Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 11:52

Er hoort een pakketje bezorgd te zijn. Alleen was ik niet thuis, er lag niks voor de deur, niet in de container en buren weten ook van niks?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 11:56

purny schreef:
Mensen met vooroordelen.
Romana van Rinus en Romana is overleden. Ja diegene van oeter oeter oeter... Aan een vermoedelijke hartstilstand..
Nu zegt iemand tegen mij. Je hebt net op tijd de juiste keuze gemaakt. (2 weken geleden een maagverkleining gehad)...
Alsof dunne mensen niet overlijden aan een hartstilstand... Overigens had een collega van mij ook hartproblemen en die was zo gezond als een vis. Niet te dik.
Waarom die vooroordelen...

Omdat ze zelf blijkbaar dun zijn en dan voelen ze zich extra goed. Ik ben dun dus mij gebeurt dat niet oid.
Ik was in februari en april flink ziek geweest, verschrikkelijk verkouden met luchtwegproblemen. Gelukkig geen longontsteking maar wel preventief ab gekregen. Toen wist iemand mij te vertellen dat dit kwam omdat ik te zwaar ben en de longen dan niet goed kunnen uitzetten. Blijkbaar beunt ze bij als arts :?

flintstones

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 12:12

Die vriendin die gister niks liet weten en vanmorgen stuurde Dat het niet ging lukken...

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 12:54

Hoeveel mensen wel niet tegen mensen die herstellende zijn van een eetstoornis zeggen dat ze er goed/beter uitzagen toen ze vel over been waren. Van mij mag het oud griekse schoonheidsideaal wel weer terug wat dat betreft.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 13:00

Mensen moeten überhaupt kappen met ongevraagd beginnen over gewicht/eetpatroon en aanverwante zaken, bemoei je er niet mee.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-24 13:08

Nieuwe S24+ opgehaald maar er zit blijkbaar geen screenprotector meer op vanuit de fabriek. Moeten zo weg dus morgen maar eerst weer naar de stad om er eentje op te laten zetten voordat ik hem in gebruik neem -O-

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 13:24

black_kelpie schreef:
Mensen moeten überhaupt kappen met ongevraagd beginnen over gewicht/eetpatroon en aanverwante zaken, bemoei je er niet mee.

Precies dat idd!

Het kan mij niet schelen hoe iemand leeft.
Als diegene gewoon oprecht en aardig is, vind ik dat veel belangrijker.
Daarnaast, wat is trouwens de definitie van gezond eigenlijk?

Vind het sneu voor Rinus... Gecondoleerd en sterkte vanuit deze kant.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 13:25

Ik moet naar de winkel en ik heb er ZO geen zin in.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 13:33

denisesilver schreef:
Hoeveel mensen wel niet tegen mensen die herstellende zijn van een eetstoornis zeggen dat ze er goed/beter uitzagen toen ze vel over been waren. Van mij mag het oud griekse schoonheidsideaal wel weer terug wat dat betreft.

Toen ik mij vorige week erg *** voelde en dit bij iemand neerlegde zei ze: Je valt toch af... Mijn antwoord was tegen welke prijs...

Iedereen heeft wel een vooroordeel over iemand. Zijn ze te dik door ziektes dan moeten ze maar wat minder vreten. Ik kan me nog herinneren dat iemand ooit over een obese persoon zei dat ze hem maar minder moesten voeren... Een dier voer je, een mens geef je eten...
Ze weten het allemaal zo goed...
Komen het meerendeels van de eetstoornissen en de lichamelijke verbouwingen niet door het ideaal beeld op SM?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 13:43

Voor SM was er dat ook al, maar het is er nu niet beter op.

In de tijd dat ik 48 kilo woog, ben 172 groot, heeft er maar 1 persoon geïnformeerd of het goed met mij ging.
De huisarts waar ik kwam wuifde het zelfs weg; deed toch veel op een dag. Nee idioot, niet meer dan wat ik al jaren doe.
Toen ik alsof er een schakelaar om werd gezet ineens veel bijkwam was blijkbaar ook heel gewoon. Terwijl ik verder niet minder was gaan bewegen.
Oke wenselijk was het in het begin wel, maar gewoon??
En dat ik nu 80 kg weeg vinden mensen toch echt wel van; want je vreet teveel.
Nou, heeeeel wat minder dan toen ik 48 woog....

En ik ben geen gram aangekomen toen ik bij het werk 5 uur op een dag liep incl naar de elfde verdieping enz, en daarna in een burnout kwam en niks liep...
Maar de mensen weten wel hoe het allemaal komt :j
Zo fijn, want dan woog ik nu zonder problemen mijn goede gewicht :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 15:12

Maar dat denkt men aan alle kanten van het spectrum te weten. Ik krijg mijn hele leven al te horen dat ik vast eetstoornis heb, veel te mager ben, gewoon wat meer moet eten. In 1 keer 10 kilo aankomen zei niemand wat van, datzelfde afvallen zorgde voor allemaal opmerkingen.

