Show je Vinted koopjes!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

caro29

Re: Show je Vinted koopjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 09:00

Ik had laatst ook Skechers voor mijn zoon met lampjes. Nieuw in de doos. Je kan ze voor een leuk prijsje wel vinden

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 09:00

Sky_As schreef:
Ik denk dat het ook af hangt van hoe het te koop stond. Als er nieuw (met of zonder) prijskaartje staat, dan verwacht ik geen beschadigingen.
Bij alle andere vormen weet je dat je gebruikers slijtage kunt treffen.

Nieuw =nieuw, daar is geen twijfel over mogelijk, en alles daaronder is naar inzicht van de verkoper, en niet iedereen heeft dezelfde visie op " goede staat".

Staat : goed

Omschrijving : zoals nieuw

Meer stond er niet bij. Ik vind het ook erg lastig .
Aangeven bij pakket ontvangen ‘ alles ok’ maar bij revieuw dan een aantal sterren minder geven ?
Vind het ook lastig iemand zijn goede Sterren score kapot te maken

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 09:39

_Bonte_ schreef:
Sky_As schreef:
Ik denk dat het ook af hangt van hoe het te koop stond. Als er nieuw (met of zonder) prijskaartje staat, dan verwacht ik geen beschadigingen.
Bij alle andere vormen weet je dat je gebruikers slijtage kunt treffen.

Nieuw =nieuw, daar is geen twijfel over mogelijk, en alles daaronder is naar inzicht van de verkoper, en niet iedereen heeft dezelfde visie op " goede staat".

Staat : goed

Omschrijving : zoals nieuw

Meer stond er niet bij. Ik vind het ook erg lastig .
Aangeven bij pakket ontvangen ‘ alles ok’ maar bij revieuw dan een aantal sterren minder geven ?
Vind het ook lastig iemand zijn goede Sterren score kapot te maken

Ik heb ook altijd het idee dat als je een mindere score geeft dat ze jou dan ook meteen een mindere score geven. Terwijl je er als koper niets aan kunt doen dat anderen items sturen die niet in order zijn :+

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 09:44

Als iemand jou een slechte score geeft, kan je zelf ook altijd daar een comment bijzetten.

Zo had iemand mij slechte review gegeven omdat mijn verkochte item nep zou zijn, waarop ik eronder kon vermelden dat koper weigerde artikel terug te sturen op mijn kosten.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 10:07

Ik heb iemand gisteren 3 sterren gegeven. Maat klopte niet. Ik had voor ik op oké klikte haar bericht en de tijd gegeven om te reageren. In 24u vaak online en niet reageren. Nu krijg ik 2* omdat ik volgens haar onvriendelijk ben omdat ik heb gezegd een artikel van €5 stuur ik niet terug dan kost het mij nog meer maar zet ik wel weer op vinted. Gelukkig zijn mijn andere reviews top (meer dan 100). Sommige kunnen niks hebben en 3* is nog steeds voldoende

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 10:17

caro29 schreef:
Ik heb iemand gisteren 3 sterren gegeven. Maat klopte niet. Ik had voor ik op oké klikte haar bericht en de tijd gegeven om te reageren. In 24u vaak online en niet reageren. Nu krijg ik 2* omdat ik volgens haar onvriendelijk ben omdat ik heb gezegd een artikel van €5 stuur ik niet terug dan kost het mij nog meer maar zet ik wel weer op vinted. Gelukkig zijn mijn andere reviews top (meer dan 100). Sommige kunnen niks hebben en 3* is nog steeds voldoende

Kan je er zelf niet bijzetten dan dat ze het artikel onder verkeerde maat heeft verkocht?
En idd, als zelf veel reviews hebt gaat die ene slechte je gemiddelde niet spectaculair naar beneden halen.

