Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 09:25

Nou die doucheruimte is zo groot daar kun je prima afstand houden. Wc was gelukkig wel open.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 09:26

MWM, Dat was waarschijnlijk de theorie in combinatie met weinig interesse in oplossingsgericht denken. Je pleurt gewoon natte kinderen naar buiten en de ouders lossen het wel op.
Hoe dan ook, gelukkig was dat bij ons niet het geval en daarnaast ben ik ook echt blij dat de zwemlessen bij (afgezien van de eerste lockdown) niet on-hold geweest zijn.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 09:27

Bij de AH waar ik gewerkt heb waren ook de meest gore verhalen. Dan snap ik wel dat je bedankt. :=
Dan is corona het minst erge wat je daar kan krijgen zeg maar. :=

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 09:29

Sizzle schreef:
Je kunt een besmetting opvangen uit aerosolen op het toilet, maar je gaat mij niet wijs maken dat ze in alle kantoorgebouwen en scholen na ieder toiletbezoek daar rekening mee houden. Dat in de zwembaden lijkt mij voornamelijk gemakzucht eerlijk gezegd.

Hier dus wel :+
Onze extra schoonmaak is nog steeds aanwezig voor de toiletten. Ieder halfuur ongeveer wordt het schoongemaakt.
Wel hebben we minder toiletten want het gebouw is te groot om overal mensen neer te zetten.
Officieel mogen de kinderen niet naar het toilet tijdens de les (alleen pauzes, les wisselingen) dus dat wordt zo dan wat gestuurd zodat het ook haalbaar is.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 09:31

SusanH schreef:
Nou die doucheruimte is zo groot daar kun je prima afstand houden. Wc was gelukkig wel open.

Ja, maar is dat overal zo? Na zwemles was onze doucheruimte veel te klein voor iedereen en als je afstand zou moeten houden had je dus moeten wachten.

Met die vieze wc's snap ik wel dat bedrijven geen zin meer hebben om mensen naar de wc te laten gaan :=

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 09:56

Als dit na extra onderzoek blijkt te kloppen dan is er een groot probleem bij vrees ik. -O-

Citaat:
Deltavariant zo besmettelijk als waterpokken: 'de oorlog is veranderd'
De deltavariant van het coronavirus is net zo besmettelijk is als waterpokken en kan ernstigere klachten veroorzaken dan eerdere varianten. Dit melden The New York Times en de Washington Post, die een intern document van de Amerikaanse gezondheidsdienst CDC hebben ingezien.

De CDC baseert zich op data uit nog niet gepubliceerd onderzoek naar verschillende uitbraken. Die zouden aantonen dat mensen die volledig gevaccineerd zijn en geïnfecteerd zijn met de deltavariant, het virus mogelijk net zo gemakkelijk kunnen overdragen als niet-gevaccineerde personen. Gevaccineerde mensen die besmet zijn met de variant, dragen een vergelijkbare hoeveelheid van het virus mee als mensen die besmet zijn met de variant en die niet gevaccineerd zijn.

De CDC schat dat er iedere week ongeveer 35.000 van de 162 miljoen gevaccineerde Amerikanen na een coronabesmetting ziekteverschijnselen ontwikkelen. Volgens het instituut kan de bevolking zich hierdoor zorgen gaan maken over de effectiviteit van vaccins.

In de boodschap van de gezondheidsdienst moet meer benadrukt worden dat vaccinatie wel de beste verdediging is. De deltavariant zou bijna werken als een nieuw virus, dat sneller van doelwit naar doelwit springt dan ebola of een verkoudheid.

Door de eigenschappen van de deltavariant besloot de CDC recentelijk om de richtlijnen terug te draaien voor het dragen van maskers door mensen die volledig gevaccineerd zijn. De gezondheidsdienst wil dat zij in gebieden met veel coronabesmettingen weer mondkapjes gaan dragen in publieke binnenruimten.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 09:57

Ik heb zo het vermoeden dat het in Spanje gewoon verplicht is om mensen toiletbezoek te verlenen bij een bepaald aantal winkelmeters of zo. Het is gewoon hele normaal. Ook hangen er altijd schoonmaaklijsten met handtekeningen. Ik vermoed dus dat er ook controle op is.

Wat ik niet snap, is dat Nederlanders er dus blijkbaar vaak een bende van maken.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 09:58

Citaat:
Als dit na extra onderzoek blijkt te kloppen dan is er een groot probleem bij vrees ik

Ligt eraan hoe ziek ze worden....

