[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 22:09

Niobe schreef:
Relaxed schreef:
Het ondankbare jonk begint wel pas sinds kort mijn naam te zeggen.. Na al 2 jaar papa, mama, opa, oma :+

Naaaah ook niet eens tante?

Nee nu is het Ante On (ofzo :+ )

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 22:44

Ik ben ook heel leuk met het kind van mijn beste vriendin, ook al heb ik geen kinderwens van mezelf.
Ook op mijn werk ben ik altijd bezig met de activiteiten voor de kinderen (paasmiddag, pietenmiddag, manegeweken, ponykampen, oranjedagen, halloween middag enz.)

Krijg dan ook regelmatig te horen dat ik zo goed en gezellig ben met de kinderen. Vind mezelf redelijk streng maar zelf pubers geven het aan het fijn te vinden. Duidelijke grenzen en daarbinnen mogen ze heel veel doen.

Kan ook aan mijn blik liggen. In combinatie met aftellen. Kom zelden tot 1, daarvoor is er al actie ondernomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 23:07

Ik had een aantal jaar geleden een collega met een zoontje dat echt een hekel had aan vrouwen doordat hij helemaal niet van dat gekoetsjiekoetsjie houdt, en dat het eerste is wat de meeste vrouwen doen. Nu houd ik ook niet van gekoetsjiekoetsjie, dus had ik gewoon respect voor zijn persoonlijke ruimte, en speelde ik alleen met hem als hij daar zelf om vroeg, waardoor ik uiteindelijk een van zijn favoriete mensen werd om bij te zitten als hij ergens mee naartoe was. :') Hij kwam zelfs een keer bij me op schoot zitten om filmpjes op mijn telefoon te kijken en zijn moeder stond daar zo van te kijken dat ze er ook meteen een foto van moest maken. :))

Jammer dat ik niet met m’n zusje praat, maar ik wil best tante zijn voor de kinderen van vriendinnen zonder broers en zussen. :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 23:48

idinn schreef:
Neem geen kind.. kan je lekker slapen.. dus neem een kat.. die kunnen ook heel goed jengelen 's nachts :roll:

Mechelse herder pups zijn er ook goed in .... Sinds heb ik chronisch skaaptekort.... Rond een uur of vier is hij klaar met slapen tot een uur of 11 en Arras wakker, iedereen wakker! En als ik van ellende op gestaan ben... legt mijnheer zich terug neer. :x :x

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 23:53

Een vogel is ook leuk. Vooral een papegaai. Eigenlijk hebben wij dus gewoon een klein kind in huis }>
Die van ons heeft letterlijk het verstand van een kleuter (al vind ik hem wel slimmer :+ ) en praat ook net zoveel. Momenteel zit hij in de NEE fase :+
'Ga je naar bed?' NEE.
'Wil Mango wat lekkers?' NEE!
'Kun je nog iets anders zeggen?' NEE!

En hij maakt ook net zo'n zooi van zijn eten.
Dit doen kleuters vast ook met spruitjes :+

En oh ja, hij kotst ook nog :+ Maar dat doet hij omdat hij van je houdt en zijn eten wil delen :D
Heel erg lief, maar minder leuk wanneer hij bijv banaan heeft gegeten en dat is kotsklonterende vorm weer liefdevol aan je terug geeft :')

Dus... Neem een papegaai en je weet ook hoe het is om kinderen te hebben :+
Maar deze is een stuk leuker O:)

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 00:22

Relaxed schreef:
Het ondankbare jonk begint wel pas sinds kort mijn naam te zeggen.. Na al 2 jaar papa, mama, opa, oma :+

Relaxed is ook moeilijk uit te spreken voor een peuter :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 01:15

Ayasha schreef:
idinn schreef:
Neem geen kind.. kan je lekker slapen.. dus neem een kat.. die kunnen ook heel goed jengelen 's nachts :roll:

Mechelse herder pups zijn er ook goed in .... Sinds heb ik chronisch skaaptekort.... Rond een uur of vier is hij klaar met slapen tot een uur of 11 en Arras wakker, iedereen wakker! En als ik van ellende op gestaan ben... legt mijnheer zich terug neer. :x :x

Het is een fase :')

Zo had ik nooit vaste tijden dat ze eten kregen. Maar sinds ik samenwoon, doet vriend dat wel 's ochtends _-:( Kan niet eens normaal uitslapen. 06.45 gaan ze af... dus dan gaat vriend ook braaf het bed uit.