Wat die sterren betreft, vind ik het wel misleidend dat er geen onderscheid wordt gemaakt tussen sterren voor transacties ivm kopen of verkopen.
Ik weet nl liever of iemand een betrouwbare verkoper is, die sterren die je krijgt als koper zijn toch waardeloos, vinden jullie ook niet?

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 10:42

Idd, vind ik ook, zouden ze mogen afschaffen, want vaak komen er dan idd slechte sterren omdat verkopers op hun tenen getrapt zijn.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 11:19

Dat heb ik er inderdaad bijgezet. Zij kan niks hebben. Zij had er ook nog bijgezet dat overleg altijd mogelijk was. Zij nam pas de moeite om te reageren nadat ik de review gaf

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 13:04

Na ongeveer 100 aankopen kreeg ik gister ook voor het eerst een teleurstelling binnen. Had een Ralph Lauren trui gekocht in de staat ‘heel goed’, maar er zaten overal vlekken in en een gat bij de boord. Verkoper gaf aan dat er geen andere opties waren dan het terug te sturen, waarop ik aangaf dat prima te vinden. Direct daarna kreeg ik een melding dat het geld terug gestort gaat worden, maar verkoper heeft geen retour aangevraagd? Kan dat later nog komen? Ik laat het maar zo, trui gaat in de prullenbak in elk geval.

Verder de laatste tijd heel veel dingen gekocht die mij helaas niet paste dus weer zelf te koop gezet, maar ik geef niet op en heb al weer een bundel onderweg, waar onder andere nieuwe Tommy hilfiger oorbellen bij zitten voor 1€ <3

Ik geef ook niet zo snel slechte sterren, alleen als iets niet opgelost kan worden. In bovenstaand geval heb ik gewoon geen review gegeven, want het lijkt opgelost.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 13:08

Hier ook teleurgesteld.
Had een broek gekocht van een merk waar ik meer broeken van heb, prachtige kleur, dus keek er enorm naar uit. Ga ik hem ophalen, is het een 4/5 broek voor mij…. (Ben 1.75m, beetje doorsnee), op de aan-foto van de verkoopster, kwam die op de grond… al zag ik nu wel dat het een hoge taille broek is en die bij haar op haar heupen zat, maar blijft jammer, met zo’n broek zitten mijn schoenen vol hooi, is geen optie

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 13:18

Ik heb een mooi RL kabeltrui gevonden.. meteen gekocht, en na het kopen zag ik pas dat de verkoopster een dorp verderop woont :+
Dus snel een berichtje er achteraan of ik hem ook kan ophalen ipv versturen. Zou een beetje raar zijn als zij hem naar hetzelfde Homerr punt brengt als waar ik hem moet ophalen :)) Zou zo'n pakket dan toch eerst naar het post-distributie centrum gaan om dan weer naar hetzelfde pakketpunt terug te keren? :=

robinxfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 13:23

Hier ook weer eens een RL polo trui gekocht voor 10 euro.
En ben aan het wachten op een bundel met 4 kledingstukken die uiterlijk vandaag binnen komt. :D

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 13:36

Ik heb net een zo goed als nieuw TH winterjas gekocht voor 25 Euro.
Ben benieuwd of hij ook echt zgan is.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 13:40

8nnemiek schreef:
Ik heb een mooi RL kabeltrui gevonden.. meteen gekocht, en na het kopen zag ik pas dat de verkoopster een dorp verderop woont :+
Dus snel een berichtje er achteraan of ik hem ook kan ophalen ipv versturen. Zou een beetje raar zijn als zij hem naar hetzelfde Homerr punt brengt als waar ik hem moet ophalen :)) Zou zo'n pakket dan toch eerst naar het post-distributie centrum gaan om dan weer naar hetzelfde pakketpunt terug te keren? :=

En als ze echt lief is, annuleert ze de verkoop en steek jij de kopersbescherming en de verzendkosten weer in je zak :j

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-23 15:11

Leuk die sketchers!!

