Staking door scholieren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Larissa_

Re: Staking door scholieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 21:02

KiWiKo schreef:
jacqii schreef:
ik was ook aanwezig (a) ik vind 1040 lesuren wel erg veel en vooral als je vaken heb laten vallen zou dat betekenen dat je bv 4 keer per week frans heb ofso nouja ik was in amersfoort en er zijn 36 mensen opgepakt dat is best veel.. maar ik vond het een leuke gezellige dag,, Tong uitsteken en ga woensdag en vrijdag gewoon weer mee.. Lachen

Geweldig meid!!! helemaal top dat je het zo gezellig vond!.......... helaas gaat dit wel ten koste van jouw leren........ en nog veel erger MIJN belastingcentjes!

kan het ook misschien nog vriendelijk blijven ? Ja

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 21:03

jacqii schreef:
maar weetje ik ga niet graag naar school en als ik dus niet ga krijg ik allemaal problemen dus het is misschien wel voor mezelf maar als ik niet ga krijg je toch gezeik dus word je eigelijk toch gedwongen

Interpunctie?

Anoniem

Needje schreef:
Ik snap niet dat men dus blijkbaar al lang vind dat de kwaliteit slecht is. Maar pas in actie komt op het moment dat er meer lesuren bij zouden komen. Verward
Waarom heeft er niemand gestaakt op hun school zelf voor een betere kwaliteit?
Verder denk ik dat de propjes-gooi-mentaliteit voornamelijk te maken heeft met de aan-alles-en-iedereen-schijt-hebbende-jeugd van tegenwoordig.

Omdat er nooit een directe aanleiding is geweest voor het staken wegens slechte kwaliteit.
(Ik wist overigens dus niet dat het op meer scholen zo was, dat hoor ik pas sinds de afgelopen weken.)

Maar nu ze MEER les willen gaan geven in plaats van BETERE lessen,
zelfs nog nu er al is aangegeven dat meer lessen niets oplost zolang de kwaliteit bagger blijft,
is er een aanleiding gekomen voor scholieren om in protest te gaan.

KiWiKo

WildWings schreef:
KiWiKo schreef:
niet de taak van de leerling??? denk het indirect wel....... eigenlijk Lachen

Absoluut niet mee eens. Ik zit op school voor mijzelf, zodat IK kan leren en IK later een goede opleiding kan doen en IK later een goede baan kan krijgen.

Ik zit NIET maar dan ook NIET op school om mijn medeleerlingen hun gedrag te corrigeren. Zeker niet gezien praten, roepen of schreeuwen geen enkele invloed heeft en ik niet het recht heb een medeleerling uit de klas te flikkeren.

Een leraar zit hier om voor zichzelf geld te verdienen uiteraard, maar dat doet hij door MIJ en anderen iets te leren. En als er 10 kiddo's in de klas zitten die nog altijd niet goed begrepen hebben dat dit hun examenjaar is, en die daarmee anderen het leren beletten.. is het aan die leraar om hen daarop te wijzen en ze evt. eruit te gooien om het even goed duidelijk te maken- want DAT heeft invloed.

Maar als jij op school zit zo dat JIJ kan leren, dan erger jij je er denk ik wel aan dat jouw klasgenoten dat onmogelijk maken..........

Hmzzz een leraar zijn is een roeping, net zoals verpleegster zijn of pliesieagent zijn......... verdient geen MOTORFIETS!! zeker niet als je weet hoelang je moet leren voordat je jezelf zuster, leraar, pliesieagent mag noemen.........

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 21:04

Emilia; Iemand moet het doen he Knipoog
En ik denk dat een leraar stukken meer invloed op leerlingen heeft dan een leerling zelf.

En laat dat nou juist het probleem zijn; slecht opgeleidde leraren die niets van de stof weten en geen orde kunnen houden.

Emilia

jacqii schreef:
maar weetje ik ga niet graag naar school en als ik dus niet ga krijg ik allemaal problemen dus het is misschien wel voor mezelf maar als ik niet ga krijg je toch gezeik dus word je eigelijk toch gedwongen

Dus als je niet zou moeten, zou je ook niet gaan? Hoe zie jij je toekomst later? Hoe kom je aan je geld later?

