Ik vraag me af of je nu met bijschrijven net zoveel betaalt als nieuw? Want "vroegahhh" kon je eenvoudig laten bijschrijven, maarja nu met die nieuwe pasjes kan dat niet meer volgensmij, dus betaal je nu gewoon de volle mep als je bij laat schrijven?
magic_lover
Geplaatst: 02-02-10 13:35
gefeliciteerd! Hier moest ik 36 nogwat betalen, versneld aanvragen kwam er 40 eu extra over....
MP: telkens als je een nieuwe rijbewijs haalt moet er dus ook weer een nieuw pasje gemaakt worden en dus idd ook weer de volle mep betaald worden..
Ja ik wil ook het liefs zsm voor mijn E, maar moet eerst maar even weer een beetje sparen. en een ding weet ik wel, ik ga niet weer in de winter afrijden...
Zwartwitje
Geplaatst: 02-02-10 13:47
magic_lover schreef:
en een ding weet ik wel, ik ga niet weer in de winter afrijden...
Is het zo in de soep gelopen dan? Door het weer? (het spijt me als ik erover heen gelezen heb, ik ben dit topic een tijdje kwijt geweest)
Mijn instructeur plant bij voorbaat aleen hele tijd geen examens in, veel te grote kans dat het wordt afgelast nu.
magic_lover
Geplaatst: 02-02-10 13:48
Geeft niks ik heb mijn rijbewijs nu wel gelukkig, nadat het 2x is afgezegt wegens sneeuw 1e was 23 dec, 2e 13 jan, toen kon ik gelukkig erg snel weer de 18e jan en heb ik hem gelijk gehaald. maargoed heb er wel al met al 10 lessen extra door moeten nemen maar wat een gedoe zeg, dat afwachten of het wel of niet doorgaat, nee doe mij dan maar in de zomer... dan heb je er weinig tot geen last van om mij heen ook zijn een aantal mensen bezig ook voor hun E af te rijden, maar dat is ook al verschillende keren afgezegt.. wat een lol
Rebel_Jits
Geplaatst: 02-02-10 15:30
Jetske gefeliciteeeeerd
Aanvragen: €41,20 Spoed: €40,80 Als arme student kan ik me die spoed nieteens veroorloven. Plus dat het vriendje pas vrijdags komt met de auto, dus ik wacht wel Haha, ik mag zaterdag meteen lang rijden. Nijmegen -> Oldenzaal -> Hengelo -> Boekelo -> Oldenzaal. Ik wil zooo graag rijden he, whaaaaaaaaaaa. Kan haast niet wachten
Yannicke
Geplaatst: 02-02-10 16:41
Ik heb hem vandaag gehaald! Was het eerste examen van gisteren en vandaag dat hier weer doorging, dus had echt vet geluk!
Pff, ik begin steeds meer het idee te krijgen dat ik bij m'n volgende examen ook gewoon ga zakken (12 feb)... Ik durf nu bijna niet meer te hopen dat ik slaag om teleurstelling te voorkomen.
Gefeliciteeeerd alle geslaagden ! Ik ga eens even m'n theorie plannen denk ik..
Miriam91
Geplaatst: 02-02-10 21:18
Magic_lover: Waarom ga jij voor je E? Ik wilde die eerst ook graag halen maar zit nu te twijfelen. Je mag tot 3500 kg trekken met je B dus dat kan dan makkelijk. Want trailer is 1200 volgens mij en paard rond de 500. Of moet je daar ook de massa van je voertuig bijrekenen?
500 kilo? Heb je een licht paard hoor Dat komt meer neer op een Eponytje.. En het gaat om de totale combinatie toch? Dus ook je auto erbij? Maar dat weet ik niet. Maar ook voor later is je E rijbewijs gewoon handig. En je aanhanger + inhoud mag ook niet zwaarder zijn dan je auto dacht ik, dus wordt al lastig, moet je zware auto hebben, lichte trailer, licht paard
Miriam91
Geplaatst: 02-02-10 21:51
Ik zeg altijd paard maar het is een pony. Het is een fjord namelijk en volgens mij zitten die rond de 500 kg. Maar als de trailer met inhoud niet zwaarder mag zijn dan de auto kan het al niet met onze auto. Die weegt namelijk 1400 kg ofzo. Dan ga ik ook maar verder sparen voor m'n E
Het gaat om de totale combi.. De maximale massa (dus dat is ledig voertuig + het gewicht wat er in mag) mag niet meer zijn dan het gewicht van de auto én samen niet meer dan 3500 kg. Dus het maakt niet uit of je er een pak hooi in legt of een belg er in zet, het gaat om het maximale gewicht. Bij onze auto kan het wel, onze trailer heeft een maxmassa (na terugkeuren) van 1100 kg, ledig gewicht van de trailer is 450 dus er kan een flinke pony in. Onze auto is 1400 kg en mag 1400 trekken, samen komt het dus op 2500 uit dus het mag