Hier heel blij met 2 binnen gekomen pakketjes.
Waanzinnig mooie zachte kasjmier trui van Burberry. Echt als nieuw. En zooooo zacht. Heb er €30 voor betaald en is nieuw rond de €300,-
Dochter is helemaal dolgelukkig en zit er nu telkens heerlijk in warm te worden na poedelen in zwembad.

En dit prachtige lamswollen jasje van Bonpoint
Geen alledaagse kleur. Is echt voor najaar.
Is echt zo mooi van kwaliteit. En voor najaar goed als jasje en in de winter dun genoeg om evt binnen aan te doen over een longsleeve of blouse.
Helaas is hij alleen echt nog wel ruim voor de middelste…
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
:Y)
Afbeelding

robinxfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 18:03

Oke twee van de drie bundels inmiddels binnen! Kwam net thuis van het ophalen en toen kreeg ik de melding dat m'n derde bundel ook aangekomen was.. dus morgenmiddag nog maar ff heen & weer..

Eerste bundel met twee lekkere truien voor de winter.
Bovenste is van de Zara en onderste van American Today. Enorm blij mee <3
Afbeelding

En dan de tweede grotere bundel.
Een classic houthakkers flannel van Abercrombie & Fitch. M'n oude was helemaal versleten dus tijd voor een nieuwe!
Afbeelding

Een spijkerjurkje van H&M
Afbeelding

Onderste dunne truitje is van Brandy Melville -kan wel strijkbeurt gebruiken- en bovenste is mesh topje van Stradivarius.
Afbeelding

Het truitje van BM vond ik niet zo geweldig, zit net wat te ruim maar met een strijkbeurt past die prima onder m'n spencers komend najaar. :D
Afbeelding

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-23 18:56

Fijn zulke pakketten die zijn wat je verwacht! Houthakkersshirt is heerlijk om te dragen denk ik zo van flanel.

Voor de meisjesmoeders. Laatst had iemand al de rode jurk met bloemen van Stella. Deze is ook zo mooi.
https://www.vinted.nl/items/3362504244- ... en-franjes

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 19:20

_lautje_ schreef:
Fijn zulke pakketten die zijn wat je verwacht! Houthakkersshirt is heerlijk om te dragen denk ik zo van flanel.

Voor de meisjesmoeders. Laatst had iemand al de rode jurk met bloemen van Stella. Deze is ook zo mooi.
https://www.vinted.nl/items/3362504244- ... en-franjes

Ooohhhh leuk! Dochter is 2,5. Dit is wel heel erg op de groei.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 19:24

Zou mooi zijn als ophalen lukt Annemiek. Inderdaad een beetje zonde als iemand vlakbij woont. En ik vind ophalen ook wel extra leuk eigenlijk. Stuk duurzamer ook. :j

Oh heerlijk die houthakkersblouse hierboven. Flanel voelt zo fijn. <3

Jas is inderdaad op de groei Lau, wel heel bijzonder. :j Leuke jurk ook, maar 6 jaar is hier ook nog te ver weg. :)) Hier heel toevallig wel een ander Stella-jurkje ontvangen. Als nieuw en fijne stof. En passend voor op Bokt. :D

Afbeelding

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 19:59

Ik vandaag een nieuwe spijkerbroek binnen van Esprit, voor 3 euro... Past als gegoten.

Heb meer broeken van dat merk, zit me toch het mooist. Super blij met zo'n koopje.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 19:59

Plaatsen jullie weleens wat terug in de verkoop op Vinted wat je pas gekocht hebt?

Sjofel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 20:13

Als het niet past of toch niet mijn ding is zeker!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 20:21

PSvanLot schreef:
Plaatsen jullie weleens wat terug in de verkoop op Vinted wat je pas gekocht hebt?

Ja. Als het niet past gaat het er weer op

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 20:25

Oke, dan ga ik een trui er na mijn vakantie volgende week terug op zetten.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 20:28

Ja dat doe ik ook regelmatig hoor!