Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 20:08

In Amsterdam hoogste aantal besmettingen sinds half januari, ben ik toch wel benieuwd of de Vondelpark party’s hier aan bij hebben gedragen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 20:23

Vondelparkty's :D

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 20:27

mag schreef:
Heb het idee dat hier in de omgeving iedereen vanaf 60 jaar al ingeënt is (1x). Ben benieuwd wanneer ik aan de beurt ben. Bijna iedereen is een dag goed ziek na de enting. Hoop eigenlijk toch dat er voor mij nog een andere optie komt dan AstraZeneca.

Mijn vader is 60 en die heeft nog geen oproep gehad. Net als m’n oom etc. Dus nee hier zijn ze er nog niet mee bezig. Ook collega’s die boven de 60 zijn trouwens nog niet. Al hoop ik voor hen dat ze opschieten. Ik heb 1 collega die best in spanning leeft.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 20:45

Gaat per provincie en eerst Zeeland Brabant en Limburg geloof ik. Deze week zou Gelderland aan de beurt zijn maar helaas , AZ heeft vorige week niet geleverd. En er word ook per provincie en aantal geleverde vaccins gekeken. Eerst iedereen uit 56 en 57 en dan beginnen ze weer opnieuw met bouwjaar 58 en 59.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 20:49

bigone schreef:
Gaat per provincie en eerst Zeeland Brabant en Limburg geloof ik. Deze week zou Gelderland aan de beurt zijn maar helaas , AZ heeft vorige week niet geleverd. En er word ook per provincie en aantal geleverde vaccins gekeken. Eerst iedereen uit 56 en 57 en dan beginnen ze weer opnieuw met bouwjaar 58 en 59.

Ahja dan is Drenthe/Groningen denk ik nog lang niet aan de beurt haha.
Wel die leeftijdsgroepen onder collega’s dus ben benieuwd dan.

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 21:27

bigone schreef:
In Amsterdam hoogste aantal besmettingen sinds half januari, ben ik toch wel benieuwd of de Vondelpark party’s hier aan bij hebben gedragen.

Denk het niet, die mensen komen uit heel Nederland, dan zouden de cijfers overal moeten stijgen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 21:32

Movement schreef:
bigone schreef:

Denk het niet, die mensen komen uit heel Nederland, dan zouden de cijfers overal moeten stijgen.

Is dat zo? Dat mensen uit heel Nederland naar het Vondelpark gingen?
Het strand kan ik mij voorstellen maar het Vondelpark vind ik gek.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 21:45

Ja, waarom zou je als je, pak hem beet, midden in de natuur in Drenthe woont, naar het Vondelpark gaan om van het mooie weer te genieten? Dat waren echt Amsterdammers, die in hun eigen stad lekker naar buiten gingen. De demonstraties zijn een ander verhaal, die mensen komen uit heel Nederland en zie je dus ook niet specifiek in de cijfers van Amsterdam terug. Maar als die drukte in het Vondelpark een superspreader is, dan is dat echt wel in de cijfers van Amsterdam terug te zien.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 23:16

In Spanje blijven alle provincies, behalve Madrid (waarom snap ik niet), dicht tot na Pasen. Duidelijk geleerd van Kerst. Hopelijk helpt dit en vaccineren om het zomerseizoen nog enigszins te redden. De vaccinatiebereidheid is inmiddels bijna 90 procent!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 23:22

Sizzle schreef:
mag schreef:
Heb het idee dat hier in de omgeving iedereen vanaf 60 jaar al ingeënt is (1x). Ben benieuwd wanneer ik aan de beurt ben. Bijna iedereen is een dag goed ziek na de enting. Hoop eigenlijk toch dat er voor mij nog een andere optie komt dan AstraZeneca.

Het is blijkbaar nogal verschillend per regio, mijn schoonouders (80+) kunnen niet eerder dan eind maart terecht voor de eerste prik.

Mijn moeder van 82 pas op tweede paasdag.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 23:24

Mijn vader (Rotterdam) van bijna 81, zelfstandig en gezond, krijgt 9 maart zijn 1e prik.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 23:27

Pasen, duurt echt nog wel lang, dat is goed balen als het weer dan al zo mooi is en je moet nog voorzichtig zijn.
Mijn schoonmoeder is ook enkel oud, maar haar man heeft bar slechte longen en prostaatkanker. Maar goed, ze hebben het een jaar zonder infectie gedaan dus die 2 maanden lukken vast ook nog wel.

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 23:38

Karl66 schreef:
Ja, waarom zou je als je, pak hem beet, midden in de natuur in Drenthe woont, naar het Vondelpark gaan om van het mooie weer te genieten? Dat waren echt Amsterdammers, die in hun eigen stad lekker naar buiten gingen. De demonstraties zijn een ander verhaal, die mensen komen uit heel Nederland en zie je dus ook niet specifiek in de cijfers van Amsterdam terug. Maar als die drukte in het Vondelpark een superspreader is, dan is dat echt wel in de cijfers van Amsterdam terug te zien.

