Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 18:59

Nou blijkbaar kon mijn afspraak niet komen doordat ze moest werken. Dan stuur je toch even snel voor het werken....ik kan niet. Nu dus voor niks zitten wachten met dat ik dus vandaag had kunnen werken. |o

Ineke2

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 20:56

Als je had kunnen werken, had ik gewoon gaan werken en zelf laten weten dat het een andere X gaat worden ivm werken.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 21:29

belle_boef schreef:
Wij hadden maandag een afspraak gemaakt om morgen bij een hond te gaan kijken. Hele week naar uit gekeken stuurt de verkoper een bericht dat hij net verkocht is. Als ik had geweten dat er zo’n haast achter zat: grrr.

Dit vind ik echt banketstaaf, een hond is geen trui die je aan de eerste de beste mee geeft.. snap dat je teleurgesteld bent!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 21:38

Bedrag van verkoop was hoger geweest als de 8 uur werken. Dat zou meer iets voor de lol geweest zijn (werken bij cavalluna ahoy).

Dus vandaar mijn keuze. ;)

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 23:07

petra8 schreef:
Ik merk dat nu "de griep". een heel goed excuus is om niet op te komen dagen, afspraken te verzetten of te annuleren.

Bij mij zou iemand iets op komen halen. Ze had voor de dag afgezegd en kon pas veel later weer.. Ik heb het product dus idd nu vanwege het virus helemaal uit de verkoop gehaald. Noem mij maar overdreven.. :+

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 17:38

Hier lijkt ook niemand te willen verkopen. Mensen lezen berichten en reageren vervolgens niet :\ volgens mij doe ik geen rare biedingen(vraagprijs 50, bied 40), en sta open voor een tegenbod. Maar echt nul response.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 18:01

Detroit schreef:
Hier lijkt ook niemand te willen verkopen. Mensen lezen berichten en reageren vervolgens niet : volgens mij doe ik geen rare biedingen(vraagprijs 50, bied 40), en sta open voor een tegenbod. Maar echt nul response.

Als iemand via de knop "bieden" biedt reageer ik ook niet altijd. Dat wil niet zeggen dat ik het niet interessant vind, maar meer "oke, we wachten nog even op eventueel hoger bod". Daarbij lijkt het bieden via die knop ook vaak niet serieus. Bij bieden vraagprijs ga ik altijd meteen akkoord. Als iemand via bericht biedt dan reageer ik wel altijd bij beetje normaal bod (bij ongeveer 2/3 vraagprijs, tenzij er vaste prijs bij staat).

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 18:08

Ik reageer gewoon via een bericht, niet via de bieden-optie. Ik wil gewoon een net berichtje er ook net bericht bij typen en geen standaard tekst van markplaats. Mijn ervaring is dat mensen via de biedenoptie idd minder serieus zijn, daarom gebruik ik die ook niet.

En ik bied vaak expres niet met 5 euros erin (zoals 45 euro), want dan moet ik zelf aan 5 euro zien te komen en dat kan je niet pinnen :')

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 18:18

Detroit schreef:
Ik reageer gewoon via een bericht, niet via de bieden-optie. Ik wil gewoon een net berichtje er ook net bericht bij typen en geen standaard tekst van markplaats. Mijn ervaring is dat mensen via de biedenoptie idd minder serieus zijn, daarom gebruik ik die ook niet.

En ik bied vaak expres niet met 5 euros erin (zoals 45 euro), want dan moet ik zelf aan 5 euro zien te komen en dat kan je niet pinnen :')

O ja, dat is niet leuk. Waarom hebben ze dan een adv. op marktplaats vraag je je af.

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 18:23

Duidelijk niet om te verkopen :+ :=

lovehaffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 19:20

Vervelend vind ik vooral als mensen via je biedsysteem je vraagprijs bieden en vervolgens nooit meer reageren :Z Zal van de week proberen is wat meer van mijn ervaringen op te schrijven... Verkoop ruim een jaar van alles op mp en zo hebben we ondertussen onze paardenvakantie al bij elkaar gespaard maar man... Wat je soms tegenkomt... Lees hier altijd mee en ben dan ergens blij niet de enige te zijn hahaha

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 20:55

.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 09:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 09:33

Ooh jeetje, lekker dan! Dat beoordelingssysteem mogen ze ook wel eens onder de loop nemen. >;)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 09:49

Klopt niks van daarom hecht ik er niet al te veel waarde aan. Als ik denk hmm vertrouw ik het of niet ga ik gewoon even onderzoek doen op internet.

Heb weer iemand die vraagt of artikel er nog is? Ik antwoord dezelfde dag nog, ja het is er nog.
Gelezen.... en radiostilte :roll:

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 15:55

Ik heb ook weer iets hoor, ik zou eigenlijk iets ophalen bij iemand omdat diegene eigenlijk niet verzend.
Maar in overleg wil diegene toch wel verzenden.
Kreeg ik de naam en bankrekening nummer, maar mijn bank geeft de melding: 'Let op! Dit rekeningnummer is van een persoon en staat niet op naam van *naam*.'
Ik dus aangegeven van is dit wel het juiste rekeningnummer of klopt mogelijk de tenaamstelling niet.
Die vrouw: huh ja, het klopt echt. Wat raar.