Anoniem

Emilia schreef:
Het is ook niet de taak van een docent om gedrag van een leerling te corrigeren.

Maar wel om te zorgen dat leerlingen in een rustige omgeving en goede werksfeer kunnen werken. En daar hoort het corrigeren van leerlingen soms dus ook bij. Lachen

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 21:05

Ik zag net iets over de stakingen op het journaal en moest wel ontzettend gniffelen (al smoorden de latere beelden van de vernielingen dat gniffelen weer snel in de kiem) .....ze lieten stakers aan het woord die allemaal iets zeiden als "we gaan al lang genoeg naar school en leren al voldoende"...vervolgens lieten ze wat spandoeken zien die op de hekken waren opgehangen waar er 1 bij was waar de verkeerd geplaatste 't' achter het woord 'word' was weggemoffeld onder een uitroepteken....

ja hoor....die hebben niets meer te leren.....

Ik doe de PABO via afstandsleren omdat ik als onze jongste ouder is wel weer wil werken maar niet meer het bedrijfsleven in wil (teveel politiek)...ongeveer 70-80% van de PABO studenten haalt de reken- en taaltoetsen de eerste keer niet....dit is dus brugklas niveau VWO.....nee...gaat best goed met het onderwijs hoor...

En de meesten van jullie zijn nog niet zover...maar dat zijn dus de mensen die jullie kinderen later les willen geven...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 21:06

KiWiKo schreef:
Maar als jij op school zit zo dat JIJ kan leren, dan erger jij je er denk ik wel aan dat jouw klasgenoten dat onmogelijk maken..........

Hmzzz een leraar zijn is een roeping, net zoals verpleegster zijn of pliesieagent zijn......... verdient geen MOTORFIETS!! zeker niet als je weet hoelang je moet leren voordat je jezelf zuster, leraar, pliesieagent mag noemen.........

Volgens mij was het toch duidelijk dat ik mij ergerde aan het gedrag van anderen waardoor ik niet kan leren? Lachen

De tweede opmerking mis ik de essentie even van geloof ik. Clown

Emilia

Didoo schreef:
En ik denk dat een leraar stukken meer invloed op leerlingen heeft dan een leerling zelf.

En laat dat nou juist het probleem zijn; slecht opgeleidde leraren die niets van de stof weten en geen orde kunnen houden.

Wat dacht je van de ouders? Die zijn verantwoordelijk voor hun zoon/dochter. Ik heb niet 4 jaar geleerd om een kind van iemand anders te corrigeren, wel om ze wat te leren!

jacqii

nou de middelbare school is heel algemeen,, ik vind die vakken gewoon niet boeiend als ik dus een opleiding ga doen is het iets waar ik zelf voor heb gekozen en dus zelf ook voor wil gaan.. dan word school ook anders en leuker

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 21:07

Emilia schreef:
Het is ook niet de taak van een docent om gedrag van een leerling te corrigeren.

In zijn klas wel degelijk vind ik. Hij is op dat moment de baas, en moet zich daar ook naar gedragen. Probleem is juist dat veel leraren proberen vriendjes te zijn met de leerlingen. Dat verstoort de verstandhouding.
Maar het zou zoveel schelen als ouders thuis al beginnen met opvoeden. Maar dat schijnt tegenwoordig ook heel lastig te zijn.

LovesHerPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 21:07

KiWiKo schreef:
Didoo schreef:
KiWiKo; ik weet wel zeker dat als ik dat doe, ik 4kant uitgelachen wordt door die 10 leerlingen die zitten te rellen Knipoog
Ik denk dat je eerst een lesje bij bijv. wildwings of mij moet volgen voordat je daar over kan oordelen Lachen

Naaah, geloof me ik sta wel op hoor Lachen Lachen Lachen en geloof me nog meer als ik zeg dat ik erg, erg .... erg veel indruk maak op zo een moment Lachen Lachen Lachen

maargoed ik heb ook echt, echt poep aan wat andere mensen praten denken en doen mbt mij Lachen Lachen En zeker als die mensen in de weg staan van mijn idealen Lachen

Ik ook hoor en weet je wat die lieve docenten dan doen? Ze wijzen je naar de deur en hoeven je nooit meer te zien.

