[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 19:32

Hahaha ik spreek net een vriend van me, vader van 2, over mijn twijfels rondom kinderen. Hij zegt "ik ben een natural parent, ik vind kinderen hartstikke leuk en zij mij vaak ook, ik ben dol op ze en zou ze niet willen missen. (...) Maar je mist er geen zak aan!" :')

(hij legde later uit: "ik haal er heel veel uit en het is écht heel leuk voor mij. Maar je krijgt er minstens zoveel oliebol van. Je staat 24/7 aan, je hebt stress, zorgen, ziekte, angsten. Het is écht geen heilige graal om kinderen te hebben hoor, zeker niet")
Laatst bijgewerkt door VuurVleugels op 26-02-22 19:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 19:37

Alles voor de 'maar' is altijd een leugen toch? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 19:47

VuurVleugels schreef:
Hahaha ik spreek net een vriend van me, vader van 2, over mijn twijfels rondom kinderen. Hij zegt "ik ben een natural parent, ik vind kinderen hartstikke leuk en zij mij vaak ook, ik ben dol op ze en zou ze niet willen missen. (...) Maar je mist er geen zak aan!" :')

(hij legde later uit: "ik haal er heel veel uit en het is écht heel leuk voor mij. Maar je krijgt er minstens zoveel oliebol van. Je staat 24/7 aan, je hebt stress, zorgen, ziekte, angsten. Het is écht geen heilige graal om kinderen te hebben hoor, zeker niet")

Hele eerlijke benadering :j

Tiggs

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 19:49

Ja, maar ik vind het ook wel in de categorie: maar wat had je dan verwacht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 19:50

Tiggs schreef:

Neem je dan ook geen paard omdat je weet dat die beesten je stress kunnen geven, bakken geld kosten en met een beetje pech je leven in gevaar brengen? Dat is toch ook een keuze?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 19:52

Maar dat verwachten mensen er wel van.
Hoe vaak ik niet te horen heb gekregen, 2 paarden, so dat kost wat... nou denk minder dan jullie kinderen. En dan weten ze niet meer wat te zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 19:54

En een paard mag je op marktplaats zetten, als je aan de stress onderdoor dreigt te gaan :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 19:56

Iedereen maakt gewoon zijn eigen keuze, de een kiest voor kinderen, de ander heeft paarden en weer een ander heeft kinderen en een beestenboel. Prima toch?

Die vader is tenminste eerlijk over beide kanten, ik kan dat wel waarderen.

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 20:00

DuoPenotti schreef:
Maar dat verwachten mensen er wel van.
Hoe vaak ik niet te horen heb gekregen, 2 paarden, so dat kost wat... nou denk minder dan jullie kinderen. En dan weten ze niet meer wat te zeggen.

Ik heb laatst uitgerekend samen met een vriendin wat mijn paard per maand kost en wat haar kind per maand kost. Zelfs met de dure dierenartsrekeningen van afgelopen tijd erbij geteld komen we echt nog op een heel groot verschil uit. En laat ik zeggen dat ik voor het zelfde geld echt wel twee paarden kan hebben!

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 20:53

Relaxed schreef:
Tiggs schreef:

Neem je dan ook geen paard omdat je weet dat die beesten je stress kunnen geven, bakken geld kosten en met een beetje pech je leven in gevaar brengen? Dat is toch ook een keuze?

Zeker wel een paard! Je krijgt er zoveel voor terug <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 21:01

Precies, dat vinden ouders nou ook :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 21:31

Ik ben wel benieuwd wat jullie hier van vinden?

Op een ander forum lees ik een topic van iemand die graag met haar man 4 a 5 keer per jaar een aantal dagen weg wil zonder kinderen. Maar de opa's en oma's willen dan niet steeds op de kinderen passen en snappen niet dat ze steeds zonder kids weg willen. Ze zijn dus benieuwd hoe anderen dit doen.. (Ze willen geen vreemden in huis en 5 keer per jaar je kind ergens anders onder brengen lijkt me ook lastig).
Enerzijds zijn de reacties dat ouders ook moeten kunnen opladen en anderzijds dat ze dan maar niet voor kinderen hadden moeten kiezen en gewoon hun verantwoording moeten nemen door niet te gaan.

