Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eloya

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 23:30

Ik vind plak dingen echt top.
Tot je het er af moet halen en het residu er amper af krijgt. :')
Ik had zowel met een plak deurbel als plak klittenband voor een raam hoor. Dat werd flink in de weer met sticker verwijderaar, schuurpapier en verf.

Wel erg leuk kleurtje die plak tegels.

Ik heb in mijn vorige woning nu achteraf teveel geïnvesteerd. Maar wel met veel plezier er gewoond. Vooral I maat gemaakte raambekleding had ik achteraf niet gedaan. Is nu blijven hangen in de woning want de maten waren te specifiek om ze mee te kunnen nemen.

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 23:40

Haha ja het eraf halen is een probleem voor de toekomst :’) heb er een aantal opnieuw moeten plakken en dat ging er prima af. Maargoed, dan zit het er ook net 5 minuten op.

Op maat gemaakte raambekleding doe ik ook niet meer in een huurwoning, om dezelfde reden: ik kan die van mijn vorige woning ook niet meenemen door de specifieke afmetingen

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 04:10

Wat tof Amado! Ik wil dat ook. Wat was jij kwijt als ik mag vragen?

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 07:54

investeren in je huurwoning is altijd een lastige afweging, wij hebben het wel gedaan, hopen hier nog lang te wonen, en sowieso zou de wachttijd voor een andere woning minimaal 15 jaar zijn.
we hebben de hele tuin voor en achter aangepakt met bestrating, andere keuken erin gezet, want wilde onze eigen apparatuur erin. alles geschilderd en nieuwe vloer erin. echt een enorme kostenpost, maar wilden er graag ons eigen plekje van maken, je leeft er toch alle dagen in.
als je weet dat je binnen 3 jaar weer weg bent dan zou ik dat niet doen. wij zijn van plan hier lang te blijven, al kan je natuurlijk nooit in de toekomst kijken.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 07:57

Ik heb ook wel geld uitgegeven aan mijn huurwoning hoor, ik hoop hier nog zeker 20/25 jaar te zitten. Tuin is aangepakt en nog niet klaar haha! Ik heb een mooie dure kwaliteitsvloer erin liggen en op maat gemaakte raambekleding. Ik vind woongenot heel belangrijk en ik zie dan geen verschil tussen een koop of een huurwoning. Wonen blijft hetzelfde. Ja oke, ik mag niet alles doen bij deze woning maar wat ik wil kan. En ik kan altijd toestemming vragen.

Keuken was gloednieuw want het was een nieuwbouwwoning. Niets aan gedaan dus. Ik ben een simpel persoon, hoef niet al die luxe apparaten. Heb ook geen vaatwasser.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 08:30

Top Amado!
Ik wil een wat rustiger motiefje en twijfel dus of je dan niet die voegen ziet.

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 08:48

Ik was hier uit mijn hoofd €60 aan kwijt, voor de hele muur met tegels. Dus prima te overzien

De voegen voel ik er niet doorheen als ik eroverheen wrijf en ook met een lampje erop zie ik geen oneffenheden, dus dan zul je ze ook niet zien met een rustiger motief denk ik. Het is vrij dik spul
Afbeelding

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 08:52

Ik hoop ook echt dat ik met de raamdecoratie de standaard maten kan gebruiken. Wil plissé gordijnen dus hopelijk lukt het. En in de woonkamer en slaapkamer inbetweens en gordijnen en die bestel ik wel op maat.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 11:38

Hier ook altijd dingen aangepast in huurwoningen hoor. Ik zie eerlijk gezegd weinig toekomst in dat ik ooit iets kan kopen waarbij mijn maandelijkse lasten leefbaar worden, dus moet ik dan altijd maar in oude zooi zitten? Ik ga geen hele badkamers of keukens vernieuwen natuurlijk maar vloer etc echt wel. Je moet er toch wonen. :j Had hier ook verwacht kort te wonen en zit er toch alweer 6 jaar.

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 14:11

Nou nog even een temu plaktegel review voor wie het ook wilt doen:
Over de kwaliteit heb ik echt niks te klagen.
Opplakken gaat prima, als je mis plakt kun je ze gewoon eraf halen en opnieuw plakken (heb ik bij een aantal echt meerdere keren moeten doen haha)
Makkelijk op maat te maken
Ik raad wel aan om er net wat meer te bestellen dan je nodig hebt, mocht je mis knippen dan heb je nog reserve

Enige nadeel wat ik zie is dat er wat luchtbubbels onder zitten. Bij het patroon wat ik heb valt dat niet op, maar bij een rustiger patroon zul je eerder de oneffenheden zien daarvan. Wellicht als je wat preciezer plakt en erop let dat er geen bubbels onder komen dat het wel prima gaat. Maar ik vond het millimeter werk al genoeg :’)

Ik ben tevreden in ieder geval. Nu weer verder met uitpakken en opruimen :’)
Afbeelding

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 15:24

nevica schreef:
Hier ook altijd dingen aangepast in huurwoningen hoor. Ik zie eerlijk gezegd weinig toekomst in dat ik ooit iets kan kopen waarbij mijn maandelijkse lasten leefbaar worden, dus moet ik dan altijd maar in oude zooi zitten? Ik ga geen hele badkamers of keukens vernieuwen natuurlijk maar vloer etc echt wel. Je moet er toch wonen. :j Had hier ook verwacht kort te wonen en zit er toch alweer 6 jaar.