Maar goed, zo doet men ook over chronische ziekte. Heb je al yoga geprobeerd? Of dit en dat? Wat denk je zelf, als het zo makkelijk was had ik er toch allang geen last meer van?
Of mensen die roepen, ja ik heb ook wel eens pijn en doe dan toch gewoon alles.
Wil je ruilen? Met dagelijkse dosis morfine is er nog steeds veel pijn. Het is geen kwestie van gewoon een pilletje slikken en niks meer voelen zoals bij gezonde mensen.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 15:33

Iets anders maar ik ben autistisch en adhd en dan krijg je van beide kanten te horen "ach, iedereen is wel een beetje autistisch." "Ik merk niks van de ADHD bij jou!" Uhhh ja het hele doel is dat je er niks van merkt. Ik heb er dagelijks last van en slik medicijnen om te kunnen functioneren :')

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-24 15:37

Polarize schreef:
Iets anders maar ik ben autistisch en adhd en dan krijg je van beide kanten te horen "ach, iedereen is wel een beetje autistisch." "Ik merk niks van de ADHD bij jou!" Uhhh ja het hele doel is dat je er niks van merkt. Ik heb er dagelijks last van en slik medicijnen om te kunnen functioneren :')

"Jij? Autistisch? Maar je bent zo sociaal!"

Die hoor ik vaak :+

Ook beweerde mijn regiebehandelaar (psychiater) na mij vijf minuten gesproken te hebben dat ik toch echt geen autisme kon hebben. Daar was ik veel te zelfbewust voor. :+

Dat het langzaam common knowledge begint te worden dat vrouwen met autisme een special interest in menselijk gedrag hebben en de Theory of Mind ongelooflijk achterhaald (en gewoon klinkklare onzin) is vergeet hij dan maar even. :')

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 16:34

Vooral mensen die denken dan ook medisch advies te geven omdat ze dat ooit ergens gelezen hebben. In bijna alle gevallen bedoelt iemand het goed maar het komt er soms wat onhandig uit.

Ik moet wel toegeven oordelen doen we allemaal. Vriendin/collega van mij heeft ook eetgewoontes waarvan ik in het begin heel veel vraagtekens kreeg. Pas na een hele tijd voelde het veilig genoeg om in mijn bijzijn te eten. Natuurlijk plaag ik haar er wel eens mee, al weet ik dat ze dat van mij wel kan hebben en ze enorme zelfspot heeft. Maar ik stel er ook veel vragen over omdat ik altijd wel nieuwschierig ben hoe het werkt in dat koppie.

Ik had het eerst nooit door totdat een invaller er naar vroeg die persoon viel het direct op. Maar die persoon stelde toen ook wel vragen waarvan ik dacht oh dat zou ik niet doen. Nu kunnen we er gelukkig flink om lachen.

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 16:35

De hoeveelheid pony’s die er zo ontzettend slecht bij staan op Marktplaats… pony’s met te lange hoeven, magere, onbespierde pony’s; ik dacht dat ik naar een foto van een jaarling keek maar het was een 7-jarige pony. Zelfs een advertentie gezien van een bejaarde pony met een doorgezakte rug die met zadel en alles wordt aangeboden. Toch te triest voor woorden dit :n

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 17:24

Iemand vindt het een goed idee om een paar kinderen in de wijk rond te laten lopen met een luchthoorn

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 17:41

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald op verzoek
Laatst bijgewerkt door xingridx op 09-06-24 08:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Leeggehaald op verzoek

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 17:46

Lijkt me nogal wiedes dat hij er wél wat van mag vinden in zijn eigen huis?

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 18:02

Telpeva schreef:
Iemand vindt het een goed idee om een paar kinderen in de wijk rond te laten lopen met een luchthoorn

Ah ook leuk.

Ik woon tegenover een speeltuintje, als in; je hebt mijn voordeur, 1,5 meter stoep en dan de speeltuin. Vandaag vonden kinderen het leuk om allerlei takjes, blaadjes en hele planten naar binnen te gooien via mijn openstaande raam. :+

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 18:16

Owww vreselijk lijkt mij dat, zo dicht bij een speeltuintje _O-

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 18:24

De ben & jerrys is 1+1 gratis :')

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 18:25

_San87_ schreef:

Mijn idee. Als je in het huis van een ander woont, lijkt het mij logisch dat jouw vader daar iets van vindt.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 18:29

Telpeva schreef:
Owww vreselijk lijkt mij dat, zo dicht bij een speeltuintje _O-

Soms vind ik het wel gezellig, soms ook wat minder. :')

Kirrietje, dat soort aanbiedingen baal ik ook altijd van. :Y)

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 18:30

Kirrietje schreef:
De ben & jerrys is 1+1 gratis :')

Dit _O-

Afbeelding

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 18:59

black_kelpie schreef:

+1

Ergernis vandaag is gewoon mensen in het algemeen. En dat het volgende week weer gaat regenen.

_San87_ schreef:

Klinkt eerder dat vader zich aan het bedenken is. Snap helemaal dat ze dat soort opmerkingen zat is. Dat is gewoon je kind sarren om het sarren.