Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Chantal___ schreef:Ja, ik ben een talent. Stiekem al heel vaak geoefend met paps, alleen jammer dat iedereen in de familie automaatjes heeft & geen schakelkarren haha
Ik heb trouwens les in de nieuwe Opel Astra.
Dirkje25 schreef:siskeh schreef:@Emma: volgens mij kan je wel op 1 fout zakken, en dan hoeven er ook nog geen doden te vallen.
(natuurlijk moet het wel erg onveilig zijn)
Als je door rood rijd zak je ook zelf al zou je de rest van het examen perfect rijden..
Een fout staat zelden op zichzelf. Het is meestal "iets" dat een leerling nog niet goed beheerst dat op dat moment tot uiting komt.
En als dat iets tot uiting komt in 1 fout en enkele vergelijkbare ogenschijnlijk kleine dingetjes dan kan 1 fout wel de druppel zijn.
Een voorbeeld: als een leerling regelmatig niet over zijn schouder kijkt bij het afslaan heeft die examinator dat vrijwel altijd gewoon gezien en gaat hij beter op letten. Als dan vervolgens een rechtdoorgaande fietser niet ongehinderd voor wordt gelaten dan is dat inderdaad 1 ( ook voor de leerling) duidelijke fout. Maar die fout staat natuurlijk niet op zich.
Chantal___ schreef:Zo! Vanmiddag m'n eerste les gehad: Mocht al na 5 minuutjes alles zelf doen, geen een keer afslagen, geen stoeprandjes mee gepakt, alles ging enorm soepel. Als we meer tijd hadden gehad dan waren we de snelweg op geweest, dus dat gaan we morgen proberen als het geen filerijden wordt (vrijdagmiddag + vrijdag voor de vakantie).