Secret Santa Surprise 2021

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 08:25

De kat heeft hier besloten dat ik nog niet mag beginnen met werken. Is op schoot geploft en ligt nu te snurken <3

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 08:56

het weer is verschrikkelijk...

oja nog een tip. Mocht mijn SSS een boek hebben over afvallen en niet meer gebruiken is die zeer welkom haha. ik wil in het nieuwe jaar gaan afvallen. Sonja bakker boeken heb ik al maar die vind ik fruiterig en te kwarkerig.. en daarnaast gooi ik veel weg, want je mag bijv maar 1 cracker tja wat doe ik met de rest.. tegen de tijd dat ik van sonja weer een cracker mag is de rest taai...

WE doen aan hello fresh dus alleen een boek over ochtend/middag afvallen mag ook (geen idee of die bestaan)

ynskek
Moderator Algemeen

Re: Secret Santa Surprise 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-21 08:57

Die overtrek van Mickey Mouse is wel leuk <3

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 09:21

Tanya schreef:
M_D_H schreef:
Ligt er aan wat je zoekt...

Voor 2 personen, 5 personen, meer dan 5 personen.
Bordspel, kaartspel etc,
Tegen elkaar spelen of tegen het bord spelen.
Tactisch of gewoon fun.

Oeh!
Spellen voor 2 personen graag :j mag vanalles zijn

Spellen die je met 2 kan spelen:

-Ticket to ride is voor zowel 2 tot 5 personen, maar hoewel je vaak merkt dat spellen voor 2 tot 5 personen pas uitdagend zijn vanaf 4 personen, heeft ticket een extra moeilijkheidsgraad voor 2 tot 3 personen ingebouwd :j
-Machiovelli, ik hou zo van dat spel <3
-Loveletters, een wat simpelere vorm van Machiovelli, wel erg leuk (al denkt mijn man over beide spellen heel anders, maar dat komt omdat hij altijd verliest)
-Ligretto,
-Templar's
-Tobago (Dit is trouwens ook een heel mooi spel, gewoon visueel gezien)
-Exploding Kittens (nog nooit met 2 gespeeld maar het kan wel)
-Triominos
-Qwix
-Pandamic

Spellen die voor 2 personen zijn:

-Port Royal, echt bedoeld voor 2 spelers en daarom ook erg leuk,
-Machikoro, ook voor 2 spelers, hebben wij 3 keer gespeeld, maar ik moet eerlijk zeggen dat dit spel verdwijnt in alle andere spellen die we hebben.
-Als je Catan leuk vind, dan heb je het dobbelspel (wat simpeler) maar ook het kaartspel en het kaartspel heeft weer verschillende uitbreidingen :j
-Codenames duet
-regenwormen
-Koehandel
-Patchwork
-Sushibar
-Set
- Tortuga
-Het verboden Eiland
-We will wok you

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 09:56

Ashleytjuhh schreef:
wie was hier de mickey mouse fan?
volgende week bij de aldi in de aanbieding vanaf woensdag.

[ [url=m/FRQ7pY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Love deze

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 10:11

Ik bedacht me ook nog een top.
Levende kruidenplanten gaan bij mij altijd snel dood.. maar droge kruiden en alles wat ermee te maken heeft kan ik altijd gebruiken! Kruiden en specerijen gebruik ik heel veel, inmiddels zijn er weer een hoop potjes leeg.. en ook kruidenpotjes/rekjes/mooie vijzel enz zijn altijd welkom. Ook weckpotjes zijn altijd welkom, en van die leuke, kleine jampotjes met de rood/witte dekseltjes enzo :))

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 10:19

M_D_H schreef:

-Ticket to ride is voor zowel 2 tot 5 personen, maar hoewel je vaak merkt dat spellen voor 2 tot 5 personen pas uitdagend zijn vanaf 4 personen, heeft ticket een extra moeilijkheidsgraad voor 2 tot 3 personen ingebouwd :j
-Loveletters, een wat simpelere vorm van Machiovelli, wel erg leuk (al denkt mijn man over beide spellen heel anders, maar dat komt omdat hij altijd verliest)
-Ligretto,
-Templar's
-Triominos
-Qwix
-Pandamic

-Machikoro, ook voor 2 spelers, hebben wij 3 keer gespeeld, maar ik moet eerlijk zeggen dat dit spel verdwijnt in alle andere spellen die we hebben.
-Als je Catan leuk vind, dan heb je het dobbelspel (wat simpeler) maar ook het kaartspel en het kaartspel heeft weer verschillende uitbreidingen :j
-Codenames duet
-regenwormen
-Koehandel
-Patchwork
-Sushibar
-Set
- Tortuga
-Het verboden Eiland
-We will wok you

Ik wil hier nog eventjes Botanik aan toevoegen, die hebben wij en we vinden dat zo'n leuk spel!

