Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
darkangel23 schreef:Ik lees hier 2 dingen waar ik even op wil reageren. Ten eerste een crowdfunding/financiële ondersteuning. Die ben ik van plan op te richten zodra ik een betere schatting heb van wat de ziekenhuiskosten gaan zijn. We gaan namelijk wel hulp nodig hebben om het remgeld/de eigen bijdrage te kunnen betalen.
Ten tweede bezoek van bokkers in het ziekenhuis. Ik kan natuurlijk niet voor Poetser spreken en ik denk dat ze het zeker wel zal waarderen. Maar kom met niet teveel, want bezoek is wel vermoeiend voor haar. En haar zoon komt in principe op woensdagen en in het weekend, dat is ook iets om rekening mee te houden.
pateeke schreef:Geweldig wat je allemaal doet voor Poetser. Je zal vast een ontzettend grote steun zijn in deze moeilijke periode van haar leven. Chapeau, want het is geen evidentie om dit allemaal te doen voor iemand die je tot voor kort niet kende.
Als tip zou ik je wel willen meegeven: als je effectief een crowdfunding gaat opstarten, stem dit dan goed af met de maatschappelijk werker (bv van het ziekenhuis) zodat er op langere termijn geen negatieve gevolgen zijn voor Poetser of voor jou. Ik spreek (helaas) uit ervaring als ik zeg dat je zonder er erg in te hebben in een financieel zeer slechte situatie terecht kan komen door één of andere vorm van "inkomen"/"inkomsten". (En ga misschien ook eens na wat het effect zal zijn als poetser bij jou ingeschreven staat oid. Het zou kunnen zijn dat men het gaat zien als poetser die bij jou ten laste staat en dat heeft voor jullie beide gevolgen (ook mbt terugbetalingen door de mutualiteit)).
Tieneke schreef:Wat betreft financiële giften naar Poetser toe: ik denk dat je héél hard moet opletten dat iets goed bedoeld niet net verkeerd uitpakt op lange termijn. Dat van zodra er een inkomen wordt waargenomen, ze bepaalde sociale of financiële voordelen verliest. We kennen te weinig van de huidige situatie om daar verstandig mee om te gaan.
Farjen schreef:Misschien is het al geweten, maar de meeste Belgische ziekenhuizen hebben een 10 beurten parkeerkaart. Die kan je aanvragen aan het onthaal en kost iets van 4 euro ofzo waarmee je dus 10 keer kan parkeren zonder rekening te moeten houden met de tijdsduur.
juval schreef:Farjen schreef:Misschien is het al geweten, maar de meeste Belgische ziekenhuizen hebben een 10 beurten parkeerkaart. Die kan je aanvragen aan het onthaal en kost iets van 4 euro ofzo waarmee je dus 10 keer kan parkeren zonder rekening te moeten houden met de tijdsduur.
België is zo te horen echt veel socialer en beter dan Nederland.
juval schreef:Farjen schreef:Misschien is het al geweten, maar de meeste Belgische ziekenhuizen hebben een 10 beurten parkeerkaart. Die kan je aanvragen aan het onthaal en kost iets van 4 euro ofzo waarmee je dus 10 keer kan parkeren zonder rekening te moeten houden met de tijdsduur.
België is zo te horen echt veel socialer en beter dan Nederland.
Little_Gift schreef:Nochtans zelf nog nooit gehoord in eender welk Belgisch ziekenhuis hoor... Over welke ziekenhuizen heb jij het Farjen?