_San87_ schreef:[ [url=m/2W8Fpc.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik dacht dat het een vergeten tampon was...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Suliko schreef:Ja, precies.Mensen zijn in veel gevallen zo lomp en onempatisch als het over dood en ziekte gaat. Het ergste vind ik als ze nog even lekker ruimte opeisen voor hun eigen onverwerkte pijn door alleen maar over hun eigen zelfde (al is het vaak van mijlenver nog niet te vergelijken met elkaar) ervaring te praten. Volgens mij is het ook gewoon onbeholpenheid, dat mensen uit eigen ervaringen putten, maar ze beseffen niet hoeveel ruimte ze daarmee innemen en totaal over jouw emoties en pijn walsen.
Dan kan je beter niets zeggen. En als je niet weet wat je moet zeggen, zeg dan dat je niet weet wat je moet zeggen, toon interesse in wat er gaande is, vraag waar iemand behoefte aan heeft en wat je voor iemand kan betekenen. Het hoeft niet gelijk ongemakkelijk en moeilijk te zijn.
Shenavallie schreef:Pssssst, je weet dat die blauwe vloeistof die ze in Libressereclames gebruiken niet is hoe menstruatiebloed eruitziet hè?_San87_ schreef:[ [url=m/2W8Fpc.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mkango schreef:denisesilver schreef:In veel gevallen is oprechte vragen stellen in mijn beleving beter dan dingen "zeggen". Een paar maanden terug vertelde een vriendin bijvoorbeeld dat haar moeder borstkanker heeft, waarop ik wat vragen stelde over de situatie, hoe het met haar gaat, hoe het met haar moeder gaat, wat de prognose is, wat de behandelplannen zijn etc. en zij gaf later ook aan dat ze dat als heel erg prettig had ervaren. Niet dat ik er een soort kruisverhoor van maakte hoor, het was een heel natuurlijk gesprek, maar die vriendin zei dus dat ze zoveel geconfronteerd werd met toxic positivity, mensen die inderdaad met allemaal horroverhalen op de proppen komen, het heel erg naar zichzelf toe trekken ("ooo, ik vind het zo erg voor jullie, ik zit er echt heel erg mee"), terwijl dat helemaal niet is waar zij op zat te wachten. Juist dat vrij nuchtere en open gesprek dat ze met mij had, was wat ze nodig had.Jeetje wat een vreemde reacties op zoiets inderdaad. Ik klap zelf altijd enorm dicht en weet vaak niet wat ik moet zeggen als iemand met slecht nieuws komt. Steunbetuigingen voelen voor mezelf altijd zo onecht aan op een of andere manier. Ik hoop altijd dat ze gewoon hun verhaal doen zodat ik een luisterend oor kan bieden.
Ah, bij bevallingen idd "Ik had zo'n horror bevalling" lekker geruststellend joh
oomens schreef:Shenavallie schreef:
Jij denkt dat _San87_ van adel is?
Suliko schreef:Wist je dat blauw bloed niet betekende dat de adel zogenaamd blauw bloed zou hebben, maar doordat ze weigerde in de zon te komen waren ze zo lijkbleek dat de aders zichtbaar waren. En die zien er blauw uit! Vandaar al onze prachtig hoge bomenlanen, om ervoor te zorgen dat de adel geen teintje zou krijgen.
Eapy schreef:De hond van mijn moeder die zoek en waarschijnlijk dood is… vreselijk om haar te horen huilen aan de telefoon. Ik hoop dat de schat snel weer het erf op komt huppelen, en zo niet… dan hoop ik maar dat ze niet geleden heeft…![]()
Mkango schreef:Shenavallie schreef:Pssssst, je weet dat die blauwe vloeistof die ze in Libressereclames gebruiken niet is hoe menstruatiebloed eruitziet hè?
oomens schreef:Suliko schreef:Wist je dat blauw bloed niet betekende dat de adel zogenaamd blauw bloed zou hebben, maar doordat ze weigerde in de zon te komen waren ze zo lijkbleek dat de aders zichtbaar waren. En die zien er blauw uit! Vandaar al onze prachtig hoge bomenlanen, om ervoor te zorgen dat de adel geen teintje zou krijgen.
Dat wist ik. Onder de guillotine zijn ze net zo rood als iedereen.
chanicha schreef:_San87_ schreef:Mijn vriend rijdt de afgelopen weken steeds mijn net volgetankte auto leeg, en tankt m vervolgens niet af.
Als ik toch ergens de schijt van krijg...
Gewoon voor een paar euro tanken en leeg weer neerzetten
_San87_ schreef:Mijn vriend rijdt de afgelopen weken steeds mijn net volgetankte auto leeg, en tankt m vervolgens niet af.
Als ik toch ergens de schijt van krijg...
_San87_ schreef:chanicha schreef:
Gewoon voor een paar euro tanken en leeg weer neerzetten
Ik heb m zelf drie dagen in de week nodig voor langere afstanden.