er last van had :') (ik mocht naar huis, was eigenlijk al kwartier eerder klaar) Volgens mij was ze kwartier later nog bezig met inpakken van dr spullen, want dat doet ze altijd pas na het pinnen. Ze vertikt het om het eerder te doen.
Wat een klanten lopen er in de winkel joh :Z Mn vader wist zelfs over wie ik het had hahaha Hij kon het haast precies na vertellen, en hij is nieteens super vaak in de jumbo. Hem was het ook al opgevallen dus.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 22:23

Tijdje terug was er bij ons in de winkel een klant: "Ik ben op zoek naar een doucheslang van anderhalve meter." Collega wijst netjes die doucheslang aan, zegt de klant: "ANDERHALVE METER, geen 1500 mm!" :')

maaikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 08:39

Mariettjj schreef:
xxsamm_x schreef:

Hier moest ik echt even heel hard om lachen hoor! :o
Maar wat kunnen mensen raar reageren zeg....

Haha wat een opmerking!
Volgens mij werk jij bij Karwei :p
Ik heb daar ook al vele rare opmerkingen meegekregen.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 08:40

mijn vader maakt altijd rare opmerkingen :x

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 12:12

Ik werk in een groentewinkel en ik was een paar spulletjes die ik net had gesneden in de koeling aan het liggen. Naast de koeling stond een oud mannetje, zeker eind 80 met zuurstofslangetjes uit z'n neus.

Hij: "Zohoo, moet jij geen weekend houden?"
Ik: "Nou, ik moet nu gewoon werken, vanavond is het weer weekend :j "
Hij: "Oh, en wat ga je vanavond doen dan?"
Ik: "Slapen!"
Hij: "Oh... *heel verhaal over de buurvrouw dat die ook altijd zoveel slaapt en blabla*"

Vervolgens buigt hij naar me toe zegtie
"Nou.. het is dat mijn buurvrouw lelijk is, maar anders had ik dr wel eventjes genomen!"

:oo Ik stond echt met mijn mond vol tanden en hij liep grinnikend de winkel uit _O- _O- Ik vertelde het aan mijn collega's (allemaal jongens _O- ) en die kwamen niet meer bij van het lachen :').

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 01:56

Haha een tijdje terug stond ik in een shortje (met een panty er onder uiteraard :P ) vakken te vullen. Loopt er een man naar mij toe: Zo! Jij hebt een leuk broekje aan! Waarna hij weer weg liep.. En ik stond daar echt van he?! :') En nee dat broekje was niet zo kort als die in mijn profiel :') In zo'n kort broekje skate ik alleen :P

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 09:38

Toen ik nog in de pizzaria werkte belde een meneer:
Man: Mag ik wel een pizza salami bestellen?
Ik: Uiteraard. Wilt u verder nog iets bestellen?
Man: Nee, maar ik wil de pizza wel graag zonder salami.
Ik: Oke, dus eigenlijk een pizza margaritha.
Man: Nee, een pizza salami, maar ik wil er geen salami op.
Ik: Maar dat is een pizza margaritha. Die is ook goedkoper.
Man: Nee, die wil ik niet, ik wil een pizza salami zonder salami.
Ik: Eeh, oke.
De bezorger zei later dat die man er ook niet helemaal uitzag alsof hij z'n volle verstand nog had := hij heeft de prijs van een pizza salami betaald.
*typfout

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 12:14

Horsii_mine schreef:
Haha een tijdje terug stond ik in een shortje (met een panty er onder uiteraard :P ) vakken te vullen. Loopt er een man naar mij toe: Zo! Jij hebt een leuk broekje aan! Waarna hij weer weg liep.. En ik stond daar echt van he?! :') En nee dat broekje was niet zo kort als die in mijn profiel :') In zo'n kort broekje skate ik alleen :P

Dan heb je geluk dat dat mag van je bedrijfsleider, ik had je naar huis gestuurd om fatsoenlijke kleding aan te trekken.

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 15:13

Everytime schreef:
Of met wisselgeld.. gast gaf geld bij maar ik kon het niet mee rin de kassa intoetsen omdat ik al op betaald had gedrukt, dus ik zat de denken hoeveel ik terug moest geven, maar het duurde een beetje lang :+. Dus die klant zo: ik krijg zoveel en zoveel terug. Ik zo: oke haha :o :)). Hij: gelukkig kan ik rekenen he ;) . :+

Had ik zondag ook :j Meneer wilde 2 bossen rozen, een van 8 en een van 13, en toen gaf ie me 52 euro. Euh.. :') Hebben helaas geen kassa.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 15:25

Geen kassa om uit te rekenen? Maar als hij dan bijvoorbeeld met 50 betaalde? Dan moet je dat ook uit je hoofd doen? En daar tel je dan 2 euro bij op en klaar, eigenlijk is het niet moeilijk!

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 15:40

Hij gaf me eerst een briefje van 50, dus ik wist meteen dat ik 29 terug moest geven. Maar ondertussen stond daar een rij van 8 mensen achter en gaf hij me er 2 euro bij, was dus even de tel kwijt :)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 16:15

Horsii_mine schreef:

Dat mag ik echt niet aan! :oo

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 16:17

Toen ik bij de Jumbo werkte mocht ik dat ook niet.. :n

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 16:25

Ik heb net toch (stiekem) gelachen bij het kruidvat. Achter me stond bij de pleisters een vrouw die daar duidelijk werkte ruzie te maken met een man die een doosje pleisters had open gemaakt om te controleren of er wel echt een meter in zat. En dat was blijkbaar niet zo, dus hij wilde ze niet. En zij maar zeggen dat hij t niet zomaar open mocht maken, en hij maar herhalen dat hij ze niet open zou maken als er echt een meter in zat. Maar hij had een oplossing: hij ging er wel mee naar de kassa, en dan zou hij ze betalen, en dan bracht hij ze wel terug! En toen zij dat geen oplossing vond stormde hij weg met de woorden 'poedersuiker'

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 18:30

oke ik vat die man niet van die pleisters :+

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 19:30

Man had doosje open gemaakt, maar wilde ze niet kopen.
Kruidvat medewerkster boos.
Man mopperen.
Medewerkster mopperen.
Man oplossing: ik koop ze en dan breng ik ze terug.
Medewerkster vond dat geen oplossing
Man boos.

maaikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 19:53

Ik vind het ook niet netjes als klanten zelf verpakkingen open gaan maken.
Dan zou ik er een mw bijhalen.
Als er in dit geval geen meter inzit, terwijl dat wel zo zou moeten zijn, dan is de klant niet verplicht tot kopen.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 19:54

Vjestagirl schreef:
Man had doosje open gemaakt, maar wilde ze niet kopen.
Kruidvat medewerkster boos.
Man mopperen.
Medewerkster mopperen.
Man oplossing: ik koop ze en dan breng ik ze terug.
Medewerkster vond dat geen oplossing
Man boos.

dat snap ik wel maar waarom zou je perse een meter pleisters willen hebben. en trouwens, hoe wil die het zeker weten :Y)

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 19:55

Ik vind het wel heel appart als mensen verpakkingen in de winkel openmaken. bij ons in de jumbo doen sommigen het ook. gaan ze eerst een zak chips opeten. en dan pas naar de kasse.. uuhh, oke.....

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 19:58

@eclair98: waarschijnlijk stond op de verpakking dat er 1 meter aan pleister in zat (zulke die je af moet knippen), maar het was geen meter

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 20:00

Of hij dacht dat het geen meter was, dat kan ook.