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 10:26

theadora99 schreef:
M_D_H schreef:

-Ligretto,
-Templar's
-Triominos
-Qwix
-Pandamic

-Codenames duet
-regenwormen
-Koehandel
-Patchwork
-Sushibar
-Set
- Tortuga
-Het verboden Eiland
-We will wok you

Ik wil hier nog eventjes Botanik aan toevoegen, die hebben wij en we vinden dat zo'n leuk spel!

En Carcasonne! Leuk om met 2 te doen maar ook met meer heel leuk.

Ik heb vorig jaar bij de kringloop een gloednieuwe door Ticket to Ride gescoord voor 2 euro. Beste aankoop ever :') Ik hoop dat ik nog zo'n pareltje kan vinden voor mijn lootje als ze van spelletjes houd!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 10:41

Oh, ik was carcasonne vergeten :oo
Ook een heel leuk spel inderdaad.

Welke ticket heb je gescoord?

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 10:47

Ik lees regelmatig iets over ticket too ride, maar zie dat er heleboel varianten zijn. Welke is nu het leukst voor twee personen?

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 10:54

Ik hoop ook bij de kringloop dat soort spellen parels te vinden. Maar spelletjes zijn hier dus zeer welkom :j heb er wel wat al, maar nog niet suuuper veel

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 10:56

Pikkepor schreef:
Ik heb vorig jaar bij de kringloop een gloednieuwe door Ticket to Ride gescoord voor 2 euro. Beste aankoop ever :') Ik hoop dat ik nog zo'n pareltje kan vinden voor mijn lootje als ze van spelletjes houd!

:oo <3 Ik wil gelijk naar de kringloop rennen _O- Spelletjes <3 Ticket to Ride staat ook nog heel hoog op mijn lijstje!

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-21 10:58

eerste wat ik dacht:Hoe kan iemand nu Ticket to Ride weg doen _O- zeker als het een basisspel is met alle treintjes etc :j

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 11:07

Ik ken maar weinig spellen, maar eentje die ik echt leuk vind is Cards against humanity :')
Iets vergelijkbaars zou dan ook zeker welkom zijn! Al zijn dat soort spellen volgens mij allemaal behoorlijk aan de prijs. Ik kan me niet voorstellen dat zoiets bij de kringloop te vinden is.
Pikkepor, wat een mazzel zeg!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 11:14

ynskek schreef:
eerste wat ik dacht:Hoe kan iemand nu Ticket to Ride weg doen _O- zeker als het een basisspel is met alle treintjes etc :j

Ja dat dacht ik dus ook :j

Ik heb gister de pink ribbon treintjes gekregen van manlief <3
Niet dat ik er ooit mee ga spelen... Want ik ben blauw... Maar toch <3

fohadie schreef:
Ik lees regelmatig iets over ticket too ride, maar zie dat er heleboel varianten zijn. Welke is nu het leukst voor twee personen?

Ze zijn allemaal geweldig <3 voor meerdere personen maar ook voor 2 personen <3

Er zijn een heleboel varianten, maar voor de meeste heb je een basisspel nodig.
Dit kan zijn: Ticket to Ride Europe of USA, dit zijn in de basis dezelfde spllen, lange routes-korte routes, niet zo bijzonder (wel heel leuk :j )
Maar onder de basisspellen vallen ook:
Nordic Country's (heel moeilijk aan te komen omdat die eigenlijk alleen te verkrijgen is/was via een buitenlandse aanbieder, omdat deze niet in Nederland geproduceerd werd/is. kan met max 3 personen gespeeld worden.
Marklin in de basis het zelfde spel als Germany, alleen de treinkaarten hebben de verschillende modeltreinen er op staan.
Germany, werkt met "passagiers"
Rails and Sails (dit spel is echter niet als basisspel te gebruiken voor de uitbreidingen, ivm de hoeveelheid treintjes en bootjes) Bootjes en treinen, ook treinkaarten en bootkaarten.
Mijn eerste reis (kinderspel)
Polen (niet in Nederland uitgebracht wel via bol.com aan te komen, maar met Engels spelregels )
Europ 15th anniversery samenvoeging van Europe en 1912 (met hele gave treintjes)
New York, specifiek uitgebracht voor 2 personen, maar zijn wel hele korte spelletjes, in 15 min ben je echt we klaar.
London, specifiek uitgebracht voor 2 personen, maar zijn wel hele korte spelletjes, in 15 min ben je echt we klaar.
Amsterdam, specifiek uitgebracht voor 2 personen, maar zijn wel hele korte spelletjes, in 15 min ben je echt we klaar.

Dan qua uitbreidingen:

Team Asia en Legendary Asia, team Asia is in team verband, Legendary Asia werkt met bergroutes als extra moeilijkheidsgraad.
India en Zwitserland, geen idee nooit gespeeld (ik wil hem wel)
The heart of Africa, Ynske of Willemieke, weten jullie nog wat hier de moeilijkheidsgraad van was?
Nederland, werkt met tol dacht ik,
UK & Pennsylvania, UK heb je bouwkaarten nodig, Pennsylvania heb ik nog nooit gespeeld, Ynske?
France & old west, Bij France moet je eerst rails kopen en aanleggen, bij Old West moet de route aan elkaar zijn.
Japan en Italy, Japan werkt met hoge snelheidstreinen en mag je maar max 20 treintjes van je eigen kleur gebruiken, Italy werkt met veerboten en regio's.
1910 en 1912, wat uitbreidingen zijn van USA en Europe. dit zijn vooral aanvullende routes en eventueel aanvullende spelregels.

Dus elk spel heeft zijn eigen uitdagingen, dat maakt het vooral zo leuk.
Je zou een hele dag alle versies kunnen spelen, en dan nog is geen spel hetzelfde :n

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 11:15

8nnemiek schreef:
Ik ken maar weinig spellen, maar eentje die ik echt leuk vind is Cards against humanity :')
Iets vergelijkbaars zou dan ook zeker welkom zijn! Al zijn dat soort spellen volgens mij allemaal behoorlijk aan de prijs. Ik kan me niet voorstellen dat zoiets bij de kringloop te vinden is.
Pikkepor, wat een mazzel zeg!

Je hebt CAH voor friends, disney, marvel, the big bang theory etc etc etc
Dan vergelijkbaar daarop is, oh hoe heet dat ook alweer.
Ik ga even zoeken :j

Edit: Loco coco nuts :j
Laatst bijgewerkt door M_D_H op 06-10-21 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 11:15

Ik wil nu ook spelletjes spelen. -O- Maar ik heb alleen Cards Against Humanity. :')

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 11:17

Dank voor de uitleg hierboven. Het is dat ze zo duur zijn (tenzij je ze idd in de kringloop tegen komt.) Anders had ik alle spellen wel willen hebben. Ik hoop maar dat ik ook een vondst doe ergens.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-21 11:31

Pennsylvania hebben wij ook nog niet gespeeld :oo

Africa weet ik me helaas niet zo voor de geest te halen.

Cards Against Humanity heb ik ook staan. Vind ik ook echt leuk om te doen, vooral met een groepje als je een beetje dezelfe (bij voorkeur beetje foute) humor hebt :j

Die roze treintjes zijn ook gewoon voor de heb Dees niet omdat je er perse wat mee zou willen doen ;)

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 11:31

Ik kom echt nooit bij de kringloop. Heb vorig jaar bij eentje voor de deur gestaan maar vond het i.v.m. corona er te druk om naar binnen te gaan.
Ik ben sowieso niet zo van het winkelen, tenzij het gaat om dingen als zitmaaier, veegmachine, auto, trailer, aanhanger :D .

Ik heb nog een top bedacht: een simpele witte katoenen kussenhoes zonder binnenvoering en met een rits, zoiets (twee mag ook):
https://www.action.com/nl-nl/p/kussenhoes4/
Ik gebruik die om mijn witte wedstrijdkleding in te doen, zodat ik die samen kan wassen met het witte sjabrak en ik er geen haren in krijg. Maar ik heb er maar eentje en dat was afgelopen weekend een beetje krap met alles kletsnat geregend.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 11:32

ynskek schreef:

Cards Against Humanity heb ik ook staan. Vind ik ook echt leuk om te doen, vooral met een groepje als je een beetje dezelfe (bij voorkeur beetje foute) humor hebt :j

Die roze treintjes zijn ook gewoon voor de heb Dees niet omdat je er perse wat mee zou willen doen ;)

Klopt, net als die halloween treintjes...
Die zoek ik ook nog :') _O-

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 11:45

Spelletjes voor 2 personen zijn ook welkom!
Wij hebben momenteel alleen skipbo en uno :+

Die puzzel/escape spellen vind ik ook erg leuk om te doen!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 11:51

Skip bo en monopoly deal zijn hier favoriet. <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 12:15

ynskek schreef:

Ugh, ja, de laatste keer dat ik dit speelde ging iedereen voor de intellectuele of maatschappelijk betrokken opties… dat is niet het punt van het spel. :')

Ik ga nu Ticket To Ride aanschaffen… en misschien nog een ander spel. Cartographer vind ik ook heel erg leuk om te doen!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 12:18

Mkango schreef:
ynskek schreef:

Ugh, ja, de laatste keer dat ik dit speelde ging iedereen voor de intellectuele of maatschappelijk betrokken opties… dat is niet het punt van het spel. :')

Mijn moeder kan ook echt dat spel niet spelen, die vind het zo grof :') _O-
Het is eigenlijk hilarisch om naar te kijken het enige wat je hoort is: Ooohhh MDH, OOOHHH man, OOOHHHH broertje. De enige bij wie ze dat niet doet is mijn man, omdat ze weet dat hij grof uit de hoek kan komen :') _O-
En dan met de armen over elkaar zitten en een zeer misprijzende uitdrukking op haar gezicht :')

Met mijn schoonfamilie is het hilarisch, nichtje van mijn man en ik zitten op 1 lijn, dus als wij eenmaal een kaartje gewonnen hebben, dan geven wij die steeds onbewust aan elkaar :') _O-