Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 18:34

bigone schreef:
Kinderen uit kwetsbare gezinnen werden in ons dorp en de dorpen er om heen gewoon opgevangen net zoals kinderen van ouders in vitale beroepen.

Moeten die ouders dat wel willen en ze brengen. Er waren een heel aantal van zulk soort kwetsbare kinderen mooi kwijt, verdwenen onder de radar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 19:12

Ik lees net dat Pieter Omtzigt gisteren is belaagd en bedreigd door die Viruswaanzin-idioten die aan het demonstreren waren in Den Haag >;) . Pieter Omtzigt! Niemand verdient zoiets, maar hij al helemaal niet.
Kamervoorzitter Arib doet aangifte vanwege bedreiging Omtzigt - https://nos.nl/l/2344900

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 19:23

Pieter Omtzigt is wel de laatste die dit verdient ja. Ik vraag me af of ze wel snapten wie ze voor zich hadden. Maar ik had de indruk dat ze überhaupt niet zoveel snapten eigenlijk.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 19:50

Dat "wij doen dit uit liefde" klinkt niet zo overtuigend wanneer je zo respectloos iemand benadert.
Persoonlijk hoef ik zulke mensen echt niet binnen mijn 1,5 meter, wil niet weten wie ze allemaal hebben aangeraakt en geknuffeld de afgelopen week.

Weet iemand wie die man is die het filmt? Zijn stem klinkt bekend.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 21:34

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 21:56

Ik herken het wel, vind het af en toe dramatisch. Vooral bij de tafel voor de karren schoon te maken, en dan staan er vaak ook nog mensen daar met elkaar te praten.
Maar, in mijn supermarkt is dat niet aan de orde. Sterker nog, ze hebben zelfs nog meer maatregelen genomen. Nu bij de ingang desinfectie, en op meerdere plaatsen in de supermarkt zelf. Omdat ze het zo goed voor elkaar hebben heb ik vandaag een kaartje afgegeven voor het personeel en 3 doosjes Merci. Ik word iedere week door dezelfde geholpen aan de balie, zij was helemaal verrast en blij.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 21:57

Het is idd per supermarkt verschillend. Bij mijn vaste supermarkt heeft er 1 week iemand gestaan. Daarna moesten we het zelf uitzoeken. Ook de strepen zijn na de verbouwing verdwenen
Laatst bijgewerkt door purny op 21-08-20 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 22:01

purny schreef:
rien10 schreef:
Met m’n blote frutsel in het zand. Brrrr moet er niet aan denken!

Dan krijg je zand op plekken waar je nooit van dacht dat je daar zand kon krijgen

Precies! Jij snap mij tenminste.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 22:17

Neonlight schreef:
Ik herken het wel, vind het af en toe dramatisch. Vooral bij de tafel voor de karren schoon te maken, en dan staan er vaak ook nog mensen daar met elkaar te praten.
Maar, in mijn supermarkt is dat niet aan de orde. Sterker nog, ze hebben zelfs nog meer maatregelen genomen. Nu bij de ingang desinfectie, en op meerdere plaatsen in de supermarkt zelf. Omdat ze het zo goed voor elkaar hebben heb ik vandaag een kaartje afgegeven voor het personeel en 3 doosjes Merci. Ik word iedere week door dezelfde geholpen aan de balie, zij was helemaal verrast en blij.

Lief gebaar! <3

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 22:22

Wat lief! En een prachtig gebaar van solidariteit, net als de vraag in dat NOS-stuk om beter rekenink te housen met ouderen en zieken in de super. Ben blijkbaar niet de enige die dat mist: "Met wat meer beheersing hoeft er geen grote tweede golf te komen, ik hoop dat de solidariteit van het voorjaar toch weer de boventoon gaat voeren.”
Uit: https://www.ad.nl/binnenland/viroloog-k ... ~ab2286df/ Echt het lezen waard dit stuk.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 22:34

Mijn premium artikelen zijn op dus kan ik het helaas niet lezen. Maar ik vind haar altijd wel goed.

