Het Rijles & Afrijstress topic IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 17:55

Vanavond maar weer eens leren :)

wendyelst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 17:56

Mientjeuh schreef:
Ik heb daarnet m'n eerste kilometers helemaal alleen in de auto gemaakt. Echt heeeerlijk :D

Heerlijk he! Ik heb hem nu alweer 3 weken heb al ongeveer 500 km gereden! haha! :D

Saskiaatje

Re: Het Rijles & Afrijstress topic IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 17:57

Nou, in de eerste paar maanden dat ik m'n rijbewijs had ben ik een paar kg aangekomen. Nu kan ik zelf bepalen hoe vaak ik door de drive-in van de Mac ga. :=

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 18:25

Ik had net rijles, moest ik in een parkeerhaven gaan staan, naast een weg waar iedereen 80 rijd. Vervolgens moest ik een gaatje zoeken en dan heel snel wegrijden, koppelen, gas geven enz. Ik vond het me toch eng :') :+

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 18:32

Rana schreef:
in wat voor auto les je dan?

Eerst in een peugeot 308
Nu in een BMW (geen idee welke :P )

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 18:44

Dat zal idd wel even wennen zijn joossiien :D ik rij ook in een BMW, heerlijke auto's :D

Me_yentl: dat moest ik afgelopen keer ook ongeveer, we moesten tanken, reden ook op een weg waar je 80 mag, en was maar heel klein uitvoegstrookje van denk echt niet meer dan 20m (noem je dat zo? :+) mocht pas remmen als ik daarop was... :=
toen afslaan en dan de pomp oprijden.
nouja moesten wij er ook weer weg, en moest ook gelijk heel snel wegrijden om de andere auto's niet te hinderen haha, was wel even wennen omdat het normaal wat rustiger gaat, maar ging wel goed.
mijn instructeur zei al, dat vinden de meeste mensen het leukst zo snel wegrijden... dat proberen ze ook altijd voor een stoplicht, en tja dan gaat het meestal fout en slaat ie af :')

lnda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 18:53

heb net mn 2e les gehad, vind het echt leuk haha.
heb leren schakelen etc.
en hij is maar een keer afgeslagen haha

ik ben maar 1,60 en rijdt een nissan qashqai een beetje groot maar ach haha

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 21:03

Zo! Vanmiddag m'n eerste les gehad: Mocht al na 5 minuutjes alles zelf doen, geen een keer afslagen, geen stoeprandjes mee gepakt, alles ging enorm soepel. Als we meer tijd hadden gehad dan waren we de snelweg op geweest, dus dat gaan we morgen proberen als het geen filerijden wordt (vrijdagmiddag + vrijdag voor de vakantie).

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 21:05

Pff, ja ik zie soms mensen in van die SUV's lessen, dan denk ik echt: respect :wow:
Ik heb "maar" les in een Golf plus: Klikje

Een Quashquai lijkt me supergaaf. :D

@Chantal: Zo, dat doe je goed zeg! Toen ik moest leren optrekken issie me 4x afgeslagen. _O-

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 21:07

Ja, ik ben een talent 8-). Stiekem al heel vaak geoefend met paps, alleen jammer dat iedereen in de familie automaatjes heeft & geen schakelkarren haha

Ik heb trouwens les in de nieuwe Opel Astra.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 21:08

@chantal: oehh opel astra is een gave auto, heb ik ook in gelest
Was alleen een "oude", en hoop stiekem dat ik hem over een aantal maanden van mn instructeur kan kopen :o

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 21:08

Haha, ik vond het ook een fijn autotje inderdaad :j.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 21:11

Hoooi

Meld me ook even :D. Zit nou ongeveer aan de bijna 20 lessen ergens, en ga binnekort voor mijn theorie en dan praktijk ...
Ik rijd in een Opel, en lange mensen achter mij hebben geluk met hun benen want ik ben maar 157 haha :')

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 21:15

Ik moet woensadg afrijden, en heb nog totaal 4 uur les tot dan.
Ik begin echt enorm zenuwachtig te worden, en de laatste paar keer gaat het rijden echt ineens weer heel matig -O-

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 21:30

Chantal___ schreef:
Ja, ik ben een talent 8-). Stiekem al heel vaak geoefend met paps, alleen jammer dat iedereen in de familie automaatjes heeft & geen schakelkarren haha

Ik heb trouwens les in de nieuwe Opel Astra.

ik rijd ook in een astra. Bij mij slaat hij wel een paar x af, vandaag me tweede lesje gehad ben net thuis, schakelen gaat al goed. Heb wel ontzettend gelachen! sta ik bij een stoplicht iets naar boven hoor ik mezelf zeggen; "Jee wat irritant dat die auto voor me steeds verder naar voren gaat" kijk ik in me achteruitkijk spiegel: BEN IK DEGENE WIE NAAR ACHTER RIJD GEZIEN DE BLIK IN DE OGEN VAN EEN OMA ACHTER ME!!!! ik heb zo gelachen..... wat een muts ben ik toch!!

Ik vind het wel heerlijk dat auto rijden

Leo succes woensdag alvast dan!!!!

