Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 18:17

CupCakes_ schreef:
Zebrastreep, volgens mij is het tijd dat jij van baan gaat wisselen. Al is het maar voor je eigen gestel. :knuffel:

Ik ben momenteel wel bezig om wat op te starten. Maar na deze week pak ik dat weer actief op. Ik wil mij deels compleet om laten scholen.

Maar nu komt de onrust vooral omdat ik een beetje overbezorgd ben.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 20:38

Heel veel sterkte Zebrastreep :(:)
En sowieso iedereen hier :(:)

Ik meld me ook weer...
Het gaat echt ontzettend slecht, ik heb extreem last van paniekaanvallen. Daarom eindelijk de stap gezet om vrijdag naar de huisarts te gaan. Daar had ik meteen een hele heftige aanval, arts schrok zoch rot. Ik zit nu onder een stevige dosis Oxazepam en moet maandag terug om te bespreken wat we gaan doen.

Maar hallo dan, ik voel me zo slecht van die troep! Ik heb gisteren 15 uur geslapen, ben duizelig, hoofdpijn... En aan de andere kant voel ik me alsof ik ontsnapt bent aan een zelf gemaakte angst gevangenis. Want ik voel de aanvallen komen, maar ze zetten nu niet door. Ik zie mogelijkheden waar ik eerst alleen maar paniek zag. Ik leef al mijn hele leven met angst, maar achteraf loopt al een jaar of 4 de spuigaten uit...

En nu? Nu ben ik bang voor morgen, voor wat er nu komen gaat. Boos op alle tijd die ik verloren ben, op mezelf dat ik niet eerder hulp durfde te zoeken. Verdrietig omdat dit gewoon ruk is en ik wil niet meer. En vooral ook omdat ik nu zo'n last ben voor mijn partner, en dat zal niet magisch morgen ineens opgelost zijn :(

De onzekerheid maakt me ook bang en verdrietig. Nog even uitzingen tot morgen middag...

Hannanas

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 22:00

Sterkte Fortitude :(:) ontzettend knap dat je naar de huisarts gestapt bent.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-24 19:50

Ik vind je juist superknap en sterk!!

Goed dat je zelf hulp hebt gezocht!

Bekijk het dag voor dag of uur voor uur. Je bent op weg om hier beter uit te komen, de eerste stap is gezet. Gun jezelf die tijd! :(:)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 22:31

Jeetje wat een heftig verhaal! Wat goed dat je hulp hebt gezocht. Ik hoop voor je dat je er goed en sterker uit gaat komen en alles weer voor zover dat kan goed op de rit krijgt! En zoals hierboven gezegd bekijk het per uur vind ik een hele mooie!

--

Ik begon de eerste dagen zeer moedig en toch enigsinds positief. Maar vandaag echt wel een hele ellendige dag gehad.

Teveel prikkels, niet geheel ontspannen kunnen slapen en allerlei mensen die met vragen kwamen, wat in mijn ogen nu helemaal niet belangrijk is.

Vervelend gevoel op de borst en wat de neiging om te huilen en af te reageren op mensen op werk. Kreeg wel een paar keer de vraag wat er was. Uiteindelijk wel met een collega over gehad dus dat was wel even fijn.

Vanavond even gebeld met beste vriendin en de dagen even doorgenomen en de spanning even weg kunnen praten.

Voelt nu net alsof ik opnieuw ziek wordt ( ben net van een verkoudheid af). Heb wel magnesium geslikt zonet en ben erg moe dus ik verwacht snel te kunnen slapen.

Mijn hersenen en lichaam zijn heel overdreven aan het reageren op iets waar ik geen controle over heb. En ik weet ook dat het niet nodig is maar mijn lijf geeft een constante paraatheid reactie.

Morgen wel op de helft van de spannende week. Ik probeer ook tegen mijzelf te zeggen dat ik trots ben dat ik dat bijna gehad heb. En vaak vind ik de maandag en dinsdag lang duren, eenmaal woensdag gaat het vaak echt snel voorbij.

Morgen ook een dag alleen op pad en de natuur in. Telefoon gaat even op niet storen. Even geen berichten ontvangen en even tot mijzelf komen.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 22:35

Klinkt ook best heftig zo Zebrastreep, goed dat je morgen ook even wat voor jezelf kan doen

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 08:44

@Zebrastreep: ach jeetje dat klinkt heftig :knuffel: ik heb niet al je berichtjes in dit topic gelezen, maar heb je hulp? Dat piekeren is namelijk best wel herkenbaar, misschien is het goed om dat (als je dat nog niet hebt gedaan) met de huisarts te bespreken? In ieder geval fijn dat je wel een dagje kunt ontprikkelen! Ik hoop dat je er echt van kunt genieten :)

------

Dankjulliewel <3
Ik heb Sertraline meegekregen en moet de oxazepam nog even blijven slikken omdat dat niet meteen werkt. Maar ik moet zeggen dat ik me gisteren eigenlijk echt heel goed voelde, ben met de hond op training geweest en heb daar echt van genoten. Dat soort dingen vond ik voorheen vooral eng, dus ik geniet echt, ondanks de bijwerkingen :D ik heb ook een afspraak bij de praktijkondersteuner over 2 weken :j

Voel me nog steeds een gigantische belasting voor mijn omgeving (ik mag niet autorijden door de oxazepam) maar verder gaat het dus best ok :)

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-24 08:50

Knap van je Zebrastreep! Hopelijk lukt om vandaag te genieten en te ontspannen.

