Meer mensen die stijldansen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cindequil

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:28

Dankjullie,

ik baal best wel, niet alleen om mijn relatie, maar had graag het seizoen afgemaakt. maar om nou voor 8 lessen nog iemand te vinden is niet bepaald een eitje..

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:47

Is dat op je dansschool niet bespreekbaar, dat er misschien iemand rondloopt die kan assisteren?

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 16:04

Ik heb gemaild naar mijn dansleraar. Maar er zijn maar 2 brons groepen. En iedereen heeft gewoon zijn eigen partner. (in de meeste gevallen is dit man/vriend van de vrouwen die daar rondlopen)
Het is een kleinschalige dansschool en als die optie er is, zou ik het wel geweten hebben denk ik.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 16:28

Je weet maar nooit of er iemand is die bijvoorbeeld zilver danst (of hoger) die jou voor die paar lessen nog wil assisteren, niet geschoten is altijd mis toch?
Bij onze dansschool dansen in elke les een boel (vnl. mannelijke) assistenten mee, daar kan je dus ook makkelijker als vrouw alleen je inschrijven.

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 12:57

Cindeeh schreef:
Ik heb gemaild naar mijn dansleraar. Maar er zijn maar 2 brons groepen. En iedereen heeft gewoon zijn eigen partner. (in de meeste gevallen is dit man/vriend van de vrouwen die daar rondlopen)
Het is een kleinschalige dansschool en als die optie er is, zou ik het wel geweten hebben denk ik.

ik ga met eva mee in denken ,tenslotte heb je al je lessen al in vooruit betaald ,het zou netjes zijn als je dansleraar met een oplossing kwam ,desnoods iemand van een groep of wat hoger

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 20:46

Ik begrijp jullie berichtjes.
Ik zou graag het seizoen af willen maken maar heb er zelf voor gekozen om dit stop te zetten.
Ik ben dit begonnen met mijn vriend en zou dit verder met hem af willen maken en niet met iemand anders, dat zou niet goed voelen. Dat geld kan mij niet zoveel schelen.

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 21:29

dat zou mij niks uitmaken ,ik dans voor mijn plezier en samen dansen is niet relatiegebonden ,ik heb vroeger ook eens een andere danspartner gehad terwijl ik een vriend had, was via de dansschool ,dat was prima dansen :D

:+ ik heb mijn man ontmoet op de dansschool :') trouwens

natuurlijk kan ik je gevoelens wel begrijpen ,met een ander dansen voelt raar aan na een verbroken relatie :(:) omdat je samen dansen dan vanuit een andere wat meer romantischere hoek bekeken hebt
maar mijn advies is ,gewoon een danspartner opzoeken als je graag danst :) ,ontspanning puur zonder relatiestress

met "eigen " is natuurlijk heel anders dansen maar kan ook wel eens irritant zijn ,ik dans met mijn man maar soms is die echt irritant als iets niet lukt :+

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 21:36

Lastig Cindeeh. Maar ook ik zou er ook voor gaan om door te gaan. Kan me voorstellen dat het anders is en naar aanvoelt. Maar het kan ook prettig worden. Echt een hobby waar je je in kan ontspannen en waar je voor kan gaan.

Morgen eerste dansles en ik ben ziek. Buikgriep. :( Hopelijk voel ik me morgen zodanig fit dat ik er gewoon voor kan gaan.

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 22:51

beterschap ermee ,hoop dat morgen weg is dan voor je

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 12:24

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 13:06

Die bovenste vind ik persoonlijk mooier. Hakje is inderdaad wat dunner, denk dat de schoen in zijn geheel ook iets minder stevig is. Wil je ze ook gebruiken voor ballroom? Dan zou ik die andere nemen ;). Alleen voor latin die bovenste.

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 15:16

Dank je, ik wil een schoen voor beide. Latin en ballroom en beetje salsa en tzt tango. :D
Het is nog wel voor training.

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 21:56

Was gisteravond gelukkig fit genoeg om te dansen. Heerlijk om weer op de vloer te staan met mn dansenschoenen aan. We hebben de basis quickstep en chacha gedaan.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 22:56

Ik heb zin om een cursus swingdansen te doen. Heb alleen geen partner, dus weet niet hoe makkelijk je je kan aansluiten enzo. Maar vind de muziek erg fijn en de dans er zo leuk uitzien.

Heb een paar weken salsa geprobeerd, maar ik voel de muziek niet en dan wil het niet.
Ga nu wat teruglezen in dit topic.

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 00:47

swingdansen ,wij zijn net begonnen met lindy hop beginners vorige week ,viel me toch enorm mee hoe makkelijk de basispas is :)
salsa vind ik ook zo rot om ritme in te horen ,die muziek is zo druk ?