Ik hoop ook echt dat er weer helpers terug komen bij de karretjes want in mijn Appie is het nu een losbandige bende. Ik heb zelfs al zitten kijken om maar online te bestellen, er zijn nu weer tijden beschikbaar m.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 23:01

Sommige mensen zijn echt dom. We zaten op een grote vierkanten plantenbak wat van de snackbar te eten. In het midden stonden plantjes en zo een stenen rand erom heen. Komt er een huppelende oma aan met een kind van 4 ofzo. Opa achteraan sloffend. Gaat dat kind over die stenen rand van 50 cm lopen en passeert ons zo van achter. Nou zei ik tegen oma, dit kan echt niet, zo dichtbij. Oma helemaal enthousiast tegen dat kind zeggen dat dat niet kon. Ging het kind weer over de rand lopen maar nu moest hij van oma een stukje door de plantenbak :+ .

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 00:08

Marie_Anne schreef:
Ik lees net dat Pieter Omtzigt gisteren is belaagd en bedreigd door die Viruswaanzin-idioten die aan het demonstreren waren in Den Haag >;) . Pieter Omtzigt! Niemand verdient zoiets, maar hij al helemaal niet.
Kamervoorzitter Arib doet aangifte vanwege bedreiging Omtzigt - https://nos.nl/l/2344900
[ Video ]

Wat een verschrikkelijk asociaal volk is dat zeg!! Je ziet ze op veel verschillende filmpjes en als ze dan stokslagen krijgen van de politie dan lopen ze te piepen en vind men het onrecht. Stelletje bloedzuigers zijn dat. Politie mag van mij ze nog wel harder aan pakken.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 00:28

Popstra schreef:
Marie_Anne schreef:
[ Video ]

Wat een verschrikkelijk asociaal volk is dat zeg!! Je ziet ze op veel verschillende filmpjes en als ze dan stokslagen krijgen van de politie dan lopen ze te piepen en vind men het onrecht. Stelletje bloedzuigers zijn dat. Politie mag van mij ze nog wel harder aan pakken.

Dat is juist wat ze willen zodat ze in hun ogen bewijs hebben dat het een 'politiestaat' is. Ik gok dat ze het daarom juist uitlokken en dat slaan maar al te graag willen. Geeft ze weer zogenaamd een mogelijkheid om de politie in een slecht daglicht te plaatsen. Ook al weet ieder nadenkend mens dat dat niet zo is en ze het zelf uitlokken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 10:36

Die relschoppers zijn echt erg. Zag het van de week ook op tv, mensen van de leeftijd van mijn ouders die matten met de politie. Hoe ziek ben je dan.

En wbt de supermarkt, ik snap die gezinnen wel. Het is nu vakantie, mijn dochter gaat ook geregeld mee die heeft niet altijd zin in alleen thuis zitten. En als mijn man is werken moeten de boodschappen toch ook gewoon gedaan worden. Ik zie juist ook ouderen samen gaan, en veel kletsen/overleggen wat ze mee zullen nemen. En gisteren vanuit het dagcentrum voor mensen met een beperking, die gaan ook met een hele groep en daarbij ook mensen in een rolstoel. Ik snap dat er mensen zijn die niet meer durven. Maar er is dus ook een hele groep ouderen en mensen met een beperking die zelf (iig dan bij ons) ook met meer dan 1 persoon naar de winkel gaan. Wat mij betreft is daar niks mis mee.
En als ik naar mezelf kijk: ik heb een voedselintolerantie. Mijn man vindt dat lastig, die kan niet altijd goed de verpakkingen lezen. Maar ik kan zelf geen hele zware spullen sjouwen. Wij gaan dus ook wel eens samen. Maken een lijstje en doen gericht boodschappen. Zijn dus ook altijd snel de winkel weer uit.

