Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
belle_boef schreef:Wij hadden maandag een afspraak gemaakt om morgen bij een hond te gaan kijken. Hele week naar uit gekeken stuurt de verkoper een bericht dat hij net verkocht is. Als ik had geweten dat er zo’n haast achter zat: grrr.
petra8 schreef:Ik merk dat nu "de griep". een heel goed excuus is om niet op te komen dagen, afspraken te verzetten of te annuleren.
Detroit schreef:Hier lijkt ook niemand te willen verkopen. Mensen lezen berichten en reageren vervolgens nietvolgens mij doe ik geen rare biedingen(vraagprijs 50, bied 40), en sta open voor een tegenbod. Maar echt nul response.
Detroit schreef:Ik reageer gewoon via een bericht, niet via de bieden-optie. Ik wil gewoon een net berichtje er ook net bericht bij typen en geen standaard tekst van markplaats. Mijn ervaring is dat mensen via de biedenoptie idd minder serieus zijn, daarom gebruik ik die ook niet.
En ik bied vaak expres niet met 5 euros erin (zoals 45 euro), want dan moet ik zelf aan 5 euro zien te komen en dat kan je niet pinnen
Gowlan schreef:Ik heb ook weer iets hoor, ik zou eigenlijk iets ophalen bij iemand omdat diegene eigenlijk niet verzend.
Maar in overleg wil diegene toch wel verzenden.
Kreeg ik de naam en bankrekening nummer, maar mijn bank geeft de melding: 'Let op! Dit rekeningnummer is van een persoon en staat niet op naam van *naam*.'
Ik dus aangegeven van is dit wel het juiste rekeningnummer of klopt mogelijk de tenaamstelling niet.
Die vrouw: huh ja, het klopt echt. Wat raar.
Heb de naam en bankrekening nummer door die check gehaald online van de politie maar is niets ongewoons mee.
Wat zouden jullie doen?
Gowlan schreef:Ik heb ook weer iets hoor, ik zou eigenlijk iets ophalen bij iemand omdat diegene eigenlijk niet verzend.
Maar in overleg wil diegene toch wel verzenden.
Kreeg ik de naam en bankrekening nummer, maar mijn bank geeft de melding: 'Let op! Dit rekeningnummer is van een persoon en staat niet op naam van *naam*.'
Ik dus aangegeven van is dit wel het juiste rekeningnummer of klopt mogelijk de tenaamstelling niet.
Die vrouw: huh ja, het klopt echt. Wat raar.
Heb de naam en bankrekening nummer door die check gehaald online van de politie maar is niets ongewoons mee.
Wat zouden jullie doen?
Gowlan schreef:Nou het heeft nog een hele andere wending gekregen.
Ik heb gevraagd om een betaalverzoek en die gekregen, maar slechts €25 ipv €53. Ze zegt ik kan geen groter bedrag invoeren dan €25 dus dan 2x die en 1x €3?
Naja goed maar ik zie dus het zelfde rekeningnummer alleen onder een andere naam dan ze eerst zei dat die stond. Dus ik gezegd dat ik nu zie dat de tenaamstelling niet klopte.
Krijg ik de reactie ja klopt omdat die andere rekening niet klopte geef ik die van iemand anders.
Dus ik reageerde met 'dit is het zelfde rekeningnummer, dan is het niet ineens de rekening van iemand anders.'
Stuurt ze: Ik snap er niks meer van. Hallo ik ben 44 jaar denk je dat ik daar verstand van heb.
Toen gezegd dat ik het nog wel telefonisch of per whatsapp wil uitleggen, toen zei ze nee laat maar zitten is mij te lastig.
Laten zitten en idd alleen afhalen. Of ergens halverwege? Er klopt "iets" niet![]()
Als laatste optie genoemd dat ik het ook wel op kon halen, dan hebben we die rompslomp niet. Maar daar heeft ze niet meer op gereageerd.
Ik ben er moe van, ik doe moeite om in het gesprek uit te leggen hoe en wat en zelf ook een betaalvoorstel gedaan via marktplaats met de overeengekomen prijs, maar ze snapt niet hoe het werkt.