Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 19:37

Denise_Storm schreef:
Wat ik een lastige vind in de contactberoepen, en ik begrijp dat ik nu geen vrienden maak, is dat ik vind dat eventuele beschermingsmiddelen echt naar de zorg moeten en niet naar de contactberoepen...

En dan de opmerking dat leraren ook getest mogen worden... Een vriendin van mij zit thuis te wachten op een test omdat er een bewoner bij hun is overleden aan Corona. Ze zit al sinds zondag te wachten en is nog niet getest...

Is ook onderdeel van waar ze naar kijken. Zijn er voldoende pbms, is het voldoende bescherming van zowel klant als behandelaar etc. Volgens mij heeft LM zelf al een hele mooie optie die niet of minder ten koste gaat van de voorraad van de zorg.

Ik denk niet dat je hier veel mensen met contactberoepen vind die het oneens met je zijn.

friezenfan2

Zonder contact wil ik jouw sticker van Wilders wel.

eilleen333

Ladybird schreef:
Vond het ook een vreemde vraag. Like, alsof de minPres beloningen gaat uitdelen ofzo :')

Inderdaad. Mensen zijn raar. We houden ons aan de regels dus moeten beloond worden? Krijgen we dan ook een beloning als je geen strafblad hebt? Het is niet alleen voor onszelf.

Sowieso wel grappig, eerst moesten de scholen perse dicht, dat viel toch wel tegen om je kinderen thuis te hebben, dus of de scholen weer open kunnen. Mensen weten ook niet wat ze willen.

Chubby

Ladybird schreef:
Vond het ook een vreemde vraag. Like, alsof de minPres beloningen gaat uitdelen ofzo :')

Typerend voor de samenleving. Echt. Poeheeeee. Ik werd er fel van hier op de bank :')

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 19:38

LadyMadonna schreef:
Ok, ik had écht niet verwacht dat ik volgende week open had gemogen of iets.... Ik had wel verwacht iets meer duidelijkheid te hebben, van per 1 juni ofzo...
-O- -O- -O-

Persoonlijk, was ik toch niet gegaan als je wel openmocht. Veel te veel risico..

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 19:38

friezenfan2 schreef:
Zonder contact wil ik jouw sticker van Wilders wel.

:')

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 19:40

purny schreef:
Er is aan het hele bedrijfsleven gevraagd om na te denken over de 1,5 meter samenleving... Hoe zit het daar mee?

Waarschijnlijk dat als de cijfers zoals ze nu gaan doorzetten, er langzaam aan versoepeling gedaan kan worden ingezet met de al bekende aanpassingen.

Anoniem

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 19:43

Oké, domme vragen bestaan dus.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 19:46

_MG schreef:
Janine1990 schreef:
Die eerste vraag, wat weer tenenkrommend

Echt he.... -O-

Ik zeg niks.....

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 19:47

Rutte zegt eigenlijk: Kap met verder kijken. Doe het met de regels die we nu hebben.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 19:50

Wat is er bekend over hoe besmettelijk kinderen zijn? Want ze worden minder snel besmet en minder zoek, maar scheiden ze ook veel minder uit? Want dat vind ik dan weer interessant als ze straks weer overal rondrennen.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 19:51

ruitje schreef:
Wat een reactie van de NOS ' waar worden mensen mee beloond'

Ik ben echt wel goed klaar met de vragen van journalisten hoor sinds ik deze conferenties volg :+

Ik zat hier ook tenenkrommend op de bank van die eerste vraag. Die gast moet maar een andere baan zoeken.

Rutte krijgt van mij een +:)+ hoe hij daar weer op reageerde.

Pantykous

Je kunt het ook van de andere kant bekijken, de scholen, KDVs en BSOs mogen weer open. De druk op de zorg wordt minder, zorgpersoneel kan straks ook langzaam even adem gaat halen. Dat betekent dat als we dit zo door zetten, er weer meer versoepelt kan worden per 20 mei.

Ik vind dat hele overzichtelijke stappen eigenlijk. Fijn dat de cijfers weer voorzichtig positief zijn.

eilleen333 schreef:
Wat is er bekend over hoe besmettelijk kinderen zijn? Want ze worden minder snel besmet en minder zoek, maar scheiden ze ook veel minder uit? Want dat vind ik dan weer interessant als ze straks weer overal rondrennen.

