Ergernis in het verkeer

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 01:03

nynke55 schreef:
Valt mee bij de mijne, mankeert zelden iets aan. En ik rijd regelmatig over de snelweg, maar dat hielp niet. Maar het is wel een ouwetje, 16 jaar nu.

Maar heb je ook een diesel? Het zijn vooral de modellen vanaf 2009 (6R) die problemen hebben.

nynke55

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 09:52

Nee, benzine.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 09:58

nynke55 schreef:
Probleem is als je fietsers voorrang geeft, terwijl ze die niet hebben, dan gaan ze er op rekenen. Dan krijg je inderdaad ongelukken. Maar bij echt vies weer doe ik het ook wel eens, als ze nog niet afgestapt zijn.

Ik vond het altijd heeeel vervelend als auto's je voorlaten als je al afgestapt bent. Ik voelde me dan altijd zo opgelaten dat je dan snel moet opstappen.
Ik snap dat het lief bedoelt is, maar ik voelde me dan ongemakkelijk.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 10:10

Daarom zeg ik, als ze nog niet afgestapt zijn, ik ken dat.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-20 11:32

Gisteren was er iemand voor mij die een leswagen zat “ op te duwen” heel dicht erachter en steeds moeten remmen. Dat helpt echt niet hoor :')

Ik heb daardoor juist maar extra afstand genomen. Aan het einde van de weg rechtdoor kwam een rotonde met 2 banen en de leswagen gaf aan rechtsaf. Die leerling in de leswagen nam per ongeluk eerst de linkerbaan om daarna toch de rechterbaan te kiezen. Dat ging bijna mis, want de ongeduldige automobilist wilde er eigenlijk rechts langs. Die zal gevloekt hebben en dat terwijl ik hardop moest lachen _O- :o

Verderop in mijn reis ergerde ik mij wel erg aan wegwerkzaamheden en daarbij behorende veranderingen in routes ( binnen de bebouwde kom) iedere week is er wel weer iets anders daar.

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 12:22

Aan automobilisten die mijn ruimte buffer in schieten. Vervolgens hard op de rem moeten.
Ja sukkel waarom denk dat er ruimte tussen mij en de voorganger zit?

Aan automobilisten die zichzaggend tussen 2 rijbanen, links rechts links rechts rijden omdat ze denken op die manier sneller te zijn.

Vervolgens ze dan weer voorbij rijden omdat ze alsnog stilstaan.

Mannen die hun geslachtsdeel compenseren met een grotere auto en dito rijgedrag!

Kan er nog wel een aantal opnoemen.

En ja ik woon dus in Den Haag ;(

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-20 12:36

Oja dat herken ik wel...
Vrijdag was er drukte en een nog rijdende file. Dat gewissel constant van rijstroken is heel irritant en vergroot de kans op botsingen ook nog eens behoorlijk. Voor mij tikten ze elkaar aan en tja die konden dus ook de volgende afrit gaan nemen + de file word verlengt voor het overige verkeer...

Gisteren was er trouwens ook weer 1 met een erg luide uitlaat. Flink gas erop om steeds bij het eerst volgende stoplicht weer stil te staan en bij groen hetzelfde “ kunstje” te moeten doen :roll:

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 14:18

Seventje herkenbaar dat mensen je ‘buffer’ inrijden.
Kan je weer meer afstand houden en dan komt de volgende.

Wij hadden lieve buurvrouw die ons wees op koplamp die het niet meer deed.
Lamp is direct vervangen.
Scootmobiel rij ik op met lichten aan. Ik lever geen punten op bij platrijden.

Ik vind het irritant dat mensen voor onze carport parkeren.
Dan kan ik er niet uit. Parkeer gewoon in een parkeervak en loop iets verder.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 15:25

luuntje schreef:

Dit dus, gisteren heb ik daarom vrij kwaad getoeterd om een vrouw die dit flikte waar al te weinig ruimte was om tussen te gaan. Kreeg een verontwaardigde hand en vinger terug. :=

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 17:52

Nayomie schreef:
luuntje schreef:

Dit dus, gisteren heb ik daarom vrij kwaad getoeterd om een vrouw die dit flikte waar al te weinig ruimte was om tussen te gaan. Kreeg een verontwaardigde hand en vinger terug. :=

Echt altijd en eeuwig doen ze het bij mij.

Ik houdt een vrij grote buffer aan en echt continu duiken andere automobilisten er tussen, kan ik weer op de rem.

Het irritantste is nog wel dat een auto mij komt inhalen, om vervolgens hem ervoor te pleuren en 90 te gaan rijden, waar ik net nog 100 reed 8)7

Waarom ga je me dan in godsnaam inhalen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 21:09

M'n laatste werkdag (nacht vrijdag op zaterdag) was mijn ergenis de hoeveelheid konijnen op de weg in Dwingeloo

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 21:33

Mvdende dat is waardeloos.
Automobilisten die je afsnijden en dan gaan trutten.

Ik reed net op een voorrangsweg toen iemand zijn Porsche ervoor wilde gooien vanuit een zijstraat.
Maar even de claxon gebruikt. Mijn bus is groot en ik had licht aan en was dus prima zichtbaar.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 00:26

Marije_1997 schreef:
M'n laatste werkdag (nacht vrijdag op zaterdag) was mijn ergenis de hoeveelheid konijnen op de weg in Dwingeloo

Ik had gisteren in het donker een overstekende kat vlak voor de auto. Een toeter deed hem iets meer haast maken van de weg af te komen.

Is een 50 weg, maar wordt véél te hard gereden. Aan beide kanten een brede grasberm met daarachter huizen.

