Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flying_Angel

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 17:23

Dat verklaart een hoop met dpd en Vinted.

Hier vroeg de man van het homerrpunt of ik een winkel had :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 17:51

Het is gewoon opgehaald 4 dagen terug door de koper? Ik heb 2 dagen terug gevraagd melding te maken als ze het binnen heeft, zodat ik de melding over ontbrekende tracking ook kon afsluiten bij Vinted.

Daarvoor had ik ook al gemeld dat de tracking niet klopte en dat ik ermee bezig was. Verzendbewijs overgemaakt etc.

Gewoon op meerdere berichten niks reactie, maar ze zijn wel allemaal gezien. Dat je eentje over het hoofd ziet, prima. Maar 4?

Edit: ik vond het misschien toch wat streng, dus even de reviews die ze heeft nagekeken. En daar staat meermaals hetzelfde tussen, met zelfs nog minder sterren als score. Dus blijkbaar is het toch wel een pijnpuntje.

In ieder geval weet ik nu wel dat DHL niet op ieder verzendpunt zelf hun pakjes ophaalt, maar dat door een extra vervoerder laat doen.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 07:19

Mijn eerste pakketje ging prima. Netjes mails gehad van dpd dat hij aangemeld was, onderweg ging, vanaf wanneer ik hem op kon halen en de bevestiging dat het pakketje klaar lag.

Nu is er een 2e onderweg maar daar zat het weekend tussen. Ik verwacht dat hij vandaag of morgen aankomt

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 11:55

Meer mensen die nu problemen hebben met de App?

Opend niet, website wel

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 12:04

Lotus83 schreef:
Meer mensen die nu problemen hebben met de App?

Opend niet, website wel

Ja! Hier ook, app opent niet!

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 12:20

Doet hij het bij jullie al weer? Hier nu niet. Wilde er net weer 2 dingen op gaan zetten.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 12:30

Hier werkt hij weer

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 13:43

Nu ook weer, maar moest wel opnieuw aanmelden..

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 18:17

Ik meld me! Heb al best wel wat leuke aankopen gedaan via Vinted (vanmiddag nog twee items gekocht :+) maar nu zelf eindelijk wat dingen die ik niet meer draag online gezet. Hier mijn kledingkast: https://www.vinted.fr/member/41288092-jsummers
Ben benieuwd of ik wat verkocht krijg! Toch een fijner gevoel dan het in de kledingcontainer doen :)

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 18:57

Hebben jullie wel eens een "kapot" item verkocht via Vinted?
Ik had er een vintage designer blouse opstaan, een dame uit Frankrijk wilde het graag kopen, bij controle bleek de zijnaad los te zitten en niet zo netjes gerepareerd door de vorige eigenaar. Ik heb de blouse ooit gekocht maar nooit gedragen dus was hiervan niet op de hoogte. Ik heb de dame een bericht gestuurd dat het item beschadigd was en dat ik het uit de verkoop ging halen. Ze wilde graag weten wat de schade was en wilde zien of ze het zelf kon repareren. Ik heb haar foto's gestuurd en volgens haar gaat dat lukken. Ik heb mijn prijs van 50 naar 20 euro verlaagd, ze heeft direct betaald en morgen stuur ik het naar haar toe. Stel ze maakt er later toch een probleem van, kan ik dan de correspondentie voor Vinted gebruiken om te laten zien dat ze zelf akkoord is gegaan?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 18:58

petra8 schreef:
Hebben jullie wel eens een "kapot" item verkocht via Vinted?
Ik had er een vintage designer blouse opstaan, een dame uit Frankrijk wilde het graag kopen, bij controle bleek de zijnaad los te zitten en niet zo netjes gerepareerd door de vorige eigenaar. Ik heb de blouse ooit gekocht maar nooit gedragen dus was hiervan niet op de hoogte. Ik heb de dame een bericht gestuurd dat het item beschadigd was en dat ik het uit de verkoop ging halen. Ze wilde graag weten wat de schade was en wilde zien of ze het zelf kon repareren. Ik heb haar foto's gestuurd en volgens haar gaat dat lukken. Ik heb mijn prijs van 50 naar 20 euro verlaagd, ze heeft direct betaald en morgen stuur ik het naar haar toe. Stel ze maakt er later toch een probleem van, kan ik dan de correspondentie voor Vinted gebruiken om te laten zien dat ze zelf akkoord is gegaan?

Ja hoor, als je dat duidelijk aangeeft is het prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 19:16

Ze heeft in de chat foto's gehad en is akkoord, dus dat zou voldoende moeten zijn. Er zijn aardig wat mensen die nog best handig zijn op de naaimachine en zolang het de naad zelf is en geen gescheurde stof kan je vaak wel nog wat herstellen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 19:18

Ik heb zo een splinternieuw jurkje gekocht voor €10. (‘Nieuwprijs €70) Want er was een knop weg. Hup, 2de knop ook weg geknipt en 2 nieuwe gestikt. Niets meer van te zien.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 20:37

Ik heb ook weer 2 bestellingen van vinted opgehaald. Een pakket met leesboeken. Ik wilde een jip en janneke karton boek, voor dat geld heb ik nu ongeveer 12 boekjes extra haha. Aangezien mijn zoontje ze binnen no time sloopt, opsabbelt etc..
En ook wat leuke najaars kleren al. Hij groeit zo hard dus wilde vast wat in huis. Zara heeft vaak voor 13 euro broekjes en heb nu voor 15 euro 3 broeken en 4 truitjes waarvan de broekjes van Zara zijn.