M_D_H

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 07:05

Hebben ze je vriend goed afgericht LW :j

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 09:26

Mijn zus heeft twee koters maar daar heb ik niks mee. Doe ik ook niks mee en kom eigenlijk alleen bij haar langs als ze bij hun vader zijn of op bed liggen. :+ Altijd al zo geweest en zal ook zo blijven. Nu eigen huisje en mijn moeder vroeg pas of ze mochten logeren als ze dat zouden willen. Nee, wij willen bewust zelf geen kinderen en alles in huis is netjes en nieuw dus ik wil geen vette vingers ergens aan of dat er iets afbreekt oid. Op de een of andere manier krijgen ze dat altijd voor elkaar. >;)

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 09:29

Ik doe het best goed als suikertante, heel af en toe komen ze logeren, erg gezellig (en handig, ze houden van grasmaaien) maar je komt nergens meer aan toe... vind het juist wel fijn als gespreksonderwerp met m’n vader, anders kan ie het alleen maar over de ziekenhuisbezoekjes van z’n vrouw hebben.
M’n nichtje heeft een museumjaarkaart gekregen, ik zie mogelijkheden! Iets met mauritshuis en paardenschilderijen? Nee, tante zijn is leuk.

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 10:18

Help, we gaan zaterdagochtend/middag naar de Ikea, kan alvast beginnen met mentaal voorbereiden :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 10:19

TheNovelist schreef:
Help, we gaan zaterdagochtend/middag naar de Ikea, kan alvast beginnen met mentaal voorbereiden :+

Neem een tas xanax mee.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 10:57

Gaby schreef:
Mijn broer heeft me vandaag verteld dat ik tante ga worden. Ze zijn er superblij mee, en ik ben ook erg blij voor hen. Maar nu ben ik vreemd genoeg bang dat ik geen leuke/goede tante ga zijn ofzo, omdat ik geen kinderwens heb.
Ik ben niemand verplicht om een leuke tante te zijn/veel met het kind straks op te trekken (we wonen niet eens bij elkaar in de buurt, dus ik denk/hoop niet dat ze me vragen om op te passen), maar ik heb een goede band met mijn broer, en ik wil hem en mijn schoonzus niet teleurstellen.
Herkent iemand deze gedachten of heeft iemand deze gedachten ook (gehad)? Godzijdank heb ik nog een aantal maanden om aan mijn nieuwe 'titel' te wennen.

Meelezer :wave:

Hier de ervaring van een tante van inmiddels (bijna) volwassen neefjes (14 en 18). Nou, neefjes... De oudste is kop groter dan mij, en de jongste is nu al langer dan zijn broer en vader :+ .

Ik heb zelf nooit een kinderwens gehad, heb ook helemaal niets met kinderen. Maar ik heb de aanwezigheid van mijn neefjes bij familie-bijeenkomsten nooit als storend ervaren. Ik doe het best goed als suikertante. Vind mijn neefjes best leuk en vice versa. Het is toch familie hè.

Ik heb nooit opgepast, en ook heel duidelijk aangegeven dat ze pas mochten komen logeren als ze zelfstandig naar het toilet konden, douchen, en hun tanden konden poetsen. Want daar begin ik niet aan. Ik ben daar altijd heel duidelijk in geweest. Ik vind mijn neefjes best leuk, maar ik begin niet aan luiers enz %) . Je kan daar maar het beste gelijk duidelijk in zijn, dat voorkomt valse verwachtingen en teleurstellingen.

Ik had bij verjaardagen enz. veel meer ergernis van de (inmiddels gelukkig al jaren ex) borderline vrouw van mijn broer, haar dominante bemoeizuchte moeder en haar oliedomme vader en broer met hun achterbakse gemene pesterijen naar de kinderen. Ik ging altijd met het lood in de schoenen daar op bezoek. Sfeer was altijd om te snijden. Wat ben ik blij dat ik daar vanaf ben.