Geloof me was het maar zo simpel, als je er iets van zegt heb je een grote mond en mag je wegwezen. Ben je het niet met de methode eens, dan haal je slechte punten er is maar 1 weg en 1 wil en dat is die van sommige docenten.
Laatst bijgewerkt door LovesHerPony op 26-11-07 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Larissa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 21:08

nathalie2302 schreef:
Ik zag net iets over de stakingen op het journaal en moest wel ontzettend gniffelen (al smoorden de latere beelden van de vernielingen dat gniffelen weer snel in de kiem) .....ze lieten stakers aan het woord die allemaal iets zeiden als "we gaan al lang genoeg naar school en leren al voldoende"...vervolgens lieten ze wat spandoeken zien die op de hekken waren opgehangen waar er 1 bij was waar de verkeerd geplaatste 't' achter het woord 'word' was weggemoffeld onder een uitroepteken....

ja hoor....die hebben niets meer te leren.....

Ik doe de PABO via afstandsleren omdat ik als onze jongste ouder is wel weer wil werken maar niet meer het bedrijfsleven in wil (teveel politiek)...ongeveer 70-80% van de PABO studenten haalt de reken- en taaltoetsen de eerste keer niet....dit is dus brugklas niveau VWO.....nee...gaat best goed met het onderwijs hoor...

En de meesten van jullie zijn nog niet zover...maar dat zijn dus de mensen die jullie kinderen later les willen geven...

Dat is juist leuk voor de publiciteit, je denkt toch niet dat de media leerlingen gaat interviewen die een fatsoenlijk standpunt kunnen innemen en kunnen uitleggen..
Bij ons op school ging het precies zo, 1 meisje wordt geinterviewd en dat kind flapt me er toch wat uit waardoor menig ouder reageert dat de middelbare scholier nog niet genoeg op school is blabla.. terwijl er genoeg kinderen waren die ook geinterviewd werden, maar die niet zo een onzin uitkraamden maar dat zag ik toch niet terug op de tv

L_iek

jacqii schreef:
nou de middelbare school is heel algemeen,, ik vind die vakken gewoon niet boeiend als ik dus een opleiding ga doen is het iets waar ik zelf voor heb gekozen en dus zelf ook voor wil gaan.. dan word school ook anders en leuker

Tot je die opleiding doet. Bij ons is het nog erger als op de middelbare school.

Junip

Emilia schreef:
Didoo schreef:

Wat dacht je van de ouders? Die zijn verantwoordelijk voor hun zoon/dochter. Ik heb niet 4 jaar geleerd om een kind van iemand anders te corrigeren, wel om ze wat te leren!

Ouders zitten niet in het lokaal als kindje lief een uur daarvoor nog braaf aan mammie heeft beloofd dat het zijn best zou doen op school

Larissa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 21:09

Needje schreef:
Emilia schreef:

In zijn klas wel degelijk vind ik. Hij is op dat moment de baas, en moet zich daar ook naar gedragen. Probleem is juist dat veel leraren proberen vriendjes te zijn met de leerlingen. Dat verstoort de verstandhouding.
Maar het zou zoveel schelen als ouders thuis al beginnen met opvoeden. Maar dat schijnt tegenwoordig ook heel lastig te zijn.

ouders werken te veel uur hiervooor Haha! (oke even heel flauw)

KiWiKo

WildWings schreef:
Volgens mij was het toch duidelijk dat ik mij ergerde aan het gedrag van anderen waardoor ik niet kan leren? Lachen

De tweede opmerking mis ik de essentie even van geloof ik. Clown

Nou dat een leraar gewoon gruwelijk slecht verdient Lachen Lachen en dus geen leraar is geworden voor het geld wat het verdient Lachen

Anoniem

Emilia schreef:

En daar ligt ook weer een groot gedeelte van het probleem.. opvoeding (maar dat had ik ook al eerder aangekaart Lachen ). Maar alsnog: als leraar HEB je hier op school prachtige gele (of tegenwoordig rode, of blauwe, of groene.. die kleur veranderen ze ieder jaar Haha! ) briefjes om een leerling uit de les te kunnen sturen. Maak daar dan ook gebruik van en laat leerlingen die de les verstoren EN een grote mond tegen de leraar hebben met zo'n mooi briefje zich melden bij de afdelingsleider. Geloof me, in lessen waar dat wel gebeurt zijn ze ineens een stuk rustiger...

x__beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 21:11

WildWings schreef:
Emilia schreef:

En daar ligt ook weer een groot gedeelte van het probleem.. opvoeding (maar dat had ik ook al eerder aangekaart Lachen ). Maar alsnog: als leraar HEB je hier op school prachtige gele (of tegenwoordig rode, of blauwe, of groene.. die kleur veranderen ze ieder jaar Haha! ) briefjes om een leerling uit de les te kunnen sturen. Maak daar dan ook gebruik van en laat leerlingen die de les verstoren EN een grote mond tegen de leraar hebben met zo'n mooi briefje zich melden bij de afdelingsleider. Geloof me, in lessen waar dat wel gebeurt zijn ze ineens een stuk rustiger...

wij hebben dat ook zulke brieven &, dat maakt ons niet echt rustiger Knipoog

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 21:11

@Larissa - ik ben helemaal met je eens dat de journalistiek er ongetwijfeld een handje van heeft om de berichtgeving een bepaalde kant op te sturen....begrijp me ook niet vekeerd hoor..persoonlijk ben ik niet voor meer uren als je goed kwaliteit al niet kunt garanderen bij het huidige aantal uren!

Valerie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 21:12

KiWiKo schreef:
jacqii schreef:
ik was ook aanwezig (a) ik vind 1040 lesuren wel erg veel en vooral als je vaken heb laten vallen zou dat betekenen dat je bv 4 keer per week frans heb ofso nouja ik was in amersfoort en er zijn 36 mensen opgepakt dat is best veel.. maar ik vond het een leuke gezellige dag,, Tong uitsteken en ga woensdag en vrijdag gewoon weer mee.. Lachen

Geweldig meid!!! helemaal top dat je het zo gezellig vond!.......... helaas gaat dit wel ten koste van jouw leren........ en nog veel erger MIJN belastingcentjes!

doe even rustig..
als ze dat gewoon gezellig vond!
ik vond het ook kei gezellig afgelopen vrijdag !!
en wij weten heus wel waarom we staken hoor! net alsof iedere scholier nog zo dom is en dat niet weet Dromen
en als wij woensdag staken met de school dan doe ik mee maar als we dat niet doen ook niet daar zit ik niet mee!
en als wij vrijdag staken met de school dan doe ik ook mee maar als we dat niet doen ook niet daar zit ik niet mee!
en echt niet iedere staker is hetzelfde hoor..
niet alles over één kam scheren!
ik ben bijvoorbeeld echt niet zo'n iemand die eieren gaat gooien of vuurwerk afsteekt Duivel
er zijn ook normale mensen..

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 21:12

Didoo schreef:
Ouders zitten niet in het lokaal als kindje lief een uur daarvoor nog braaf aan mammie heeft beloofd dat het zijn best zou doen op school

Klopt. En ik laat het ook niet zomaar voorbij gaan hoor als iemand de boel verziekt voor een ander maar dan nog vind ik het niet mijn taak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 21:13

x__beauty schreef:
wij hebben dat ook zulke brieven &, dat maakt ons niet echt rustiger Knipoog

Mij maak je niet wijs dat jij na een aantal keer een uur eerder melden, corvee, brieven naar je ouders, schorsing, bepaalde lessen niet meer binnen mogen komen en de dreiging van school af te getrapt te worden als je het erg bont maakt, jij nog steeds 'stoer' in de klas rondgilt.

jacqii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 21:14

L_iek schreef:
jacqii schreef:

Tot je die opleiding doet. Bij ons is het nog erger als op de middelbare school.

nou misschien heb je dan niet de goede opleiding gekozen want ik ga iets kiezen wat me intreseert en waar ik meer over wil leren