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 10:01

Cer schreef:
Citaat:
Als dit na extra onderzoek blijkt te kloppen dan is er een groot probleem bij vrees ik

Inderdaad en het is vooral naar buiten gebracht om mensen over te halen om zo snel mogelijk die prik te halen lijkt het.
We weten allang dat Delta veel besmettelijker is maar dan waren de ziekenhuizen nu vol wanneer mensen ernstiger ziek zouden worden en daar lijkt het niet op. Voorlopig lijkt Delta alleen voor niet gevaccineerden een potentieel risico. En dus is prikken het doel.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 10:05

Dat het besmettelijker is wisten ze, alleen dat het zo erg besmettelijk was is ook voor onderzoekers nieuw. En dat het zich bijna als een compleet nieuw virus gedraagt. En dat gevaccineerden net zo besmettelijk zijn als ongevaccineerden, ook dat is nieuwe informatie.

En dat kan gevolgen hebben voor oa de nederlandse regels . Omdat die uitgaat van geen quarantaine van een gevaccineerde na contact met een besmet persoon. Dan heb je dus wandelende virusbommetjes die zonder mondkapje overal mogen rondstappen

Cer

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 10:09

Nja dan vind ik het probleem op zich nog niet supergroot... althans, als de meeste mensen gevaccineerd zijn... (en men dus minder ziek wordt)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 10:11

Wereldwijd zeggen de experts al vanaf het begin dat het geen goed idee is om gevaccineerde alle vrijheden te geven.
Echter zit de overheid daar in een onmogelijke situatie. Als je mensen ook na vaccinatie geen vrijheden geeft dat krijg je die grote groep twijfelaars en vakantieprikkers niet over de streep.
Ga er maar aan staan.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 10:14

Cer schreef:
Citaat:

Precies dit. Ik vond dit in dat kader een goed relativerend artikel:
https://nos.nl/artikel/2390567-rivm-voo ... rder-daalt

Even een paar quotes uit het artikel:
Citaat:
Van alle nieuw gemelde positieve testen in de week tot 21 juli was 9 procent volledig gevaccineerd. Is dat veel of weinig?
Van den Hof: "Dat getal heeft niet alleen te maken met de effectiviteit van de vaccins. Stel dat de hele bevolking gevaccineerd is, dan vindt 100 procent van alle besmettingen die nog optreden bij gevaccineerden plaats.

Van Dissel: "Dat kun je niet zeggen, omdat we niet weten hoeveel mensen die volledig gevaccineerd zijn daarna blootgesteld zijn aan het virus en het vervolgens niet hebben gekregen."

Citaat:
De vaccinatiestatus van covid-19-patiënten in het ziekenhuis (zijn ze gevaccineerd en zo ja waarmee?) is belangrijk. Toch wordt die niet systematisch geregistreerd.
Van den Hof: "We zijn op dit moment de gegevens over ziekenhuisopnames van de Stichting NICE aan het verrijken met de gegevens uit het CIMS-systeem van het RIVM, waarin alle vaccinaties geregistreerd worden van mensen die daar geen bezwaar tegen hebben. Dat is door de stijging van de ziekenhuisopnames urgenter geworden. Technisch is het niet moeilijk, maar het duurt toch nog een paar weken vanwege de juridische en privacy-aspecten."

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 10:15

Dan zou bv een aanvul kunnen zijn, dan verplicht buiten de eigen huis op zijn minst een wegwerp mondkapje op. Alleen de hoogstnoodzakelijke dingen doen, niet werken met kwetsbare mensen. Kortom extra goed scherpe beschermingsmiddelen gebruiken om de medemensen te behoeden van besmetting.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 10:31

Ik loop al weken weer met mondkapje op. At en toe keer raar aangekeken maar interesseert me niks. Ik heb het gevoel dat het wel enigsinds wat uitmaakt en zie het wel steeds meer mensen doen.

Ik zit mijzelf wel heel erg op te vreten na gisteren en de vieze wc's en de besmettelijkere deltvariant. Ben nu echt wel bang dat met name mijn moeder het oploopt. Ben van de spanning denk ik niet lekker... In de ochtend heb ik standaard een snotneus en nu denk ik ook van is het erger? Meestal na een uur verdwijnt alles wel weer maar twijfel er wel vaak over.

Maar wat ik nog wou zeggen over de deltavariant als mensen weer zieker worden had ik ook nog meer een piek verwacht zoals vorig jaar met de opnames. Ik vindt het aantal besmettingen per dag nu wel 'normale' aantallen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 10:38

karuna schreef:
Dan zou bv een aanvul kunnen zijn, dan verplicht buiten de eigen huis op zijn minst een wegwerp mondkapje op. Alleen de hoogstnoodzakelijke dingen doen, niet werken met kwetsbare mensen. Kortom extra goed scherpe beschermingsmiddelen gebruiken om de medemensen te behoeden van besmetting.