Maar goed, als jullie broer(s)/zus(sen) wel leuke schoonfamilie hebben, valt de aanwezigheid van de kinderen wellicht meer op :+ .

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 11:21

Captain schreef:
Mijn zus heeft twee koters maar daar heb ik niks mee. Doe ik ook niks mee en kom eigenlijk alleen bij haar langs als ze bij hun vader zijn of op bed liggen. :+ Altijd al zo geweest en zal ook zo blijven. Nu eigen huisje en mijn moeder vroeg pas of ze mochten logeren als ze dat zouden willen. Nee, wij willen bewust zelf geen kinderen en alles in huis is netjes en nieuw dus ik wil geen vette vingers ergens aan of dat er iets afbreekt oid. Op de een of andere manier krijgen ze dat altijd voor elkaar. >;)

Je hebt groot gelijk!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 11:45

love_western schreef:

Zo had ik nooit vaste tijden dat ze eten kregen. Maar sinds ik samenwoon, doet vriend dat wel 's ochtends _-:( Kan niet eens normaal uitslapen. 06.45 gaan ze af... dus dan gaat vriend ook braaf het bed uit.

_O-
Vandaag had ie papier stuk gebeten dus hij had over z'n **** gekregen (had hem op heterdaad betrapt.)
Plasje gaan doen om half acht en hij is heel wijs op zijn kussen gaan liggen en is daar blijven liggen tot tien uur. _O-
Zelfs hondenmannen weten dat er een limiet is aan hoe ver ze de vrouw des huizes mogen drijven. :))

Maar het wordt dus makkelijker? Het zijn energieke honden dus vrees altijd een beetje dat hij pas over een jaar of acht gewoon gaat slapen. _O-

Natuurlijk om tien uur eerst uitgebreid met hem geknuffeld. :j

Hij krijgt één keer per dag vers vlees. Mijn man deed dat meteen als hij opstond tot ik zei "tenzij je de komende tien jaar elke ochtend om zeven uur stipt wil op staan voor 'm zou ik eerst eens even rustig ontbijten voor je hem vlees geeft en niet op vaste uren."
En zo geschiedde. :j

Hij heeft net heel beleefd om zijn (piepende) tut gevraagd die we voor de nacht weg leggen. Hij zat heel zachtjes kort te huilen (echt zo'n "ik wil iets" geluid.) Zag nog niet meteen wat hij wilde tot ik die tut in de gate kreeg. _O-
Hij weet de ligplek dus ondanks dat we hem altijd afleiden als we die tut wegnemen. :))

Ik heb sinds 3 jaar een nichtje langs mijn man zijn kant maar die zie ik amper (niet bewust, ik ging er voor ook al niet vaak naar mijn schoonbroer).

En sinds vorig jaar en dit jaar in de eigen familie een nicht en neef, al zijn het achternicht en neef denk ik want het zijn kinderen van mijn neef en nicht. En dat gaat hetzelfde verhaal zijn gok ik. Die zag ik voorheen alleen met kerst en dat gaat met kinderen niet veranderen gok ik. Afgelopen kerst zijn ze zelfs niet meer gekomen want kind kan niet slapen op een vreemde plek. (hij slaapt trouwens wel bij de onthaalmoeder... :?)

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 00:26

Cayenne schreef:
Een vogel is ook leuk. Vooral een papegaai. Eigenlijk hebben wij dus gewoon een klein kind in huis }>
Die van ons heeft letterlijk het verstand van een kleuter (al vind ik hem wel slimmer :+ ) en praat ook net zoveel. Momenteel zit hij in de NEE fase :+
'Ga je naar bed?' NEE.
'Wil Mango wat lekkers?' NEE!
'Kun je nog iets anders zeggen?' NEE!

