Beleggers op het forum?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Doubtless

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 09:32

Ik snap niet wat je bedoelt, kan je je vraag anders formuleren?

Desireeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 10:58

Het blijkt alweer dat, ondanks dat ik dacht een redelijk goede voorbereiding te hebben, ik nog steeds super veel kan leren. Dat zal natuurlijk altijd wel zo blijven, maar in ieder geval is jullie input erg fijn!

Time in the market > timing the market, dit zie ik ook inderdaad veel voorbij komen. Daarom dat ik ook denk, ik wil nog maximaal 1 tot 2 maanden veel tijd stoppen in kennis opdoen, en dan wil ik het ook gewoon gaan doen en gaandeweg leren. Dat is wel enigszins "spannend", maar als ik ga wachten tot ik alle kennis heb (wat je toch niet zal krijgen) dan gaat het nog lang duren :+

In het begin zal ik toch voornamelijk investeren in ETF's zoals de S&P500. Ik heb namelijk nog minimaal 40 jaar waarover ik het wil uitspreiden. Dus dan lijkt me dat een mooi begin :)

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 12:21

Als dat je begin is, dan zou ik nu gewoon een klein bedrag daar aan in stoppen om te zien hoe het werkt. Die ETFs heb je verder niet extreem veel kennis voor nodig. VWRL heeft een aardige spreiding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 07:43

Zo ik heb gisteren een leuke klapper met Beter bed gemaakt :D Stond al heel lang in de min en gisteren verkocht bij plus 45% *\o/*

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 07:58

Jee dat is ook mazzel zeg :wow: Bijna 100% omhoog in een dag, bizar!
Ik wist niet eens dat ze op de beurs zaten haha.

Hier blijft alles gewoon wat schommelen, nog steeds niks spannends gebeurd. Moet ook zeggen dat we de afgelopen maanden echt totaal geen tijd hebben gehad om ermee bezig te zijn.
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 11-07-23 08:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 08:20

Ja het was toeval dat ik even keek.. Toen zag ik op IEX ook sell advies, dus meteen gedaan.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 08:38

Volgens mij verlaten ze binnenkort de beurs en zijn ze daarom zo hard gestegen. Mooie meevaller zo!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 10:12

Lekker Relaxed!!

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 12:10

Lekker hoor,relaxed.

Ik had verleden jaar best verlies.
En eigenlijk tot mijn verbazing stond ik eind mei weer in de plus.

Nu hoop ik natuurlijk dat de koersen dit jaar verder omhoog gaan.

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 08:50

Hoeveel verschillende etf’s hebben jullie in je portefeuille? En hoeveel verschillende wil je hebben?
Ik zit te kijken naar mijn spreiding en wanneer die breed genoeg is.
Ik heb nu 10 verschillende. Zeer brede (all world) maar ook wat specifiekere zoals e-sports ed.

Wat betreft aandelen: Netflix is nog steeds mijn topper met + 41%, maar hij was gisteren flink aan het dalen.

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 09:10

Ik heb er maar 2.
Vanguard s en p 500 etf.
En een world technology etf.

Meeste geld heb ik in aandelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 09:21

Ik heb er maar 4, rest aandelen. Via IEX volg ik de aandelen en haal daar veel meer rendement mee dan met de ETF's..

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 10:46

3: AEX, S&P500 en China iShares

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 14:04

Haha dan stop ik even met spreiden :')
Ik heb ook een paar aandelen, maar eft’s voelen wat veiliger, omdat het langzamer gaat en dus meer gespreid is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 14:52

Ik ben ook even gestopt met spreiden.. Als ik een aandeel verkoop stop ik dat geld in aandelen die ik al heb die negatief staan (als het advies nog steeds kopen is uiteraard) Op die manier een aantal aandelen toch weer in de plus gekregen en inmiddels een mooi rendement :D

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 14:56

Kaplaars schreef:
Haha dan stop ik even met spreiden :')
Ik heb ook een paar aandelen, maar eft’s voelen wat veiliger, omdat het langzamer gaat en dus meer gespreid is.

Door een ETF te kopen spreid je natuurlijk al. Door heel veel verschillende ETF’s te kopen raak je eerder overzicht en strategie kwijt dan dat je er veiligheid mee wint (denk ik).

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 15:36

Wij hebben helemaal geen ETFs meer. Maar ik vind ETFs wel ideaal om gewoon zonder nadenken elke maand wat geld in te kunnen stoppen, dus eens zien of we toch nog een goede kunnen vinden.

Het voordeel van meerdere specifieke ETFs is dat je verschillende markten kan kiezen. Zo hadden we een ETF voor vastgoed omdat we toch ook een beetje in de vastgoed markt wilden hebben. Die is inmiddels weer verkocht. En we hadden een ETF gericht op duurzaamheid, en nog een paar. Dan heb je toch wat meer gerichte ETFs, en als er dan eens een complete markt omlaag gaat dan heb je in ieder geval nog de andere ETFs die de rest wat recht trekken. En ETFs als de AEX en S&P500 vind ik weer niet zo fijn omdat daar ook bedrijven in zitten waar ik liever niet in wil investeren zoals olie of wapens of de auto industrie.

Bijkopen als het laag staat doen wij ook inderdaad. Maar we proberen de aandelen wel wat in balans te houden. Alibaba staat in ons portfolio al vrij lang laag bijvoorbeeld, maar daar kun je ook niet onbeperkt geld in blijven stoppen haha, dan bestaat uiteindelijk de helft van je portfolio uit dat ene bedrijf :))

Ik heb het helaas nog steeds te druk om écht genoeg met beleggen bezig te zijn. Maar we hebben toch geen aandelen die we in de gaten moeten houden, voordeel van langetermijn beleggen :Y)

Charlottemv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 22:08

Hier ook 2 verschillende etf’s, ik stort daar elke maand een bedrag in en ik heb daarnaast 5 aandelen waar ik soms wat van bijkoop als het heel laag staat.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 23:08

Wij hebben alleen langetermijn fonds met dividend, vind het gevoel dat je het zelf niet in de gaten hoeft te houden wel fijn en wij halen er veel passief inkomen uit.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 07:31

Ik heb alleen de S&P500 en vind die opzich voldoende gespreid. Alleen op gebied niet dus mogelijk komt er nog een keer een Allworld bij.

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 09:14

Wij hebben 6 ETF’s. De eerste vijf betreffen AEX, all world real estate, euro dividend, S&P 500 en een all world ETF.
Ik heb daarnaast een ETF gekoppeld aan de Turkse beurs en dat is mijn speeltje. Die economie is behoorlijk volatiel dus dan koop ik steeds een paar stuks als ie laag is en verkoop het weer als ie hoog is :=
Ik denk dat 25% van de portefeuille op dit moment etf is

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 14:10

Wij beleggen enkel in etfs.

Ishares MSCI world, Vanguard all world en en S&P500 hebben we.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 07:25

Naast iShares hebben wij ook een plukje SITC, een Chinees aandeel. Die leverde ons dit jaar geloof ik meer dan 10% dividend op. Daarvan ben ik ook benieuwd wat het in de toekomst gaat doen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 07:40

SITC ken ik niet, maar de Chinese markt doet het best goed de laatste tijd inderdaad.
Hier is het vooral China mobile waar we blij mee zijn. Al ruim 30% gestegen dit jaar en ook nog eens leuk dividend.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 19:35

Weten jullie nog van GameStop