Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mag schreef:Heb het idee dat hier in de omgeving iedereen vanaf 60 jaar al ingeënt is (1x). Ben benieuwd wanneer ik aan de beurt ben. Bijna iedereen is een dag goed ziek na de enting. Hoop eigenlijk toch dat er voor mij nog een andere optie komt dan AstraZeneca.
bigone schreef:Gaat per provincie en eerst Zeeland Brabant en Limburg geloof ik. Deze week zou Gelderland aan de beurt zijn maar helaas , AZ heeft vorige week niet geleverd. En er word ook per provincie en aantal geleverde vaccins gekeken. Eerst iedereen uit 56 en 57 en dan beginnen ze weer opnieuw met bouwjaar 58 en 59.
Movement schreef:bigone schreef:In Amsterdam hoogste aantal besmettingen sinds half januari, ben ik toch wel benieuwd of de Vondelpark party’s hier aan bij hebben gedragen.
Denk het niet, die mensen komen uit heel Nederland, dan zouden de cijfers overal moeten stijgen.
Sizzle schreef:mag schreef:Heb het idee dat hier in de omgeving iedereen vanaf 60 jaar al ingeënt is (1x). Ben benieuwd wanneer ik aan de beurt ben. Bijna iedereen is een dag goed ziek na de enting. Hoop eigenlijk toch dat er voor mij nog een andere optie komt dan AstraZeneca.
Het is blijkbaar nogal verschillend per regio, mijn schoonouders (80+) kunnen niet eerder dan eind maart terecht voor de eerste prik.
Karl66 schreef:Ja, waarom zou je als je, pak hem beet, midden in de natuur in Drenthe woont, naar het Vondelpark gaan om van het mooie weer te genieten? Dat waren echt Amsterdammers, die in hun eigen stad lekker naar buiten gingen. De demonstraties zijn een ander verhaal, die mensen komen uit heel Nederland en zie je dus ook niet specifiek in de cijfers van Amsterdam terug. Maar als die drukte in het Vondelpark een superspreader is, dan is dat echt wel in de cijfers van Amsterdam terug te zien.
MoniqueT schreef:In Spanje blijven alle provincies, behalve Madrid (waarom snap ik niet), dicht tot na Pasen. Duidelijk geleerd van Kerst.
secricible schreef:Langzaam lijken we al naar een punt te bewegen waarop het de vraag is hoe relevant de besmettingen blijven als voorspeller van de zkh-opnames.
Hele interessante fase waarin we nu komen.
Overigens las ik ook dat het Noorden weer reguliere zorg begint af te schalen. Dus niet alleen rozengeur helaas.
bigone schreef:De meeste nu gevaccineerden zijn ook een groep die zeer vaak niet in het ziekenhuis komt dus dat is nog even afwachten, in de verpleeghuizen is wel een duidelijke daling te zien. Zodra de groep aar ze nu net mee bezig zijn, 60/64 jarigen is gevaccineerd verwacht ik wel een grote afname van zo'n 20 % opnames.
secricible schreef:Langzaam lijken we al naar een punt te bewegen waarop het de vraag is hoe relevant de besmettingen blijven als voorspeller van de zkh-opnames.
Overigens las ik ook dat het Noorden weer reguliere zorg begint af te schalen. Dus niet alleen rozengeur helaas.
lenaa_tje schreef:secricible schreef:Langzaam lijken we al naar een punt te bewegen waarop het de vraag is hoe relevant de besmettingen blijven als voorspeller van de zkh-opnames.
Wel even belangrijk om te noteren dat er eerst wel reguliere zorg gegeven werd waarin in andere gebieden dat nog helemaal niet opgestart was.
Maar ik maak mij sowieso wel zorgen. Het noorden heeft eigenlijk hogere cijfers dan eerder. De uitschieters eerder waren toen storingen bij de ggd. Dat vind ik zorgelijk