Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 14:01

Ik zou een betaalverzoek retourneren met het volle bedrag }>

flintstones

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 16:25

dierenfan schreef:
flintstones schreef:
Ik verkoop een zadel vraag 50 euro is niet het nieuwste maar nog een prima zadel kan er jammer genoeg niets meer mee omdat beide paarden nu een goed zaddl hebben
Stuurt iemand als het nog geen uur te koop staat ik kom het halen voor 30
Nou dan blijft het nog maar even liggen vind 50 euro prima voor een zadel dat nog prima is

Vind ik keurig bod en je hoeft toch niet te reageren? Ik heb zo vorige week een zadel verkocht vroeg 50 en kreeg 30 en zelfs nog singel bij gedaan :D hier lag het doelloos te liggen en was al lang blij dat het een nieuwe bestemming heeft.
Als jij er echt 50 voor wil hebben dan zou ik als vraagprijs 75 zetten. Het is marktplaats he daar is bieden heel normaal

Misschieb beetje fout uitgelegd was via het belgische 2dehands niet echt marktplaats op prijs staat 75 en bieden vanaf 50

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 18:37

Ben alweer helemaal klaar met MP. Heb een bankstel erop staan. Is nog niet eens 2 jaar oud, is als nieuw, kostte nieuw 1500 euro. voor 250 euro.
De eerste bied 200, maar vergeet even eerst op te meten of die bank wel in zijn huis past. Dus niet, en die meld zich savonds af. De volgende paar vragen of de bank er nog is en dan niks meer.
En dan komt er 1, bericht in het engels (goed dat kan en is niet zon probleem voor mij) maar met het zielige verhaal ja het is voor een vriend die naar NL komt, en die heeft het niet zo breed. Of ik het voor 150 wil doen. Ik strijk over mijn hart en zeg ok, op voorwaarde dat hij uiterlijk woensdag opgehaald wordt. (ik ben aan het verhuizen en de bank erbij plannen met wegbrengen neemt ook gewoon mijn tijd. Er staat zelfs in de advertentie tot woensdag in plaats X te halen daarna in plaats Y).
Reactie was, kan het ook vrijdag dan is hij er. Waarop ik dus meld nee. Wij moeten vrijdag het huis overdragen aan de nieuwe bewoner, dus woensdag is echt de laatste dag. Begint het toch echt of ik extra korting ga geven want hij moet, omdat het voor die vrijdag gehaald moet zijn, voor 30 euro een auto huren. Daar was ik al lichtelijk pissig over. Maar meld hem, denk dat je wel genoeg korting hebt gehad met 100 euro. En als je dat niet genoeg is moet je ergens anders gaan kopen. Komt er toch echt als volgende vraag of de bank helemaal ok is en geen mankementen heeft. Ding staat van voor tot achter op de foto, er is vermeld als nieuw in de advertentie. En het lijkt me toch iets wat je vraagt aan een verkoper voordat je een bod doet.
Op dat moment was ik er klaar mee, en heb hem verteld dat hij ergens anders een bank moest gaan kopen. Dat ik niet meer meedeed. Ja mijn lontje is wat kort op het moment, ik heb gewoon even genoeg aan mijn hoofd en zit even niet te wachten op een koper die dan zo doet. Imo is dat wachten op ze hier op het erf hebben staan en moeilijk gaan doen. Ik verhuis dat ding nog liever dan dat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 18:48

Wat een gedoe dan hè, mensen lezen ook gewoon echt niet, hopelijk kom je nog van de bank af voor woensdag.

Ik had hier iemand die 2 weken geleden had gereageerd naar een vp van iets, vrij vlot antwoord gegeven, wel gelezen maar geen antwoord.
Vanochtend in ene bericht dat ze het voor die prijs wil overnemen en of ze vanavond op kon komen halen, wederom vrij snel terug gereageerd dat dat kon en hoe laat?
Je raad het al, wel gelezen maar geen antwoord, gok dat die niet komt vanavond.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 21:33

Al 3x gereageerd op producten om gratis af te halen, gewoon geen reactie terug... 2 ervan al een week geleden :+. Staat er ook echt doodleuk; staat in de weg, zsm ophalen. Nou is goed, ik kan nu/morgen komen. Maar dan niet joh :+

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 21:36

Heb afgelopen woensdag een bericht gestuurd dat ik interesse heb in 2 items en ze zou kunnen ophalen. Niet eens gelezen.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 23:05

Oja die zijn ook zo leuk. Die heb ik nu andersom. Ja zucht het is echt fijn op het moment om dingen te verkopen. Iemand wilde persee mijn rubber matten hebben. Er waren meer kapers op de kust en ze wilde zelfs een aanbetaling doen. Dus gereserveerd en ze heeft een aanbetaling gedaan. Dat is nu een maand geleden, en alles wat er komt, niemand om die matten op te halen. Ik heb er de afgelopen weken bericht na bericht achteraan gestuurd, maar antwoord 0. Ja meer dan een week geleden dat ze het druk had, maar dat ze zou zorgen dat de matten binnen een week opgehaald zouden worden. Ik weet niet welke kaboutertjes ze ingehuurd heeft, maar ze doen hun werk niet :+

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 08:29

Les voor de volgende keer, geef een termijn waarbinnen je ze gereserveerd houdt, anders gaan ze door naar de volgende. Aanbetaling kwijt.
Heel hard, maar zo werkt het nou eenmaal in de grote boze mensenwereld.

Mensen die netjes communiceren eventueel uitgezonderd. Er kan echt iets gebeuren waardoor het misloopt, maar die zijn op 1 hand te tellen.