Voor mezelf koop ik weinig eigenlijk via vinted. Verkopen zou ik eigenlijk wel moeten, maar zoek het niet. Ik heb tijd tekort met die kleine man nu. Ik heb nu een volle kleding tas met super nette spijker broeken enzo wat eigenlijk net niet meer past. Ik geef het maar aan een goed doel denk ik via mijn man zijn werk. Dat voelt ook goed. Straks hebben we een zolder en meer ruimte. Dan is verkopen ook wel oké, kan ik dingen apart leggen zonder dat het in de weg staat.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 20:41

Dankjewel voor jullie reacties op mijn vraag over het verkopen van een kapot item, stelt me weer een beetje gerust. :)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 20:59

petra8 schreef:
Dankjewel voor jullie reacties op mijn vraag over het verkopen van een kapot item, stelt me weer een beetje gerust. :)

Ik koop zelf regelmatig kinderkleding met een gaatje, voor een fractie van de prijs :)

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 21:50

Ik had laatst voor het eerst iemand die niet tevreden was. Ik heb daar niet moeilijk overgedaan en de koop ongedaan gemaakt zodat ze haar geld terugkreeg. Maar vervelend vond ik het wel. Dat wil ik nu graag voorkomen dus ik ben een beetje voorzichtig.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 09:53

De zendingen die mis gingen heb ik uiteindelijk op kunnen lossen dankzij de helpdesk en behulpzame kopers. Het pakket wat helemaal mis was gegaan ging moeizaam. Lastig contact met die koper, was ook op vakantie dus oké.
Ik heb 2 dagen terug een berichtje gestuurd dat we het geld wel lieten zitten. Anders moest ik dat dus buiten Vinted om doen en voor die paar euro had ik geen zin in de extra moeite met een koper die nauwelijks reageert. Krijg ik gewoon niks terug.
Ja, een review met een duimpje. Maar je hebt net je kleding gratis gekregen en al mijn moeite. Dan zeg je toch even bedankt ofzo? Ik vind het een beetje brutaal en heb al spijt :)) Die goedkope kleding ga ik er al niet eens meer opzetten, tot nu toe zijn die kopers helemaal niet zo leuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 12:08

Ik heb net een laptoptas/schoudertas van Arthur&Aston op de kop kunnen tikken via Vinted 8-) Op de foto zie je duidelijk dat ze gebruikt is, de bodem is wat verkleurd maar dat heeft de dame ook netjes vermeld. Voor de rest ziet de tas er nog goed uit. Ik ga ze vooral gebruiken om mijn schrift/A4-noteerblok in te stoppen en eventueel een boek en pennenzakje. Dat zou prima moeten passen lijkt me. En anders is het een leuke tas voor werk aan die prijs :D

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 20:01

Ik heb een aantal baby knuffeltjes gekocht en die worden net bezorgd met de etensresten er nog in.
Heb de verkoper netjes fotos gestuurd en gevraagd om een retour adres. Krijg nu allemaal oliebol naar mn hoofd geslingerd en weet ik wat.
Heb t doorgezet naar Vinted en ik hoor t wel als ik een adres krijg om ze terug te sturen.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 20:07

Gatver.
Ik vraag me toch af wat je dan als vervolg verwacht. Je zou je toch kapot moeten schamen?

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 20:12

Lisitano schreef:
Gatver.
Ik vraag me toch af wat je dan als vervolg verwacht. Je zou je toch kapot moeten schamen?

Volgens haar zou ik t toch moeten wassen ivm Covid en heeft zij t zo niet verzonden. Nou ja, t zat hermetisch gesloten in een doos met folie er overheen dus vertel mij maar waar t dan vandaan komt

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 20:31

Ieuw :r
Wat zijn er toch onbeschofte mensen tegenwoordig :n

Ik kan morgen mijn 2e pakje ophalen.

Ik heb zelf ook een paar kledingstukken die nog makkelijk een ronde mee kunnen. Denk dat ik ook maar eens een advertentie zet op vinted :)

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 08:18

Pff iemand heeft leren schoenen gekocht, staat bij de omschrijving "heel goed" dus kan lichte gebruikerssporen bevatten.

Vlak voor verzending inspecteer ik altijd extra grondig, vind een paar mini beschadigingen die echt amper opvallen(dat heb je natuurlijk al heel snel met schoenen). Gelukkig is het leer dus zijn beschadigingen minder erg.

Maar nou wilde ze ze dus voor 7.50 ipv de betaalde 12.50. Ik heb 10 euro voorgesteld maar dat wilde ze niet. Ze annuleert de bestelling echter niet en heb al een herinnering gekregen.

Ik heb haar gister herinnert de bestelling te annuleren. Gezien maar niks gebeurd, dus nu een berichtje als ze m niet annuleert ik ze toch op moet gaan sturen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 11:22

Dan gaan ze ook dat bedrag van haar portemonnee halen, die €12,50 nee?
Je kan ook vinted advies vragen hierover.

Het is een tijdje rustig geweest, nu weer wat dingen verkocht. Wel bijzondere mensen weer soms. Heb er enkele rokjes zelf gebundeld op staan, 4 rokjes voor €3. Had een dame interesse op voorwaarde dat ik de verzendkosten liet vallen, want anders werd het toch wel duur.
Dat is dus niet doorgegaan :=