En hij maakt ook net zo'n zooi van zijn eten.
Dit doen kleuters vast ook met spruitjes :+
[ Video ]

En oh ja, hij kotst ook nog :+ Maar dat doet hij omdat hij van je houdt en zijn eten wil delen :D
Heel erg lief, maar minder leuk wanneer hij bijv banaan heeft gegeten en dat is kotsklonterende vorm weer liefdevol aan je terug geeft :')
[ Video ]

Dus... Neem een papegaai en je weet ook hoe het is om kinderen te hebben :+
Maar deze is een stuk leuker O:)

Haha klopt wij hebben een roodstaart, inderdaad net een klein kind voordeel is wel. Hoef er snachts er niet voor uit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 01:04

Ayasha schreef:
love_western schreef:

_O-
Vandaag had ie papier stuk gebeten dus hij had over z'n **** gekregen (had hem op heterdaad betrapt.)
Plasje gaan doen om half acht en hij is heel wijs op zijn kussen gaan liggen en is daar blijven liggen tot tien uur. _O-
Zelfs hondenmannen weten dat er een limiet is aan hoe ver ze de vrouw des huizes mogen drijven. :))

Maar het wordt dus makkelijker? Het zijn energieke honden dus vrees altijd een beetje dat hij pas over een jaar of acht gewoon gaat slapen. _O-

Natuurlijk om tien uur eerst uitgebreid met hem geknuffeld. :j

Hij krijgt één keer per dag vers vlees. Mijn man deed dat meteen als hij opstond tot ik zei "tenzij je de komende tien jaar elke ochtend om zeven uur stipt wil op staan voor 'm zou ik eerst eens even rustig ontbijten voor je hem vlees geeft en niet op vaste uren."
En zo geschiedde. :j

Hij heeft net heel beleefd om zijn (piepende) tut gevraagd die we voor de nacht weg leggen. Hij zat heel zachtjes kort te huilen (echt zo'n "ik wil iets" geluid.) Zag nog niet meteen wat hij wilde tot ik die tut in de gate kreeg. _O-
Hij weet de ligplek dus ondanks dat we hem altijd afleiden als we die tut wegnemen. :))

Ik heb sinds 3 jaar een nichtje langs mijn man zijn kant maar die zie ik amper (niet bewust, ik ging er voor ook al niet vaak naar mijn schoonbroer).

En sinds vorig jaar en dit jaar in de eigen familie een nicht en neef, al zijn het achternicht en neef denk ik want het zijn kinderen van mijn neef en nicht. En dat gaat hetzelfde verhaal zijn gok ik. Die zag ik voorheen alleen met kerst en dat gaat met kinderen niet veranderen gok ik. Afgelopen kerst zijn ze zelfs niet meer gekomen want kind kan niet slapen op een vreemde plek. (hij slaapt trouwens wel bij de onthaalmoeder... :?)

Ja hoor, word vanzelf makkelijker. Vooral na de puberteit. Puberteit zelf vond ik wel pittig.

Maar tussen de activiteiten door, maffen die van mij veel in de mand of languit op de bank.

Ben altijd zeer consequent geweest dat ze rustig moeten zijn in huis. Spelen doen ze buiten. Helaas een klein tuintje nu, dus is behoorlijk omgeploegd :') tot grote ergenis van mijn vriend.

En die hebben ze ook flink uitgeprobeerd, toen we vorig jaar zijn gaan samenwonen. Gewoon weigeren te luisteren etc. Inmiddels is [***] (teefje) overgelopen. En is helemaal gek van mijn vriend. Luistert inmiddels ook beter naar hem in huis.

Buitenshuis ben ik nog steeds de baas :') .

En je moet tegen hun streken kunnen, die van mij verzinnen altijd wel iets. Heb vanmiddag een terrarium ingericht voor de hamster. Reu weet heel goed dat ie niet op de tafel mag. Maar stoel niet goed aangeschoven en hij was toch wel nieuwsgierig. Stond ie op de tafel :')

Maar hij had niet door dat ik opeens achter hem stond. Dus vloog een meter de lucht in, toen ik hem even aanraakte van wat doe jij hier _O-

En laatst was ik het teefje kwijt. Zit graag in de bench. Had die dus al bewust dicht gedaan. Dus dan spring je er maar bovenop.