Op vakantie alleen winkels getroffen waar iedereen een karretje moet. Ik vind dat juist veel storender. Want de mensen die samen gaan, klitten ook samen, met allebei een karretje en blokkeren dus de hele boel. Bij de Jumbo waar ik heen ging was daarnaast ook nog eens een verplichte looproute. Niet handig als je niet weet waar dingen liggen, want ben je iets vergeten en moet je terug dan moet je helemaal omlopen. Alleen houdt niet iedereen zich aan die pijlen, dus loop je alsnog anderen in de weg.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 11:16

Ik meld me hier ook even! Vanochtend opgestaan met keelpijn, neusverkouden en hoesten. Gelijk gebeld om een afspraak te maken, de eerstvolgende mogelijkheid is pas maandag, terwijl ik in het onderwijs werk en het toch erg belangrijk is om te weten of ik het heb of niet aangezien ik afgelopen week gewoon gewerkt heb en les gegeven heb in Amsterdam! :\

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 11:19

Jemig dat is niet echt grappig nee. Ook een andere locatie kan niet sneller?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 11:20

Flying_Angel schreef:
Ik meld me hier ook even! Vanochtend opgestaan met keelpijn, neusverkouden en hoesten. Gelijk gebeld om een afspraak te maken, de eerstvolgende mogelijkheid is pas maandag, terwijl ik in het onderwijs werk en het toch erg belangrijk is om te weten of ik het heb of niet aangezien ik afgelopen week gewoon gewerkt heb en les gegeven heb in Amsterdam! :

Hebben jullie geen voorrangspositie ? Eventueel bij je werk (als je ergens anders woont) wij mogen namelijk in plaats werk direct testen volgens onze directeur.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 11:22

Flying_Angel schreef:
Ik meld me hier ook even! Vanochtend opgestaan met keelpijn, neusverkouden en hoesten. Gelijk gebeld om een afspraak te maken, de eerstvolgende mogelijkheid is pas maandag, terwijl ik in het onderwijs werk en het toch erg belangrijk is om te weten of ik het heb of niet aangezien ik afgelopen week gewoon gewerkt heb en les gegeven heb in Amsterdam! :

Huh, maar in het weekend testen ze toch alleen op zaterdag? Dus als er vandaag geen plek is, is maandag toch logisch als eerste mogelijkheid?

Ik had dat ook en werk in een revalidatiecentrum.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 11:27

verootjoo schreef:
Flying_Angel schreef:

Huh, maar in het weekend testen ze toch alleen op zaterdag? Dus als er vandaag geen plek is, is maandag toch logisch als eerste mogelijkheid?

Ik had dat ook en werk in een revalidatiecentrum.

Is dat zo? Of verschilt dat per plek. Mijn zusje is 2 week terug op zondag getest.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 11:28

Ik heb inderdaad aangegeven leraar te zijn etc. ze heeft alle plekken in de buurt afgezocht, maar nergens was plek. Hier in de randstad wordt ook op zondag getest!

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 11:29

Flying_Angel schreef:
Ik heb inderdaad aangegeven leraar te zijn etc. ze heeft alle plekken in de buurt afgezocht, maar nergens was plek. Hier in de randstad wordt ook op zondag getest!

Vervelend zeg. Hier is de testdrukte (volgens ggd ) wel minder hoog dus dat zal er zeker mee te maken hebben.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 11:39

Voorrang heb je volgens mij alleen als je in de zorg werkt. Collega van mij moest van de week ook testen, kon op dezelfde dag dat ze gebeld had. Gelukkig is iedereen die ik ken, en die getest is laatste weken, negatief.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 11:40

Dat zal er inderdaad mee te maken hebben. Ik wacht het af, tot die tijd thuisblijven. Ook al denk ik niet dat het corona is, maar weer fysiek voor een groep staan en spreken na maanden thuisonderwijs is de oorzaak denk ik. Maar better safe than sorry!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 11:43

Karl66 schreef:
Voor de mensen die denken dat het nu wel meevalt, omdat er voornamelijk jongeren besmet raken en het rustig blijft in de ziekenhuizen: https://mobile.twitter.com/firefoxx66/s ... 2607355904

Is er iemand die dit kan uitleggen? Ik gebruik geen twitter en begrijp dus ook niet zo goed hoe ik die berichtjes in en onder elkaar moet lezen :o korte samenvatting?

Edit: idem met de post van shadow... lastig dat veel vd discussie op twitter wordt gevolgd. Ik vind dat echt een ingewikkeld medium om de rode draad te volgen.
Laatst bijgewerkt door secricible op 22-08-20 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt