ThePast03 schreef:En Theo heeft nergens die grenzen die door de Nederlandse Wet zijn bepaald overschreden.
Dat vraag ik me af.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ThePast03 schreef:Je vergelijking met te hard rijden vind ik nergens op slaan en totaal niet te vergelijken met moord.
Karin schreef:Laat ik het algemener stellen: als je regelmatig op wat voor manier dan ook over de schreef gaat, heb je een grotere kans op repressailles (van wat voor orde dan ook) dan wanneer je je gewoon aan bepaalde geldende regels en wetten houdt.
ThePast03 schreef:En dat is juist wat aangepakt zou moeten worden. Niemand zou een grotere kans moeten hebben om vermoord te worden omdat hij bepaalde uitspraken doet!
Karin schreef:Dat ben ik met je eens, maar zo werkt het helaas wel in de wereld. In alle culturen, in vroeger tijden en tegenwoordig.
Sammie schreef:Maar [*olduser*] dat is toch je eigen verantwoording en je eigen besefvan normen en waarden.. Je moet zelf het besef hebben dat je niet iemand moet vermoorden.
Als je dat zou willen aanpakken ga je toch richting het communisme, want de overheid moet dat gaan regelen. Hoe zie je dat voor je? á la Stalin of Mark Owen?
Karin schreef:Maar ook hier is er wel sprake van een soort van 'aanleiding'. Ik praat de moord absoluut niet goed, maar Van Gogh had IMO door zijn uitspraken wel een grotere kans om slachtoffer te worden van een doelbewuste aanslag dan iemand die dat soort uitspraken niet doet.
Als jij regelmatig te hard rijdt, heb je ook een grotere kans op een boete dan iemand die zich altijd netjes aan de toegestane snelheid houdt.
Ann schreef:Dus Theo heeft zichzelf bewust in gevaar gebracht door zijn mening niet voor zich te houden?
Zo werkt het niet, en de vergelijking met te hard rijden gaat IMO al helemaal niet op.
ThePast03 schreef:Wat heeft dit met communisme te maken![]()
Het zal een begin zijn als ze alle extremisten eens gingen aanpakken en wat minder in dialoog gingen.
Sammie schreef:Jij wilt graag dat niemand het (verhoogde) risico loopt om vermoord of aangevallen te worden, ongeacht wie hij of zij is of zegt. Hoe zie jij dat voor je?
Ik kan dat alleen maar zien als een zekere vorm van communisme. iedereen is gelijk en gelijkwaardig, iedereen denkt hetzelfde(krijg je ook geen mot), je mag dit niet, je mag dat niet, maar je moet dit je moet zus enzo.
ruiterinrust schreef:Hij had zijn mening niet voor zich hoeven houden, maar het is nu eenmaal zo dagt zijn toon en woordkeuze vaak wel anders had gekund en in sommige gevallen zelfs gemoeten!
Nogmaals daarvoor hadden ze hem niet mogen vermoorden.