Heb de naam en bankrekening nummer door die check gehaald online van de politie maar is niets ongewoons mee.
Wat zouden jullie doen?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 16:12

Ligt aan het bedrag

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 16:14

Gowlan schreef:
Ik heb ook weer iets hoor, ik zou eigenlijk iets ophalen bij iemand omdat diegene eigenlijk niet verzend.
Kreeg ik de naam en bankrekening nummer, maar mijn bank geeft de melding: 'Let op! Dit rekeningnummer is van een persoon en staat niet op naam van *naam*.'
Ik dus aangegeven van is dit wel het juiste rekeningnummer of klopt mogelijk de tenaamstelling niet.

Heb de naam en bankrekening nummer door die check gehaald online van de politie maar is niets ongewoons mee.
Wat zouden jullie doen?

Ik heb dat ook als ik geld over maak naar m'n ouders. Dan wil die het automatisch wijzigen naar de juiste naam (dezelfde bank hebben we), terwijl de naam die ik erin zet eigenlijk bijna gelijk is.

Als ze verder gewoon al een tijdje lid is en goede recensies heeft zou ik het wel durven. Of het moet om veel geld gaan, dan is het een ander verhaal natuurlijk.

Anders vragen of ze een betaalverzoek willen sturen of via Marktplaats betalen?

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 16:49

Gowlan schreef:

Wat zouden jullie doen?

Heb ik ook eens gehad met onze en/of rekening, deze staat op naam van mijn vriend en mij. Maar toch werd mijn naar niet gelinkt met het nummer en lukte het de koper ook niet om over te schrijven. Met de naam van mijn vriend lukte het wel. Verder had en heb ik daar nooit meer problemen over gehad.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 20:59

Nou het heeft nog een hele andere wending gekregen.
Ik heb gevraagd om een betaalverzoek en die gekregen, maar slechts €25 ipv €53. Ze zegt ik kan geen groter bedrag invoeren dan €25 dus dan 2x die en 1x €3?
Naja goed maar ik zie dus het zelfde rekeningnummer alleen onder een andere naam dan ze eerst zei dat die stond. Dus ik gezegd dat ik nu zie dat de tenaamstelling niet klopte.

Krijg ik de reactie ja klopt omdat die andere rekening niet klopte geef ik die van iemand anders.
Dus ik reageerde met 'dit is het zelfde rekeningnummer, dan is het niet ineens de rekening van iemand anders.'

Stuurt ze: Ik snap er niks meer van. Hallo ik ben 44 jaar denk je dat ik daar verstand van heb.

Toen gezegd dat ik het nog wel telefonisch of per whatsapp wil uitleggen, toen zei ze nee laat maar zitten is mij te lastig.

Als laatste optie genoemd dat ik het ook wel op kon halen, dan hebben we die rompslomp niet. Maar daar heeft ze niet meer op gereageerd.

Ik ben er moe van, ik doe moeite om in het gesprek uit te leggen hoe en wat en zelf ook een betaalvoorstel gedaan via marktplaats met de overeengekomen prijs, maar ze snapt niet hoe het werkt. :roll:

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 21:03

Beter opgelost maar schuur die ik te koop had is verkocht. *\o/*

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 01:14

Gowlan schreef:
Nou het heeft nog een hele andere wending gekregen.
Ik heb gevraagd om een betaalverzoek en die gekregen, maar slechts €25 ipv €53. Ze zegt ik kan geen groter bedrag invoeren dan €25 dus dan 2x die en 1x €3?
Naja goed maar ik zie dus het zelfde rekeningnummer alleen onder een andere naam dan ze eerst zei dat die stond. Dus ik gezegd dat ik nu zie dat de tenaamstelling niet klopte.

Krijg ik de reactie ja klopt omdat die andere rekening niet klopte geef ik die van iemand anders.
Dus ik reageerde met 'dit is het zelfde rekeningnummer, dan is het niet ineens de rekening van iemand anders.'

Stuurt ze: Ik snap er niks meer van. Hallo ik ben 44 jaar denk je dat ik daar verstand van heb.

Toen gezegd dat ik het nog wel telefonisch of per whatsapp wil uitleggen, toen zei ze nee laat maar zitten is mij te lastig.

Laten zitten en idd alleen afhalen. Of ergens halverwege? Er klopt "iets" niet :+

Als laatste optie genoemd dat ik het ook wel op kon halen, dan hebben we die rompslomp niet. Maar daar heeft ze niet meer op gereageerd.

Ik ben er moe van, ik doe moeite om in het gesprek uit te leggen hoe en wat en zelf ook een betaalvoorstel gedaan via marktplaats met de overeengekomen prijs, maar ze snapt niet hoe het werkt. :roll:

Als het raar gaat blijft het raar gaan. Ik zou het zo laten of afhalen. Eventueel kun je ook halverwege afspreken of bij een winkelcentrum ofzo.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 01:29

Ze reageerde niet meer, ik kijk dan wel verder.
Zal met een beetje geluk binnenkort nog wel een vergelijkbaar product voorbij komen. :)

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 13:07

ja misschien bij dezelfde mens :')

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 12:49

Jongens, moet ik dit vertrouwen? 13,5 jaar actieve gebruiker.

Afbeelding

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 12:50

Niet vertrouwen