Belastinggeld al terug?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

postbodesiem

Re: Belastinggeld al terug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 15:29

smit_ilse schreef:
Heb vandaag mn definitieve aanslag gekregen voor het jaar 2007. Mag mn geld houden Pling

Go jij! Go jij! super ! Mijn definitieve aanslag is zaterdag ook binnen gekomen en ik mag ook feest gaan vieren Haha! Ik had al verwacht dat het goedgekeurd was want ik kreeg vorige week ook bericht dat ik teveel zorgtoeslag had betaald en toen had ik al het vermoeden dat de rest ook goed zou zijn.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 12:00

Vrijdag kreeg ik 3 blauwe enveloppe. Ik dacht NEEEEEEEEEEEEEE. Ben gaan zitten, peuk opgestoken, voorzichtig geopend en Wow! Wow! Wow! Das heel veel Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Deze mogen we nog houden ook Haha! Go jij! Go jij! Dit is nog maar het begin wat we nog terug moeten krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 17:27

De zorgtoeslag voor mensen die in het buitenland wonen, daar zou nog eens heel goed over nagedacht moeten worden als je het mij vraagt.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 18:40

Phiabink, fijn dat er eindelijk schot in zit!

Hier ook nog steeds niets binnen. Kreeg een herinneriingsbrief een tijd terug, dat mijn aangifte nog niet was ontvangen. Dus maar alles opnieuw verstuurd, ondanks dat het reeds in maart was gedaan. Zullen ze wel kwijt zijn.

Nu maar wachten of alles wordt toegekend en ik die 1000 euro ook daadwerkelijk terug krijg!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 23:48

Lovely schreef:
De zorgtoeslag voor mensen die in het buitenland wonen, daar zou nog eens heel goed over nagedacht moeten worden als je het mij vraagt.

Hoezo?
Als je werkt in Nederland en woont in Belgie of in Timboektoe, draag je belasting af aan de Nederlandse schatkist, dus heb je ook recht op alle toeslagen en teruggaves. Je staat geregistreed als belastingplichtig in NL en niet in Belgie. Je betaald net zoveel belasting als elk werkende Nederlander. Trouwens, je bent verplicht om in zowel NL als in het land waar je woont een ziektekostenverzekering te hebben. We betalen dus eigenlijk meer! Voordeel is wel dat je kan kiezen in welk land je naar de dokter/ziekenhuis wilt. Je kan ook nog kijken in welk land het meest vergoed wordt.

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 10:53

Gister telefonisch contact gehad met de belasting.
Over 2007 nog niet binnen.
Het antwoord was, mevrouw er staat een termijn voor van 3 jaar.Nou daar kun je het dan weer mee doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:55

PhiaBink schreef:
Lovely schreef:

Hoezo?
Als je werkt in Nederland en woont in Belgie of in Timboektoe, draag je belasting af aan de Nederlandse schatkist, dus heb je ook recht op alle toeslagen en teruggaves. Je staat geregistreed als belastingplichtig in NL en niet in Belgie. Je betaald net zoveel belasting als elk werkende Nederlander. Trouwens, je bent verplicht om in zowel NL als in het land waar je woont een ziektekostenverzekering te hebben. We betalen dus eigenlijk meer! Voordeel is wel dat je kan kiezen in welk land je naar de dokter/ziekenhuis wilt. Je kan ook nog kijken in welk land het meest vergoed wordt.

Dat is wel waar, maar ik dacht dat jij NL ging verlaten om van alles af te zijn wat met het Nederlandse systeem te maken had Lachen. Zorgtoeslag krijg je ook alleen maar als je onder een bepaalde (hele lage) drempel blijft aan het Nederlandse inkomen.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 00:16

PhiaBink schreef:
Lovely schreef:
Hoezo?

Dat is wel waar, maar ik dacht dat jij NL ging verlaten om van alles af te zijn wat met het Nederlandse systeem te maken had Lachen. Zorgtoeslag krijg je ook alleen maar als je onder een bepaalde (hele lage) drempel blijft aan het Nederlandse inkomen.

