Corona en vakantie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 09:41

simongek schreef:
Voor een hoop mensen prima oplossing.

Wij waren vorig jaar vooe het eerst in ons leven naar all incl canarische eilanden. Ik denk dat 75% van de mensen alleen het zwembad de bar en hun kamer zien :j

Klopt hoor.

Persoonlijk snap ik het echt niet. Zat vorig jaar terug van Cancun (Mexico) bij een stel in het vliegtuig... 8 dagen resort in Cancun gezeten. Daar ga je toch niet 13 uur voor vliegen :+ Ga dan lekker naar de Costa.

Maargoed, da's een andere discussie.

Karin

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 09:44

Voor mij zou het ook niets zijn, maar ik denk dat het voor een heleboel mensen een uitstekende oplossing is. :j

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 09:45

Marie_Anne schreef:
Corendon wil vakanties naar een afgesloten resort aanbieden, waarbij mensen vlak voor vertrek en twee dagen na aankomst getest worden. En dan kunnen ze daarna lekker los in een resort. Want "veel mensen hebben geen zin meer om zich aan de anderhalve meter-maatregelen te houden" :roll: .

Het lijkt mij een kwestie van tijd voor er een een onbetrouwbare testuitslag is, of iemand die nog in de incubatietijd zit, zodat die daarna lekker het hele resort kan besmetten.
https://nos.nl/l/2333456

Er zitten natuurlijk haken en ogen aan, maar het is wel zo dat als je de garantie hebt dat er buiten alleen gezonde mensen rondlopen (en iedereen met lichte klachten meteen in quarantaine gaat), alle beperkingen er per direct af zouden kunnen. Het ligt uiteraard ingewikkelder, maar ik snap het idee wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 10:37

_Lorette_ schreef:
Marie_Anne schreef:
Corendon wil vakanties naar een afgesloten resort aanbieden, waarbij mensen vlak voor vertrek en twee dagen na aankomst getest worden. En dan kunnen ze daarna lekker los in een resort. Want "veel mensen hebben geen zin meer om zich aan de anderhalve meter-maatregelen te houden" :roll: .

Het lijkt mij een kwestie van tijd voor er een een onbetrouwbare testuitslag is, of iemand die nog in de incubatietijd zit, zodat die daarna lekker het hele resort kan besmetten.
https://nos.nl/l/2333456

Er zitten natuurlijk haken en ogen aan, maar het is wel zo dat als je de garantie hebt dat er buiten alleen gezonde mensen rondlopen (en iedereen met lichte klachten meteen in quarantaine gaat), alle beperkingen er per direct af zouden kunnen. Het ligt uiteraard ingewikkelder, maar ik snap het idee wel.

Die garantie is er natuurlijk nooit, dat is het probleem.

Ik zou er niet op vertrouwen dat Corendon altijd betrouwbare testen gebruikt. Of dat iedereen eerlijk is over lichte klachten ter plekke. Mensen die zich daar snotterig gaan voelen, er zullen er gerust zijn die toch denken, ik ben getest, dus ik heb niets. Paracetamolletje erin en vakantie vieren. Zonder anderhalve meter afstand....

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 11:02

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 11:27

Mijn vakantiehuisjes beginnen langzaamaan weer wat boekingen te krijgen. Allemaal korte vakanties en ik verwacht straks meer last minute afhankelijk van het weer. Ik ben afgelopen weekend ook weer een nacht in ons huisje in Noordwijk geweest. Heerlijk rood verbrand op het strand waar je ruim 15 meter afstand kan houden en het restaurant bezorgt a la cart bij je thuis dus ook geen gedoe met omkleden enzo. Ik vond het weer heerlijk. Meer heb je bijna niet nodig. Ipv Noorwegen einde van deze maand gaan we nu naar Drenthe. Ook fijn. Gelukkig zowel voor de boot heen in mei als de boot terug in juni naar Noorwegen een voucher gekregen voor volgend jaar.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 13:29

Lielle schreef:
of op Ter Spegelt :-)

Supermooie omgeving daar, niks mis mee :))
Maar ik snap wel dat het wat magertjes is als je wat anders gepland en gehoopt had.

Wij hebben niks geboekt. We kunnen ook niks boeken want mijn onderzoeken en behandelingen kunnen telkens aangepast worden. Wel hebben we anderhalve (of bijna 2) weken aaneengesloten vrij kunnen nemen. Mijn man moet dat op tijd aanvragen want in het bedrijf waar hij werkt doen ze dat nu eenmaal zo. We moeten dan in januari al iets aanvragen terwijl we geen idee hebben of dat past, maar het is nu eenmaal niet anders. Voordeel is wel dat we af en toe een lang weekend kunnen nemen.
Ik hoop wel dat we in de zomervakantie nog even weg kunnen. Het liefst naar het schnitzelparadijs (Duitsland :D ) maar NL is ook prima. Niks mis met Ter Spegelt :D

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 13:42

Zit nu wel te twijfelen om nog iets in NL te gaan boeken voor de zomervakantie, wat nog te annuleren is... zouden naar Oostenrijk gaan in augustus. Maar denk eigenlijk dat t wel gaat lukken tegen die tijd naar Oostenrijk. Zitten in een heel rustig gebied in een appartement met eigen voorzieningen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 13:43

Oscar , het was vandaag net in het nieuws dat een paar Duitse deelstaten grenzend aan Nederland gaan versoepelen en hopen op toeristen dit jaar .