Fortitude: wat fijn dat je je heel goed voelde! Hopelijk blijft dat lekker doorgaan. Vind het echt heel knap dat je actief hulp heb gezocht en er mee aan de slag gaat!

En een "belasting" voor je omgeving? Hou op hoor!
Zou jij iemand in jouw situatie ook zo zien? Nee toch!
En je bent nu een beetje stuk hè, het is niet voor de lol dat je nu niet mag rijden.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 10:57

Even als toevoeging Fortitude, als je net bent begonnen met sertraline dan mag je ook daardoor even niet autorijden, dat medicijn heeft ook een gele sticker. Dat is dan tijdelijk omdat je lichaam aan het middel moet wennen, dit is ook wanneer de dosering van het medicijn wordt aangepast. Zodra het allemaal stabiel is dan mag je daarmee gelukkig wel de weg weer op.
Op zich wel prettig dat het starten met de medicijnen gecombineerd is denk ik, als je dan toch niet kan autorijden door het ene dan maakt het andere ook niet zoveel uit want autorijden mag je toch al niet, en in de tussentijd kan je wennen aan de werking er van en dan tzt weer veilig de weg op. Nu even vervelend, dat absoluut.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 15:42

Telpeva schreef:
Even als toevoeging Fortitude, als je net bent begonnen met sertraline dan mag je ook daardoor even niet autorijden, dat medicijn heeft ook een gele sticker. Dat is dan tijdelijk omdat je lichaam aan het middel moet wennen, dit is ook wanneer de dosering van het medicijn wordt aangepast. Zodra het allemaal stabiel is dan mag je daarmee gelukkig wel de weg weer op.
Op zich wel prettig dat het starten met de medicijnen gecombineerd is denk ik, als je dan toch niet kan autorijden door het ene dan maakt het andere ook niet zoveel uit want autorijden mag je toch al niet, en in de tussentijd kan je wennen aan de werking er van en dan tzt weer veilig de weg op. Nu even vervelend, dat absoluut.

Je mag wel autorijden met sertraline, indien je geen bijwerkingen ervaart die je rijvaardigheid kunnen beinvloeden. Maar met oxazepam mag het helemaal niet, inderdaad.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 16:10

Hee gefeliciteerd Karlijn! Een medejarige vandaag, wat leuk!

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 16:15

Dankje Suzanne, jij ook!

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 16:22

Beide gefeliciteerd!

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 16:33

Is dat in Nederland anders dan in België?
Hier in België nog nooit een haan horen kraaien naar "mag wel of niet autorijden" en ook geen stickers op de verpakkingen...
Zo weet ik van bepaalde neurologische medicijnen dat er ook niet auto gereden mag worden maar daar nog nooit een neuroloog of apotheek hier in België ook maar een woord over horen reppen...

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 16:37

Little_Gift schreef:
Is dat in Nederland anders dan in België?
Hier in België nog nooit een haan horen kraaien naar "mag wel of niet autorijden" en ook geen stickers op de verpakkingen...
Zo weet ik van bepaalde neurologische medicijnen dat er ook niet auto gereden mag worden maar daar nog nooit een neuroloog of apotheek hier in België ook maar een woord over horen reppen...

In nederland heb je idd gele stickers op verpakkingen. Ook is er een website waarbij je het kan checken (www.rijveiligmetmedicijnen.nl). Als je een ongeluk krijgt terwijl je met medicatie op rijdt waarbij het niet mag ben je niet verzekerd.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 16:47

Maar hoe weet men dat dan? Dat je met zo'n medicatie op rijdt?
Wordt dat dan standaard gecontroleerd in NL bij een ongeval? Dan moet men al bloed gaan trekken ter plekke telkens of...?

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 17:42

Medicatie die jij in de ochtend bij wijze van spreken hebt ingenomen werkt vaak een hele lange tijd door. Dus dan gaan ze bloed nemen om te zien of je iets genomen hebt wat de oorzaak van het ongeluk zou kunnen zijn.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 22:30

Mijzelf toch even een schopje moeten geven vanmorgen. Had eerst geen zin om uit bed te komen. Maar eenmaal een beetje wakker begon toch wel de voorpret.

Vanmorgen wel straks van de hyperventilatie. Maar na even een paar kilometer in de benen voelde het steeds beter en kreeg ik zowel gevoelsmatig als geestelijk meer lucht. Geen mens tegengekomen.