Ik had het inderdaad over de demonstraties.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 15:14

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 15:20

De effecten laten zich nog iets vlotter zien dan ik dacht, lijkt het!

Super!!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 15:25

Langzaam lijken we al naar een punt te bewegen waarop het de vraag is hoe relevant de besmettingen blijven als voorspeller van de zkh-opnames.
Hele interessante fase waarin we nu komen.

Overigens las ik ook dat het Noorden weer reguliere zorg begint af te schalen. Dus niet alleen rozengeur helaas.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 15:26

MoniqueT schreef:
In Spanje blijven alle provincies, behalve Madrid (waarom snap ik niet), dicht tot na Pasen. Duidelijk geleerd van Kerst.

Zo heb ik het niet begrepen Monique.
Er is geen datum aan de huidige status verbonden.

Wel wíllen alle deelstaten de provincies dicht met name om de Madrileños buiten te houden doch de centrale overheid bekijkt het per week. Volgende week meer dus.

Ja en ik ben het me je eens dat alles dicht tot ná Pasen voor de hand ligt.
Ook de Horeca wil dat. Provincies en/of deelstaten open gaat niet meer bezetting geven; ze zitten toch al vol met de beperkte capaciteit die er. Het maakt dus economisch niets uit en levert alleen maar risico voor besmetting en het zomerseizoen op.

Maar goed, de openingstijd voor de horeca is verruimd tot 21.30; en half uur voor avondklok. Dát scheelt omzet en uitgaansmogelijkheden.
Wil proberen dit weekeinde eens s´avonds uit te gaan voor het eerst in máánden!

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 15:29

secricible schreef:
Langzaam lijken we al naar een punt te bewegen waarop het de vraag is hoe relevant de besmettingen blijven als voorspeller van de zkh-opnames.

Overigens las ik ook dat het Noorden weer reguliere zorg begint af te schalen. Dus niet alleen rozengeur helaas.

Klopt, niet eens echt langzaam eigenlijk.

Ik denk dat dat effect al zichtbaar wordt, omdat er in die groep die vooral in het ziekenhuis komt inmiddels redelijk veel geënt is al.

Komende weken blijven nog spannend, maar dan ga je echt dat moment krijgen dat de ziekte zich nauwelijks meer kan verspreiden omdat de kans dat twee 'susceptible' mensen elkaar tegen komen steeds lager wordt.

#twijfelt over fatsoenlijke Nederlandse vertaling.

Besmetbaren? Mensen die het virus kunnen krijgen?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 15:30

Ontvankelijken?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 15:45

Ik zou ook zeggen ontvankelijk, vatbaar.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 15:48

Check, thanks.

Ik lees zoveel Engels dat ik af en toe de Nederlandse woorden voor dingen kwijt ben :')

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 16:02

De meeste nu gevaccineerden zijn ook een groep die zeer vaak niet in het ziekenhuis komt dus dat is nog even afwachten, in de verpleeghuizen is wel een duidelijke daling te zien. Zodra de groep aar ze nu net mee bezig zijn, 60/64 jarigen is gevaccineerd verwacht ik wel een grote afname van zo'n 20 % opnames.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 16:07

bigone schreef:
De meeste nu gevaccineerden zijn ook een groep die zeer vaak niet in het ziekenhuis komt dus dat is nog even afwachten, in de verpleeghuizen is wel een duidelijke daling te zien. Zodra de groep aar ze nu net mee bezig zijn, 60/64 jarigen is gevaccineerd verwacht ik wel een grote afname van zo'n 20 % opnames.

Procenten durf ik er niet aan te hangen, maar ga wel mee met je gedachtegang verder :j

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 16:51

secricible schreef:

Wel even belangrijk om te noteren dat er eerst wel reguliere zorg gegeven werd waarin in andere gebieden dat nog helemaal niet opgestart was.

Maar ik maak mij sowieso wel zorgen. Het noorden heeft eigenlijk hogere cijfers dan eerder. De uitschieters eerder waren toen storingen bij de ggd. Dat vind ik zorgelijk

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 17:12

lenaa_tje schreef:
secricible schreef:

Wel even belangrijk om te noteren dat er eerst wel reguliere zorg gegeven werd waarin in andere gebieden dat nog helemaal niet opgestart was.

Maar ik maak mij sowieso wel zorgen. Het noorden heeft eigenlijk hogere cijfers dan eerder. De uitschieters eerder waren toen storingen bij de ggd. Dat vind ik zorgelijk

Over de zorg: https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/168071 ... ligt-klaar

het is gewoon een hele gekke situatie. Sommige maatregelen zijn weg, maar ondertussen zit er wel een zwart scenario aan te komen. Absurd.