Ik ben wel benieuwd wat jullie vinden?
Ik vind het lastig en snap dat ouders ook hun me-time nodig hebben, maar anderzijds heb je er zelf voor gekozen?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 21:33

Een keer een weekendje weg oid moet kunnen. Maar 5/6 x per jaar is gemiddeld iedere 2 maanden.. dat vind ik wel heeel veel.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 21:37

Mmm, lastig. Ik zou dat ook wel nodig hebben denk ik (die me/us-time). Maar (mede) daarom ook geen kinderen hier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 21:37

Ik snap wel dat ze ook eens zonder kinderen weg willen.. Maar 5x per jaar, tja dan had je misschien geen kinderen moeten nemen. Ik snap opa en oma iig heel goed :+

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 21:42

De frequentie is veel te hoog. Neem een beetje verantwoordelijkheid zeg. Had dan een goudvis genomen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 21:43

Qimm schreef:
De frequentie is veel te hoog. Neem een beetje verantwoordelijkheid zeg. Had dan een goudvis genomen...

Wie zorgt daar dan voor? :')

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 21:44

Dat vind ik ook. Me time is heel logisch, maar 5 a 6 keer per jaar is wel veel.
Het zou dan gaan om 2 tot 6 nachten, dus geen volle week of 2 weken. Misschien scheelt dat dan wel weer?
Hoewel ik de frequentie vrij veel blijf vinden, maar misschien zijn het moeilijke kinderen? :=
Als je dat toch wilt, dan zal je toch naar een oppas aan huis moeten, of andere familieleden inschakelen denk ik.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 21:49

Relaxed schreef:
Qimm schreef:

Wie zorgt daar dan voor? :')

Passen op een goudvis is een stuk eenvoudiger dan koters.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 21:51

Ik vind de frequentie nog wel te overzien, 4x per jaar is eens in de 3 maanden. Maar 2 tot 6 nachten is wel veel, een nachtje weg is beter te regelen met logeren bij vriendjes of vriendinnetjes bijvoorbeeld. Maar goed, daarom zijn wij hier ook allemaal kinderloos natuurlijk. Dan kun je gaan en staan waar je wilt

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 21:53

Relaxed schreef:
Tiggs schreef:

Eigenlijk is dat inderdaad het geval :+

Nou vertelt deze vriend er neutraal over, maar op het forum dat Cayenne bedoelt zie ik zo vaak topics waarvan ik denk 'heb je überhaupt nagedacht voordat je aan kinderen begon?'

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 22:02

Het antwoord is te vaak 'nee'

Mensen staan er echt niet bij stil hoeveel impact en kind (of meerdere) heeft. Het is gewoon het volgende vinkje op de 'succesvol leven checklist'

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 22:04

Tiggs schreef:
Relaxed schreef:

Eigenlijk is dat inderdaad het geval :+

Nou vertelt deze vriend er neutraal over, maar op het forum dat Cayenne bedoelt zie ik zo vaak topics waarvan ik denk 'heb je überhaupt nagedacht voordat je aan kinderen begon?'

Volgens mij denken er niet zo heel veel mensen echt goed na over kinderen :+
Maar dat is mijn mening :D

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 22:07

Lovelyfiefy, daar heb je wel een punt _O-

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 22:10

Cayenne schreef:
Dat vind ik ook. Me time is heel logisch, maar 5 a 6 keer per jaar is wel veel.
Het zou dan gaan om 2 tot 6 nachten, dus geen volle week of 2 weken. Misschien scheelt dat dan wel weer?
Hoewel ik de frequentie vrij veel blijf vinden, maar misschien zijn het moeilijke kinderen? :=
Als je dat toch wilt, dan zal je toch naar een oppas aan huis moeten, of andere familieleden inschakelen denk ik.

Ik ging eigenlijk uit van een weekendje. Maar zelfs tot 6 nachten.. nee maakt t voor mij niet beter bijna iedere 2 maanden..