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 13:52

Oscar schreef:
Lielle schreef:
of op Ter Spegelt :-)

Supermooie omgeving daar, niks mis mee :))
Maar ik snap wel dat het wat magertjes is als je wat anders gepland en gehoopt had.

zeker niet. Maar ik woon op fietsafstand van Ter Spegelt :-)

Citaat:
Wij hebben niks geboekt. We kunnen ook niks boeken want mijn onderzoeken en behandelingen kunnen telkens aangepast worden. Wel hebben we anderhalve (of bijna 2) weken aaneengesloten vrij kunnen nemen. Mijn man moet dat op tijd aanvragen want in het bedrijf waar hij werkt doen ze dat nu eenmaal zo. We moeten dan in januari al iets aanvragen terwijl we geen idee hebben of dat past, maar het is nu eenmaal niet anders. Voordeel is wel dat we af en toe een lang weekend kunnen nemen.
Ik hoop wel dat we in de zomervakantie nog even weg kunnen. Het liefst naar het schnitzelparadijs (Duitsland :D ) maar NL is ook prima. Niks mis met Ter Spegelt :D

en dat zet het allemaal weer in perspectief

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 13:57

Tsja, ieder z'n dingen en problemen :)
Voor ons is het rot dat het zo is maar voor anderen ook zeker. En zelfs al ben je gezond, dan nog is het kak als je plannen niet door kunnen gaan. Je werkt er het hele jaar hard voor en je verheugt je erop. Is niet tof als er dan een streep doorheen gezet wordt.

Fietsafstand inderdaad, ik weet het :j
Voor jullie dus niet echt een optie maar voor ons evt. wel. Bedankt voor de tip :D

Bigone, ik ga even kijken, bedankt!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 14:02

:* :*
andere tip is de Rozenhof in Vijlen.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 14:06

Bij Madeleine?
Ook al geweest :D

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 14:13

bigone schreef:
Oscar , het was vandaag net in het nieuws dat een paar Duitse deelstaten grenzend aan Nederland gaan versoepelen en hopen op toeristen dit jaar .

Was dat op het Nederlandse nieuws?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 14:16

Oscar schreef:
Bij Madeleine?
Ook al geweest :D

_/-\o_ _/-\o_ mijn crossvriendinnetje!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 14:19

Doe haar maar de groeten als je wilt. Geen idee of ze zich nog herinnert dat we daar ooit geweest zijn, het is al lang geleden. Mijn man had mijn Boktvest gejat geleend en toen vroeg ze of hij toevallig Bart was :D
Haar familie heeft ons nog met de tractor terug de weg op gesleurd omdat we hopeloos verzakt zaten.
Je kunt daar ook lekker eten trouwens!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 14:25

zal ik doen. En in het kader van back on topic, we gaan zeer wsl in juni een weekendje naar De Rozenhof, eerste trip van dit jaar!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 14:35

Oh leuk!
Met een beetje geluk is het restaurant dan ook weer open. Het Vijlenerbos is ook echt prachtig. We hebben daar eens uren door het bos gedoold op zoek naar het boscafe. Uiteindelijk gevonden. Bleek er ook gewoon een asfaltweg heen te lopen :))

Zodra wij een weekend weg kunnen denk ik dat we naar Drenthe gaan.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 14:58

Of Alkmaar <<)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 15:02

Ik heb toch maar een huisje geboekt in Nederland. Hondjes mee, lekker even de bossen in.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 15:03

In Breda is een camperplaats aan de singel. Alleen watervoorziening.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 16:32

Mijn ouders zouden met de motor naar de Lofoten gaan. Drie weken, duizenden kilometers, prachtige reis! Maar ja... corona. Ze zouden in juni gaan en hebben nu alles geannuleerd. Durven het niet aan, straks gaat het weer mis en zit je daar. Nog afgezien van het feit of je er überhaupt wel komt. Dus nou gaan ze twee weken met de caravan naar een camping hier in Nederland. Campings schijnen nu enorm snel vol te lopen, nu het merendeel van de mensen zeer waarschijnlijk in NL vakantie gaat vieren.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 16:54

Onze vakantie naar Amerika begin juni is eindelijk officieel geannuleerd. Voucher is ook binnen dus incl de SGR garantie. Super bedankt voor die tip hier in het topic.
Hopelijk loopt het voor de mensen die al geboekt hebben soepel af verder.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 17:36

Ook wel even goed om rekening mee te houden voor de mensen die nu een vakantie willen boeken:

Als je nu een vakantie boekt en vlak voor de vakantie corona blijkt te hebben, waardoor je niet meer op vakantie mag, dan ben je al je geld kwijt. Annuleringsverzekeringen dekken dit niet, want het is geen onverwachte situatie en reisbureaus dekken dit ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 17:57

De Europeesche dekt dit zo te zien toch wel:
Citaat:
Het coronavirus is bij u of uw reisgenoot vastgesteld. Kan ik nu een beroep doen op mijn annuleringsdekking?

Is het coronavirus bij u of uw reisgenoot vastgesteld? De annuleringsdekking biedt dekking voor het annuleren of afbreken van een reis omdat u zelf Corona heeft.

Alleen als je in quarantaine moet omdat je in aanraking bent geweest met iemand die het heeft, maar zelf niet ziek bent, dan is er geen dekking. Best gek.
https://www.europeesche.nl/nieuws/coron ... n-antwoord