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 21:35

Haha dat had ik afgelopen keer ook voor een stoplicht, ik stond rustig te staan, ineens voel ik de rem in gaan.
Ja zegt mijn instructeur, ik dacht dat we achteruit rolde, maar de auto naast je ging wat naar voren :+

succes alvast leo! komt goed ;)

bij mij ging de 1e paar keer optrekken ook niet vlekkenloos, nouja in de lesauto(diesel) wel, maar daarvoor had ik al even geoefend in onze eigen auto thuis, een benzine auto, pff hoevaak ik wel niet het optrekken enz geoefend heb denk wel 100x :')

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 22:04

Ik heb vanavond gelest in het donker! :D Ging echt super goed!
Echt, eindelijk het gevoel van yes. :):) Ik wou graag nog even het invoegen oefenen dus hebben we de hele les in en uitgevoegd op de snelweg. Dus dat heb ik nu ook wel aardig onder de knie.

Mijn instructeur zei dat hij er wel vertrouwen in had maandag. :D

Morgen 2 uurtjes achter elkaar les voor het eerst. En zaterdag ochtend nog een lesje en dan ben ik er wel klaar voor! :D

_Emma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 22:32

Dirkje25 schreef:
siskeh schreef:
@Emma: volgens mij kan je wel op 1 fout zakken, en dan hoeven er ook nog geen doden te vallen.
(natuurlijk moet het wel erg onveilig zijn)
Als je door rood rijd zak je ook zelf al zou je de rest van het examen perfect rijden..

Een fout staat zelden op zichzelf. Het is meestal "iets" dat een leerling nog niet goed beheerst dat op dat moment tot uiting komt.
En als dat iets tot uiting komt in 1 fout en enkele vergelijkbare ogenschijnlijk kleine dingetjes dan kan 1 fout wel de druppel zijn.

Een voorbeeld: als een leerling regelmatig niet over zijn schouder kijkt bij het afslaan heeft die examinator dat vrijwel altijd gewoon gezien en gaat hij beter op letten. Als dan vervolgens een rechtdoorgaande fietser niet ongehinderd voor wordt gelaten dan is dat inderdaad 1 ( ook voor de leerling) duidelijke fout. Maar die fout staat natuurlijk niet op zich.

Zo bedoelde ik het ook uit te leggen ja, maar kon het even niet goed formuleren blijkbaar :D

@ Pasamba haha werd hij dat niet zat dan, dat in- en uitvoegen? Ik wil dat graag ook een keer doen om te oefenen, vind ik namelijk ook best moeilijk :) dus ik zal wel even vragen wat hij er van vindt, ik heb morgen weer les.

@ Rana _O- hahaha geweldig.

Ik had ook een keer iets doms joh, ik was aan het remmen en ik was nog niet echt langzaam genoeg voor de drempel die er aan kwam, dus mijn voet bleef op de rem, komt die drempel....... en toen vloog de auto omhoog, dus de rem tegen mijn voet, dus stond ik ineens vol op mijn rem op de drempel :') en daarna kon ik bijna niet meer verder rijden omdat ik zo hard moest lachen (mede om het stomverbaasde hoofd van mijn instructeur).

Leo heel veel succes, en dat je lessen matig gaan hoeft niet te betekenen dat je examen ook matig gaat he :)

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 22:34

Hahaha dat is ook lekker slim. :')

Nee hij werd het niet zat hoor, juist wel leuk volgens mij. :P

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 22:37

:wave:

Kreeg dit topic van Celine door. :) Morgen heb ik 's morgens meteen mijn eerste rijles, op mijn verjaardag. Ik ben benieuwd...

Hoe ging die eerste keer bij jullie?

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 22:38

@ Yannicke, ik heb vanmiddag mijn eerste les gehad:

Chantal___ schreef:
Zo! Vanmiddag m'n eerste les gehad: Mocht al na 5 minuutjes alles zelf doen, geen een keer afslagen, geen stoeprandjes mee gepakt, alles ging enorm soepel. Als we meer tijd hadden gehad dan waren we de snelweg op geweest, dus dat gaan we morgen proberen als het geen filerijden wordt (vrijdagmiddag + vrijdag voor de vakantie).

_Emma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 22:39

Haha ik denk niet dat mijn eerste keer erg motiverend is dus ik hou mijn mond :') maar spannend, veel plezier!

Pasamba oke dan ga ik dat morgen vragen :P

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 22:42

:D

Mijn eerste keer ging vrij rustig, hoefde alleen maar te sturen en gas te geven maar dat vond ik op dat moment al meer dan genoeg. :)) Verder een beetje rondjes rijden op industrieterrein en beetje stuuroefeningen en wat zigzaggen enzo. En toen stukje de weg op.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 22:47

Echt grappig hoe verschillend dat is overal. :D
Ik hoefde alleen te sturen, maar wel meteen de openbare weg op, tijdens mijn 2e les heb ik leren schakelen etc.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 22:49

Ik moest in mijn eerste les alles al zelf doen, sturen, koppelen, gas geven, remmen, schakelen etc. En vervolgens doodleuk op het laatst achteruit inparkeren. :+ Ik wist niet wat me overkwam, maar daardoor gaat het nu wel makkelijker met oefenen omdat ik eigenlijk alles al een keer geprobeerd heb. :)