Mensen die daar wonen willen kennelijk graag hun kat platgereden zien 8)7 -:(-

Konijnen zijn ook irritant, geloof ik best!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 11:23

mvdende schreef:
Marije_1997 schreef:

Ik had gisteren in het donker een overstekende kat vlak voor de auto. Een toeter deed hem iets meer haast maken van de weg af te komen.

Is een 50 weg, maar wordt véél te hard gereden. Aan beide kanten een brede grasberm met daarachter huizen.

Mensen die daar wonen willen kennelijk graag hun kat platgereden zien 8)7 -:(-

Konijnen zijn ook irritant, geloof ik best!

Ik rijd snachts dus altijd donker, altijd overal diertjes. Maar nog niets aangereden, en ik rijd ook flink door. Ben benieuwd hoe het komende nacht gaat

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 13:16

Ja hoor, gisteren avond een Mercedes Vito busje dat met 60km in wilde voegen op de snelweg. Ze reed voor mij -O-

Vanmorgen een Opel Corsa wat het gaspedaal niet kon vinden. De weg ook niet wist. Zich bijna tegen de midden berm aan reed omdat ze geen keuze kon maken. Invoegen of op de rechter baan + splitsing blijven. Ze wilde tot 2 x toe mijn auto kussen. Omdat ze toch opzij kwam zeilen terwijl ik de afrit nam. Argh.. rijbewijs bij een pakje boter gekregen. {:)-:(

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 11:43

Mensen die in een treintje op de linkerbaan blijven rijden terwijl de rechterbaan een heel stuk vrij is.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 13:07

Mensen die door de mist heel langzaam rijden. Ergens snap ik het, maar als ik 100 rij en iemand verschijnt uit het niets in de mist met 60, is dat best wel schrikken. :o

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-20 13:18

Met mist ( zeker die dichte mist) is het echt verstandiger wat langzamer te rijden. Juist omdat je je voorgangers pas zo laat ziet.

Amyjames: ja dat is enorm ergerlijk |o

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 13:21

Maar zeker niet te langzaam. Als je zo onzeker bent dat je zo langzaam gaat rijden kan je beter niet de weg op gaan. 60km/h ergens waar je 100 mag vind ik gevaarlijk. Dat zou ik pas rijden als het bijna niet meer verstandig is om de weg op te gaan.

Aanpassen met dichte mist, ja zeker. Maar niet bij een beetje mist al enorm langzaam gaan rijden. Wij hebben niet vaak echt dichte mist hier, mistlampen worden misschien 2 keer per jaar gebruikt, maar dab wel mensen die rijden alsof het maar 50 meter zicht is

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 13:23

Langzamer snap ik zeker hoor, maar de helft minder rijden vind ik wat minder verstandig. :o

Zo reed ik heenweg ook met mensen die 80 reden, vind ik ook prima, geeft me ook nog een fijn gevoel, maar als je ineens in de ankers moet omdat iemand zo'n verschil rijdt, tsja, daar schrik ik wel van. :o

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-20 13:27

MyWishMax schreef:
Maar zeker niet te langzaam. Als je zo onzeker bent dat je zo langzaam gaat rijden kan je beter niet de weg op gaan. 60km/h ergens waar je 100 mag vind ik gevaarlijk. Dat zou ik pas rijden als het bijna niet meer verstandig is om de weg op te gaan.

Je weet de omstandigheden toch niet direct?

Vanmorgen hoorde ik op de radio dat het zicht 100m of zelfs minder was in elk geval in regio Rijnmond.

Met 60km per uur ga je ongeveer 16,66 meter per seconden vooruit. Dan heb je dus 2/ 3 seconden de tijd om nog normaal te gaan remmen. Eventuele gladheid door bevriezing van weggedeelten niet meegerekend.

Ik weet niet of het dan zo onverstandig is om “ maar “ 60 km per uur te rijden.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 14:41

Als ik in de nacht met dichte mist rijd, rijd ik ook gewoon door. Pak bij 3 banen de middelste baan en soms linkerbaan. Meestal rijd er dan een hele rits auto’s achter mij aan. Ik ken de weg en weet wat de knelpunten zijn. Maar dan hebben we het over 3 uur snachts en is er bijna geen verkeer. Als het druk is dan pas ik mijn tempo ook zeker aan omdat het dan een te groot risico is wat je neemt. Maar ik ben het gewend om in de mist te rijden of in heftige regenval.

Als jij dus besluit 60 km per uur te rijden omdat je bang bent (niet zo gek hoor maar blijf dan thuis) dan kun je dus zeker wel gevaarlijke situaties veroorzaken want zelfs de vrachtwagens blijven 90 km per uur rijden.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 15:58

Om 1015 uur reed ik met de hond naar training.
Zicht was tussen de 200 en 250 meter.
Zoveel automobilisten die hun lampen niet aan hadden.
Hoe dom kan je zijn.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-20 16:01

luuntje schreef:
Om 1015 uur reed ik met de hond naar training.
Zicht was tussen de 200 en 250 meter.
Zoveel automobilisten die hun lampen niet aan hadden.
Hoe dom kan je zijn.

Dat is zeker niet slim.
Teveel auto’s staan tegenwoordig op automatische verlichting en die gaan niet aan bij slecht zicht overdag. Mensen controleren dat zelf niet meer helaas.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 16:06

Gisteravond in het donker ook zoiets gehad Luuntje. Onderweg van werk naar huis. Donkergrijze auto zonder licht, echt niks. Heb voor het eerst sinds ik mijn b-rijbewijs heb (nu 5 jaar ofzo) een seintje gegeven met mijn grootlicht. Kwartje viel wel gelijk, gingen gelijk lampen aan op die andere auto. Bestuurders (auto/ fiets/ brommer/ laatst zelfs een scootmobiel _-:( ) zonder licht zijn hier echt een grote ergernis...