Kopen & verkopen op Vinted #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pantykous

Re: Kopen & verkopen op Vinted #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 19:50

Ik heb laarzen gekocht van 150 euro, die waren niet helemaal zoals omschreven dus die had ik retour gestuurd. En nu heb ik ze weer terug want de verkoper heeft ze niet opgehaald, en dus ook m'n geld. :oo

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 20:14

Oh wat zuur!! Ik wist niet dat je ze überhaupt terug kon sturen. Kan dat boven een bepaald bedrag?

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 20:16

Pantykous schreef:
Ik heb laarzen gekocht van 150 euro, die waren niet helemaal zoals omschreven dus die had ik retour gestuurd. En nu heb ik ze weer terug want de verkoper heeft ze niet opgehaald, en dus ook m'n geld. :oo

Lekker hoor, ga je ze houden of weer verkopen?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 20:23

Ik moest even drie keer nadenken waarom er paardenbotjes stond. Maar toen bedacht ik me dat ze Vlaams is :')

Afbeelding

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 22:54

c_alsemgeest schreef:
HorsePassion schreef:
Ik ben echt zo verbaasd over de klantenservice van Vinted.
Ik heb een armband verkocht voor 100 euro. Ik heb een aantal foto's van de armband en ook 1 foto waar ik de armband draag met een horloge op dezelfde pols.
Ik verstuur het pakketje na 2 dagen en krijg daarna van de koper de vraag of ik ook het horloge wil verkopen.
Ik zeg dat deze niet te koop is en de koper is teleurgesteld en begint te schelden.
Ze wacht vervolgens tot de laatste dag om het op te halen en meld een probleem bij Vinted met de foto erbij van de armband met horloge. Dat haar bestelling niet compleet is.
Ik heb natuurlijk mijn kant van het verhaal kunnen schrijven en gezegd dat in de advertentie alleen de armband te koop is. Zowel in de titel als in de omschrijving wordt er alleen over de armband gesproken.

Daarbij heb ik printscreens gemaakt dat ze pas nadat het verzonden was ze vraagt of ik het horloge ook wil verkopen.
Maar wat denk je. De koper wordt gewoon in het gelijk gesteld.

Het is een franscaise en ik ben bang dat de armband niet in goede conditie terug komt. Maar buiten dat. Wat is de klantenservice van Vinted toch k#t

Kan je niet tegen het besluit in beroep gaan?

Dat heb ik uiteraard gedaan maar ze geven gewoon aan dat ik mij er bij neer moet leggen.
Ik krijg 2 dagen om de koper een oplossing aan te bieden dus heb ik het maar terug laten komen. Anders ben ik mijn geld en mijn armband kwijt. Het gaat toch om 100 euro.
Het is nu onderweg en ik ben heel benieuwd hoe het terug komt.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-25 07:32

Earth schreef:
Oh wat zuur!! Ik wist niet dat je ze überhaupt terug kon sturen. Kan dat boven een bepaald bedrag?

Nee de regels zijn altijd hetzelfde. Maar het item was niet helemaal zoals omschreven dus de koper is akkoord gegaan met een retour.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-25 07:38

Hier blijven mijn vaste zoekopdrachten telkens terug op relevantie te komen,heb het na bijna 2 weken echt bijna gehad, wordt er *ttttuuuuuuuutttt* van…

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-25 09:11

Wat vervelend, hier niet dat probleem. Update/verwijderen en opnieuw erop zetten helpen dus niet? Of uitloggen en opnieuw inloggen.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-25 09:18

Pantykous schreef:

Ik heb dat met sneakers gehad, maar ik moest wel voor verzendkosten opdraaien.
Dus toen heb ik ze weer op vinted gezet, met nette omschrijving, en alsnog 5 euro winst gehaald bovenop de verzendkosten :')

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-25 17:13

Ik heb iets te koop staan voor €14, iemand biedt 12, ik wijs af, biedt 13, ik wijs af, biedt 13,50, ik wijs af :') zegt ze 'serieus?"
Uhm ja het is niet verplicht om een bod te accepteren, blijkbaar wil ik er 14 euro voor en is dat niet onderhandelbaar. Nu zeurt ze dat verzend en aankoopbescherming zo duur is :')

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 10:51

Ik verbaas me elke dag weer wat voor smerige troep mensen op Vinted zetten, dit kan toch niet :?