En ondanks een heel naar telefoontje wat ik nog kreeg toch met een goed gevoel naar huis. 15 km in de benen en ook nog heel dichtbij wild gespot net op het moment dat ik dacht ik ga niks tegenkomen vandaag. Dag werd ook langer dan ik in eerste instantie in gedachten had.

Veluwe bedankt weer voor zoals altijd mijn stemming en gevoel weer de goede richting op te krijgen.

En zo maar ben ik ook bijna over de helft van de lastige week. Beste vriendin appt nu even regelmatig om te laten weten dat alles ok is. Telefoon op niet storen helpt ook best wel.

Nu kapot maar voldaan al mijn spieren doen zeer maar op een goede manier. Nu vannacht even veel slaap pakken en dan hopen dat morgen ook gewoon goed verloopt.

Afbeelding

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 22:39

CupCakes_ schreef:
Medicatie die jij in de ochtend bij wijze van spreken hebt ingenomen werkt vaak een hele lange tijd door. Dus dan gaan ze bloed nemen om te zien of je iets genomen hebt wat de oorzaak van het ongeluk zou kunnen zijn.

Hier in België nog nooit geweten dat ze standaard bloed nemen om te verifiëren of een ongeval een achterliggende reden heeft.

Alcoholtest en speekseltest op drugs ja, dat wel (en zelfs die speekseltest is lang niet standaard).

PotjeMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 21:01

Weer meer last van pms :(
moodswings en snel overprikkeld. ik heb volgende week gelukkig vakantie. Ben ook erg moe door van alles.
En zorgen over van alles en nog wat.
School is toch best pittig. en het word alleen maar meer komende tijd. Ook weer angstiger de laatste paar dagen. Hopelijk is het morgen weer wat beter.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 21:39

Mijn gezondheid.

Waar ik voor mijn dubbele gecompliceerde longontsteking de energie van een driedubbele stuiterbal had, was dat al tweederde verminderd. Inmiddels zijn we 10 jaar verder en is dat energielevel na twee keer corona nog meer gedaald. Een dagdienst werken en in de file staan is gegarandeerd succes om de rest van de avond niets meer te kunnen. Zelfs niet meer met de hond van mijn zus wandelen. Ik wil het wel, maar als ik doorzet dan eindig ik gesneuveld met migraine op bed. Overduidelijk een grens dus..

Ergens in mijn lijf gaat het goed mis, maar waar? Ik heb werkelijk waar geen idee.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 11:56

Ik ben het allemaal zo zat.

Mijn docent heeft een fout gemaakt, waardoor ik mijn diploma niet op tijd kon krijgen.
Nu zit ik zonder baan en opleiding.
Ik solliciteer wel maar word constant afgewezen en de bankrekening wordt wel steeds minder.
Mijn eigen vriendin laat me verdomme in de steek en mijn moeder trekt mijn zus constant voor. Haar de hele tijd kadootjes geven voor mijn neus bijv.
Ik vind het verdomd moeilijk nu, wat ook logisch is.
Ik wil ook gewoon zo graag weg uit dit huis en dit dorp maar zonder inkomen lukt dat gewoon niet.

PotjeMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 18:30

Je bent best jong volgens mij, heb je al een opleiding afgerond of alleen middelbare?
Hoe zit dat met je opleiding? had je je voor een opleiding al aangemeld?

Als je je diploma nu nog niet hebt, achter z'n reet aan en je diploma regelen!
Even bezuinigen op je geld voor zover je kan, en probeer te solliciteren bij specifieke baantjes. 19 jarigen bij een supermarkt doen ze niet zo snel vanwege kosten enzo, als ik het goed heb. Proberen kan geen kwaad trouwens!
Verder zoeken voor werk, meld je aan op bepaalde sites voor banen zoals indeed.
Misschien kan je de opleiding die je wilt doen, in februari beginnen als je nu wel je diploma hebt?
Nu uit huis gaan is heel moeilijk. Alles is ongelofelijk duur.

Wel heel rot allemaal, het komt goed :knuffel:

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 02:32

Joejoe, ben ik weer, met mijn verdriet.

M'n leven voelt momenteel alsof ik een slechte thriller aan het kijken ben waar geen touw aan de verhaallijn vast te knopen is. Totaal het overzicht kwijt, veel te veel aan de hand en vooral: uitzichtloos.

Zoals ik schreef in een van m'n laatste berichten ben ik sinds begin oktober gedwongen opgenomen, maandag loopt die crisismaatregel af en mag (moet) ik weer naar huis en hoe fijn ik het vooruitzicht ook vind om weer in mijn eigen bed te slapen met mijn kat bij me in de buurt zonder de constante herrie en rumoer van deze gesloten afdeling, is er aan mijn situatie en in mijn hoofd helaas nog niks veranderd. Maar ja, bureaucratie.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 09:36

Waar ben je nu opgenomen? Mijn ex is opgenomen geweest in het gelre. Is dat niets voor je? Daar laten ze je niet zomaar gaan hoor.