Inderdaad. Ik heb 5 jaar geleden hele lelijke oude raambekleding in de keuken 'overgenomen'. Want ik bleef hier niet lang ... Binnenkort toch maar eens iets moois kopen, want met de huidige huizenmarkt zit ik hier nog wel even :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 15:25

Ziet er mooi uit Amado! Voor mijn smaak te druk maar ik snap dat je dan de luchtbellen niet ziet.
Ik ga ook es kijken daar, mijn tegels zijn ook nog wit en eigenlijk wil ik een ander kleurtje maar niet te druk...

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 15:25

Amado schreef:
Nou nog even een temu plaktegel review voor wie het ook wilt doen:
Over de kwaliteit heb ik echt niks te klagen.
Opplakken gaat prima, als je mis plakt kun je ze gewoon eraf halen en opnieuw plakken (heb ik bij een aantal echt meerdere keren moeten doen haha)
Makkelijk op maat te maken
Ik raad wel aan om er net wat meer te bestellen dan je nodig hebt, mocht je mis knippen dan heb je nog reserve

Enige nadeel wat ik zie is dat er wat luchtbubbels onder zitten. Bij het patroon wat ik heb valt dat niet op, maar bij een rustiger patroon zul je eerder de oneffenheden zien daarvan. Wellicht als je wat preciezer plakt en erop let dat er geen bubbels onder komen dat het wel prima gaat. Maar ik vond het millimeter werk al genoeg :’)

Ik ben tevreden in ieder geval. Nu weer verder met uitpakken en opruimen :’)
[ Afbeelding ]

Luchtbellen kun je met een dunne naald doorprikken en zo de lucht eruit wrijven.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 15:42

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 15:44

Met een naald eruit halen zou wellicht mogelijk zijn, maar het is geen dun folie dus niet heel makkelijk denk ik.

Ik heb inderdaad opgemeten hoeveel ik er nodig zou hebben

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 15:47

Leuk hoor Amado! Kan prima zo omdat de rest toch rustig is. :j

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 17:15

Toch zie ik wel verschillende diktes van die tegels. Sommige zijn net dunne stickervelletjes.
Jammer dat je ze niet kunt voelen voor aankoop.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 17:45

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 09:45

Afbeelding

Afbeelding

Het is even flink doorwerken, maar het einde komt in zicht. Morgen worden de vaatwasser en koelkast geleverd. Daarna nog even een handdoekkastje halen voor in de badkamer en een nieuw bijzettafeltje

Ben nog wel opzoek naar een kleed voor bij de bank, maar weet niet zo goed hoe groot en welke kleur ik die wil haha

Oh en de lampen moet ik nog ophangen zoals je kunt zien

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 09:48

Waar komt je TV? Tegenover de bank?

Crème kleed?

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 14:54

Ja tegenover de bank :)
Crème is ook een goede optie ja!

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 14:58

Blijven de muren wit?misschien de kleur van de plaktegels terug laten komen in kleed en accesoires?

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 20:13

De beloofde foto’s

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In de voorraadkast staan nog een laatste paar dingetjes die opgeruimd moeten worden en de keukenlamp moet nog komen. Maar ik ben blij met mijn kleine stulpje op 35m2

Later nog wat kleine decoratie dingetjes en wil nog wat op mijn muur bij de bank. Verder nog een kleed en een staande lamp. Geld is alleen op deze maand :’)

Oh en nog een plek voor de plant die op mijn koelkast staat.. zonder dat de katten m kunnen opeten haha

@veneri, dat wilde ik in eerste instantie ook voor het kleed. Die had ik gekocht maar inmiddels verplaatst naar de slaapkamer. Werd wat te druk haha

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 07:01

Wat heb je het leuk ingericht! :D
Idd een kleed nog maar verder al super!
Komt er nog iets van een gordijn voor dat raam in je woonkamer?

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 07:29

Dankjewel!

Ja uiteindelijk wel, maar 1 van mijn katten is pas 5 maandjes oud. Dus die vliegt door de gordijnen heen, voor nu heb ik het zonnescherm naar beneden tot hij zich wat meer kan gedragen