Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Tanya schreef:M_D_H schreef:Ligt er aan wat je zoekt...
Voor 2 personen, 5 personen, meer dan 5 personen.
Bordspel, kaartspel etc,
Tegen elkaar spelen of tegen het bord spelen.
Tactisch of gewoon fun.
Oeh!
Spellen voor 2 personen graagmag vanalles zijn
M_D_H schreef:Spellen die je met 2 kan spelen:
-Ticket to ride is voor zowel 2 tot 5 personen, maar hoewel je vaak merkt dat spellen voor 2 tot 5 personen pas uitdagend zijn vanaf 4 personen, heeft ticket een extra moeilijkheidsgraad voor 2 tot 3 personen ingebouwd
-Machiovelli, ik hou zo van dat spel
-Loveletters, een wat simpelere vorm van Machiovelli, wel erg leuk (al denkt mijn man over beide spellen heel anders, maar dat komt omdat hij altijd verliest)
-Ligretto,
-Templar's
-Tobago (Dit is trouwens ook een heel mooi spel, gewoon visueel gezien)
-Exploding Kittens (nog nooit met 2 gespeeld maar het kan wel)
-Triominos
-Qwix
-Pandamic
Spellen die voor 2 personen zijn:
-Port Royal, echt bedoeld voor 2 spelers en daarom ook erg leuk,
-Machikoro, ook voor 2 spelers, hebben wij 3 keer gespeeld, maar ik moet eerlijk zeggen dat dit spel verdwijnt in alle andere spellen die we hebben.
-Als je Catan leuk vind, dan heb je het dobbelspel (wat simpeler) maar ook het kaartspel en het kaartspel heeft weer verschillende uitbreidingen
-Codenames duet
-regenwormen
-Koehandel
-Patchwork
-Sushibar
-Set
- Tortuga
-Het verboden Eiland
-We will wok you
theadora99 schreef:M_D_H schreef:Spellen die je met 2 kan spelen:
-Ticket to ride is voor zowel 2 tot 5 personen, maar hoewel je vaak merkt dat spellen voor 2 tot 5 personen pas uitdagend zijn vanaf 4 personen, heeft ticket een extra moeilijkheidsgraad voor 2 tot 3 personen ingebouwd
-Machiovelli, ik hou zo van dat spel
-Loveletters, een wat simpelere vorm van Machiovelli, wel erg leuk (al denkt mijn man over beide spellen heel anders, maar dat komt omdat hij altijd verliest)
-Ligretto,
-Templar's
-Tobago (Dit is trouwens ook een heel mooi spel, gewoon visueel gezien)
-Exploding Kittens (nog nooit met 2 gespeeld maar het kan wel)
-Triominos
-Qwix
-Pandamic
Spellen die voor 2 personen zijn:
-Port Royal, echt bedoeld voor 2 spelers en daarom ook erg leuk,
-Machikoro, ook voor 2 spelers, hebben wij 3 keer gespeeld, maar ik moet eerlijk zeggen dat dit spel verdwijnt in alle andere spellen die we hebben.
-Als je Catan leuk vind, dan heb je het dobbelspel (wat simpeler) maar ook het kaartspel en het kaartspel heeft weer verschillende uitbreidingen
-Codenames duet
-regenwormen
-Koehandel
-Patchwork
-Sushibar
-Set
- Tortuga
-Het verboden Eiland
-We will wok you
Ik wil hier nog eventjes Botanik aan toevoegen, die hebben wij en we vinden dat zo'n leuk spel!
Pikkepor schreef:Ik heb vorig jaar bij de kringloop een gloednieuwe door Ticket to Ride gescoord voor 2 euro. Beste aankoop everIk hoop dat ik nog zo'n pareltje kan vinden voor mijn lootje als ze van spelletjes houd!
ynskek schreef:eerste wat ik dacht:Hoe kan iemand nu Ticket to Ride weg doenzeker als het een basisspel is met alle treintjes etc
fohadie schreef:Ik lees regelmatig iets over ticket too ride, maar zie dat er heleboel varianten zijn. Welke is nu het leukst voor twee personen?
8nnemiek schreef:Ik ken maar weinig spellen, maar eentje die ik echt leuk vind is Cards against humanity![]()
Iets vergelijkbaars zou dan ook zeker welkom zijn! Al zijn dat soort spellen volgens mij allemaal behoorlijk aan de prijs. Ik kan me niet voorstellen dat zoiets bij de kringloop te vinden is.
Pikkepor, wat een mazzel zeg!
ynskek schreef:Pennsylvania hebben wij ook nog niet gespeeld
Africa weet ik me helaas niet zo voor de geest te halen.
Cards Against Humanity heb ik ook staan. Vind ik ook echt leuk om te doen, vooral met een groepje als je een beetje dezelfe (bij voorkeur beetje foute) humor hebt
Die roze treintjes zijn ook gewoon voor de heb Dees niet omdat je er perse wat mee zou willen doen
ynskek schreef:Ugh, ja, de laatste keer dat ik dit speelde ging iedereen voor de intellectuele of maatschappelijk betrokken opties… dat is niet het punt van het spel.Pennsylvania hebben wij ook nog niet gespeeld
Cards Against Humanity heb ik ook staan. Vind ik ook echt leuk om te doen, vooral met een groepje als je een beetje dezelfe (bij voorkeur beetje foute) humor hebt![]()
Die roze treintjes zijn ook gewoon voor de heb Dees niet omdat je er perse wat mee zou willen doen
Mkango schreef:ynskek schreef:Ugh, ja, de laatste keer dat ik dit speelde ging iedereen voor de intellectuele of maatschappelijk betrokken opties… dat is niet het punt van het spel.Pennsylvania hebben wij ook nog niet gespeeld
Cards Against Humanity heb ik ook staan. Vind ik ook echt leuk om te doen, vooral met een groepje als je een beetje dezelfe (bij voorkeur beetje foute) humor hebt![]()