@mjiemoon ,gelukkig weer fit! fijn ,had je al eens eerder dansles gevolgd dan ?

wij gaan morgenavond weer er tegen aan van 6 tot half 10 ,chacha ,lindyhop en clubgroep ,na die tijd kan je me wegdragen :')

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 12:31

Ik ben voor erg mooie schoenen geslaagd. Toch met open neus, wat een verschil zeg! Ik kon de turns doen en alles ging veel lekkerder. Omdat ik een feestje had en langdurig gedanst heb had ik wel allemaal blaren.... oeff dat is dan wel weer wennen. Vooral blaren bij tenen waar de riempjes overheen komen.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 12:46

Oeh blaren dat is niet grappig hopelijk wennen je voeten snel.
Fijn dat je op tijd beter was voor je eerste dansles Mjiemoon.
F_Orumster wat moet ik me bij swingdansen voorstellen?

Zijn er meer mensen uit dit topic die ofwel meedansen ofwel gaan kijken bij het NADB NK latin in Almere op 16 en 17 maart?

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 13:18

Wij dansen dan het NK debutanten mee :) , puur voor de ervaring.
Denk dat we nog even blijven hangen om te kijken naar de rest ;).

Oei, blaren, nooit leuk. Met goede blaarpleisters kun je al gauw weer je dansschoenen aan zonder al te veel last. Ikzelf gebruik altijd compeed, die van kruidvat blijven bij mij niet zitten...
Ben nu mijn nieuwe ballroomschoenen aan het indansen, ook een hel... :(

En ik ben ook heel benieuwd wat swingdance is, dat ken ik helemaal niet!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 13:50

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 14:20

Hoi Dansers

we stellen het toch nog weer een x uit de wedstrijd van 10 maart..mijn gevoel is nog niet goed genoeg..
en ik moet nog opzoek naar schoenen met een lagere hak..
wordt toch teveel beperkt door mijn hakhoogte , op platte schoenen dans ik voor mijn gevoel super goed..

Even nog een nieuwtje we krijgen een puppy :D

Voor de geintresseerden... :
[BB] Daar is hij dan bijna : Onze pup Balou(black&tan JackRussel)

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 20:08

Het zijn kleine blaartjes gelukkig en ze zijn al stuk gewreven. Ik zal morgen idd echte compeeds halen,

Een puppy is ook leuk ♡

Swingdans klinkt leuk! Ik vind latin ook leuk hoor, mijn danspartner in weekend heeft daarin heel veel ervaring en leert met zijn 9 jaar ervaring veel extras. Luxe :D

Bernette, wauw NK. Ik kijk ook veel daar leer je een hoop van en het is altijd wel gezellig. Ik denk dat ik verslaafd ben geraakt aan het dansen en dat al in niveau 1!

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 20:27

tina schreef:
swingdansen ,wij zijn net begonnen met lindy hop beginners vorige week ,viel me toch enorm mee hoe makkelijk de basispas is :)
salsa vind ik ook zo rot om ritme in te horen ,die muziek is zo druk ?

@mjiemoon ,gelukkig weer fit! fijn ,had je al eens eerder dansles gevolgd dan ?

wij gaan morgenavond weer er tegen aan van 6 tot half 10 ,chacha ,lindyhop en clubgroep ,na die tijd kan je me wegdragen :')

Ja heb een paar jaar terug tot zilver latin ster gedanst. Miste het heel erg

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 19:29

oef blaren ,nooit leuk :(:)

swingdance , wij doen lindy hop ,ook een swing dans ,pasje is heel makkelijk ,is basis van de jive met een extra wiebeltje :') ertussen

dat ken ik ,dansles missen ,alleen heeft dat hier 14 jaar geduurd :+ ,zou nu het niet meer graag willen missen de danslessen hier op zondag

gaan er hier mensen naar de NK in assen trouwens ?

Suzann3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 16:18

Oh, lindy hop - daar zijn hier ook lessen in, maar ik heb geen tijd voor extra lessen. Mijn vriend is net begonnen met stijldansen, dus nu dansen wij ook samen... Heel gezellig, maar mijn tenen :') !
Is het in nederland makkelijk om danschoenen (heren) in maat (UK) 13 te vinden? Dat is ongeveer maar 48/49. Hier is het erg moeilijk, en zonder een juiste zool is het dansen best lastig.

Arme Tom- hij begint heel enthusiast, maar na 15 minuten doen zijn knieen zeer van het draaien op stroeve zolen.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 18:59

Oh jee, dat is best een grote maat idd. Kan hij niet gewoon aan nette schoenen met een leren zool komen? Daar danst mijn man al jaren zonder problemen mee.