Ze scheiden ook minder uit lijkt, er zijn geen gevallen bekend bv binnen gezinnen waarbij kinderen de aanstichter zijn geweest.

Die NOS reporter was echt 8)7 8)7 8)7 Had ook het idee dat Rutte hem het liefst over de tafel trok.
Laatst bijgewerkt door Pantykous op 21-04-20 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Destination

eilleen333 schreef:

Van Dissel heeft daar meer dan uitgebreid over gesproken. Ze hebben sowieso minder kans om het te krijgen en brengen het ook minder snel over. Volgens van Dissel er tijdens hun onderzoek niet gebleken dat een kind het als eerste had binnen een gezin en vervolgens over de rest heeft overgebracht. Het is in die gevallen van volwassene op kind gegaan. Ook besmetten kinderen elkaar onderling vrij weinig.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 19:53

Destination schreef:
ruitje schreef:
Stickerboek van kabinetsleden, net als met voetbalblaadjes. Als je je goed gedraagd krijg je een sticker en zo spaar je het hele kabinet vol.

Wie wil Wilders stickers ruilen? Die heb ik dubbel :+

Ja *\o/* En dan met weetjes e.d. over de bijbehorende ministeries zodat je ook nog wat leert.

Dat zou wat voor Arjen Lubach zijn :D

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 19:54

eilleen333 schreef:

Daar is het rivm mee bezig.

Het lijkt uit alle gegevens nu dat kinderen idd nauwelijks iets overdragen.
Maar meer onderzoek nodig.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 19:55

Duidelijke persconferentie en diep respect voor Rutte! Knap hoor hoe hij daar staat

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 19:55

Ik vind Rutte echt heerlijk. Gewoon zeggen dat hij wat dingen had geboekt voor vakantie, maar dat hij niet meer gaat boeken vanwege de onzekerheid _O- Straks is hij zijn geld kwijt, zei hij.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 19:56

Suzanne F. schreef:
Jawel, er wordt aankomende week nader naar gekeken dacht ik. Naar de contactberoepen.

O ik verstond weken. Hopelijk is het week.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 19:59

Femke_Tweety schreef:

Dat heb ik niet gevonden. Volgens mij is er alleen een vrij abstracte analyse van de cijfers van China. Maar geen daadwerkelijk onderzoek bij daadwerkelijke kinderen van ouders die hier in Nederland met Corona besmet zijn geraakt.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 20:00

Nou, nu voorzichtig afwachten wat de scholen gaan doen. Ben met name benieuwd naar het speciaal onderwijs, zoontje gaat met de taxi naar school. Afwachten dus...

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 20:02

Destination schreef:
eilleen333 schreef:

Van Dissel heeft daar meer dan uitgebreid over gesproken. Ze hebben sowieso minder kans om het te krijgen en brengen het ook minder snel over. Volgens van Dissel er tijdens hun onderzoek niet gebleken dat een kind het als eerste had binnen een gezin en vervolgens over de rest heeft overgebracht. Het is in die gevallen van volwassene op kind gegaan. Ook besmetten kinderen elkaar onderling vrij weinig.

Een kind wordt volgens van Dissel soms wel besmet door de ouders maar een kind besmet eigenlijk geen ouder.

0,7% van alle besmettingen is een kind onder de 12.

Ook zijn er 117 kinderen getest uit gezinnen waar ouders Covid hadden, 0 kinderen zijn hier positief bevonden.

Het werd heel erg uitgebreid uitgelegd. Ook dat de onderzoeken nog verder gaan en er veel naar het buitenland gekeken wordt.

PSvanLot

Shadow0 schreef:
Femke_Tweety schreef:

Dat heb ik niet gevonden. Volgens mij is er alleen een vrij abstracte analyse van de cijfers van China. Maar geen daadwerkelijk onderzoek bij daadwerkelijke kinderen van ouders die hier in Nederland met Corona besmet zijn geraakt.

Daar heeft van Dissel uitgebreid over verteld zojuist.

Echwel

Shadow0 schreef:

Ben jij wel eens positief?

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 20:03

Shadow0 schreef:
Femke_Tweety schreef:

Heb je gekeken?

Van Dissel zei letterlijk dat er na onderzoek binnen gezinnen gebleken was dat kinderen niet overbrengen op ouders, wel andersom.