En hoe lang moet dat dan ?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 10:42

Zo'n smoelluier zet ik geen meer op, zeker geen wegwerp.
Dat tijdperk is voor mij echt gedaan.
Dat andere dat op zetten moeten ze zelf weten, maar nee, ik niet.
Bijna niemand gebruikt fatsoenlijke en gebruikt ze verkeerd, dat doe ik dus niet meer.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 10:43

karuna schreef:

Hoe zie je dat voor je?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 10:50

Buiten op straat lijkt mij ook een beetje te ver gaan. In drukke stukken misschien nog een ander verhaal maar als je door het bos loopt en je komt geen mens tegen is het niet nodig lijkt mij.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 11:01

DuoPenotti schreef:
Zo'n smoelluier zet ik geen meer op, zeker geen wegwerp.
Dat tijdperk is voor mij echt gedaan.
Dat andere dat op zetten moeten ze zelf weten, maar nee, ik niet.
Bijna niemand gebruikt fatsoenlijke en gebruikt ze verkeerd, dat doe ik dus niet meer.

Helaas moet het in het OV nog...

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 11:15

ja sorry die vergeet ik altijd omdat ik nooit met ov reis. :o
Bedoel dus de winkels.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 12:02

karuna schreef:
Als dit na extra onderzoek blijkt te kloppen dan is er een groot probleem bij vrees ik. -O-

Citaat:
Deltavariant zo besmettelijk als waterpokken: 'de oorlog is veranderd'
De deltavariant van het coronavirus is net zo besmettelijk is als waterpokken en kan ernstigere klachten veroorzaken dan eerdere varianten. Dit melden The New York Times en de Washington Post, die een intern document van de Amerikaanse gezondheidsdienst CDC hebben ingezien.

De CDC baseert zich op data uit nog niet gepubliceerd onderzoek naar verschillende uitbraken. Die zouden aantonen dat mensen die volledig gevaccineerd zijn en geïnfecteerd zijn met de deltavariant, het virus mogelijk net zo gemakkelijk kunnen overdragen als niet-gevaccineerde personen. Gevaccineerde mensen die besmet zijn met de variant, dragen een vergelijkbare hoeveelheid van het virus mee als mensen die besmet zijn met de variant en die niet gevaccineerd zijn.

De CDC schat dat er iedere week ongeveer 35.000 van de 162 miljoen gevaccineerde Amerikanen na een coronabesmetting ziekteverschijnselen ontwikkelen. Volgens het instituut kan de bevolking zich hierdoor zorgen gaan maken over de effectiviteit van vaccins.

In de boodschap van de gezondheidsdienst moet meer benadrukt worden dat vaccinatie wel de beste verdediging is. De deltavariant zou bijna werken als een nieuw virus, dat sneller van doelwit naar doelwit springt dan ebola of een verkoudheid.

Door de eigenschappen van de deltavariant besloot de CDC recentelijk om de richtlijnen terug te draaien voor het dragen van maskers door mensen die volledig gevaccineerd zijn. De gezondheidsdienst wil dat zij in gebieden met veel coronabesmettingen weer mondkapjes gaan dragen in publieke binnenruimten.

Dit bedoel ik dus met die constante bangmakerij. |o
Ze hebben het over een onderzoek wat nog niet eens gepubliceerd is!
Laat die studie eerst maar correct zijn en gepubliceerd worden.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 12:14

@needje

In dit geval zeker met je eens. Soms komen er mega verontrustende berichten naar buiten op nos en daarna hoor je er nooit weer wat van.

Leuk dat info snel gedeeld kan worden en dat is ook goed, maar heb het idee dat soms al iets heel snel naar buiten gegooid wordt voordat een onderzoek volledig is afgerond.

Soms lijkt het net YouTube met click baits. Titel wat enorm je aandacht trekt maar soms of niet terug komt in de inhoud.

Ik denk dat nos ook wel soms te snel wat plaatst en dan pas kijkt waar de feiten liggen. Nu.nl heeft er bijv nog niks over geplaatst

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 12:46

Needje schreef:
Dit bedoel ik dus met die constante bangmakerij. |o
Ze hebben het over een onderzoek wat nog niet eens gepubliceerd is!
Laat die studie eerst maar correct zijn en gepubliceerd worden.

en goéd nieuws; echt goed nieuws; veel besmettingen, afname ziekenhuisopname of mega-evenementen, geen hausse besmettingen, dáár hoor je niets van.
Bv gisteren hier. ´Golf besmettngen in bejaardentehuis!! Kleine lettertjes; allen asymptomatisch...
Maar ja, met de angstverkoop kan contant betalen steeds verder teruggedrongen worden bijvoorbeeld :)*

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 12:47

Ik denk dat het nog wel meevalt. Amerikanen mogen de hele wereld over. Dus zo'n vaart zal het niet lopen