Afbeelding

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 09:43

Hahaah wat een figuur _O- . De nieuwe hond van mijn ouders is ook wel wat stout geweest in het begin. En verzint nog wel eens iets nieuws. Zo had hij de eerste dag een boterham van tafel gestolen en toen heb ik hem toch écht even in een houdgreep genomen om die er weer uit te vissen. Daar was hij gigantisch van onder de indruk.

Maarja, heeft hij 1 x gedaan en daarna niet meer. Bij zijn vorige huis is hij er nooit op gecorrigeerd dus het was ook wel te verwachten. Nu laten we al zelfs weer boterhammen op de radiator drogen waar hij zonder moeite bij kan en hij laat ze braaf liggen O:) .
Hij werpt er alleen afentoe nog een verliefde blik op.

Het is wel grappig want ik ben dus altijd het strengst, en ik ben nu de enige die ballen (en kluifjes >;) ) toegeworpen krijgt om te spelen. Mijn moeder is stikjaloers :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 11:46

love_western; Overdag als ik alleen met hem ben ligt hij veel te slapen of ligt hij op zijn speelgoed te knabbelen. Maar als mijn man thuis is dan kan hij niet rustig doen. Vanmorgen was hij ook weer aan het blaffen. Als mijn man niet thuis is doet hij dat dus gewoon niet. :=

Vannacht stond hij met de voorpoten op de kast. Toen ik ineens achter hem stond en heel rustig zei "Enne? Kan ik helpen?" schrok hij dusdanig dat hem een piepje ontsnapte. :=

Die stumper hier kijkt ook niet voor zich als hij loopt waardoor hij met enige regelmaat tegen kasten en muren op loopt. Is dat normaal of hebben wij echt een domme versie?
Mijn vorige herder deed dat niet maar die keek ook voor zich terwijl ze liep. :=

Hij is van mij wel het meest onder de indruk als ik mijn stem verhef. Ik verhef mijn stem eigenlijk nooit. Waar mijn man dat al snel doet. De eerste keer dat hij mij zo ver dreef dat ik mijn stem wat luider liet horen heeftie zijn kraag overeind gezet en is ie de trap af gespurt. := Hij is toen een kleine twee dagen heel bedeesd geweest elke keer als ie bij me kwam. := Had 'm verder niet aangeraakt he. Alleen zijn naam wat bozer geroepen. :=
Die stumper

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 13:12

Mkango schreef:
Jammer dat ik niet met m’n zusje praat, maar ik wil best tante zijn voor de kinderen van vriendinnen zonder broers en zussen. :+

Ik ben peettante van het dochtertje van een van m'n besties en zij en haar broertje zijn gewoon heel leuk en vinden mij ook leuk *D Hoop dat het tzt bij een kind van broer ook zo gaat zijn.
Ik heb namelijk ook vriendinnen waarvan ik de kinderen echt niet leuk en/of vies vind...
Laatst bijgewerkt door Tiggs op 22-02-20 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 13:15

_San87_ schreef:
TheNovelist schreef:

Neem een tas xanax mee.

Heb het nodig, sta nu in de lift met wel 5/6 gillende kinderen -O-

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 13:20

Ik heb ook eens zoiets stoms gedaan, ik dacht dat het vlak na openingstijd wel mee zou vallen bij de Ikea. Nee.

Ik kan nu trouwens echt niet meer voor kinderen gaan, heb sinds een week een katje uit het asiel dat is afgestaan omdat de stress na de geboorte van het tweede kind haar teveel werd en ze in huis ging plassen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 13:25

Ikea heeft hier 1 x per week een langere openingstijd. Dat is hier vrijdag tot 21.00. Heerlijk rustig. Echte aanrader :D

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 13:31

Dat ga ik voortaan ook doen, zaterdag om 19u ofzo.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 21:48

Sowieso. Is het niet dat kleine grut, dan zit het vol met grijze dak duiven die een ontbijt je voor 1 euro willen scoren. Gewoon niet in de ochtend gaan als het niet hoeft