We zijn naar Belgie verhuisd, omdat ik al ruim 21 jaar getrouwd ben met een man die daar heel graag wil wonen. De mentaliteit van de Belgen trekt ons en hier is heel anders dan in NL. Al zitten we 100 meter over de grens, het verschil van mentaliteit is in alles te merken. We zitten tussen de Belgen en vanaf het begin voor 200% geaccepteerd en we horen gewoon erbij.

Je krijgt dezelfde zorgtoeslag als je Nederlandse collega, wonend in Nederland. Je betaald netzoveel basis ziektekosten in Nederland als je collega. Heeft helemaal niks te maken of je heel veel of heel weinig verdient. Waar je collega recht op heb, heb jij ook recht op en net zoals alle mensen die in Nederland werken en in het buitenland wonen. Je heb ook recht op hypotheek aftrek. Je bent tenslotte Nederlands belasting plichtig. In het land waar je woont heb je alleen te maken met gemeentelijke belasting en kosten die elke inwoner heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 10:09

Zorgtoeslag is inkomensafhankelijk en krijg je dus alleen als je onder een bepaalde inkomensdrempel zit. Op de site van de belastingdienst staan handige tooltjes om uit te rekenen of je wel of niet aanmerking komt voor de verschillende toelagen.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 15:52

Zoals heel veel Nederlanders hebben wij recht op zorgtoeslag. Volgend jaar zal het er om hangen Haha! .
Vertel mij wat hoe je toeslagen moet uitrekenen en hoe het bij de belasting allemaal (niet) werkt. We zijn er pas 2 jaar mee bezig!!!!! Hoe de computers daar werken en hoe de verwerking (niet) gedaan wordt.

Dus als jij bijv. naar het buitenland zou gaan verhuizen in in Nederland blijft werken, dan bedank je zeker voor toeslagen en teruggaves waar je recht op heb????? Je bent er op tegen dat Nederlanders die wonen in het buitenland en werken in Nederland toeslagen/teruggaves krijgen!

Je heb met rechten en plichten te maken in 2 landen. Dat kost soms geld en soms verdien je eraan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 16:07

Op dit moment heb ik geen recht op toeslagen omdat ik mijn inkomen te hoog is, als ik naar het buitenland zou verhuizen zou ik nog steeds geen recht hebben op die toeslagen. Als ik naar het buitenland ging en mijn werkgever moest mij over de grens inhuren, zou ik wel opteren voor een expat-regeling Lachen.

Waarom ga je trouwens niet in België werken, zou dat niet veel voordeliger en makkelijker zijn?

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 23:35

Ik werk in Belgie en Henk heeft nu een goede baan in Nederland.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 09:32

Wieuw!!
Een pagina of 30 geleden moest ik betalen, en dat vond ik dus al zo gek! Maar nu kreeg ik vorige week een brief en ze hebben t dus te hoog berekend en ik krijg alles gewoon weer terug! Jeej!

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 13:28

woei ik heb ook een blauwe brief ontvangen dat ik mijn belastingsgeld binnekort ga ontvangen.. ik heb een zadel gezien op marktplaats wat ik wil gaan kopen dus hoop dat het heel snel gestort word :D
hoe lang zat er bij jullie tussen de brief en het ontvangen op de rekening?

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 13:45

Moniekk ......wakker worden dit is het topic van vorig jaar
ha ha ha of ben je net wakker gekust door je prins
maar ondanks dat ik heb nu de blauwe envelop met datum
20 mei :? waren ze te wakker of zo het is 19 mei
(en een aanslag voor te hard rijden van manlief :Z )

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 13:51

ik ben ook wel wakker hoor, maar ik dacht dat het niet de bedoeling was om er een nieuw topic over te starten dus vandaar dat ik hier in reageer :P :+

claud1 schreef:
Moniekk ......wakker worden dit is het topic van vorig jaar
ha ha ha of ben je net wakker gekust door je prins
maar ondanks dat ik heb nu de blauwe envelop met datum
20 mei :? waren ze te wakker of zo het is 19 mei
(en een aanslag voor te hard rijden van manlief :Z )

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 14:27

Ik moest van de week weer aan dit topic denken, grappig dat het weer leeft.
En ik ga ervan uit dat ik no langggggg geen bericht van ze krijg :P

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 14:28

Ranja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 10:36

En daarom hier een slotje. ;-)