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 13:16

Ben altijd een stille meelezer, nu weer zelf een advertentie geplaats. Terrarium staat erop, laat de gekkies maar komen liever niet trouwens want wil m echt graag weg hebben :=

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 18:14

Ineke2 schreef:
Les voor de volgende keer, geef een termijn waarbinnen je ze gereserveerd houdt, anders gaan ze door naar de volgende. Aanbetaling kwijt.
Heel hard, maar zo werkt het nou eenmaal in de grote boze mensenwereld.

Mensen die netjes communiceren eventueel uitgezonderd. Er kan echt iets gebeuren waardoor het misloopt, maar die zijn op 1 hand te tellen.

Die termijn had ze ook. Alleen was ik zo lief om dr zelfs na die datum nog een keer te waarschuwen. Maar ook daarop kwam ze niet. Ik heb haar nu dus ook verteld dat de koop niet doorgaat en ze dr aanbetaling kwijt is. De communicatie was in het begin ook heel netjes. Maar dat zegt blijkbaar ook niets meer.

En de grap met de bank gaat alweer verder. De volgende, ook asielzoeker, en echt ik heb niets tegen ze hoor, maar volgens mij is er vrijdag een uittocht van de centra dat iedereen een nieuw huis heeft gekregen, want daar was de volgende al die per se vrijdag dat ding wil halen. Op mijn dat gaat niet, vrijdag moeten wij het huis opleveren kwam dit keer, ja maar ik ben vluchteling probeer het alsjeblieft te begrijpen. Ja ik snap em echt wel, maar vrijdag heb ik geen sleutel meer van het huis, dus kan je hoog of laag springen, ik kom er dan niet meer in. Op mijn (ok iets gemene) er is 1 manier dat ik hem tot donderdagavond hier wil laten, en dat is een directe en complete betaling via mijn bankrekening.
Daarop kwam geen reactie meer :+ Tja dan niet. Ik wil best helpen en coulant zijn, maar niet als het risico weer eens voor mij is. Ik zie de grap al komen dat ik vrijdagmorgen nog even die complete bank mag gaan verhuizen.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 20:02

Ik heb een gratis blauw bankje staan. Vandaag ook weer een no-show zonder bericht. Het is dat hij niet in m'n auto past en de kringloop m niet wil vanwege een overschot aan meubels, anders was hij echt allang weg!

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 14:37

Ik heb iets op marktplaats staan, bieden vanaf 85 euro. Nu krijg ik net van iemand een betaalverzoek voor 50 euro. Volgens mij wordt dat dan op mijn rekening gestort als ik het zou accepteren. Is dit zoals op Vinted een nieuwe manier van bieden? En kan je zo'n betaalverzoek ook weigeren wanneer je de prijs te laag vind, zodat het betaalverzoek verdwijnt of doe je dat door het bericht weg te gooien?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 15:07

He? Jij als verkoper krijgt een betaalverzoek? Dat klopt al niet.
Gewoon niets mee doen. JIJ moet een betaalverzoek sturen als je akkoord gaat met de prijs. Ben je niet akkoord dan kun je dat zeggen en niets ermee doen.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 15:10

Je kunt als koper gewoon een voorstel als betaalverzoek doen, dat wordt volgens mij een echt betaalverzoek als de verkoper de voorgestelde prijs accepteert. Inderdaad gewoon negeren als er niets overeengekomen is en de prijs niet naar je zin is.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 15:13

petra8 schreef:
Ik heb iets op marktplaats staan, bieden vanaf 85 euro. Nu krijg ik net van iemand een betaalverzoek voor 50 euro. Volgens mij wordt dat dan op mijn rekening gestort als ik het zou accepteren. Is dit zoals op Vinted een nieuwe manier van bieden? En kan je zo'n betaalverzoek ook weigeren wanneer je de prijs te laag vind, zodat het betaalverzoek verdwijnt of doe je dat door het bericht weg te gooien?

Het is geen betaalverzoek het is een prijsvoorstel. Kun je instellen, kan bij bijvoorbeeld Ebay ook.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 16:41

Wat zouden jullie doen als iemand €0,95 te weinig verzendkosten overgemaakt heeft? Er iets van zeggen of niet?
Gaat om een totaal bedrag van 49,50 ex verzenden voor 2 producten.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 16:44

Ligt eraan hoe we communicatie over de verzendk zijn verlopen.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 16:46

Ze vroeg zelf om het te verzenden naar een dhl punt.

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 16:58

Ik noem altijd vantevoren even het totaalbedrag incl verzending, dan kan er ook niks mis gaan. Misschien was het een foutje, of is er niet duidelijk vermeld wat de verzendkosten zouden worden?

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 17:00

Ik doe dat normaal ook. Maar dacht die is bekend met de prijzen omdat ze om een punt vraagt :\

Palmboom95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 17:11

Bij DHL zijn best vaak kortingscodes op verzending, misschien is dat nu ook het geval en heeft ze dat meegerekend? Via Google vind je ze vaak wel.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 21:42

Ik zou geen drukte maken om 95 cent.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 06:44

Ik opzich ook niet. Maar dit is al nummer 4 achter mekaar. Die eerst een hoop van de vraagprijs af krijgt (ja daar ben ik zelf bij dat weet ik). Maar dan ook nog hier of daar het eea er af snoept.

De ene wilde minder verzendkosten betalen, 2 doen er moeilijk over de 40 cent die mp rekent.
En deze maakt gewoon minder over.

Ben dat wel een beetje beu :+
Maar dan zal ik wel de mierenneuker zijn ;)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 06:46

Ik zou daar een berichtje over sturen als het je ( begrijpelijk zo achter elkaar) zo hoog zitten

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 06:54

Nou zo hoog zit het me niet hoor.

Maar blijkbaar mag je echt niks meer zeggen.