Afbeelding

Echt 80% van Vinted dekjes mag van mij meteen de prullenbak in, en dat zijn dan spullen die zgn "heel goed" zijn :')

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 11:07

:oo Die is echt goor.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 11:14

Ik heb zoveel vragen meteen - wassen mensen hun dekjes normaalgesproken helemaal niet? Vinden ze het zelf niet goor zo :?

Ik snap nu wel waarom mijn dekjes altijd binnen paar dagen verkopen :=

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 11:35

Het zou haast uit zichzelf rechtop blijven staan :=

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 13:22

Wtf :')

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 13:23

Ik was mijn dekjes niet, heb de paarde spullen bij mijn ouders en die willen dat niet in de wasmachine hebben. Maar die zien er zeker niet zo uit als op die foto :') vanbinnen wel haar en zweetplekken maar van de buitenkant letterlijk nog als nieuw. Als je het dan zelf 1x in de wasmachine gooit is het weer een prachtig dekje voor een zacht prijsje.

Hoe veel mag dat dekje kosten? Als je het voor €3 erop zet snap ik het op zich nog wel. Zou het zelf nooit kopen maar je kan het altijd proberen toch

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 13:34

Ze vraagt er nog €20.- voor, koekoek 8)7

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 14:54

En staat 'heel goed' hahahaha maak het nou

Te triest dat ik dan van mijn gloednieuwe eskadron niet afkom ondanks helft nieuwsprijs of minder.

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 15:12

Ik wil eigenlijk iets kopen, maar vind de verzendkosten nogal hoog ten opzichte van de prijs van het artikel. Heeft Vinted snel door of iets in de juiste categorie staat? Anders denk ik er over de koper te vragen het bij de boeken te zetten, maar het moet ook geen gedoe opleveren natuurlijk.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 15:14

Ik denk dat het wel meevalt
Ik vraag het ook aan mensen als het iets kleins is en de verzendkosten hoog zijn

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 15:57

Kiwi_ schreef:
Ik wil eigenlijk iets kopen, maar vind de verzendkosten nogal hoog ten opzichte van de prijs van het artikel. Heeft Vinted snel door of iets in de juiste categorie staat? Anders denk ik er over de koper te vragen het bij de boeken te zetten, maar het moet ook geen gedoe opleveren natuurlijk.

Nee hoor, dat gaat nogal snel, maar wel de oude advertentie verwijderen of hij loopt vast op het feit dat de foto' s al gebruikt zijn in een advertentie.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 21:02

Dinsdag kwam er op mn afhaalpunt een pakket voor mij binnen, ik kreeg gisteravond al een berichtje wanneer ik het op ging halen van de verkoopster. Kallum aan hoor :')

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 21:37

Earth schreef:
Dinsdag kwam er op mn afhaalpunt een pakket voor mij binnen, ik kreeg gisteravond al een berichtje wanneer ik het op ging halen van de verkoopster. Kallum aan hoor :')

Die heb ik vandaag ook gehad van een Duitser :x
Zelf pas op de laatste dag verzenden, maar van mij verwachten dat ik het op de dag dat het bij het pakketpunt komt meteen ga ophalen.
Tis 7 uur geleden aangekomen en 5 uur geleden kwam het berichtje wanneer ik het ga ophalen.

Joh mens, doe ff chill!

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 23:14

Wat moet ik hier nou mee,
In september een Ielm pak gekocht voor mn zoontje. Bleek de verkeerde maat te zijn.
Dus in overeenkomst met koper retour gestuurd. Die haalde m niet op en kwam dus retour naar mij, niks meer gehoord van de verkoopster dus geschil gestart en kreeg uiteindelijk op 7 oktober mn geld terug.
Nu bijna 2 maanden later komt ze ineens met een berichtje dat ze een geschil gestart is met Vinted en of ik hem op haar kosten wil retourneren, ik heb hier eigenlijk geen zin meer in.
Pak heb ik toevallig nog, maar had m eigenlijk willen verkopen of weggeven weer.

Wat zouden jullie doen?

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 00:21

Ik had het mooi zo gelaten en niet eens meer geantwoord.